![Τελειώνουμε με τα μικρά αυτοκίνητα, μόνο SUV τώρα!](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/09/Volkswagen.jpg)
Μικρά και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα χρειάζονται περιορισμένους χώρους στάθμευσης, διευκολύνουν την κυκλοφορία στους δρόμους πόλεων και επιβαρύνουν λιγότερο το περιβάλλον. Αρκετοί κατασκευαστές επενδύουν σε μικρά και μεσαία αυτοκίνητα, άλλοι πάλι ποντάρουν περισσότερο σε πιο κερδοφόρα μοντέλα.
Επισήμως η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει πολλά πλεονεκτήματα στα μικρομεσαία οχήματα ιδίως όταν διαθέτουν ηλεκτροκινητήρα. Οι ειδικοί αυτοκινήτου διαπιστώνουν ωστόσο ότι πολλοί κατασκευαστές περιορίζουν σταδιακά συνειδητά τον σχεδιασμό και την κατασκευή μικρότερων οχημάτων. Οι λόγοι ποικίλουν. Σύμφωνα με την ομοσπονδιακή υπηρεσία οχημάτων τον Δεκέμβριο του 2022 στον τομέα των μικρομεσαίων οχημάτων οι πωλήσεις σκαρφάλωσαν στο 15,7%. Συγκριτικά το ποσοστό των SUV ανήλθε στο 34%.
GM: Ανακτά το «στέμμα» των πωλήσεων από την Toyota
Στον τομέα μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων είναι σαφής μια μακροπρόθεσμη τάση την περίοδο 2012-2022. Ο Σύνδεσμος Γερμανικής Αυτοκινητοβιομηχανίας VDA αποτιμά ωστόσο θετικά την παρούσα κατάσταση ανακοινώνοντας ότι στην εκπνοή του 2022 είχαν πωληθεί πάνω από 420.000 μικρά και μεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα, από τα οποία το ένα τρίτο ηλεκτροκίνητα.
Η αυτοκινητοβιομηχανία συμπεραίνει από αυτή την εξέλιξη: «Στη Γερμανία το ποσοστό ηλεκτροκίνητων μικρών και μεσαίων αυτοκινήτων είναι πολύ υψηλό». Από τότε που το γερμανικό δημόσιο επιδοτεί την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων η σημασία των μικρομεσαίων οχημάτων έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο, επισημαίνει ο Σύνδεσμος.
Λιγοστεύουν στους δρόμος μικρά και μεσαία οχήματα
Από την άλλη πλευρά είναι γνωστό ότι το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους για τις αυτοκινητοβιομηχανίες προκύπτει από τις πωλήσεις μεγαλύτερων μοντέλων. Ο κανόνας αυτός της αγοράς είναι απλός και κατανοητός. Εξηγεί ωστόσο εν μέρει για ποιο λόγο οι κατασκευαστές επενδύουν τα τελευταία χρόνια ολοένα και λιγότερο σε μικρότερα και μεσαία μοντέλα. Είναι σαφές ότι από τις πωλήσεις SUV ή μεγάλων και πολυτελών οχημάτων βγαίνουν περισσότερα χρήματα.
Οι κατασκευαστές κερδίζουν μεγαλύτερα ποσά από τις πωλήσεις μικρότερων οχημάτων μόνο αν διασφαλίσουν υψηλότερες πωλήσεις. Όμως ο αριθμός των γερμανικών μοντέλων έχει σταθερά πτωτική τάση. Μέσα σε μια δεκαετία ο αριθμός των μοντέλων περιορίστηκαν στο μισό από 24 σε 12. Μοντέλα όπως Ford Ka και Opel Adam, τα οποία δεν αντικαταστάθηκαν. Το γερμανικό περιοδικό αυτοκινήτων “Auto Straßenverkehr” κατέγραψε μείωση μικρομεσαίων μοντέλων την περίοδο 2017- 2022 από 17 σε μόλις 8.
Αυξάνεται το μερίδιο SUV στην αγορά
Σύμφωνα με το περιοδικό στη γερμανική αγορά εκτός από το VW Up όλα τα άλλα μικρομεσαία οχήματα προέρχονται από αυτοκινητοβιομηχανίες του εξωτερικού όπως Fiat, Renault, Hyundai/ Kia, Toyota ή Suzuki. Το τελευταίο διάστημα οι ενδιαφερόμενοι δεν μπορούσαν να παραγγείλουν ούτε καν το VW Up με κινητήρα εσωτερικής καύσεως παρά μόνο την ηλεκτρονική του εκδοχή που και αυτή δεν ήταν πάντα διαθέσιμη λόγω των προβλημάτων στις εφοδιαστικές αλυσίδες και τις ελλείψεις ημιαγωγών.
«Η διεθνής στροφή προς τα SUV είναι σαφής », λέει ο Στέφαν Μπράτσελ από το Κέντρο Διαχείρισης Αυτοκινήτων CAR στην Μπέργκις Γκλάντμπαχ. «Στην κατηγορία μεγάλων και πολυτελών αυτοκινήτων η τάση στην αγορά είναι ανοδική. Τα ποσοστά SUV στην αγορά αυξάνονται συνεχώς». O Μπένεντικτ Μάιερ από το Ινστιτούτου Οικονομίας του Αυτοκινήτου προσθέτει: «Δεν πιστεύω ότι μεσοπρόθεσμα οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν σε μικρά αυτοκίνητα ή προσιτά οχήματα χαμηλού κόστους με στόχο τις μαζικές πωλήσεις».
Γιαν Πέτερμαν, dpa
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Πηγή: DW
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard