
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παράγγειλαν το 2022 στα ναυπηγεία οι πλοιοκτήτες, μια τάση που αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Το 2022 οι πλοιοκτήτες εστίασαν το ενδιαφέρον τους σε πιο πολύπλοκα και εξειδικευμένα πλοία με τα κόστη ναυπήγησης να αυξάνουν τουλάχιστον κατά 15%. Ειδικότερα σημειώθηκε ρεκόρ νέων ναυπηγήσεων σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) ενώ πολύ μεγάλες ήταν οι επενδύσεις σε πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα καθώς το 61% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε θα κινείται με καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα στο μέλλον.
Ναυτιλία: Πλήρες μέλος της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας οι κινέζοι πλοιοκτήτες
Έτσι η συνολική αξία των παραγγελιών έφτασε στα 124 δις. δολ αυξημένη κατά 6% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν αν και ο όγκος νέων παραγγελιών μειώθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση σε Tonnage (Compensated Gross Tonnage-CGT).
Σύμφωνα με τους Clarksons το 2022 είχαμε σημαντική αύξηση παραγγελιών για LNG Carriers (τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 182 πλοία, +36% σε όρους CGT), για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (350 πλοία, μείωση κατά 50% σε ετήσια βάση, αλλά εξακολουθεί να είναι το τρίτο μεγαλύτερο ρεκόρ σε TEU) και για πλοία μεταφοράς οχημάτων (Car Carrier με 69 πλοία).

Λιγότερα δεξαμενόπλοια
Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια παρά τη βελτίωση των αγορών οι παραγγελίες μειώθηκαν κατά 64%, ενώ στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μειώθηκαν κατά 54%. Οι αυξημένες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων φαίνονται πάντως, πιθανές για το 2023, μαζί με συνεχείς τοποθετήσεις νέων παραγγελιών στα LNG Carriers.
Επίσης όπως εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος η τάση των νέων παραγγελιών θα επηρεασθεί από την έναρξη με την αρχή του 2023, σε ισχύ των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών (EEXI, CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης και τελικά απαλλαγής της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια του 2022 το 61% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (35% κατ’ αριθμό πλοίων) θα χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Ειδικότερα πάνω από το ήμισυ της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (397 παραγγελίες, 36,7 εκατ. GT) ήταν πλοία διπλού καυσίμου (δηλαδή χρήση και συμβατικού και LNG) το 7,0% θα χρησιμοποιεί μεθανόλη, (43 παραγγελίες, 5,0 m GT), το 1,1% υγραέριο LPG (17 παραγγελίες, 0,8 m GT) και το 1,2% θα αξιοποιεί και υβριδική μπαταρία. Επιπλέον το 10,8% των παραγγελιών είναι «ammonia ready» θα μπορεί δηλαδή να χρησιμοποιεί και αμμωνία (90 παραγγελίες, 7,7 εκ. GT), το 1,4% των παραγγελιών ήταν «LNG ready» (31 παραγγελίες), το 0,1% «Hydrogen-ready» 22 παραγγελίες «methanol ready».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ