
Μετατίθεται για αργότερα η «ημέρα της κρίσεως» για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η νέα ενδεικτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών είναι η 29η Μαΐου, ουσιαστκά στο όριο ημερομηνία όμως που -εκτός απροόπτου- θα πέσει εντός του κύκλου των εκλογικών αναμετρήσεων, γεγονός που κάνει λογική ακόμη και μια νέα παράταση.
Είναι, εξάλλου, δύσκολο για πολλούς λόγους να προχωρούν διαγωνισμοί για μεγάλες υποδομές και σημαντικά assets σε προεκλογικό κλίμα. Το εν λόγω πλαίσιο είναι γνωστό στους εμπλεκόμενους στη διαδικασία, σε κάθε περίπτωση όμως το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να κρατήσει τον διαγωνισμό μέσα στα όρια που θα επιτρέψουν να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση της Εγνατίας Οδού στον νέο ανάδοχο τον Οκτώβριο του 2024, με την ολοκλήρωση δηλαδή της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.ς: αττική οδός
Παραχώρηση Αττικής Οδού: Τι θα κρίνει το ύψος των προσφορών– Οι υποψήφιοι μνηστήρες
Αξιοπιστία
Όπως σχολιάζουν πηγές του Ταμείου, αυτό θα ενισχύσει την αξιοπιστία του απέναντι στους υποψήφιους επενδυτές και θα αποσοβήσει το σενάριο παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης. Η δομή βεβαίως που επελέγη εξαρχής για τον διαγωνισμό της νέας παραχώρησης είχε ως στόχο να αποφευχθούν οι αρρυθμίες που έχουν παρατηρηθεί σε άλλους διαγωνισμούς . Για αυτό επελέγη να μην ενταχθεί στον διαγωνισμό βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο, το οποίο βάσει της εμπειρίας θα πυροδοτούσε παρωχημένους ανταγωνισμούς, βάζοντας προσκόμματα στη διαδικασία.
Βεβαίως η αρχική -τουλάχιστον- μετάθεση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών στα τέλη Μαΐου θέτει εν αμφιβόλω το ορόσημο του πρώτου εξαμήνου, που μπορεί να διατηρήσει σε ένα στενό μεν αλλά ρεαλιστικό πλαίσιο την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Σε κάθε περίπτωση το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον οδικό άξονα της Αττικής Οδού είναι τεράστιο. Αποτελεί εξάλλου ένα πολύτιμο asset για το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, που αναμένεται να φέρει στο Ταμείο έσοδα ρεκόρ. Εξαρχής ο διαγωνισμός έγινε μαγνήτης για εταιρείες διαχείρισης παραχωρήσεων και funds από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία, μαζί με τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους, με πρόσφατη προσθήκη την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Έτσι, τα οκτώ σχήματα που διεκδικούν τη νέα 25ετή παραχώρηση είναι: ABERTIS INFRAESTRUCTURAS, GRUPPO FININC – INC SpA, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS ARK HOLDCO, VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESSIONS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER, BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE BIDCO – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ – ADRIAN INFRASTRUCTURE, MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS – FINCOP INFRASTRUCTURE και VAUBAN – DIF – EGIS.


Latest News

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»

Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ το έργο «Παράκαμψη Χαλκίδας και Παράκαμψη Ψαχνών»
Το έργο, την ένταξη του οποίου υπέγραψε ο Νίκος Παπαθανάσης, είναι συνολικού μήκους περίπου 28 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 238.430.480 ευρώ

ΟΛΠ: Νέα αύξηση εσόδων και κερδών – Πρόταση για αυξημένο μέρισμα κατά 43,7%
Η κρουαζιέρα στον ΟΛΠ κατέγραψε νέο ρεκόρ, σε αριθμό προσεγγίσεων πλοίων, επιβατική κίνηση και έσοδα που αυξήθηκαν κατά 15,5%.