Μπλε και μαύρο φαγητό, προϊόντα χειροποίητα που δεν έχουν το τέλειο σχήμα και κρέας από… αέρα θα περιλαμβάνει η διατροφή των σημερινών 15χρονων στο σύντομο μέλλον. Και όλα αυτά σε βρώσιμες ή επαναπληρώσιμες συσκευασίες, καθώς δεν υπάρχει η πολυτέλεια της παραμικρής απώλειας.
Αυτές είναι κάποιες από τις νέες τάσεις στη διατροφή των μελλοντικών καταναλωτών, οι οποίες εκτείνονται σε βάθος δεκαετίας, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Food Futurologist Δρ. Morgaine Gaye στο πλαίσιο του «CEO Breakfast» με θέμα «The Future of Food» που διοργάνωσε χθες το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού στην Προεδρία της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Ακρίβεια: Προβληματισμένοι για το παρόν, επιφυλακτικοί για το μέλλον οι καταναλωτές
Προλογίζοντας την εκδήλωση, η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, τόνισε ότι: «Στόχος μας είναι η ανάλυση των τάσεων σε τομείς της οικονομίας, που αναπόφευκτα στο μέλλον θα επηρεάσουν την ανάληψη επιχειρηματικής δράσης, αλλά και τη λειτουργία των επιχειρήσεων».
Με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την επιχειρηματική ηθική να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, «η αγορά είναι πλέον έτοιμη για κάτι νέο» τόνισε η Δρ. Gaye. Ανέφερε μάλιστα ότι οι μάρκες δεν μπορούν να εφησυχάζουν, ούτε να βασίζονται στις επιτυχίες του παρελθόντος.
Τα «άσχημα» φαγητά και οι φαγώσιμες συσκευασίες
Η Δρ. Gaye, που εξετάζει τα τρόφιμα από κοινωνική, πολιτισμική, οικονομική και γεωπολιτική σκοπιά, καθώς και από τη σκοπιά των τάσεων και του branding, σημείωσε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά για τους καταναλωτές η συσκευασία αλλά και η σπατάλη τροφίμων.
Κατά την άποψή της οι ανακυκλώσιμες συσκευασίες των τροφίμων είναι ήδη ξεπερασμένες, με τα βρώσιμα περιτυλίγματα και τις επαναχρησιμοποιούμενες, επαναπληρώσιμες συσκευασίες να κερδίζουν πόντους στο άμεσο μέλλον.
Άλλωστε «στο μέλλον δεν θα υπάρχει τίποτα που να πηγαίνει χαμένο», όπως είπε. Ακόμη και τα τρόφιμα που δεν μπορούν να καταναλωθούν, όπως το ληγμένο γάλα ή το τυρί, μπορούν να μεταμορφωθούν σε υφάσματα για ρούχα, ενώ τα υπολείμματα σε διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα μέχρι και έπιπλα.
Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές φαίνεται να απομακρύνονται από τα προϊόντα διατροφής που φαίνονται τέλεια, αναζητώντας οτιδήποτε είναι πιο κοντά στο φυσικό σχήμα και χρώμα. «Η εποχή της τελειότητας έχει τελειώσει» ανάφερε χαρακτηριστικά.
Εξατομικευμένη δίαιτα βάσει DNA
Η πιο «οικολογική» διατροφή, με σταδιακή κατάργηση των συσκευασιών των τροφίμων, δεν είναι η μόνη τάση που θα δούμε τα επόμενα 10 χρόνια. Σημαντικό ρόλο αποκτά και η τεχνολογία.
Με βάση το μικροβίωμα του καθενός, δηλαδή τα τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζουν στο σώμα μας και επηρεάζουν την υγεία μας, αλλά και του DNA, μια φορητή συσκευή (σ.σ. ίσως ένα «έξυπνο τηλέφωνο») θα αναγνωρίζει μέσω της αναπνοής ελλείψεις π.χ. σε βιταμίνες, ή δυσανεξίες.
Εάν φερ’ ειπείν κάποιος έχει έλλειψη βιταμίνης Κ ή Β12 σαρώνοντας τα ντουλάπια, το ψυγείο ή τα ράφια του σούπερ μάρκετ θα γνωρίζει ποια τρόφιμα πρέπει να καταναλώσει ανάλογα με τις ανάγκες του.
Κρέας και θαλασσινά από αέρα
Η μετατροπή του… αέρα σε φαγητό, από κοτόπουλο ή μοσχαρίσια μπριζόλα μέχρι φιλέτο σολωμού, είναι επίσης μία από τις τάσεις που αναφέρθηκε η μελλοντολόγος.
Το κρέας από αέρα παρασκευάζεται μέσω μιας διαδικασίας παρόμοιας με τον τρόπο παρασκευής της μπύρας και του γιαουρτιού (ζύμωση).
Συγκεκριμένα, διοξείδιο του άνθρακα, οξυγόνο και άζωτο αναμιγνύονται με νερό και μεταλλικά θρεπτικά συστατικά για να δημιουργήσουν μια βάση, κάτι σαν αλεύρι, με προφίλ αμινοξέων παρόμοιο με αυτό του πραγματικού κρέατος. Δηλαδή περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα, επομένως είναι ένα πλήρης πρωτεΐνη.
Στη συνέχεια το «αλεύρι» αυτό επεξεργάζεται για να μιμηθεί το κοτόπουλο, τα θαλασσινά ή το βόειο κρέας.
Σημειώνεται ότι η ιδέα της παρασκευής τροφής από αέρα προήλθε για πρώτη φορά από τη NASA τη δεκαετία του 1960. Οι ερευνητές έψαχναν έναν τρόπο να ανακυκλώσουν το CO2 που εκπνέουν οι αστροναύτες και συνειδητοποίησαν ότι θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν βρώσιμο υλικό. Ωστόσο, η NASA σύντομα απέρριψε την ιδέα και προχώρησε σε άλλα σχέδια.
Latest News
Νέα διετής επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας στην Πειραιώς
Ποιες θα είναι οι νέες συνθήκες εργασίας στην τράπεζα Πειραιώς - Διεύρυνση και ενίσχυση του ιατροφαρμακευτικού και νοσοκομειακού προγράμματος,
Αντιδρά η εστίαση στην αύξηση των δημοτικών τελών - Επιστολή ΠΟΕΣΕ στον Δούκα
Η ΠΟΕΣΕ τονίζει ότι πρόταση για αύξηση 10% των δημοτικών τελών γίνεται αιφνιδιαστικά χωρίς καμία ενημέρωση και διαβούλευση
Συνάντηση Θεοδωρικάκου - Καφούνη με εκπροσώπους του κλάδου της γουνοποιίας - Τι συζητήθηκε
Ο υπουργός κατέγραψε όλα τα αιτήματα της επιτροπής και των πολιτικών εκπροσώπων της Δυτικής Μακεδονίας και δήλωσε της πρόθεση της κυβέρνησης να βοηθήσει τον κλάδο
Άνοιγμα εννέα σημείων Goody’s - Everest σε Μ. Ανατολή και Ευρώπη - Οι στόχοι για το 2025
Μέχρι το τέλος του έτους ο όμιλος Goody’s - Everest αναμένεται να εγκαινιάσει συνολικά 9 νέα σημεία σε Ευρώπη και Μέση Ανατολή
«Πράσινο φως» Παπαθανάση σε 682 επενδυτικά σχέδια στις περιοχές της Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης
Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών κ. Παπαθανάσης ανέφερε πως η κυβέρνηση συνεχίζει να υλοποιεί τις δεσμεύσεις της
Παπακωνσταντίνου (ΤτΕ): Πέντε αλλαγές στο κανονιστικό πλαίσιο των τραπεζών
Στις σημαντικές εξελίξεις στους κανονισμούς του χρηματοπιστωτικού τομέα αναφέρθηκε η Χριστίνα Παπακωνσταντίνου, υποδιοικήτρια της ΤτΕ
«Πράσινο φως» για την ανάπλαση στις εγκαταστάσεις της πρώην Ζυθοποιίας ΦΙΞ στη Θεσσαλονίκη
Εκδόθηκε του σχετικό Προεδρικό Διάταγα, καθώς ενεργαοποιείται πολεοδομικά η περιοχή και δίνεται η δυνατότητα αξιοποίησής της
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» χρηματοδοτεί 151 επενδυτικά σχέδια με 102,5 εκατ. ευρώ
Η «Έξυπνη Μεταποίηση» είναι εστιασμένη στην προσαρμογή των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων στο παραγωγικό μοντέλο «Βιομηχανία 4.0»
Επέκταση της Foot Locker στη Βουλγαρία με τρία νέα καταστήματα από τον όμιλο Fourlis
Τα τρία καταστήματα, που θα ανοίξουν σε καίριες εμπορικές τοποθεσίες, είναι τα πρώτα που ανοίγει ο όμιλος Fourlis στη Βουλγαρία
Η υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την JPMorgan Asset Management
Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι η διεύρυνση των επενδυτικών επιλογών που προσφέρει η Eurobank στους πελάτες της