
Υπό μεγάλη πίεση βρέθηκε το 2022 η βιομηχανία διάλυσης πλοίων στην Ασία, εξαιτίας αφενός των ελέγχων για την ασφάλεια, αφετέρου από την οικονομική επιβράδυνση. Με τους πλοιοκτήτες να αναζητούν την ανάκαμψη στην αγορά, η «δεξαμενή» των διαθέσιμων πλοίων για ανακύκλωση μειώθηκε, οδηγώντας τον κλάδο στο πιο αδύναμο σημείο εδώ και αρκετό καιρό.
Η μεγαλύτερη επιχείρηση διάλυσης πλοίων της Ασίας ήταν ιστορικά στο Alang της Ινδίας, αλλά σύμφωνα με αξιωματούχους του κλάδου, βρίσκονται στη χειρότερη κατάσταση της τελευταίας 15ετίας. Από τον Απρίλιο έως τον Δεκέμβριο του 2022, μόνο 90 πλοία πήγαν στην περιοχή έναντι κατά μέσο όρο 160 πλοίων ετησίως τα τελευταία έξι χρόνια.
Τα γερασμένα πλοία και ο δρόμος για τα διαλυτήρια

«Μπλόκο» σε τουρκικά διαλυτήρια
Στο μεταξύ, υπενθυμίζεται πως δύο τουρκικά διαλυτήρια βρέθηκαν τον περασμένο μήνα εκτός της λίστας εγκεκριμένων γιαρδών διάλυσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς απέτυχαν να εκπληρώσουν τις απαιτήσεις που έχουν τεθεί.
Όπως ανακοινώθηκε, το ένα από αυτά είναι το Simsekler, το οποίο αφαιρέθηκε από τη σχετική λίστα λόγω ανησυχιών για τα πρότυπα ασφαλείας, καθώς τόσο το 2021 όσο και το 2022 κατεγράφησαν θανατηφόρα ατυχήματα στον συγκεκριμένο χώρο.
Παράλληλα, εκτός λίστας βρέθηκε και το Işıksan, διότι -μεταξύ άλλων- δεν ήταν σε θέση να αποδείξει ότι τα πλοία που φέρουν σημαία μέλους της ΕΕ όντως διαλύονταν στις υποδομές του και δεν μεταφέρονταν σε υποδομές εκτός της λίστας της ΕΕ.
Τέλος, όπως έγινε γνωστό, στην εγκεκριμένη λίστα προστέθηκε μία γιάρδα στη Βουλγαρία, μία στη Γαλλία και μία στη Λιθουανία.
Πλέον, στη λίστα της ΕΕ περιέχονται 45 γιάρδες ανακύκλωσης πλοίων, 38 που βρίσκονται στην Ευρώπη, έξι που βρίσκονται στην Τουρκία και μία στις ΗΠΑ.


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα