
Ανοδικό momentum συνεχίζει να επικρατεί στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με τους πολίτες, όπως σημειώνει και το ΣΕΠΕ, να αυξάνουν, μάλιστα, τα ποσά που δαπανούν για online shopping. Μετά από την αύξηση των online αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι Έλληνες παρέμειναν εξοικειωμένοι με το e-commerce και μάλιστα αύξησαν το μέσο όρο χρημάτων που ξοδεύουν: από 806 ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2021 σε 869 ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2022.
Οι άντρες συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες, καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα 933 ευρώ με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα 811 ευρώ.
Οι μισοί Έλληνες κάνουν online αγορές μέσω των social media
Αναλύοντας τις ηλικιακές κλίμακες, άνδρες και γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές το εξάμηνο, φτάνοντας τα 1.031 ευρώ. Επίσης, οι κάτοικοι της Αττικής ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές σε επίπεδο εξαμήνου – 1.065 ευρώ, με τους Θεσσαλονικείς να ακολουθούν στα 866 ευρώ και το υπόλοιπο της Ελλάδας να κινείται σε έναν μέσο όρο της τάξεως των 736 ευρώ.

Λόγοι χρήσης του Διαδικτύου
Πάντως, σύμφωνα με έρευνα του Pricefox.gr με στοιχεία της Focus Bari, αν και οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα στην πανδημία και συγκεκριμένα ο 3ος επικρατέστερος, αυτό άλλαξε το 1ο εξάμηνο του 2022. Πλέον, οι ηλεκτρονικές αγορές καταλαμβάνουν την 5η θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών λόγων χρήσης του Διαδικτύου από τους πολίτες. Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν, πλέον, τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το Ίντερνετ.
Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι online αγορές – Τι αγοράζουν οι καταναλωτές
Δημοφιλείς αγορές
Ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παραμένουν οι πέντε επικρατέστερες κατηγορίες ειδών στις online αγορές στην Ελλάδα. Ωστόσο, σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρείται μια μικρή πτώση σε όλες αυτές τις κατηγορίες, καθώς πλέον περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές αυτές σε φυσικά καταστήματα μετά και το πέρας της πανδημίας και των lockdowns. Οι μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις παρατηρούνται σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης, όπως σινεμά και θέατρο (+231%). Η ασφάλεια αυτοκινήτου online παραμένει στην Ελλάδα σε ποσοστά της τάξεως του 10%.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι Έλληνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 86 λεπτά την μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελαφρώς μειωμένη διάρκεια σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο που ήταν 97 λεπτά. Οι νεότερες ηλικίες, όπως είναι λογικό, ξοδεύουν ακόμη και 2 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook, παρά την μικρή πτώση σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2021, διατηρείται στην κορυφή, με το Viber να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Αύξηση παρατηρείται στους χρήστες TikTok με το μερίδιο του να ξεπερνά το 30%.


Latest News

Αρίστος Δοξιάδης: «Εγώ είμαι ο πρωτάρης της κυβέρνησης»
«Έχουμε μπροστά μας ένα σημαντικό έργο να συνεχίσουμε» είπε ο Τάκης Θεοδωρικάκος στην τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ανάπτυξης

eGov-KYB: Στοιχεία επιχειρήσεων με ένα κλικ
Πρόκειται για ένα σημαντικό εργαλείο στην κατεύθυνση του περιορισμού της γραφειοκρατίας και της εξοικονόμησης χρόνου.

Ο «χάρτης» των πληρωμών - Πότε θα καταβληθούν επιδόματα και συντάξεις
Αναλυτικά οι πληρωμές και οι δικαιούχοι

Μητσοτάκης για Moody’s: Πλήρως προσηλωμένοι στις μεταρρυθμίσεις
«Η αναβάθμιση της Ελλάδας σε Baa3 της Moody's σηματοδοτεί το τελευταίο βήμα για την αποκατάσταση της επενδυτικής μας βαθμίδας από όλους τους μεγάλους οίκους αξιολόγησης», επισημαίνει.

Με προϊόντα made in Greece γεμίζουν το καλάθι τους οι καταναλωτές - Τι δείχνει έρευνα
Οι καταναλωτές συνεχίζουν να επιλέγουν για τις αγορές τους προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label)

Ποιος Ευρωπαίος ζει περισσότερο - Η πρωταθλήτρια περιοχή στην Ελλάδα
Οι γυναίκες ζουν περισσότερο από τους άνδρες κατά 3-10 χρόνια, ανάλογα με τη χώρα

Πού ψάχνουν πολυτελή ακίνητα τα βαριά πορτοφόλια - Οι περιοχές
Τα πολυτελή ακίνητα κερδίσουν συνεχώς νέο έδαφος - H Ελλάδα κατατάσσεται στις 10 πρώτες χώρες παγκοσμίως στις προβλεπόμενες καθαρές εισροές εκατομμυριούχων για το 2024

Τρία στοιχήματα για 5 οικονομικά υπουργεία - Το guidance Μαξίμου μέχρι τις εκλογές
Η κυβέρνηση θέλει σε βάθος 2ετίας να ανακοινώνει σταδιακά τα θετικά μέτρα που αφορούν το εισόδημα, τις αλλαγές στις κλίμακες φορολογίας και να επιταχύνει τις δράσεις για υποδομές και τις συγκοινωνίες.

Ολοκληρώθηκε το παζλ της επενδυτικής βαθμίδας - Τι σημαίνει ο «χρησμός» της Moody's
Η Moody’s Ratings αναβάθμισε την ελληνική οικονομία σε Baa3 από Ba1. Η προοπτική έχει αλλάξει σε σταθερή από θετική

Παπαθανάσης: Η Ελλάδα έχει αφήσει οριστικά πίσω της την κρίση χρέους
«Η Ελλάδα, παρά τις διεθνείς πολυεπίπεδες αναταράξεις, έχει αλλάξει σελίδα», τόνισε ο κ. Παπαθανάσης