Τέλος στο mega-deal με την Euronav βάζει ο John Fredriksen. Η εταιρεία δεξαμενόπλοιων του Νορβηγού μεγιστάνα, Frontline, ανακοίνωσε ότι δεν επιδιώκει πλέον τη συγχώνευση με την Euronav, τερματίζοντας έτσι μία από τις πιο υψηλού προφίλ συγχωνεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών στην ιστορία.
Ο Fredriksen αύξανε το μερίδιό του στη Euronav με έδρα την Αμβέρσα εδώ και 15 μήνες και βρέθηκε σε αντιπαράθεση με την οικογένεια Saverys για τον έλεγχο του βελγικού γίγαντα δεξαμενόπλοιων.
Μπλόκαραν το deal οι Saverys
Τα δύο διοικητικά συμβούλια της Frontline και της Euronav είχαν εγκρίνει τη συμφωνία το περασμένο καλοκαίρι , αλλά η πλήρης συγχώνευση αποδείχθηκε αδύνατη καθώς οι Saverys συγκέντρωσαν ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο για να μπλοκάρουν τελικά το deal.
Μάχη «γιγάντων» για τον έλεγχο της Euronav – Ο Νορβηγός Fredriksen εναντίον των Γάλλων Saverys
Ο Lars Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline, δήλωσε:
«Λυπούμαστε που δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε τη συγχώνευση όπως είχε προβλεφθεί τον Ιούλιο του 2022, καθώς έτσι θα δημιουργούσαμε μακράν τη μεγαλύτερη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία τάνκερ» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Frontline, Lars Barstad προσθέτοντας ότι «και οι δύο εταιρείες διαθέτουν ανεξάρτητα πολύ μεγάλους στόλους δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου και προϊόντων και απολαμβάνουν ήδη οικονομίες κλίμακας, όπως αποδεικνύεται από τις αντίστοιχες πρόσφατες οικονομικές εκθέσεις».
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγορές, με τον Fredriksen να αποχωρεί από τη συμφωνία, έχει δημιουργηθεί δυνητικά μία άβολη κατάσταση για την τρέχουσα ανώτατη διοίκηση της Euronav, η οποία υποστήριξε σθεναρά τη συγχώνευση.
Η οικογένεια Saverys έχει περιγράψει το όραμά της για την Euronav, που περιλαμβάνει την πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή της εταιρείας δεξαμενόπλοιων σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
Η Euronav απάντησε σήμερα το πρωί στην ανακοίνωση της Frontline, λέγοντας ότι θα εξετάσει την επιστολή και ότι «επιφυλάσσεται όλων των δικαιωμάτων και ενεργειών».
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Πριν από έναν μήνα, το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε επιστολή από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη