
Στο κανάλι που έχει στο YouTube, η Πολυτεχνική Σχολή Θεσσαλονίκης, ενημερώνει επιστημονικά για θέματα που συζητούμε στην καθημερινότητά μας.
Πως λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ένα ηλεκτρικό όχημα διαφέρει από το συμβατικό διαφέρει γιατί χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα σαν αυτό που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας, έχει μπαταρίες για να αποθηκεύσει το ρεύμα και δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά ηλεκτρική μηχανή που δίνει κίνηση στο όχημα. Το υβριδικό όχημα είναι συνδυασμός ηλεκτρικού και συμβατικού, μπορεί να λειτουργήσει είτε με ηλεκτρικό ρεύμα ή με βενζίνη. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 0:16
Πώς και πού φορτίζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ακόμα δεν είναι ανταγωνιστική της ενεργειακής πυκνότητας ενός συμβατικού καυσίμου. Άρα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο έχουμε 50-60 λίτρα ντεπόζιτο, σε ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να έχουμε 500 περίπου κιλά μπαταρίας για να μπορέσει να κινηθεί. Συνήθως οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα του οχήματος, κάτω από τα πόδια των επιβατών. Ένα τέτοιο όχημα μπορεί να φορτιστεί από μια πρίζα σπιτιού αλλά η φόρτιση μπορεί να πάρει μέχρι και 12 ώρες! Για ένα όχημα επαγγελματικής χρήσης, μπορεί να μην έχουμε τόσο χρόνο στη διάθεσή μας. Υπάρχουν όμως σταθμοί ταχείας φόρτισης, που σου παρέχουν πλήρη φόρτιση μέσα σε 20 περίπου λεπτά. Βέβαια, δεν έχουμε πολλούς τέτοιους σταθμούς ακόμα. Ένα μεγάλο άγχος που έχουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είναι πόσα χιλιόμετρα θα βγάλουν με την μπαταρία τους. Κι ίσως είναι ένας περιοριστικός παράγοντας για το αν θα αγοράσουν ή όχι τέτοιο όχημα. Βελτιώνονται συνέχεια τα χαρακτηριστικά. Τα πιο οικονομικά οχήματα σήμερα βγάζουν 200-250 χλμ ενώ αυτά κορυφαίας ποιότητας μέχρι και 500 χλμ. Οι περιβαλλοντικές συνθήκες είναι ένας άλλος περιοριστικός παράγοντας, κυρίως για την Ελλάδα. Δείτε γιατί εδώ: 1:16
Ποια είναι η εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Καταρχάς είναι πάρα πολύ ήσυχα, δεν ακούγεται ο κινητήρας τους. Επίσης, έχουν πολύ υψηλή ροπή. Μπορούν να επιταχύνουν γρήγορα, χωρίς κραδασμούς. Δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων, είναι γραμμική η συμπεριφορά τους. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 5:06
Συμφέρει να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα;
Το μεγάλο ερώτημα σήμερα είναι αν θα πρέπει να αγοράσουμε ηλεκτρικό ή συμβατικό αυτοκίνητο. Και είναι δύσκολο να απαντηθεί, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως κάθε επιλογή που κάνει ένας καταναλωτής. Υπάρχουν κάποια εξειδικευμένα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε πριν επιλέξουμε. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 5:56
Δείτε στο βίντεο τις απαντήσεις του καθηγητή στα εξής ερωτήματα:
9:40 Τι συμβαίνει στις άλλες χώρες της Ευρώπης;
10:45 Τελικά η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βιώσιμη λύση για τις μεταφορές;
Ο Λεωνίδας Ντζιαχρήστος είναι Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τάμπερε στη Φινλανδία. Παρέχει υπηρεσίες συμβουλών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε θέματα νομοθέτησης ρύπων, όπως η θέσπιση νέων ορίων Euro για οχήματα, ενεργειακή απόδοσης και εκπομπών CO2 από τις μεταφορές. Είναι επιστημονικά συνυπεύθυνος του επιστημονικού περιοδικού Atmospheric Environment: X. H διδασκαλία του έγκειται στα θέματα ελέγχου της ρύπανσης, ελέγχου εκπομπών CO2 και τεχνολογιών αειφορικότητας.


Latest News

Δασμοί και αβεβαιότητα φέρνουν ύφεση – Οι επιπτώσεις στην Ελλάδα
Όταν οι επιχειρήσεις δεν ξέρουν τι να περιμένουν από το διεθνές περιβάλλον, είναι λιγότερο πιθανό να προχωρήσουν σε νέες επενδύσεις ή να δημιουργήσουν νέες θέσεις εργασίας

Πώς η λογιστική θα κάνει πιο «πλούσιους» τους φορείς γενικής κυβέρνησης από 1/1/2026;
To 2025 θεωρείται περίοδος προετοιμασίας, ή αλλιώς προπαρασκευαστική περίοδος

ΟΤ Delphi Economic Forum X-Γεράσιμος Σιάσος: Το ΕΚΠΑ καταθέτει αίτηση για παράρτημα στην Κύπρο
Ο Πρύτανης του ΕΚΠΑ, Γεράσιμος Σιάσος, μιλώντας στο πλαίσιο του ΟΤ Delphi Economic Forum X, δήλωσε ότι «το Χάρβαρντ, το Γέιλ, το Κολούμπια και το Τζονς Χόπκινς είναι ήδη παρόντα στην Ελλάδα μέσω συνεργασιών»

Γ. Σιάσος: Τα δημόσια πανεπιστήμια διακρίνονται στο διεθνές στερέωμα και θα παραμείνουν στην κορυφή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης
Πρωταρχικός στόχος της ελληνικής Πολιτείας θα πρέπει να είναι η στήριξη των δημόσιων πανεπιστημίων, που αποτελούν την ατμομηχανή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τονίζει ο πρύτανης του ΕΚΠΑ, Γεράσιμος Σιάσος

Πώς θα κινηθεί η ελληνική οικονομία το 2025 και 2026 - Νέες προβλέψεις από 25 οίκους
Για το πρώτο τρίμηνο του 2025, οι προβλέψεις της Focus Economics κάνουν λόγο για επιβράδυνση του ρυθμού μεγέθυνσης

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψε η Netcompany με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το μνημόνιο υπέγραψε από τη Netcompany, o κ. Αλέξανδρος Μάνος, Διευθύνων Σύμβουλος Netcompany-Intrasoft, και από το ΟΠΑ, ο Πρύτανης και Καθηγητής στο Τμήμα Στατιστικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Βασίλης Βασδέκης

ΕΤΕπ: Δάνειο 95 εκατ. ευρώ για φοιτητικές εστίες στο Πανεπιστήμιο Κρήτης
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) συγχρηματοδοτεί με δάνειο ύψους €95 εκατ. την κατασκευή και λειτουργία φοιτητικών εστιών και νέων ακαδημαϊκών εγκαταστάσεων στο Πανεπιστήμιο Κρήτης

PODCAST Economics & Business TALKS | Η στρατηγική μάρκετινγκ στα χρόνια των Social Media και του AI
Σε αυτό το επεισόδιο υποδεχόμαστε τον καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου στο Τμήμα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας κ. Σέργιο Δημητριάδη. Στη συζήτησή μας, συμμετέχει, και ο Γιώργος Γκριτζάλας συνιδρυτής διαφημιστικής εταιρείας και σύμβουλος στρατηγικής μάρκετινγκ.

Ήπιες αυξήσεις στις τιμές κατοικιών στην Ευρωζώνη το 2025-2028 - Πρωτιά για την Ελλάδα
Για την Ευρωζώνη, η εικόνα που σχηματίζεται είναι μια αγορά ακινήτων που δεν καταρρέει αλλά ούτε και προσφέρει ουσιαστική αναπτυξιακή ώθηση

O πρύτανης του ΕΚΠΑ Γεράσιμος Σιάσος στο MEGA για την ιστορία και τις επιτυχίες του Πανεπιστημίου Αθηνών
O Πρύτανης Γεράσιμος Σιάσος στη συνέντευξή του στην εκπομπή «Μεγάλη Εικόνα» στο MEGA και την δημοσιογράφο Νίκη Λυμπεράκη ανέδειξε την πορεία του πρώτου και μεγαλύτερου Πανεπιστημίου στη χώρα τους σχεδόν δύο αιώνες λειτουργίας του