Μια επιτροπή του διοικητικού συμβουλίου της Nissan πρόκειται να συνεδριάσει την επόμενη εβδομάδα για να εξετάσει τις προτάσεις της Renault προκειμένου να αντιμετωπίσει ένα σημείο αδιεξόδου στις συνομιλίες για την αναδιάρθρωση της συμμαχίας μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως αναφέρει σε αποκλειστικό του ρεπορτάζ το Reuters.
Συγκεκριμένα, οι διευθυντές της Nissan θα εξετάσουν προτάσεις από μέρους της Renault σχετικά με τον τρόπο προστασίας της τεχνολογίας και της πνευματικής ιδιοκτησίας της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας κατά τις αναδιαρθρώσεις της Renault, ένα θέμα που απασχολεί την ιαπωνική εταιρεία, σύμφωνα με τις πηγές του Reuters.
Τόσο η Renault όσο και η Nissan, αρνήθηκαν να σχολιάσουν την πιο πάνω είδηση.
Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες σχεδίαζαν να ανακοινώσουν μια συμφωνία αναδιάρθρωσης της συνεργασίας τους τον περασμένο μήνα, αλλά δεν υπήρξε τελικό deal. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε εντατικές διαπραγματεύσεις από τον Οκτώβριο, όταν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault, Λούκα Ντε Μέο, πήγε στην Ιαπωνία για να συναντήσει τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της Nissan, Μακότο Ουτσίντα.
Η νέα εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων
Η Renault επιδιώκει να πείσει τη Nissan να επενδύσει σε μια εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων που δεν θα σχετίζεται με τις δραστηριότητές της, ενώ η Nissan από τη μεριά της ζητά από τη Renault να πουλήσει το μεγαλύτερο μέρος του 43% των μετοχών της στη Nissan, ώστε να τεθεί η 23χρονη συμμαχία τους σε πιο ισότιμη βάση, σύμφωνα με το Reuters.
Εάν οι προτάσεις της Renault ανταποκρίνονται στις ανησυχίες της Nissan για την τεχνολογία της, οι δύο πλευρές θα είναι πιο κοντά σε μια συμφωνία για το πλαίσιο της αναδιάρθρωσης της συνεργασίας τους, αν και παραμένουν βασικά ζητήματα, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής επένδυσης της Nissan στη νέα επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Renault, με την κωδική ονομασία Ampere , ανέφεραν οι πηγές.
Οι λεπτομέρειες της προτεινόμενης προστασίας της Renault για την τεχνολογία της Nissan δεν έγιναν αμέσως γνωστές. Δεν ήταν επίσης σαφές πόσοι διευθυντές στο 12μελές διοικητικό συμβούλιο της Nissan, το οποίο περιλαμβάνει και τον Ουτσίντα, θα συμμετάσχουν στη συνάντηση που ορίστηκε για την επόμενη εβδομάδα.
Διαπραγματεύσεις με την κινεζική Geely
Η Renault διαπραγματεύτηκε ξεχωριστά μια μη δεσμευτική συμφωνία με την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Geely για την έναρξη μιας νέας κοινοπραξίας που θα προμηθεύει κινητήρες εσωτερικής καύσης και υβριδικές τεχνολογίες και στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες όσο και ενδεχομένως σε άλλες εταιρείες του κλάδου.
Η αναδιάρθρωση της Renault αποσκοπεί στη διασφάλιση επενδύσεων για την επιχείρησή της στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, σε μια εποχή που οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της εντείνουν τις δεσμεύσεις τους για παραγωγή ηλεκτροκινούμενων οχημάτων και την τεχνολογία που αναμένεται να κυριαρχήσει στις παγκόσμιες πωλήσεις την επόμενη δεκαετία.
Η Renault, η οποία θα ανακοινώσει τα ετήσια αποτελέσματά της στις 16 Φεβρουαρίου, εξασφάλισε την υποστήριξη του βασικού της μετόχου, της γαλλικής κυβέρνησης, για την αναδιάρθρωσή της, δήλωσε τρίτο πρόσωπο με γνώση αυτής της εξέλιξης.
Η Nissan κατέχει το 15% της Renault και δεν έχει δικαιώματα ψήφου. Η κυριαρχία της Renault στη συμμαχία έχει αποτελέσει πηγή διαμάχης για πολλά στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχουν παραπονεθεί ότι η σχέση ήταν ανισότιμη.
Η γαλλική κυβέρνηση κατέχει επίσης μερίδιο 15% στη Renault.
Στάση αναμονής από Mitsubishi
Η Mitsubishi Motors Corp, ο μικρότερος εταίρος στη συμμαχία, αναμένει να ολοκληρωθούν οι συνομιλίες μεταξύ της Nissan και της Renault προτού λάβει τη δική της απόφαση για επενδύσεις στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας, ανέφερε το Reuters.
Η συμμαχία Renault-Nissan ξεκίνησε το 1999 όταν η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία βοήθησε στη διάσωση της Nissan και την οδήγησε σε μια ανάκαμψη υπό τον Carlos Ghosn, ο οποίος έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan το 2000.
Οι αλλαγές που διαπραγματεύονται και οι δύο πλευρές στη συνεργασία τους θα αντιπροσωπεύουν τις μεγαλύτερες αλλαγές από τότε που ο Ghosn συνελήφθη και εκδιώχθηκε από την εταιρεία το 2018.
Latest News
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα