Για πιθανές ελλείψεις στην προσφορά πετρελαίου προειδοποιεί ο επικεφαλής της Aramco από το Νταβός, καθώς η κινεζική ζήτηση πρόκειται να εκτιναχθεί.
Η τελευταία έκθεση για την αγορά πετρελαίου από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας που κυκλοφόρησε την Τετάρτη προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα φτάσει το ρεκόρ των 101,7 βαρελιών την ημέρα φέτος – με σχεδόν το μισό από αυτό να προέρχεται από την Κίνα.
Eντονη ανησυχία για το αργό
Ο επικεφαλής της μεγαλύτερης εταιρείας πετρελαίου στον κόσμο δήλωσε ότι ανησυχεί για τις παγκόσμιες προμήθειες αργού.
Η τρέχουσα δυναμική της αγοράς – όπως η επιβράδυνση της Κίνας και ο αεροπορικός τομέας που εξακολουθεί να ανακάμπτει από την πανδημία Covid-19 – έχουν διατηρήσει τη ζήτηση σχετικά υποτονική, αλλά αυτό πρόκειται να αλλάξει σύντομα. Ο διευθύνων σύμβουλος της Saudi Aramco Amin Nasser φοβάται ότι ο κόσμος δεν θα έχει αρκετή πλεονάζουσα ικανότητα για να αντιμετωπίσει αυτή τη μετατόπιση.
«Για το αργό πετρέλαιο, βρισκόμαστε σε μια κατάσταση όπου υπάρχει πλεονάζουσα χωρητικότητα που βοηθά στον μετριασμό των διακοπών», δήλωσε ο Nasser στον Hadley Gamble του CNBC. «Ωστόσο, δεν είμαι τόσο σίγουρος για μεσομακροπρόθεσμα, γιατί καθώς η πλεονάζουσα χωρητικότητα διαβρώνεται, δεν θα έχουμε την ικανότητα να μετριάζουμε τυχόν βραχυπρόθεσμες ή μακροπρόθεσμες διακοπές όπως αυτό που συνέβη με την κρίση Ρωσίας-Ουκρανίας».
Η Aramco αντλεί περίπου το 10% της παγκόσμιας προσφοράς αργού πετρελαίου. Έχει μέγιστη ικανότητα να αντλεί 12 εκατομμύρια βαρέλια αργού ημερησίως, όπως ανέφερε ο Nasser, και εργάζεται για να την αυξήσει κατά ένα ακόμη εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα. Ωστόσο,όπως είπε, θα πρέπει να ανησυχούμε μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.
Πρόσθετες επενδύσεις
Η τελευταία έκθεση για την αγορά πετρελαίου από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας που κυκλοφόρησε την Τετάρτη προέβλεπε ότι η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 1,9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2023 για να φτάσει το ρεκόρ των 101,7 εκατομμυρίων βαρελιών την ημέρα — με σχεδόν τα μισά από αυτά να προέρχονται από την Κίνα. Η Saudi Aramco εν τω μεταξύ αναμένει ότι η αύξηση της προσφοράς πετρελαίου θα επιβραδυνθεί στο 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα την ίδια περίοδο.
Ενώ η Aramco εργάζεται για τη δημιουργία πρόσθετης παραγωγικής ικανότητας, «δεν νομίζω ότι είναι αρκετή η επένδυση για να φέρει πρόσθετη χωρητικότητα που θα χρειαστεί για την τροφοδοσία της αγοράς», είπε ο Nasser. «Δεν θα μετριάσει μια κατάσταση όπου η ζήτηση αυξάνεται και αντισταθμίζει την πτώση. Χρειάζεστε πρόσθετες επενδύσεις αλλού, παγκοσμίως, για να καλύψετε την παγκόσμια ζήτηση».
Οι επενδύσεις σε υδρογονάνθρακες έχουν μειωθεί εν μέσω επικέντρωσης στην απαλλαγή από άνθρακα και οι κυβερνητικοί κανονισμοί σε πολλές χώρες αποθαρρύνουν την εξερεύνηση και τη γεώτρηση ορυκτών καυσίμων. Η Σαουδική Αραβία και πολλοί από τους εταίρους της στη συμμαχία παραγωγών του ΟΠΕΚ έχουν επανειλημμένα ζητήσει για ταυτόχρονες επενδύσεις σε υδρογονάνθρακες και στην ενεργειακή μετάβαση για να αποφευχθεί μια μελλοντική συμπίεση της προσφοράς.
Πιθανότατα θα αυξηθούν οι τιμές
Η διαφαινόμενη δυναμική προσφοράς-ζήτησης θα μπορούσε να ενισχύσει τις τιμές. Ο Maarten Wetselaar, διευθύνων σύμβουλος της ισπανικής εταιρείας πετρελαίου Cepsa, προέβλεψε την Τετάρτη ότι η τιμή του αργού πετρελαίου θα επανέλθει σε τριψήφιο νούμερο το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Τα προθεσμιακά συμβόλαια αργού Ice Brent διαπραγματεύονταν κοντά στα 87,36 δολάρια το βαρέλι στο Λονδίνο, την Τετάρτη.
«Σήμερα έχουμε περίπου 2 εκατομμύρια βαρέλια πλεονάζουσας χωρητικότητας. Η αεροπορική βιομηχανία είναι 1 εκατομμύριο βαρέλια κάτω από τα επίπεδα πριν από την Covid. Καθώς η αεροπορική βιομηχανία ανακάμπτει το 2023-24, αυτό είναι ένα επιπλέον εκατομμύριο βαρέλια. Σκεφτείτε το άνοιγμα της Κίνας και αυτό θα προσθέσει πραγματικά πολλά στην πλευρά της ζήτησης», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Nasser.
Latest News
Αλουμίνιο και LNG στο επόμενο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας - Τι μελετούν οι Βρυξέλλες
Η Ευρωπαϊκή Ένωση μελετά νέο πακέτο με κυρώσεις κατά της Μόσχας που θα στοχεύουν στην ενεργειακή της βιομηχανία
Πώς η Ταϊλάνδη μετατρέπεται σε πόλο έλξης παγκόσμιων επενδύσεων
Η Ταϊλάνδη έχει δηλώσει ότι διερευνά την προσφορά νέων κινήτρων για να προσελκύσει παγκόσμιες εταιρείες
H εκστρατεία των 30 δισ. για απαλλαγή των social media από τον έλεγχο των δισεκατομμυριούχων
Ηγέτες της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου ενός πρώτου επενδυτή στο Facebook, ξεκινούν μια καμπάνια για ανεξάρτητα soial media.
Όλα τα Walmart είναι... μπλε - Γιατί προχώρησε σε rebranding
Η Walmart κατάφερε να εξελιχθεί και στο θέμα της εικόνας της - Η πρώτη διαδικασία rebranding εδώ και δύο δεκαετίες
Πώς η ΑΙ αυξάνει την χρήση του φυσικού αερίου
Οι κλιματικοί στόχοι κινδυνεύουν καθώς η Big Tech στρέφεται στο φυσικό αέριο για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση ενέργειας
Οι θεριακλήδες της Κίνας και τα φορολογικά έσοδα του Σι Τζινπίνγκ
Το 7% των εσόδων της κεντρικής κυβέρνησης προέρχονται από την φορολόγηση της China National Tobacco Corporation, η οποία κατέχει το μονοπώλιο καπνού
Οι «χρησμοί» του πανίσχυρου CEO της BofA για το 2025 - Τραμπ, τράπεζες και κλίμα
Ο CEO της BofA, Μπράιαν Μόινιχαν, έχει αναδειχθεί σε μια ήρεμη δύναμη της Wall Street
Γιατί η ισορροπία δυνάμεων στην αγορά εργασίας γέρνει και πάλι προς τα αφεντικά
Με την αγορά εργασίας λιγότερο σφιχτή, οι εργαζόμενοι αντιμετωπίζουν εντολές επιστροφής στο γραφείο, μικρότερα μπόνους και όχι άλλες ημέρες ασθενείας για κατοικίδια
Μια νέα Berkshire Hathaway του Warren Buffett θέλει να «χτίσει» ο Bill Ackman
Πολλοί οπαδοί του Ackman περίμεναν εδώ και καιρό ότι είτε θα συγχωνεύσει το hedge fund του με την Howard Hughes ή απλώς θα το αποκτήσει
Ο νέος πονοκέφαλος στις αεροπορικές εταιρείες - Ψάχνουν και δεν βρίσκουν αεροπλάνα
Έρευνα της PwC αποκαλύπτει ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια ξεπερνά τη δυνατότητα των αερομεταφορέων να αυξήσουν τον στόλο τους