Σε προ πανδημίας επίπεδα θα φτάσουν οι αεροπορικές κρατήσειςμέχρι τα μέσα του τρέχοντος έτους , σύμφωνα με την Avolon, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες μίσθωσης αεροσκαφών στον κόσμο, ακόμη και όταν η έλλειψη νέων τζετ συνεχίζει να εμποδίζει την πλήρη ανάκαμψη του κλάδου.
Η εταιρεία ανέφερε την Τετάρτη, ότι μετά από «70 τοις εκατό ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης πέρυσι, η Ασία θα οδηγήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη το 2023, με τη βοήθεια της πρόσφατης επαναλειτουργίας στην Κίνα».
Ταξίδια: Πότε θα βρείτε τα πιο φθηνά αεροπορικά εισιτήρια
Με σύμμαχο την Κίνα
Για κάθε δύο κρατήσεις αεροπορικής εταιρείας που προστίθενται παγκοσμίως, μία βρίσκεται στην Ασία, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε η Avolon τη Δευτέρα. Τα στελέχη της εταιρείας είχαν προειδοποιήσει ότι η ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019 δεν θα ερχόταν πριν το 2024.
Η πρόσφατη απόφαση της Κίνας να ανοίξει ξανά τα σύνορά της, ωστόσο, θεωρείται ως η τελική κίνηση που απαιτείται για να ενεργοποιηθεί η πλήρης ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης. Η απόφαση πυροδότησε αύξηση στις κρατήσεις πτήσεων, αν και ακόμη παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα.
Σημαντική αύξηση
Οι κρατήσεις εξερχόμενων διεθνών πτήσεων μεταξύ 26 Δεκεμβρίου και 3 Ιανουαρίου αυξήθηκαν κατά 192% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους, αλλά εξακολουθούσαν να είναι 85 % κάτω από τα προ της πανδημίας επίπεδα, σύμφωνα με τον πάροχο δεδομένων του κλάδου, ForwardKeys.
Τα στελέχη της αεροπορίας αναμένουν ότι τα επίπεδα κρατήσεων θα συνεχίσουν να αυξάνονται, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες στην Κίνα προσλαμβάνουν προσωπικό μετά από τρία αδρανή χρόνια. Την αισιοδοξία της Avolon συμμερίζονται και άλλες εταιρείες του κλάδου. Ο Aengus Kelly, διευθύνων σύμβουλος της AerCap, του μεγαλύτερου εκμισθωτή στον κόσμο, ανέφερε ότι όλοι οι πελάτες αεροπορικών εταιρειών ανέφεραν υψηλή ζήτηση, παρά την οικονομική ύφεση. Η AerCap, είχε τεράστια ζήτηση για αεροσκάφη πέρυσι, καταγράφοντας την καλύτερη επίδοση της ιστορίας της.
Υπέγραψε 570 συμφωνίες μίσθωσης το 2022, κυρίως για αεροσκάφη που θα παραδοθούν το 2023 και το 2024. «Δεν θα είχαμε μισθώσει τόσα πολλά αεροπλάνα αν δεν υπήρχε πραγματικά μεγάλη ζήτηση που θα μπορούσαν να δουν οι αεροπορικές εταιρείες», δήλωσε ο Kelly.
Προβλήματα παραγωγής
Ωστόσο, ενώ η ζήτηση για πτήσεις έχει επιστρέψει, τα στελέχη προειδοποίησαν ότι τα προβλήματα παραγωγής στους κύριους κατασκευαστές, την Airbus και την Boeing, θα μπορούσαν ακόμη να βάλουν φρένο στην ανάκαμψη. Η Avolon προειδοποίησε ότι οι καθυστερήσεις παράδοσης γίνονται «ενδημικές». Περίπου 2.400 αεροπλάνα που είχαν προγραμματιστεί δεν είχαν κατασκευαστεί λόγω της πανδημίας.
Ο Kelly της AerCap ανέφερε ότι η Boeing και η Airbus «δέχονται τεράστια πίεση» και «δεν θα πλήξουν τους στόχους παραγωγής τους». Η εταιρεία είναι ο μεγαλύτερος πωλητής μεταχειρισμένων αεροσκαφών στον κόσμο. Πέρυσι, οι μισές από τις πωλήσεις αεροσκαφών της AerCap ήταν σε αεροπορικές εταιρείες, σύμφωνα με τον Kelly, εν μέσω αυξημένων ανησυχιών για καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αεροπλάνων. Η Airbus και η Boeing αύξησαν και οι δύο την παραγωγή αεροσκαφών πέρυσι για να ικανοποιήσουν την αυξανόμενη ζήτηση από τις αεροπορικές εταιρείες. Η Airbus παρέδωσε 661 τζετ το 2022, σημειώνοντας αύξηση 8%, ενώ η αντίπαλη Boeing αύξησε την παραγωγή κατά 41% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σε 480 αεροσκάφη.
Latest News
Πρόσθετοι δασμοί της ΕΕ έως και 35% στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την Κίνα
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επέβαλε πρόσθετους δασμούς στα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά λόμπι των γερμανικών αυτοκινητοβιομηχανιών προειδοποιεί για τον κίνδυνο «εμπορικού πολέμου».
Πώς επηρεάζεται η ευρωπαϊκή οικονομία από το δημογραφικό - Οι αναγκαίες προσαρμογές
Η Alpha Bank εξετάζει το δημογραφικό πρόβλημα και τις επιπτώσεις του στην ευρωπαϊκή οικονομία
«Πόλεμο» κατά της… πολυνομίας αρχίζει ο Ντίμον της JP Morgan
Ο Ντίμον επέκρινε αυτό που αποκάλεσε αλληλεπικαλυπτόμενους ή κακοσχεδιασμένους κανόνες σχετικά με τις κεφαλαιακές απαιτήσεις
Πώς το ψηφιακό ευρώ πυροδότησε μια υπόγεια διαμαχή κυριαρχίας μεταξύ ΕΚΤ και ευρωπαϊκών κρατών
Όπως αναφέρει δημοσίευμα του Politico πολιτικοί και ΕΚΤ προσπαθούν να καθορίσουν τα όρια στο επερχόμενο ψηφιακό ευρώ
Ο περίεργος λόγος που η ΕΥ απολύει δεκάδες υπαλλήλους
Τα μέλη του προσωπικού κατηγορήθηκαν ότι είχαν ανοιχτές πολλαπλές συνεδρίες Zoom σε διαφορετικές οθόνες, κάτι που η Ernst & Young έκρινε ηθική «παραβίαση»
Τα τέσσερα σενάρια της S&P για την παγκόσμια οικονομία
Ακόμη και στα δύο χειρότερα σενάρια ο οίκος S&P εκτιμά πως οι τράπεζες φαίνονται ικανές να χειριστούν πιθανές εκροές κεφαλαίων
Γιατί η κρίση της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ευρώπη είναι «Made in China» [γραφήματα]
Η άλλοτε πανίσχυρη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δέχεται μεγάλα πλήγματα λόγω του ανταγωνισμού με τις κινέζικες εταιρείες
Χαμηλό 5ετίας στις τιμές των εμπορευμάτων προβλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα - Ο ρόλος του πετρελαίου
Από το 2024 έως το 2026, οι παγκόσμιες τιμές των βασικών εμπορευμάτων προβλέπεται να υποχωρήσουν σχεδόν κατά 10%, επισημαίνει σε έκθεσή της η Παγκόσμια Τράπεζα
H Ιταλία θα διαθέσει 8,2 δισ. δολ. για αγορά αρμάτων μάχης
Η κοινοπραξία των Leonardo (ιταλική) και Rheinmetall (γερμανική) αναμένεται να είναι ο βασικός βιομηχανικός εταίρος του έργου
Morgan Stanley: Οι μέρες του εύκολου χρήματος και των μηδενικών επιτοκίων ανήκουν στο παρελθόν
Το τέλος της οικονομικής καταστολής, των μηδενικών επιτοκίων και του μηδενικού πληθωρισμού, είναι μια εποχή που έχει τελειώσει, δήλωσε ο CEO της Morgan Stanley