
Οι ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενοπλοίων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) και της Ινδίας έχουν αυξήσει σημαντικά το μερίδιό τους στο ρωσικό εμπόριο αργού πετρελαίου από τότε που η Ευρωπαϊκή Ενωση επέβαλε απαγόρευση στις εισαγωγές στα κράτη-μέλη της, δείχνουν πρόσφατα στοιχεία.
Δεξαμενόπλοια που ελέγχονται από εταιρείες με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία μετέφεραν περισσότερο από το 60% του ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου, ποσοστό υπερδιπλάσιο του προηγούμενου πριν από το εμπάργκο της ΕΕ, σύμφωνα με την S&P Global Commodity Insights.
Μια ακτινογραφία του παγκόσμιου στόλου στην αυγή του νέου έτους
Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία, καθώς το ρωσικό εξαγωγικό εμπόριο στράφηκε σε νέες αγορές στην Ασία, κυρίως στην Κίνα και στην Ινδία, σύμφωνα με την ανάλυση του πρώτου μήνα δεδομένων από την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης.
Η άνοδος του αριθμού των νέων πλοιοκτητών συσχετίζεται με την πτώση του αριθμού των πλοιοκτητών από τη Δύση, των οποίων το ποσοστό στη μεταφορά ρωσικού αργού μειώθηκε από σχεδόν τα δύο τρίτα σε λιγότερο από το ένα τρίτο, σύμφωνα με την S&P.

Υπενθυμίζεται ότι οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, χρηματοδότες και φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να συνεχίσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μόνο εάν αυτό πωλείται με λιγότερο από 60 δολάρια το βαρέλι σε πελάτες εκτός της ΕΕ και των χωρών της G7.
Στο πλαίσιο αυτό η χαμηλή τιμή του αργού Urals επέτρεψε σε ορισμένες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές, και κυρίως Ελληνες και Τούρκους, να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στο ρωσικό εμπόριο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες.
To TradeWinds ανέφερε ότι ορισμένες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνέχισαν να φορτώνουν αργό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας μετά την έναρξη του ευρωπαϊκού συστήματος απαγόρευσης και ανώτατων τιμών, ενώ και οι ευρωπαίοι ασφαλιστές συνέχισαν να καλύπτουν τα πλοία αφού εξασφάλισαν εγγυήσεις ότι η τιμή είναι σύμφωνη με το καθεστώς κυρώσεων που έχουν θεσπιστεί από τα δυτικά έθνη.
Ανακατάταξη
Καθώς ο αντίκτυπος του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο ρωσικό αργό έχει αρχίσει να μειώνεται και οι αγορές σταθεροποιούνται, η «σκόνη» κατακάθεται στην πρόσφατη ανακατάταξη του εμπορίου, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking. Η ναυαρχίδα του ρωσικού αργού, η ποιότητα Urals, έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα 52,5 δολάρια το βαρέλι, περίπου 30 δολάρια το βαρέλι λιγότερο από το Brent, λόγω του ανώτατου ορίου των 60 δολαρίων το βαρέλι που επιβλήθηκε από την ΕΕ και τις χώρες της G7.
Τα φορτία του εν λόγω αργού μεταφέρθηκαν προς την Ανατολή, κυρίως στην Ινδία και στην Κίνα, αλλά, καθώς τα δεξαμενόπλοια πρέπει να διασχίσουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να μεταφέρουν τα φορτία, η τιμή του αργού μειώνεται περαιτέρω για να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος μεταφοράς, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.


Latest News

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)