Σε προ πανδημίας επίπεδα επανέρχεται ο όγκος φορτίων στα αμερικανικά λιμάνια, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία από την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF).
Καθώς η αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα απομακρύνεται και το «μποτιλιάρισμα» στα αμερικανικά λιμάνια αποκλιμακώνεται, τα στοιχεία της NRF καταγράφουν σημαντική μείωση στις εισαγωγές, απόρροια και του αυξημένου πληθωρισμού στις ΗΠΑ.
Πώς αλλάζουν την παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα τα mega containerships
Ειδικότερα, ο μηνιαίος όγκος φορτίου εισαγωγής στα μεγάλα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της χώρας έπεσε κάτω από το όριο των 2 εκατ. TEU και όπως επισημαίνεται θα παραμείνει εκεί κατά το μεγαλύτερο μέρος της άνοιξης.
«Τα λιμάνια κατέγραψαν κινήσεις πολύ πέρα από τα όριά τους, αλλά με βάση τα τελευταία στοιχεία βιώνουν ένα διάλειμμα, καθώς η καταναλωτική ζήτηση μετριάζεται εν μέσω συνεχούς πληθωρισμού και υψηλών επιτοκίων» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της NRF, υπεύθυνος για την αλυσίδα εφοδιασμού και την τελωνειακή πολιτική Jonathan Gold.
Χωρίς πίεση
«Οι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν και οι όγκοι παραμένουν υψηλοί, αλλά δεν βλέπουμε συμφόρηση εμπορευμάτων και ουρές πλοίων που περιμένουν να ξεφορτώσουν, κάτι που ήταν σύνηθες την ίδια περίοδο πέρυσι. Είναι καλό το ότι ξεφεύγουμε από την πίεση, αλλά είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον χρόνο για να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας που πρέπει ακόμη να επιλυθούν, όπως τα εργασιακά στα λιμάνια της Δυτικής Ακτής» πρόσθεσε.
Οπως επισημαίνεται, οι εισαγωγές προϊόντων μειώθηκαν κατακόρυφα, φτάνοντας σε χαμηλό τεσσάρων ετών (1,37 εκατ. TEU) τον Μάρτιο του 2020, καθώς η πανδημία προκάλεσε την προσωρινή διακοπή λειτουργίας μεγάλου μέρους της οικονομίας. Ωστόσο, οι όγκοι φορτίων εκτινάχθηκαν στα ύψη μετά το τέλος των lockdowns και της απελευθέρωσης της καταναλωτικής ζήτησης, ξεπερνώντας τα 2 εκατ. TEU τον Αύγουστο του 2020, αριθμός που παρέμεινε σε υψηλά ρεκόρ μέχρι τον φετινό χειμώνα.
«Υστερα από σχεδόν τρία χρόνια επίδρασης της COVID-19 στο παγκόσμιο εμπόριο και της αυξημένης ζήτησης των καταναλωτών, τα στοιχεία δείχνουν ότι επιστρέφουμε στα προ πανδημίας επίπεδα» δήλωσε ο ιδρυτής της Hackett Associates, Ben Hackett. «Παρόλα αυτά, υπάρχουν σημάδια βελτίωσης της οικονομίας και προβλέπουμε ότι η ανάπτυξη θα επιστρέψει σιγά σιγά κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους».
Σύμφωνα με τη μηνιαία έκθεση Global Port Tracker, τα λιμάνια των ΗΠΑ διαχειρίστηκαν 1,78 εκατ. TEU αυτόν τον Νοέμβριο, τον τελευταίο μήνα για τον οποίο ήταν διαθέσιμα τα οριστικά στοιχεία. Αυτό δείχνει μια μείωση κατά 11,3% σε σχέση με τον Οκτώβριο και 15,8% σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2021. Μάλιστα, ήταν ο χαμηλότερος αριθμός από τον Φεβρουάριο του 2021 (1,87 εκατ. TEU), που ήταν και ο μόνος μήνας εδώ και δύο χρόνια που οι εισαγωγές έπεσαν κάτω από τα 2 εκατ. TEU.
Οι προβλέψεις
Τα αμερικανικά λιμάνια δεν έχουν ακόμη παρουσιάσει τα στοιχεία του Δεκεμβρίου, αλλά η Global Port Tracker προέβλεψε ότι ο τελευταίος μήνας του 2022 έκλεισε στα 1,88 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 10,1% σε ετήσια βάση. Αυτό σημαίνει ότι το περασμένο έτος – το οποίο κατέρριψε πολλά μηνιαία ρεκόρ το πρώτο εξάμηνο – θα έχει ετήσιο σύνολο 25,7 εκατ. TEU, μειωμένο κατά 0,7% από το ρεκόρ των 25,8 εκατ. TEU που σημειώθηκε το 2021.
Την ίδια ώρα, παρά την επιβράδυνση στους όγκους εμπορευμάτων, οι λιανικές πωλήσεις βρίσκονται σε καλό δρόμο για να ανταποκριθούν στην πρόβλεψη της NRF για ανάπτυξη 6% έως 8% σε σχέση με το 2021 τόσο για ολόκληρο το έτος όσο και για την περίοδο των εορτών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί πως – σύμφωνα με την Global Port Tracker – οι εισαγωγές του Ιανουαρίου προβλέπονται στα 1,91 εκατ. TEU, σημειώνοντας πτώση 11,5% σε ετήσια βάση. Ο Φεβρουάριος αναμένεται να καταγράψει περαιτέρω πτώση, στα 1,63 εκατ. TEU, ενώ τον Μάρτιο προβλέπονται 1,75 εκατ. TEU, αριθμός μειωμένος κατά 25,5% σε ετήσια βάση.
Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη