Ενδιαφέρον προσελκύουν και τα επόμενα βήματα στην πολιτική ιδιωτικοποιήσεων της Αθήνας, με τη γερμανική Handelsblatt να τονίζει πως «πάνω από όλα, το ελληνικό κράτος θέλει να ιδιωτικοποιήσει έργα υποδομής όπως αεροδρόμια, αυτοκινητόδρομους και ιαματικά λουτρά».
Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, η ελληνική κυβέρνηση κάνει πίσω τώρα σε δύο προγραμματισμένες ιδιωτικοποιήσεις. Τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας θα παραμείνουν στα χέρια του κράτους, λόγω της γεωστρατηγικής τους σημασίας.
Ποια η επόμενη μέρα των ιδιωτικοποιήσεων – Το νέο πλάνο του ΤΑΙΠΕΔ
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι ιδιωτικοποιήσεις εντάσσονται στους όρους που επέβαλαν οι διεθνείς δανειστές την περίοδο της ελληνικής οικονομικής κρίσης, με τα έσοδα θα διατίθενται για τη μείωση του χρέους. «Στην αρχή όμως υπήρχαν ψευδαισθήσεις για τα έσοδα. Το 2011, η τότε σοσιαλδημοκρατική ελληνική κυβέρνηση υποσχέθηκε έσοδα από ιδιωτικοποιήσεις ύψους 50 δις ευρώ μέσα σε πέντε χρόνια. Μέχρι σήμερα όμως, έντεκα χρόνια μετά, έχουν μπει στο ταμείο μόλις 8,2 δις ευρώ», ανέφερε η Handelsblatt.
Η Καλαμάτα
Αναφερόμενη στις επιμέρους κινήσεις της Αθήνας, η γερμανική εφημερίδα, στέκεται στην Καλαμάτα, όπου -όπως υπογραμμίζει- βρίσκεται το Costa Navarino, «ένα θέρετρο πέντε αστέρων στη δυτική ακτή της Πελοποννήσου. Πολλές διασημότητες όπως η Angelina Jolie, ο Robert De Niro και ο Cristiano Ronaldo έχουν χαλαρώσει εκεί, ενώ τα δύο γήπεδα γκολφ προσελκύουν παίκτες παγκόσμιας κλάσης».
«Αλλά το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, μέσω του οποίου φτάνουν τα αστέρια με τα ιδιωτικά τους τζετ καθώς και οι τουρίστες με πτήσεις τσάρτερ, αξίζει στην καλύτερη περίπτωση ένα αστέρι», σημειώνει η εφημερίδα. «Ενα ερειπωμένο κτίριο και ένας διάδρομος όπου μπορούν να σταθμεύσουν μόλις τέσσερα αεροσκάφη. Αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα».
«Η Ελλάδα παραχωρεί σε ιδιώτες επενδυτές, για περίοδο 40 ετών, τη λειτουργία του αεροδρομίου που διαχειριζόταν προηγουμένως το ίδιο κράτος. Η περίοδος υποβολής προσφορών έληξε στα μέσα Δεκεμβρίου», αναφέρει το άρθρο και επισημαίνει πως τέσσερις μνηστήρες εξέφρασαν ενδιαφέρον.
Latest News
Βαμβακίδης (BofA): Οι 2 προϋποθέσεις για να έχει η Ελλάδα μια μακρά θετική πορεία
Ο κ. Βαμβακίδης επιβεβαίωσε ότι η Ελλάδα τα πάει πολύ καλύτερα από ότι περιμέναν οι αγορές μετά την πανδημία
ΟΔΔΗΧ: Πάνω από 40 δισ. οι προσφορές για το δεκαετές ομόλογο - Αντλήθηκαν 4 δισ.
Για το 2025 η Ελλάδα σχεδιάζει να αντλήσει από τις αγορές ένα ποσό της τάξης των 8 δισ. - Στο 3,6% το επιτόκιο του ομολόγου
Η αντεπίθεση των... PIIGS στην Ευρώπη - Γύρισμα της τύχης ή πραγματικότητα;
Με τη γερμανική οικονομία σε τέλμα, Ελλάδα, Πορτογαλία, Ιταλία και Ισπανία αναδεικνύονται σε πυλώνες σταθερότητας στην ευρωζώνη
Έρχονται δάνεια έως 25.000 ευρώ σε μικρές επιχειρήσεις - Οι εταιρείες μικροπιστώσεων
Η Αναπτυξιακή Τράπεζα μέσα από το Ταμείο Μικροπιστώσεων θα χρηματοδοτεί άτοκα μικρές επιχειρήσεις μέσω των εταιρειών μικροπιστώσεων
Πράσινο φως από επιτροπή της Βουλής στο νομοσχέδιο για τα Airbnb
Στη «σωστή κατεύθυνση» κινείται το νομοσχέδιο για τη θέσπιση προδιαγραφών στα ακίνητα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb
Στη «γυάλινη σφαίρα» της Moody's - Πού θα κάτσει η μπίλια για πληθωρισμό και ανάπτυξη στην Ελλάδα
Η χώρα γνώρισε ένα ισχυρό τρίτο τρίμηνο λέει η Moody's, αλλά το εξωτερικό εμπόριο συνεχίζει να επιβαρύνει την ανάπτυξη
Πόσο μειώθηκαν οι τιμές στα τρόφιμα - Τι λέει το υπουργείο Ανάπτυξης για τους ελέγχους
Εντός του 2024, έχουν πραγματοποιηθεί από τις υπηρεσίες του υπουργείου εκατοντάδες έλεγχοι για την αντιμετώπιση φαινομένων αθέμιτης κερδοφορίας
«Παζάρια» των ασφαλιστών για να ψαλιδίσουν τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Τι αντάλλαγμα ζητούν οι ασφαλιστικές για να φρενάρουν τις ανατιμήσεις στα ασφάλιστρα υγείας - Τι λένε έγκυρες πηγές στον ΟΤ
Νέα «φωτιά» στις τιμές ακινήτων - Πώς κινήθηκαν ανά περιοχή το τέταρτο τρίμηνο [πίνακες]
Οι μέσες ζητούμενες τιμές πώλησης σημείωσαν άνοδο 7,9% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2023 και αύξηση 2,2% σε σχέση με το 3ο τρίμηνο του 2024
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας