
Τέλος στο mega-deal με την Euronav βάζει ο John Fredriksen. Η εταιρεία δεξαμενόπλοιων του Νορβηγού μεγιστάνα, Frontline, ανακοίνωσε ότι δεν επιδιώκει πλέον τη συγχώνευση με την Euronav, τερματίζοντας έτσι μία από τις πιο υψηλού προφίλ συγχωνεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών στην ιστορία.
Ο Fredriksen αύξανε το μερίδιό του στη Euronav με έδρα την Αμβέρσα εδώ και 15 μήνες και βρέθηκε σε αντιπαράθεση με την οικογένεια Saverys για τον έλεγχο του βελγικού γίγαντα δεξαμενόπλοιων.
Μπλόκαραν το deal οι Saverys
Τα δύο διοικητικά συμβούλια της Frontline και της Euronav είχαν εγκρίνει τη συμφωνία το περασμένο καλοκαίρι , αλλά η πλήρης συγχώνευση αποδείχθηκε αδύνατη καθώς οι Saverys συγκέντρωσαν ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο για να μπλοκάρουν τελικά το deal.
Μάχη «γιγάντων» για τον έλεγχο της Euronav – Ο Νορβηγός Fredriksen εναντίον των Γάλλων Saverys
Ο Lars Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline, δήλωσε:
«Λυπούμαστε που δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε τη συγχώνευση όπως είχε προβλεφθεί τον Ιούλιο του 2022, καθώς έτσι θα δημιουργούσαμε μακράν τη μεγαλύτερη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία τάνκερ» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Frontline, Lars Barstad προσθέτοντας ότι «και οι δύο εταιρείες διαθέτουν ανεξάρτητα πολύ μεγάλους στόλους δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου και προϊόντων και απολαμβάνουν ήδη οικονομίες κλίμακας, όπως αποδεικνύεται από τις αντίστοιχες πρόσφατες οικονομικές εκθέσεις».
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγορές, με τον Fredriksen να αποχωρεί από τη συμφωνία, έχει δημιουργηθεί δυνητικά μία άβολη κατάσταση για την τρέχουσα ανώτατη διοίκηση της Euronav, η οποία υποστήριξε σθεναρά τη συγχώνευση.
Η οικογένεια Saverys έχει περιγράψει το όραμά της για την Euronav, που περιλαμβάνει την πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή της εταιρείας δεξαμενόπλοιων σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
Η Euronav απάντησε σήμερα το πρωί στην ανακοίνωση της Frontline, λέγοντας ότι θα εξετάσει την επιστολή και ότι «επιφυλάσσεται όλων των δικαιωμάτων και ενεργειών».
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Πριν από έναν μήνα, το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε επιστολή από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα