Το καλάθι του νοικοκυριού «μετριέται» στην ταμειακή μηχανή των σούπερ μάρκετ καθώς, πλέον, ένας στους δυο καταναλωτές ψωνίζει περισσότερα από ένα προϊόντα από το συγκεκριμένο καλάθι.
Όπως σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, σε συνέντευξη Τύπου, ήδη τα σούπερ μαρκετ διαμαρτύρονται ότι το καλάθι τους κοστίζει στον τζίρο, καθώς λόγω της δημοφιλίας του, κάποιοι, υποχρεώνονται να πουλάνε ακόμη και κάτω του κόστους ορισμένα προϊόντα, για να παραμένουν ανταγωνιστικοί.
Καλάθι του νοικοκυριού: Εξετάζεται παράταση του μέτρου – Ποιες αλλαγές σχεδιάζονται
Το καλάθι του νοικοκυριού
Ο υπουργός ανέφερε ότι το καλάθι του νοικοκυριού θα έχει μεγάλο τμήμα επίπτωσης στα ετήσια αποτελέσματα των σούπερ μάρκετ ενώ δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η συζήτηση με τις βιομηχανίες και το λιανεμπόριο για την ένταξη περισσότερων επωνύμων προϊόντων σε αυτό.
Ο ίδιος σημείωσε ότι οι βιομηχανίες ζητούν με έμφαση να ενταχθούν στο καλάθι και επώνυμα προϊόντα καθώς έχουν χάσει μεγάλο μερίδιο αγοράς.
Σε ό,τι αφορά στην διάρκεια του μέτρου επανέλαβε ότι όσο συνεχίζονται οι έκτακτοι λόγοι για τους οποίους ξεκίνησε αυτή η πρωτοβουλία, θα παρατείνεται και η διάρκειά του.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, την 11η εβδομάδα εφαρμογής του καλαθιού του νοικοκυριού, από 833 προϊόντα 55 (7%) ανέβηκαν, 52 (6%) μειώθηκαν και 726 (87%) παρέμειναν σταθερά.
Σημειώνεται ότι οι αυξήσεις είναι μόνο σε νωπά προϊόντα. «Παρά τον πληθωρισμό, στο καλάθι οι τιμές παραμένουν σταθερές» σημείωσε ο υπουργός, προσθέτοντας ότι για το εύρος του χρόνου που εφαρμόζεται η πρωτοβουλία είναι εντυπωσιακό ότι κρατάει σταθερές τιμές. Δηλαδή κρατάει σταθερές, τις μειωμένες τιμές, όπως εξήγησε ο ίδιος.
Τα επώνυμα προϊόντα
Στο τραπέζι βρίσκεται η σκέψη να προστεθούν επώνυμα προϊόντα στο καλάθι του νοικοκυριού, με το υπουργείο Ανάπτυξης να έρχεται σε επαφή με βιομηχανίες τροφίμων, σουπερμάρκετ αλλά και την Επιτροπή Ανταγωνισμού, προκειμένου να ξεπεραστούν ορισμένα ζητήματα περί υγιούς ανταγωνισμού.
Τις επόμενες μέρες θα υπάρξει νέα συνάντηση με τους εκπροσώπους των επωνύμων προϊόντων και τα σούπερ μάρκετ γι’ αυτό το θέμα και πρόσθεσε ότι εξετάζεται η πρόταση να είναι υποχρεωτικό να υπάρχει σε κάθε κατηγορία του καλαθιού, τουλάχιστον, ένα επώνυμο προϊόν.
Latest News
Ποιους τομείς επιλέγουν στην Ελλάδα οι ξένες εταιρείες
Μόλις το 0,6% του συνολικού αριθμού των επιχειρήσεων όλων των κλάδων που δραστηριοποιούνται στη χώρα είναι συνδεδεμένο με ξένες επιχειρήσεις
Αντίστροφη μέτρηση για αιτήσεις και πληρωμές για το επίδομα θέρμανσης
Ποιοι και πότε θα λάβουν το επίδομα θέρμανσης – Ποια νοικοκυριά κερδίζουν μεγαλύτερη ενίσχυση - Τι αλλάζει σε ποσά και κριτήρια – Θέμα ημερών η ΚΥΑ με όλες τις λεπτομέρειες
Νοικοκυριά σε απόγνωση - Τι προβλέπουν για τον επόμενο 1 χρόνο [γραφήματα]
Το 65% των νοικοκυριών προέβλεψε άνοδο για την ακρίβεια με τον ίδιο ή ταχύτερο ρυθμό - Το 66% «μόλις τα βγάζει πέρα»
Ποια κτίρια δεν κινδυνεύουν από το «μπόνους» και την εκτός σχεδίου δόμηση
Ο υφυπουρός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς μίλησε για μεταβατική διέξοδο στο πρόβλημα που προκαλούν οι αποφάσεις του ΣτΕ, ενώ ο γ.γ. Ευθύμιος Μπακογιάννης τόνισε ότι δεν επηρεάζονται οι εκδοθείσες οικοδομικές άδειες
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Λιγότερο αισιόδοξοι οι σύμβουλοι μάνατζμεντ για την ελληνική οικονομία [πίνακες]
Τι δείχνει το βαρόμετρο του Συνδέσμου Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) για το β’ τρίμηνο του 2024
Πράσινες δεξιότητες για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα - Ξεκινά η επιλογή προγραμμάτων
Το πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης αφορά συνολικά 75.000 εργαζόμενους
Citigroup: Η Ελλάδα το ισχυρότερο «γύρισμα» από την πανδημία [πίνακες]
Ανθεκτική «βλέπει» την παγκόσμια οικονομία η Citigroup - Οι εκλογές και τα περιθώρια των αγορών
Θεοδωρικάκος σε σούπερ μάρκετ: Ρίξτε τις τιμές και σε άλλα προϊόντα
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της ένωσης σούπερ μάρκετ, μετά από αίτημά τους
Ο νέος ελέφαντας στο δωμάτιο του πληθωρισμού - Τι προκαλεί τώρα την ακρίβεια [γράφημα]
Ποιος είναι ο βασικός λόγος που αντί να μειώνεται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παραμένει στην περιοχή του 3%