Στο κανάλι που έχει στο YouTube, η Πολυτεχνική Σχολή Θεσσαλονίκης, ενημερώνει επιστημονικά για θέματα που συζητούμε στην καθημερινότητά μας.

Πως λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Ένα ηλεκτρικό όχημα διαφέρει από το συμβατικό διαφέρει γιατί χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα σαν αυτό που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας, έχει μπαταρίες για να αποθηκεύσει το ρεύμα και δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά ηλεκτρική μηχανή που δίνει κίνηση στο όχημα. Το υβριδικό όχημα είναι συνδυασμός ηλεκτρικού και συμβατικού, μπορεί να λειτουργήσει είτε με ηλεκτρικό ρεύμα ή με βενζίνη. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 0:16

Πώς και πού φορτίζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;

Η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ακόμα δεν είναι ανταγωνιστική της ενεργειακής πυκνότητας ενός συμβατικού καυσίμου. Άρα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο έχουμε 50-60 λίτρα ντεπόζιτο, σε ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να έχουμε 500 περίπου κιλά μπαταρίας για να μπορέσει να κινηθεί. Συνήθως οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα του οχήματος, κάτω από τα πόδια των επιβατών. Ένα τέτοιο όχημα μπορεί να φορτιστεί από μια πρίζα σπιτιού αλλά η φόρτιση μπορεί να πάρει μέχρι και 12 ώρες! Για ένα όχημα επαγγελματικής χρήσης, μπορεί να μην έχουμε τόσο χρόνο στη διάθεσή μας. Υπάρχουν όμως σταθμοί ταχείας φόρτισης, που σου παρέχουν πλήρη φόρτιση μέσα σε 20 περίπου λεπτά. Βέβαια, δεν έχουμε πολλούς τέτοιους σταθμούς ακόμα. Ένα μεγάλο άγχος που έχουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είναι πόσα χιλιόμετρα θα βγάλουν με την μπαταρία τους. Κι ίσως είναι ένας περιοριστικός παράγοντας για το αν θα αγοράσουν ή όχι τέτοιο όχημα. Βελτιώνονται συνέχεια τα χαρακτηριστικά. Τα πιο οικονομικά οχήματα σήμερα βγάζουν 200-250 χλμ ενώ αυτά κορυφαίας ποιότητας μέχρι και 500 χλμ. Οι περιβαλλοντικές συνθήκες είναι ένας άλλος περιοριστικός παράγοντας, κυρίως για την Ελλάδα. Δείτε γιατί εδώ: 1:16

Ποια είναι η εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;

Καταρχάς είναι πάρα πολύ ήσυχα, δεν ακούγεται ο κινητήρας τους. Επίσης, έχουν πολύ υψηλή ροπή. Μπορούν να επιταχύνουν γρήγορα, χωρίς κραδασμούς. Δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων, είναι γραμμική η συμπεριφορά τους. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 5:06

Συμφέρει να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα;

Το μεγάλο ερώτημα σήμερα είναι αν θα πρέπει να αγοράσουμε ηλεκτρικό ή συμβατικό αυτοκίνητο. Και είναι δύσκολο να απαντηθεί, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως κάθε επιλογή που κάνει ένας καταναλωτής. Υπάρχουν κάποια εξειδικευμένα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε πριν επιλέξουμε. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 5:56

Δείτε στο βίντεο τις απαντήσεις του καθηγητή στα εξής ερωτήματα:

9:40 Τι συμβαίνει στις άλλες χώρες της Ευρώπης;

10:45 Τελικά η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βιώσιμη λύση για τις μεταφορές;

Ο Λεωνίδας Ντζιαχρήστος είναι Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τάμπερε στη Φινλανδία. Παρέχει υπηρεσίες συμβουλών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε θέματα νομοθέτησης ρύπων, όπως η θέσπιση νέων ορίων Euro για οχήματα, ενεργειακή απόδοσης και εκπομπών CO2 από τις μεταφορές. Είναι επιστημονικά συνυπεύθυνος του επιστημονικού περιοδικού Atmospheric Environment: X. H διδασκαλία του έγκειται στα θέματα ελέγχου της ρύπανσης, ελέγχου εκπομπών CO2 και τεχνολογιών αειφορικότητας.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
PODCAST Economics & Business TALKS – Γιώργος Μπάλτας: Marketing και επιχειρείν | Τα Social επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Economics & Business Talks |

Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά

Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.