Ανοδικό momentum συνεχίζει να επικρατεί στις ηλεκτρονικές αγορές στην Ελλάδα, με τους πολίτες, όπως σημειώνει και το ΣΕΠΕ, να αυξάνουν, μάλιστα, τα ποσά που δαπανούν για online shopping. Μετά από την αύξηση των online αγορών κατά τη διάρκεια της πανδημίας, οι Έλληνες παρέμειναν εξοικειωμένοι με το e-commerce και μάλιστα αύξησαν το μέσο όρο χρημάτων που ξοδεύουν: από 806 ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2021 σε 869 ευρώ το 1ο εξάμηνο του 2022.
Οι άντρες συνεχίζουν να ξοδεύουν περισσότερα από τις γυναίκες, καθώς κατά μέσο όρο στο εξάμηνο οι ηλεκτρονικές αγορές τους κινήθηκαν στα 933 ευρώ με το αντίστοιχο ποσό για τις γυναίκες να κυμαίνεται στα 811 ευρώ.
Οι μισοί Έλληνες κάνουν online αγορές μέσω των social media
Αναλύοντας τις ηλικιακές κλίμακες, άνδρες και γυναίκες μεταξύ 25-34 ετών ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές το εξάμηνο, φτάνοντας τα 1.031 ευρώ. Επίσης, οι κάτοικοι της Αττικής ξοδεύουν με διαφορά το μεγαλύτερο ποσό σε ηλεκτρονικές αγορές σε επίπεδο εξαμήνου – 1.065 ευρώ, με τους Θεσσαλονικείς να ακολουθούν στα 866 ευρώ και το υπόλοιπο της Ελλάδας να κινείται σε έναν μέσο όρο της τάξεως των 736 ευρώ.
Λόγοι χρήσης του Διαδικτύου
Πάντως, σύμφωνα με έρευνα του Pricefox.gr με στοιχεία της Focus Bari, αν και οι ηλεκτρονικές αγορές ήταν πολύ ψηλά στους λόγους χρήσης του Διαδικτύου στην Ελλάδα στην πανδημία και συγκεκριμένα ο 3ος επικρατέστερος, αυτό άλλαξε το 1ο εξάμηνο του 2022. Πλέον, οι ηλεκτρονικές αγορές καταλαμβάνουν την 5η θέση μεταξύ των πιο δημοφιλών λόγων χρήσης του Διαδικτύου από τους πολίτες. Τα κοινωνικά δίκτυα, η αναζήτηση πληροφοριών και το email αποτελούν, πλέον, τους τρεις πρώτους λόγους για τους οποίους οι Έλληνες χρησιμοποιούν το Ίντερνετ.
Σούπερ μάρκετ: Αυξήθηκαν οι online αγορές – Τι αγοράζουν οι καταναλωτές
Δημοφιλείς αγορές
Ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρονικά είδη, καλλυντικά και ηλεκτρικές συσκευές παραμένουν οι πέντε επικρατέστερες κατηγορίες ειδών στις online αγορές στην Ελλάδα. Ωστόσο, σε σχέση με το 1ο εξάμηνο του 2021 παρατηρείται μια μικρή πτώση σε όλες αυτές τις κατηγορίες, καθώς πλέον περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν να κάνουν τις αγορές αυτές σε φυσικά καταστήματα μετά και το πέρας της πανδημίας και των lockdowns. Οι μεγάλες αλλαγές και αυξήσεις παρατηρούνται σε online κρατήσεις ξενοδοχείων (+177%), αεροπορικών εισιτηρίων (+133%), εισιτηρίων διασκέδασης, όπως σινεμά και θέατρο (+231%). Η ασφάλεια αυτοκινήτου online παραμένει στην Ελλάδα σε ποσοστά της τάξεως του 10%.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Οι Έλληνες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 86 λεπτά την μέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ελαφρώς μειωμένη διάρκεια σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο που ήταν 97 λεπτά. Οι νεότερες ηλικίες, όπως είναι λογικό, ξοδεύουν ακόμη και 2 ώρες κατά μέσο όρο την ημέρα. Από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης το Facebook, παρά την μικρή πτώση σε σύγκριση με το 1ο εξάμηνο του 2021, διατηρείται στην κορυφή, με το Viber να ακολουθεί στη δεύτερη θέση. Αύξηση παρατηρείται στους χρήστες TikTok με το μερίδιο του να ξεπερνά το 30%.
Latest News
Ποια ακίνητα απαλλάσσονται από ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2023 και 2024
Στην ανάρτηση νέων πράξεων προσδιορισμού ΕΝΦΙΑ για τα έτη 2023 και 2024 προχωρά η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων
Ανάγκη για νέο σύστημα ποιότητας στη βιομηχανία - Τι είπε ο Θεοδωρικάκος
Έρχεται νέο Εθνικό Ψηφιακό Μητρώο Πιστοποιήσεων και Ελέγχων - Θεοδωρικάκος: «Ο ΕΛΟΤ, το ΕΙΜ και το ΕΣΥΔ αναβαθμίζονται και αποκτούν περισσότερους πόρους»
Πόντιος Πιλάτος το Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο για τα αναδρομικά – Τι σημαίνει η απόφαση
Απέφυγε να λάβει θέση υπέρ της μίας ή της άλλης απόφασης του ΣτΕ ή του Αρείου Πάγου για τα αναδρομικά - Τι αναφέρει ο δικηγόρος Λουκάς Αποστολίδης
Νέες δράσεις 5,9 εκατ. για τις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Οι δύο δράσεις εντάσσονται στην Προτεραιότητα 4 – «Δίκαιη Εργασιακή Μετάβαση»- του Προγράμματος «Δίκαιη Αναπτυξιακή Μετάβαση» 2021-2027
«Ημέρα Καριέρας» στην Ελευσίνα με 30 εταιρείες και 1.000 θέσεις εργασίας
Οι θέσεις εργασίας που θα προσφερθούν το Σάββατο στην Ελευσίνα αφορούν σε ειδικότητες υψηλής, μεσαίας και χαμηλής εξειδίκευσης
Αυξήθηκαν τα εισοδήματα στην Ελλάδα λόγω ακινήτων - Η θέση στην κατάταξη του ΟΟΣΑ [γραφήματα]
Τα στοιχεία δείχνουν αύξηση του πραγματικού εισοδήματος κατά 1,3% σε ετήσια βάση, ακολουθώντας μόνο την Ισπανία, όπου καταγράφηκε αύξηση της τάξης 2,2% στο ίδιο διάστημα
Capital Economics:«Αγκάθι» στο ελληνικό story η έλλειψη εργατικού δυναμικού
Υπάρχει μικρή χαλάρωση στην αγορά εργασίας, ενώ ο πληθυσμός σε ηλικία εργασίας μειώνεται και η μετανάστευση είναι πεισματικά χαμηλή
ΕΤΕπ: Ολική επαναφορά για επενδύσεις και αισιοδοξία στην Ελλάδα – Η σύγκριση με την Ευρώπη
Τι αποκαλύπτει έκθεση της ΕΤΕπ που βασίζεται σε δημοσκοπήσεις περίπου 13.000 επιχειρήσεων σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ
Συνεργασία ΤΜΕΔΕ με Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα - Οι δυνατότητες χρηματοδότησης
Οι ελεύθεροι επαγγελματίες και μηχανικοί του ΤΜΕΔΕ μπορούν να πάρουν δάνεια μέσω του ΤΕΠΙΧ III
Πώς τα ζευγάρια στην Ελλάδα διαχειρίζονται τα χρήματά τους
Τι έδειξε έρευνα της Revolut για τον τρόπο με τον οποίο συζητούν για χρήματα τα ζευγάρια στην Ευρώπη