
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παράγγειλαν το 2022 στα ναυπηγεία οι πλοιοκτήτες, μια τάση που αναμένεται να ενταθεί τα επόμενα χρόνια σύμφωνα με τον βρετανικό ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons.
Το 2022 οι πλοιοκτήτες εστίασαν το ενδιαφέρον τους σε πιο πολύπλοκα και εξειδικευμένα πλοία με τα κόστη ναυπήγησης να αυξάνουν τουλάχιστον κατά 15%. Ειδικότερα σημειώθηκε ρεκόρ νέων ναυπηγήσεων σε πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) ενώ πολύ μεγάλες ήταν οι επενδύσεις σε πλοία που θα χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα καθώς το 61% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε θα κινείται με καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα στο μέλλον.
Ναυτιλία: Πλήρες μέλος της παγκόσμιας ναυτιλιακής κοινότητας οι κινέζοι πλοιοκτήτες
Έτσι η συνολική αξία των παραγγελιών έφτασε στα 124 δις. δολ αυξημένη κατά 6% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν αν και ο όγκος νέων παραγγελιών μειώθηκε κατά 20% σε ετήσια βάση σε Tonnage (Compensated Gross Tonnage-CGT).
Σύμφωνα με τους Clarksons το 2022 είχαμε σημαντική αύξηση παραγγελιών για LNG Carriers (τοποθετήθηκαν παραγγελίες για 182 πλοία, +36% σε όρους CGT), για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (350 πλοία, μείωση κατά 50% σε ετήσια βάση, αλλά εξακολουθεί να είναι το τρίτο μεγαλύτερο ρεκόρ σε TEU) και για πλοία μεταφοράς οχημάτων (Car Carrier με 69 πλοία).

Λιγότερα δεξαμενόπλοια
Αντιθέτως στα δεξαμενόπλοια παρά τη βελτίωση των αγορών οι παραγγελίες μειώθηκαν κατά 64%, ενώ στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου μειώθηκαν κατά 54%. Οι αυξημένες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων φαίνονται πάντως, πιθανές για το 2023, μαζί με συνεχείς τοποθετήσεις νέων παραγγελιών στα LNG Carriers.
Επίσης όπως εκτιμά ο ναυλομεσιτικός οίκος η τάση των νέων παραγγελιών θα επηρεασθεί από την έναρξη με την αρχή του 2023, σε ισχύ των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών (EEXI, CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης και τελικά απαλλαγής της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στη διάρκεια του 2022 το 61% της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (35% κατ’ αριθμό πλοίων) θα χρησιμοποιεί εναλλακτικά καύσιμα. Ειδικότερα πάνω από το ήμισυ της χωρητικότητας που παραγγέλθηκε (397 παραγγελίες, 36,7 εκατ. GT) ήταν πλοία διπλού καυσίμου (δηλαδή χρήση και συμβατικού και LNG) το 7,0% θα χρησιμοποιεί μεθανόλη, (43 παραγγελίες, 5,0 m GT), το 1,1% υγραέριο LPG (17 παραγγελίες, 0,8 m GT) και το 1,2% θα αξιοποιεί και υβριδική μπαταρία. Επιπλέον το 10,8% των παραγγελιών είναι «ammonia ready» θα μπορεί δηλαδή να χρησιμοποιεί και αμμωνία (90 παραγγελίες, 7,7 εκ. GT), το 1,4% των παραγγελιών ήταν «LNG ready» (31 παραγγελίες), το 0,1% «Hydrogen-ready» 22 παραγγελίες «methanol ready».


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν