
Τέλος στο mega-deal με την Euronav βάζει ο John Fredriksen. Η εταιρεία δεξαμενόπλοιων του Νορβηγού μεγιστάνα, Frontline, ανακοίνωσε ότι δεν επιδιώκει πλέον τη συγχώνευση με την Euronav, τερματίζοντας έτσι μία από τις πιο υψηλού προφίλ συγχωνεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών στην ιστορία.
Ο Fredriksen αύξανε το μερίδιό του στη Euronav με έδρα την Αμβέρσα εδώ και 15 μήνες και βρέθηκε σε αντιπαράθεση με την οικογένεια Saverys για τον έλεγχο του βελγικού γίγαντα δεξαμενόπλοιων.
Μπλόκαραν το deal οι Saverys
Τα δύο διοικητικά συμβούλια της Frontline και της Euronav είχαν εγκρίνει τη συμφωνία το περασμένο καλοκαίρι , αλλά η πλήρης συγχώνευση αποδείχθηκε αδύνατη καθώς οι Saverys συγκέντρωσαν ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο για να μπλοκάρουν τελικά το deal.
Μάχη «γιγάντων» για τον έλεγχο της Euronav – Ο Νορβηγός Fredriksen εναντίον των Γάλλων Saverys
Ο Lars Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline, δήλωσε:
«Λυπούμαστε που δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε τη συγχώνευση όπως είχε προβλεφθεί τον Ιούλιο του 2022, καθώς έτσι θα δημιουργούσαμε μακράν τη μεγαλύτερη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία τάνκερ» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Frontline, Lars Barstad προσθέτοντας ότι «και οι δύο εταιρείες διαθέτουν ανεξάρτητα πολύ μεγάλους στόλους δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου και προϊόντων και απολαμβάνουν ήδη οικονομίες κλίμακας, όπως αποδεικνύεται από τις αντίστοιχες πρόσφατες οικονομικές εκθέσεις».
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγορές, με τον Fredriksen να αποχωρεί από τη συμφωνία, έχει δημιουργηθεί δυνητικά μία άβολη κατάσταση για την τρέχουσα ανώτατη διοίκηση της Euronav, η οποία υποστήριξε σθεναρά τη συγχώνευση.
Η οικογένεια Saverys έχει περιγράψει το όραμά της για την Euronav, που περιλαμβάνει την πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή της εταιρείας δεξαμενόπλοιων σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
Η Euronav απάντησε σήμερα το πρωί στην ανακοίνωση της Frontline, λέγοντας ότι θα εξετάσει την επιστολή και ότι «επιφυλάσσεται όλων των δικαιωμάτων και ενεργειών».
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Πριν από έναν μήνα, το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε επιστολή από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)