![Ναυτιλία: Αύξησαν το εμπόριο μετά το εμπάργκο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/202002071130488072-768x556-1.jpg)
Οι ναυτιλιακές εταιρείες διαχείρισης δεξαμενοπλοίων των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ) και της Ινδίας έχουν αυξήσει σημαντικά το μερίδιό τους στο ρωσικό εμπόριο αργού πετρελαίου από τότε που η Ευρωπαϊκή Ενωση επέβαλε απαγόρευση στις εισαγωγές στα κράτη-μέλη της, δείχνουν πρόσφατα στοιχεία.
Δεξαμενόπλοια που ελέγχονται από εταιρείες με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Κίνα, την Ινδία και τη Ρωσία μετέφεραν περισσότερο από το 60% του ρωσικού πετρελαίου από τις 5 Δεκεμβρίου, ποσοστό υπερδιπλάσιο του προηγούμενου πριν από το εμπάργκο της ΕΕ, σύμφωνα με την S&P Global Commodity Insights.
Μια ακτινογραφία του παγκόσμιου στόλου στην αυγή του νέου έτους
Η μεγαλύτερη αύξηση προήλθε από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Ινδία, καθώς το ρωσικό εξαγωγικό εμπόριο στράφηκε σε νέες αγορές στην Ασία, κυρίως στην Κίνα και στην Ινδία, σύμφωνα με την ανάλυση του πρώτου μήνα δεδομένων από την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης.
Η άνοδος του αριθμού των νέων πλοιοκτητών συσχετίζεται με την πτώση του αριθμού των πλοιοκτητών από τη Δύση, των οποίων το ποσοστό στη μεταφορά ρωσικού αργού μειώθηκε από σχεδόν τα δύο τρίτα σε λιγότερο από το ένα τρίτο, σύμφωνα με την S&P.
Υπενθυμίζεται ότι οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, χρηματοδότες και φορείς εκμετάλλευσης μπορούν να συνεχίσουν να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο μόνο εάν αυτό πωλείται με λιγότερο από 60 δολάρια το βαρέλι σε πελάτες εκτός της ΕΕ και των χωρών της G7.
Στο πλαίσιο αυτό η χαμηλή τιμή του αργού Urals επέτρεψε σε ορισμένες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές, και κυρίως Ελληνες και Τούρκους, να συνεχίσουν να δραστηριοποιούνται στο ρωσικό εμπόριο, σύμφωνα με ναυλομεσίτες.
To TradeWinds ανέφερε ότι ορισμένες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες συνέχισαν να φορτώνουν αργό πετρέλαιο από τα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας μετά την έναρξη του ευρωπαϊκού συστήματος απαγόρευσης και ανώτατων τιμών, ενώ και οι ευρωπαίοι ασφαλιστές συνέχισαν να καλύπτουν τα πλοία αφού εξασφάλισαν εγγυήσεις ότι η τιμή είναι σύμφωνη με το καθεστώς κυρώσεων που έχουν θεσπιστεί από τα δυτικά έθνη.
Ανακατάταξη
Καθώς ο αντίκτυπος του ευρωπαϊκού εμπάργκο στο ρωσικό αργό έχει αρχίσει να μειώνεται και οι αγορές σταθεροποιούνται, η «σκόνη» κατακάθεται στην πρόσφατη ανακατάταξη του εμπορίου, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking. Η ναυαρχίδα του ρωσικού αργού, η ποιότητα Urals, έκλεισε την προηγούμενη εβδομάδα στα 52,5 δολάρια το βαρέλι, περίπου 30 δολάρια το βαρέλι λιγότερο από το Brent, λόγω του ανώτατου ορίου των 60 δολαρίων το βαρέλι που επιβλήθηκε από την ΕΕ και τις χώρες της G7.
Τα φορτία του εν λόγω αργού μεταφέρθηκαν προς την Ανατολή, κυρίως στην Ινδία και στην Κίνα, αλλά, καθώς τα δεξαμενόπλοια πρέπει να διασχίσουν μεγαλύτερες αποστάσεις για να μεταφέρουν τα φορτία, η τιμή του αργού μειώνεται περαιτέρω για να αντισταθμιστεί το αυξημένο κόστος μεταφοράς, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά