Σε μια προσπάθεια να περιορίσει το εκτεταμένο greenwashing στη διαφήμιση προϊόντων, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει μια σειρά μέτρων για την αντιμετώπιση των παραπλανητικών ισχυρισμών για το κλίμα από εταιρείες
Σύμφωνα με προσχέδιο των συγκεκριμένων προτάσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που αποκαλύπτει το Bloomberg, οι χώρες της ΕΕ θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι οι περιβαλλοντικοί ισχυρισμοί που γίνονται από εταιρείες σχετικά με τα προϊόντα τους υποστηρίζονται από επιστημονικά στοιχεία.
Greenwashing: Πώς οι εταιρείες PR «ξεπλένουν» τις Big Oil
Επίσης, όσες εταιρείες θέλουν να διαφημίσουν τις θετικές πτυχές των προσφορών τους σε ό,τι αφορά το κλίμα πρέπει επίσης να τονίσουν τις επιζήμιες επιπτώσεις.
Παραπλανητικές διαφημίσεις
Στο σχέδιο των προτάσεων αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι σε έρευνα του 2020 διαπιστώθηκε ότι περισσότεροι από τους μισούς περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς προϊόντων που μελετήθηκαν περιείχαν «ασαφείς, παραπλανητικές ή αβάσιμες πληροφορίες».
«Αυτή η πρωτοβουλία θα συμβάλει στην καταπολέμηση του πράσινου ξεπλύματος», ανέφερε το προσχέδιο εγγράφου, το οποίο εξακολουθεί να υπόκειται σε αλλαγές. «Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στους οικολογικούς ισχυρισμούς είναι αρκετά χαμηλή».
Το σχέδιο, το οποίο αναμένεται τους επόμενους μήνες, θα είναι μεταξύ μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζει η Επιτροπή για να διασφαλίσει ότι η αναπτυσσόμενη βιομηχανία για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα δεν βασίζεται σε αμφίβολα δεδομένα για το κλίμα. Οι κανόνες προορίζονται να λειτουργούν παράλληλα με τα υπάρχοντα περιβαλλοντικά σήματα, όπως το οικολογικό σήμα της ίδιας της ΕΕ.
Τέλος σύμφωνα πάντα με το προσχέδιο, τα κράτη μέλη της ΕΕ θα μπορούν να επιβάλλουν κυρώσεις σε εκείνες τις εταιρείες που δεν υποστηρίζουν τις απαιτήσεις τους.
Τι είναι το greenwashing
Ο όρος greenwashing αναφέρεται στην τεχνική εξαπάτησης του καταναλωτή μέσω παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με το πώς τα προϊόντα μιας εταιρείας είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον, υγιεινά ή βιώσιμα, έχοντας ως απώτερο στόχο τη θετική προβολή της εταιρείας, καταλήγοντας εννοείται στην αύξηση των πωλήσεών της. Ο όρος υιοθετήθηκε πρώτη φορά τη δεκαετία του ’60, όταν ένα ξενοδοχείο τοποθέτησε ανακοινώσεις στους χώρους του ζητώντας από τους πελάτες να χρησιμοποιούν τις πετσέτες τους για πάνω από μία μέρα, ώστε να σωθεί ο πλανήτης.
Latest News
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard