Στο κανάλι που έχει στο YouTube, η Πολυτεχνική Σχολή Θεσσαλονίκης, ενημερώνει επιστημονικά για θέματα που συζητούμε στην καθημερινότητά μας.
Πως λειτουργεί ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο
Ένα ηλεκτρικό όχημα διαφέρει από το συμβατικό διαφέρει γιατί χρησιμοποιεί ηλεκτρικό ρεύμα σαν αυτό που χρησιμοποιούμε στο σπίτι μας, έχει μπαταρίες για να αποθηκεύσει το ρεύμα και δεν έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης αλλά ηλεκτρική μηχανή που δίνει κίνηση στο όχημα. Το υβριδικό όχημα είναι συνδυασμός ηλεκτρικού και συμβατικού, μπορεί να λειτουργήσει είτε με ηλεκτρικό ρεύμα ή με βενζίνη. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 0:16
Πώς και πού φορτίζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Η ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών ακόμα δεν είναι ανταγωνιστική της ενεργειακής πυκνότητας ενός συμβατικού καυσίμου. Άρα σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο έχουμε 50-60 λίτρα ντεπόζιτο, σε ένα ηλεκτρικό όχημα πρέπει να έχουμε 500 περίπου κιλά μπαταρίας για να μπορέσει να κινηθεί. Συνήθως οι μπαταρίες βρίσκονται στο πάτωμα του οχήματος, κάτω από τα πόδια των επιβατών. Ένα τέτοιο όχημα μπορεί να φορτιστεί από μια πρίζα σπιτιού αλλά η φόρτιση μπορεί να πάρει μέχρι και 12 ώρες! Για ένα όχημα επαγγελματικής χρήσης, μπορεί να μην έχουμε τόσο χρόνο στη διάθεσή μας. Υπάρχουν όμως σταθμοί ταχείας φόρτισης, που σου παρέχουν πλήρη φόρτιση μέσα σε 20 περίπου λεπτά. Βέβαια, δεν έχουμε πολλούς τέτοιους σταθμούς ακόμα. Ένα μεγάλο άγχος που έχουν οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων είναι πόσα χιλιόμετρα θα βγάλουν με την μπαταρία τους. Κι ίσως είναι ένας περιοριστικός παράγοντας για το αν θα αγοράσουν ή όχι τέτοιο όχημα. Βελτιώνονται συνέχεια τα χαρακτηριστικά. Τα πιο οικονομικά οχήματα σήμερα βγάζουν 200-250 χλμ ενώ αυτά κορυφαίας ποιότητας μέχρι και 500 χλμ. Οι περιβαλλοντικές συνθήκες είναι ένας άλλος περιοριστικός παράγοντας, κυρίως για την Ελλάδα. Δείτε γιατί εδώ: 1:16
Ποια είναι η εμπειρία οδήγησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου;
Καταρχάς είναι πάρα πολύ ήσυχα, δεν ακούγεται ο κινητήρας τους. Επίσης, έχουν πολύ υψηλή ροπή. Μπορούν να επιταχύνουν γρήγορα, χωρίς κραδασμούς. Δεν έχουν κιβώτιο ταχυτήτων, είναι γραμμική η συμπεριφορά τους. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 5:06
Συμφέρει να αγοράσει κάποιος ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ελλάδα;
Το μεγάλο ερώτημα σήμερα είναι αν θα πρέπει να αγοράσουμε ηλεκτρικό ή συμβατικό αυτοκίνητο. Και είναι δύσκολο να απαντηθεί, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως κάθε επιλογή που κάνει ένας καταναλωτής. Υπάρχουν κάποια εξειδικευμένα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε πριν επιλέξουμε. Δείτε όλη την απάντηση εδώ: 5:56
Δείτε στο βίντεο τις απαντήσεις του καθηγητή στα εξής ερωτήματα:
9:40 Τι συμβαίνει στις άλλες χώρες της Ευρώπης;
10:45 Τελικά η ηλεκτροκίνηση αποτελεί βιώσιμη λύση για τις μεταφορές;
Ο Λεωνίδας Ντζιαχρήστος είναι Καθηγητής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Επισκέπτης Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο του Τάμπερε στη Φινλανδία. Παρέχει υπηρεσίες συμβουλών προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε θέματα νομοθέτησης ρύπων, όπως η θέσπιση νέων ορίων Euro για οχήματα, ενεργειακή απόδοσης και εκπομπών CO2 από τις μεταφορές. Είναι επιστημονικά συνυπεύθυνος του επιστημονικού περιοδικού Atmospheric Environment: X. H διδασκαλία του έγκειται στα θέματα ελέγχου της ρύπανσης, ελέγχου εκπομπών CO2 και τεχνολογιών αειφορικότητας.
Latest News
Με «ΑΡΙΣΤΑ» σε όλα τα Κριτήρια Αξιολόγησης πιστοποιήθηκε το ΕΚΠΑ
Για πρώτη φορά το ΕΚΠΑ πιστοποιήθηκε με «Άριστα» σε όλα τα κριτήρια που συνιστούν το πλαίσιο αξιολόγησης
Πού θα είναι το ΑΕΠ και ο πληθωρισμός το 2025-2026; - 22 οίκοι προβλέπουν την ελληνική οικονομία
Τις εκτιμήσεις οργανισμών, τραπεζών και οίκων αξιολόγησης για την ελληνική οικονομία το 2026 παρουσιάζει για πρώτη φορά η Focus Economics
Με 114 εταιρείες και περισσότερους από 800 φοιτητές οι Ημέρες Καριέρας του ΟΠΑ
Το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία τις Ημέρες Καριέρας 2024 - Τι δηλώνει στον ΟΤ ο πρύτανης
Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.
Ορόσημο για το Ιόνιο Πανεπιστήμιο - Έναρξη Διατμηματικών Μαθημάτων Κινεζικής Φιλοσοφίας και Πολιτισμού
Τα μαθήματα διοργανώνονται από το Ελληνικό Κέντρο Σινολογίας, σε σύμπραξη με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο
Tα δύο σημάδια της οικονομικής στασιμότητας στην Ευρωζώνη
Σύμφωνα με την Oxford Economics ο ρυθμός αύξησης της ιδιωτικής κατανάλωσης παρέμεινε άτονος
Μακροοικονομικές επιπτώσεις των φορολογικών αλλαγών – Η περίπτωση της Ελλάδας
Η εμπειρική ανάλυση υποδεικνύει ότι οι αυξήσεις στους φορολογικούς συντελεστές έχουν αρνητικές επιδράσεις στην οικονομική ανάπτυξη
UOA STORE: Το ΕΚΠΑ απέκτησε το δικό του κατάστημα αναμνηστικών ειδών
Εγκαινιάστηκε το νέο κατάστημα αναμνηστικών ειδών του ΕΚΠΑ και τα γραφεία της Εταιρείας Αξιοποίησης της Περιουσίας του
Επίτιμος διδάκτορας στο ΕΚΠΑ ο Στίγκλιτς - «Η Κάμαλα Χάρις πολεμά για το μέλλον των Αμερικανών»
Ο βραβευμένος με Νόμπελ οικονομολόγος Τζόζεφ Στίγκλιτς αναγορεύθηκε διδάκτορας του Πανεπιστημίου Αθηνών - Τα βέλη κατά του Τραμπ και η στήριξη στη Χάρις
Η εξέλιξη του φορολογικού συστήματος μετά την Μεταπολίτευση
Μια αποτίμηση των νομοθετικών αλλαγών και η εγκαθίδρυση ενός νέου πλαισίου άσκησης φορολογικής πολιτικής