Υπό μεγάλη πίεση βρέθηκε το 2022 η βιομηχανία διάλυσης πλοίων στην Ασία, εξαιτίας αφενός των ελέγχων για την ασφάλεια, αφετέρου από την οικονομική επιβράδυνση. Με τους πλοιοκτήτες να αναζητούν την ανάκαμψη στην αγορά, η «δεξαμενή» των διαθέσιμων πλοίων για ανακύκλωση μειώθηκε, οδηγώντας τον κλάδο στο πιο αδύναμο σημείο εδώ και αρκετό καιρό.
Η μεγαλύτερη επιχείρηση διάλυσης πλοίων της Ασίας ήταν ιστορικά στο Alang της Ινδίας, αλλά σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου, βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση της τελευταίας 15ετίας. Από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο του 2022, μόνο 90 πλοία πήγαν στην περιοχή έναντι κατά μέσο όρο 160 πλοίων ετησίως τα τελευταία έξι χρόνια.
Τα γερασμένα πλοία και ο δρόμος για τα διαλυτήρια
«Μπλόκο» σε τουρκικά διαλυτήρια
Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται πως δύο τουρκικά διαλυτήρια βρέθηκαν τον περασμένο μήνα εκτός της λίστας εγκεκριμένων γιαρδών διάλυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς απέτυχαν να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί.
Όπως ανακοινώθηκε, το ένα από αυτά είναι το Simsekler, το οποίο αφαιρέθηκε από τη σχετική λίστα λόγω ανησυχιών για τα πρότυπα ασφαλείας, καθώς τόσο το 2021 όσο και το 2022 κατεγράφησαν θανατηφόρα ατυχήματα στον συγκεκριμένο χώρο.
Παράλληλα, εκτός λίστας βρέθηκε και το Işıksan, διότι -μεταξύ άλλων- δεν ήταν σε θέση να αποδείξει ότι τα πλοία που φέρουν σημαία μέλους της ΕΕ όντως διαλύονταν στις υποδομές του και δεν μεταφέρονταν σε υποδομές εκτός της λίστας της ΕΕ.
Τέλος, όπως έγινε γνωστό, στην εγκεκριμένη λίστα προστέθηκε μία γιάρδα στη Βουλγαρία, μία στη Γαλλία και μία στη Λιθουανία.
Πλέον, στη λίστα της ΕΕ περιέχονται 45 γιάρδες ανακύκλωσης πλοίων, 38 που βρίσκονται στην Ευρώπη, έξι που βρίσκονται στην Τουρκία και μία στις ΗΠΑ.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη