Τέλος στο mega-deal με την Euronav βάζει ο John Fredriksen. Η εταιρεία δεξαμενόπλοιων του Νορβηγού μεγιστάνα, Frontline, ανακοίνωσε ότι δεν επιδιώκει πλέον τη συγχώνευση με την Euronav, τερματίζοντας έτσι μία από τις πιο υψηλού προφίλ συγχωνεύσεις ναυτιλιακών εταιρειών στην ιστορία.
Ο Fredriksen αύξανε το μερίδιό του στη Euronav με έδρα την Αμβέρσα εδώ και 15 μήνες και βρέθηκε σε αντιπαράθεση με την οικογένεια Saverys για τον έλεγχο του βελγικού γίγαντα δεξαμενόπλοιων.
Μπλόκαραν το deal οι Saverys
Τα δύο διοικητικά συμβούλια της Frontline και της Euronav είχαν εγκρίνει τη συμφωνία το περασμένο καλοκαίρι , αλλά η πλήρης συγχώνευση αποδείχθηκε αδύνατη καθώς οι Saverys συγκέντρωσαν ένα αρκετά μεγάλο μερίδιο για να μπλοκάρουν τελικά το deal.
Μάχη «γιγάντων» για τον έλεγχο της Euronav – Ο Νορβηγός Fredriksen εναντίον των Γάλλων Saverys
Ο Lars Barstad, Διευθύνων Σύμβουλος της Frontline, δήλωσε:
«Λυπούμαστε που δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε τη συγχώνευση όπως είχε προβλεφθεί τον Ιούλιο του 2022, καθώς έτσι θα δημιουργούσαμε μακράν τη μεγαλύτερη εισηγμένη στο χρηματιστήριο εταιρεία τάνκερ» σχολίασε ο διευθύνων σύμβουλος της Frontline, Lars Barstad προσθέτοντας ότι «και οι δύο εταιρείες διαθέτουν ανεξάρτητα πολύ μεγάλους στόλους δεξαμενόπλοιων αργού πετρελαίου και προϊόντων και απολαμβάνουν ήδη οικονομίες κλίμακας, όπως αποδεικνύεται από τις αντίστοιχες πρόσφατες οικονομικές εκθέσεις».
Όπως αναφέρουν παράγοντες της αγορές, με τον Fredriksen να αποχωρεί από τη συμφωνία, έχει δημιουργηθεί δυνητικά μία άβολη κατάσταση για την τρέχουσα ανώτατη διοίκηση της Euronav, η οποία υποστήριξε σθεναρά τη συγχώνευση.
Η οικογένεια Saverys έχει περιγράψει το όραμά της για την Euronav, που περιλαμβάνει την πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή της εταιρείας δεξαμενόπλοιων σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας.
Η Euronav απάντησε σήμερα το πρωί στην ανακοίνωση της Frontline, λέγοντας ότι θα εξετάσει την επιστολή και ότι «επιφυλάσσεται όλων των δικαιωμάτων και ενεργειών».
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Πριν από έναν μήνα, το διοικητικό συμβούλιο της Euronav απέρριψε επιστολή από τον Alexander Saverys, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Compagnie Maritime Belge, και μεγαλομετόχου της Euronav με την οποία ζητούσε να ακυρωθεί η προτεινόμενη συμφωνία συγχώνευσης της εταιρείας με την Frontline.
Ο Saverys υποστήριξε ότι τώρα που η εταιρεία του κατέχει μερίδιο 25% στην Euronav, είναι ικανή να μπλοκάρει τη συγχώνευση, μια εξέλιξη η οποία θα είναι καταστροφική για την αξία της εταιρείας, σύμφωνα με τον ίδιο.
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία