Οι τιμές στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα να μειώσουν τις τιμές τους, σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης κατά την σημερινή επίσκεψή του σε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Market In και Γαλαξίας, καθώς την εβδομάδα που πέρασε κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».
Από την πλευρά του ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης, που συνόδευε τον υπουργό, σημείωσε: «Αν μια τετραμελής οικογένεια αγοράζει από το καλάθι μπορεί να εξοικονομεί το μήνα περίπου 80 ευρώ, συνδυαστικά με την κάρτα αγορών που ξεκινάει από 1η Φεβρουαρίου η οποία εξοικονομεί σε μια τετραμελή οικογένεια 52 ευρώ, το όφελος φτάνει μηνιαίως τα 132 ευρώ. Υιοθετούμε λοιπόν, ένα ακόμη μέτρο για την στήριξη των νοικοκυριών σε αυτή την πληθωριστική κρίση. Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά».
Πιο αναλυτικά ο υπουργός δήλωσε κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα Market In: «Πρέπει να ευχαριστήσω την αλυσίδα Market In που ξεκινάνε έναν νέο γύρο μειώσεων τιμών στο “Καλάθι του Νοικοκυριού” και δίνουν την ευκαιρία στον καταναλωτή να βρει προϊόντα και επώνυμα, σε τιμές χαμηλότερες απ’ ό,τι είχαμε στην 1η εβδομάδα, δηλαδή πριν από 11 εβδομάδες.
Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι βρήκαμε γάλα με 1,09 που είναι η τιμή πριν από τον πόλεμο. Βρήκαμε επώνυμη φέτα κάτω από τα 7 ευρώ. Βρήκαμε αλεύρι στα 0,70 λεπτά. Η τιμή για το αλεύρι στα 0,70 είναι πριν από τον πόλεμο. Το αλεύρι όταν ξεκίνησε το “Καλάθι” ήταν πάνω από το 1 ευρώ και εδώ είμαστε στα 0,70 λεπτά, δηλαδή 30% κάτω από εκεί όπου ξεκινήσαμε.
Αυτές είναι πραγματικά πολύ σημαντικές προσφορές. Είδαμε σε διάφορα προϊόντα όπως τα ζυμαρικά και τα όσπρια διαφορά μεταξύ των προσφορών στο “Καλάθι” και των εκπτώσεων του “Καλαθιού”, όπου η διαφορά είναι πολύ μεγάλη. Και πιστεύουμε ότι αυτές οι τιμές θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα που θα μειώσουν τις τιμές τους, διότι αλλιώς δεν θα μπορούν να πουλάνε σε κανέναν άνθρωπο και ασφαλώς θα συμβάλουμε στην συγκράτηση του πληθωρισμού σε μία εξαιρετικά δύσκολη στιγμή.
Ήρθαμε λοιπόν εδώ με τον αναπληρωτή υπουργό γιατί πράγματι αυτό που είδαμε σήμερα, χρήζει συγχαρητηρίων».
Ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε: «Συνεχίζουμε κάθε Πέμπτη τις επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ, ακριβώς για να ελέγξουμε πως προχωρά το “Καλάθι του Νοικοκυριού” και βλέπουμε και σήμερα, 11η εβδομάδα, ότι παραμένει ανθεκτικό. Οι τιμές στο 93% των προϊόντων είτε έχουν μείνει σταθερές, είτε έχουν πτωτική πορεία. Για μια τετραμελή οικογένεια δηλαδή, το “Καλάθι” μπορεί να εξοικονομήσει 80 ευρώ το μήνα. Αν συνδυαστεί και με την κάρτα αγορών, η οποία συνολικά εξοικονομεί 52 ευρώ το μήνα, το όφελος φτάνει στα 132 ευρώ μηνιαίως.
Οι πρωτοβουλίες αυτές έρχονται να συμπληρώσουν μια σειρά μέτρων που έχει υιοθετήσει αυτή η κυβέρνηση για να μπορέσει να στηρίξει τα νοικοκυριά σε αυτή τη δύσκολη εποχή της κρίσης ακρίβειας. Συνεχίζουμε. Συγχαρητήρια στις αλυσίδες και στο “Market In” για την εξαιρετική προσπάθεια που κάνουν ώστε να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές».
Κατά την επίσκεψή του στην αλυσίδα Γαλαξίας, ο υπουργός σημείωσε: «Έχουν περάσει πια 11 εβδομάδες άρα, είναι μεγάλο χρονικό διάστημα το να μην έχεις καθόλου αυξήσεις στο καλάθι. Και δεύτερον, έχει σε ορισμένα προϊόντα πραγματικά πολύ καλές τιμές. Βρήκαμε γάλα ιδιωτικής ετικέτας σούπερ μάρκετ 1,09 και εδώ στον Γαλαξία επώνυμο γάλα 1,12. Είναι τιμές προ του πολέμου. Βρήκαμε κοτόπουλο 2,90 που είναι πάρα πολύ καλή τιμή. Πριν από το καλάθι δεν υπήρχε πουθενά κάτω από 3,5 ευρώ, άρα εδώ έχεις μια σημαντική μείωση. Είδαμε τα χαρτικά, τα οποία έχουν αυξηθεί πάρα πολύ, του Γαλαξία είναι στην ίδια τιμή 11 εβδομάδες. Ενώ παντού ανεβαίνουν, στο “Καλάθι” παραμένουν σταθερά. Αυτές είναι ουσιαστικές βοήθειες σε ένα μέσο νοικοκυριό, το οποίο σε εποχή μεγάλου πληθωρισμού πιέζεται και χωρίς το καλάθι θα έμενε απροστάτευτο σε συνεχόμενες αυξήσεις».
Από την πλευρά του ο κ. Παπαθανάσης πρόσθεσε:
«Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε τα νοικοκυριά. Εδώ θα πρέπει να πούμε ότι με πρωτοβουλία του υπουργού κ. Γεωργιάδη, ξεκινά και ο νέος ιστότοπος για καταγγελίες μέσω του οποίου, επώνυμα ή ανώνυμα, θα μπορούν οι συμπολίτες μας να καταγγέλλουν παραβατικές πρακτικές. Στόχος είναι και αυτό να λειτουργήσει υπέρ της προστασίας του καταναλωτή. ‘Αμεσα επιλαμβανόμαστε των ζητημάτων.
Ταυτόχρονα, η Ελλάδα είναι η μοναδική χώρα στην Ευρώπη με κρατικό εργαλείο, τον e-Καταναλωτή, που σε πραγματικό χρόνο, καθημερινά, καταχωρίζει τις τιμές 1.400 και πλέον προϊόντων αυτόματα από τις βάσεις δεδομένων των σούπερ μάρκετ.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με το πλαφόν στο ποσοστό κέρδους και τους ελέγχους που πραγματοποιούμε στο σύνολο των προϊόντων εντός κι εκτός καλαθιού, προστατεύουν τον καταναλωτή. Θα συνεχίσουμε αυτή την προσπάθεια, μέχρις ότου περάσει η κρίση».
Latest News
Στην οικογένεια Σαράντη η Κάμπος Χίου – Έκλεισε το deal
Ύστερα από 18 μήνες διαπραγματεύσεων, επετεύχθη η συμφωνία ανάμεσα στην οικογένεια Σαράντη και την Κάμπος Χίου, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ
«Καμπανάκι» από τον Εμπορικό Σύλλογο Πειραιώς για τον αθέμιτο ανταγωνισμό από κινεζικές πλατφόρμες
Ο Εμπορικός Σύλλογος Πειραιώς μιλά για ανισότητες από κινέζικα sites που έχουν διαφορετικό φορολογικό καθεστώς
Αύξηση 6,3% στις πωλήσεις της Jumbo το 2024 - Πότε θα δώσει guidance για το 2025
Η διοίκηση του Ομίλου JUMBO θεωρεί ότι μία πρώτη εκτίμηση για το 2025, θα ήταν χρήσιμο να δοθεί μετά το πρώτο τετράμηνο
Προχωρά ο ψηφιακός μετασχηματισμός της Sunlight Group
Για την υποστήριξη αυτής της μετάβασης, η εταιρεία έχει ενισχύσει τις παγκόσμιες Ομάδες Business, Digital & IT
Όμιλος Μεϊδάνη: Στρατηγικές επενδύσεις σε νέα καταστήματα και υποδομές
Το περασμένο έτος ο Όμιλος Μεϊδάνη δημιούργησε 35 νέες θέσεις εργασίας, φτάνοντας συνολικά τους 390 εργαζομένους
Προχωρά η ΙPO της Τιτάν στη Νέα Υόρκη - Δείτε την αίτηση που κατατέθηκε στη SEC
Η αρχική δημόσια προσφορά θα περιλαμβάνει πρωτογενή προσφορά από Titan America και δευτερογενή πώληση από την Titan Cement International
Mohammad Tabish: Ο θαλάσσιος βιολόγος που δίνει δεύτερη ευκαιρία στην Avramar
Τι δηλώνει στον ΟΤ ο Mohammad Tabish για την επόμενη ημέρα της Avramar - Το όραμα της βιωσιμότητας μέσω των νέων τεχνολογιών
Diageo και Αθηναϊκή ποντάρουν στα μη αλκοολούχα - Το εύρημα του Dry January
Λανσαρίσματα και νέες τάσεις έρχονται κατά τις ημέρες του Dry January - Εντείνεται ο ανταγωνισμός για Diageo, Αθηναϊκή και κολοσσούς της αγοράς
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Ανοίγουν (και άλλο) την κάνουλα οι τράπεζες - Προς νέες εκταμιεύσεις 8 δισ. ευρώ
Πώς κινούνται οι εργασίες στις χρηματοδοτήσεις - Με προίκα από το 2024 τα αποτελέσματα στις τράπεζες για το 2025