Μετατίθεται για αργότερα η «ημέρα της κρίσεως» για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού. Η νέα ενδεικτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών είναι η 29η Μαΐου, ουσιαστκά στο όριο ημερομηνία όμως που -εκτός απροόπτου- θα πέσει εντός του κύκλου των εκλογικών αναμετρήσεων, γεγονός που κάνει λογική ακόμη και μια νέα παράταση.
Είναι, εξάλλου, δύσκολο για πολλούς λόγους να προχωρούν διαγωνισμοί για μεγάλες υποδομές και σημαντικά assets σε προεκλογικό κλίμα. Το εν λόγω πλαίσιο είναι γνωστό στους εμπλεκόμενους στη διαδικασία, σε κάθε περίπτωση όμως το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να κρατήσει τον διαγωνισμό μέσα στα όρια που θα επιτρέψουν να έχει ολοκληρωθεί η παράδοση της Εγνατίας Οδού στον νέο ανάδοχο τον Οκτώβριο του 2024, με την ολοκλήρωση δηλαδή της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου.ς: αττική οδός
Παραχώρηση Αττικής Οδού: Τι θα κρίνει το ύψος των προσφορών– Οι υποψήφιοι μνηστήρες
Αξιοπιστία
Όπως σχολιάζουν πηγές του Ταμείου, αυτό θα ενισχύσει την αξιοπιστία του απέναντι στους υποψήφιους επενδυτές και θα αποσοβήσει το σενάριο παράτασης της υφιστάμενης σύμβασης. Η δομή βεβαίως που επελέγη εξαρχής για τον διαγωνισμό της νέας παραχώρησης είχε ως στόχο να αποφευχθούν οι αρρυθμίες που έχουν παρατηρηθεί σε άλλους διαγωνισμούς . Για αυτό επελέγη να μην ενταχθεί στον διαγωνισμό βαρύ κατασκευαστικό αντικείμενο, το οποίο βάσει της εμπειρίας θα πυροδοτούσε παρωχημένους ανταγωνισμούς, βάζοντας προσκόμματα στη διαδικασία.
Βεβαίως η αρχική -τουλάχιστον- μετάθεση της κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών στα τέλη Μαΐου θέτει εν αμφιβόλω το ορόσημο του πρώτου εξαμήνου, που μπορεί να διατηρήσει σε ένα στενό μεν αλλά ρεαλιστικό πλαίσιο την εξέλιξη του διαγωνισμού.
Επενδυτικό ενδιαφέρον
Σε κάθε περίπτωση το επενδυτικό ενδιαφέρον για τον οδικό άξονα της Αττικής Οδού είναι τεράστιο. Αποτελεί εξάλλου ένα πολύτιμο asset για το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων, που αναμένεται να φέρει στο Ταμείο έσοδα ρεκόρ. Εξαρχής ο διαγωνισμός έγινε μαγνήτης για εταιρείες διαχείρισης παραχωρήσεων και funds από την Ιταλία, τη Γαλλία, την Ισπανία, την Πορτογαλία, την Ολλανδία και την Αυστραλία, μαζί με τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους, με πρόσφατη προσθήκη την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Έτσι, τα οκτώ σχήματα που διεκδικούν τη νέα 25ετή παραχώρηση είναι: ABERTIS INFRAESTRUCTURAS, GRUPPO FININC – INC SpA, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS ARK HOLDCO, VINCI HIGHWAYS – VINCI CONCESSIONS – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ – MOBILITY PARTNER, BRISA – AUTO ESTRADAS de PORTUGAL – RUBICONE BIDCO – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΑΒΑΞ – ADRIAN INFRASTRUCTURE, MACQUARIE ASSET MANAGEMENT MOTORWAY HOLDINGS – FINCOP INFRASTRUCTURE και VAUBAN – DIF – EGIS.
Latest News
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024
Μιχαηλίδης (ΤΕΡΝΑ): Τα τρία προαπαιτούμενα για την ανάπτυξη των υποδομών
Τι ανέφερε στο Athens Investment Forum, ο κ. Αλέξανδρος Μιχαηλίδης, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Τεχνικός Διευθυντής της ΤΕΡΝΑ