Μια επιτροπή του διοικητικού συμβουλίου της Nissan πρόκειται να συνεδριάσει την επόμενη εβδομάδα για να εξετάσει τις προτάσεις της Renault προκειμένου να αντιμετωπίσει ένα σημείο αδιεξόδου στις συνομιλίες για την αναδιάρθρωση της συμμαχίας μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως αναφέρει σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ το Reuters.
Συγκεκριμένα, οι διευθυντές της Nissan θα εξετάσουν προτάσεις από μέρους της Renault σχετικά με τον τρόπο προστασίας της τεχνολογίας και της πνευματικής ιδιοκτησίας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τις αναδιαρθρώσεις της Renault, ένα θέμα που απασχολεί την ιαπωνική εταιρεία, σύμφωνα με τις πηγές του Reuters.
Τόσο η Renault όσο και η Nissan, αρνήθηκαν να σχολιάσουν την πιο πάνω είδηση.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδίαζαν να ανακοινώσουν μια συμφωνία αναδιάρθρωσης της συνεργασίας τους τον περασμένο μήνα, αλλά δεν υπήρξε τελικό deal. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε εντατικές διαπραγματεύσεις από τον Οκτώβριο, όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα Ντε Μέο, πήγε στην Ιαπωνία για να συναντήσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nissan, Μακότο Ουτσίντα.
Η νέα εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων
Η Renault επιδιώκει να πείσει τη Nissan να επενδύσει σε μια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων που δεν θα σχετίζεται με τις δραστηριότητές της, ενώ η Nissan από τη μεριά της ζητά από τη Renault να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος του 43% των μετοχών της στη Nissan, ώστε να τεθεί η 23χρονη συμμαχία τους σε πιο ισότιμη βάση, σύμφωνα με το Reuters.
Εάν οι προτάσεις της Renault ανταποκρίνονται στις ανησυχίες της Nissan για την τεχνολογία της, οι δύο πλευρές θα είναι πιο κοντά σε μια συμφωνία για το πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της συνεργασίας τους, αν και παραμένουν βασικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής επένδυσης της Nissan στη νέα επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Renault, με την κωδική ονομασία Ampere , ανέφεραν οι πηγές.
Οι λεπτομέρειες της προτεινόμενης προστασίας της Renault για την τεχνολογία της Nissan δεν έγιναν αμέσως γνωστές. Δεν ήταν επίσης σαφές πόσοι διευθυντές στο 12μελές διοικητικό συμβούλιο της Nissan, το οποίο περιλαμβάνει και τον Ουτσίντα, θα συμμετάσχουν στη συνάντηση που ορίστηκε για την επόμενη εβδομάδα.
Διαπραγματεύσεις με την κινεζική Geely
Η Renault διαπραγματεύτηκε ξεχωριστά μια μη δεσμευτική συμφωνία με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely για την έναρξη μιας νέας κοινοπραξίας που θα προμηθεύει κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικές τεχνολογίες και στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και ενδεχομένως σε άλλες εταιρείες του κλάδου.
Η αναδιάρθρωση της Renault αποσκοπεί στη διασφάλιση επενδύσεων για την επιχείρησή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε μια εποχή που οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της εντείνουν τις δεσμεύσεις τους για παραγωγή ηλεκτροκινούμενων οχημάτων και την τεχνολογία που αναμένεται να κυριαρχήσει στις παγκόσμιες πωλήσεις την επόμενη δεκαετία.
Η Renault, η οποία θα ανακοινώσει τα ετήσια αποτελέσματά της στις 16 Φεβρουαρίου, εξασφάλισε την υποστήριξη του βασικού της μετόχου, της γαλλικής κυβέρνησης, για την αναδιάρθρωσή της, δήλωσε τρίτο πρόσωπο με γνώση αυτής της εξέλιξης.
Η Nissan κατέχει το 15% της Renault και δεν έχει δικαιώματα ψήφου. Η κυριαρχία της Renault στη συμμαχία έχει αποτελέσει πηγή διαμάχης για πολλά στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν παραπονεθεί ότι η σχέση ήταν ανισότιμη.
Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει επίσης μερίδιο 15% στη Renault.
Στάση αναμονής από Mitsubishi
Η Mitsubishi Motors Corp, ο μικρότερος εταίρος στη συμμαχία, αναμένει να ολοκληρωθούν οι συνομιλίες μεταξύ της Nissan και της Renault προτού λάβει τη δική της απόφαση για επενδύσεις στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφερε το Reuters.
Η συμμαχία Renault-Nissan ξεκίνησε το 1999 όταν η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία βοήθησε στη διάσωση της Nissan και την οδήγησε σε μια ανάκαμψη υπό τον Carlos Ghosn, ο οποίος έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan το 2000.
Οι αλλαγές που διαπραγματεύονται και οι δύο πλευρές στη συνεργασία τους θα αντιπροσωπεύουν τις μεγαλύτερες αλλαγές από τότε που ο Ghosn συνελήφθη και εκδιώχθηκε από την εταιρεία το 2018.
Latest News
Πονοκέφαλος η έκρηξη των επενδύσεων στις ΑΠΕ - Με νέους κανόνες η πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρισμού
Πώς θα αποκατασταθεί το μπλακ άουτ στις επενδύσεις ΑΠΕ - Έρχονται νέοι κανόνες πρόσβασης στο ηλεκτρικό σύστημα σε συνθήκες κορεσμού
Τι προκάλεσε τις φονικές πλημμύρες στη Βαλένθια – Το μοτίβο που φοβίζει τους επιστήμονες στην Ελλάδα
Οι πλημμύρες όπως της Βαλένθια είναι εικόνα από το μέλλον προειδοποιούν οι επιστήμονες που επισημαίνουν ότι χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την κλιματική αλλαγή
Σε ρότα υλοποίησης η αποθήκη CO2 στον Πρίνο - Αίτηση κοινοτικής χρηματοδότησης 1,1 δισ. ευρώ
Στην υπόγεια αποθήκη θα διοχετεύεται διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν μεγάλες βιομηχανίες στην Ελλάδα και την ευρύτερη περιοχή
Dana vs Daniel - Η σύγκριση των φονικών φαινομένων
Τόσο ο Daniel όσο και η Dana άφησαν πίσω τους μεγάλες καταστροφές και νεκρούς
Ηλεκτρικό ή υβριδικό ήταν 1 στα 2 εισαγόμενα οχήματα στην ΕΕ το 2023
Οι εξαγωγές της ΕΕ σε ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν από 2% επί του συνόλου το 2017 σε 26% 2023
Έκθεση ορόσημο για ΕΕ - Πόσα πρέπει να δαπανά για άμυνα και κλιματική αλλαγή
Η προειδοποίησε του πρώην προέδρου της Φινλανδίας Νιινίστρο σε μια έκθεση ορόσημο για την ασφάλεια της ΕΕ
Νέο φωτοβολταϊκό πάρκο για την Metlen στην Ιταλία
Στις αρχές του 2022, η Metlen και η Saint-Gobain υπέγραψαν συμφωνία πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (PPA) μέσω απευθείας γραμμής
Ρεκόρ θανάτων λόγω ζέστης το 2023 – Κίνδυνος εξάπλωσης ασθενειών
Η ένατη έκθεση του Lancet Countdown για την κλιματική κρίση αποκαλύπτει ότι οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο αντιμετωπίζουν πρωτοφανείς απειλές για την υγεία τους από την ταχεία αλλαγή του κλίματος.
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες