
Μπλε και μαύρο φαγητό, προϊόντα χειροποίητα που δεν έχουν το τέλειο σχήμα και κρέας από… αέρα θα περιλαμβάνει η διατροφή των σημερινών 15χρονων στο σύντομο μέλλον. Και όλα αυτά σε βρώσιμες ή επαναπληρώσιμες συσκευασίες, καθώς δεν υπάρχει η πολυτέλεια της παραμικρής απώλειας.
Αυτές είναι κάποιες από τις νέες τάσεις στη διατροφή των μελλοντικών καταναλωτών, οι οποίες εκτείνονται σε βάθος δεκαετίας, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Food Futurologist Δρ. Morgaine Gaye στο πλαίσιο του «CEO Breakfast» με θέμα «The Future of Food» που διοργάνωσε χθες το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού στην Προεδρία της Ελληνικής Κυβέρνησης.
Ακρίβεια: Προβληματισμένοι για το παρόν, επιφυλακτικοί για το μέλλον οι καταναλωτές
Προλογίζοντας την εκδήλωση, η πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κα Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, τόνισε ότι: «Στόχος μας είναι η ανάλυση των τάσεων σε τομείς της οικονομίας, που αναπόφευκτα στο μέλλον θα επηρεάσουν την ανάληψη επιχειρηματικής δράσης, αλλά και τη λειτουργία των επιχειρήσεων».
Με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την επιχειρηματική ηθική να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, «η αγορά είναι πλέον έτοιμη για κάτι νέο» τόνισε η Δρ. Gaye. Ανέφερε μάλιστα ότι οι μάρκες δεν μπορούν να εφησυχάζουν, ούτε να βασίζονται στις επιτυχίες του παρελθόντος.

Τα «άσχημα» φαγητά και οι φαγώσιμες συσκευασίες
Η Δρ. Gaye, που εξετάζει τα τρόφιμα από κοινωνική, πολιτισμική, οικονομική και γεωπολιτική σκοπιά, καθώς και από τη σκοπιά των τάσεων και του branding, σημείωσε την ιδιαίτερη σημασία που αποκτά για τους καταναλωτές η συσκευασία αλλά και η σπατάλη τροφίμων.
Κατά την άποψή της οι ανακυκλώσιμες συσκευασίες των τροφίμων είναι ήδη ξεπερασμένες, με τα βρώσιμα περιτυλίγματα και τις επαναχρησιμοποιούμενες, επαναπληρώσιμες συσκευασίες να κερδίζουν πόντους στο άμεσο μέλλον.
Άλλωστε «στο μέλλον δεν θα υπάρχει τίποτα που να πηγαίνει χαμένο», όπως είπε. Ακόμη και τα τρόφιμα που δεν μπορούν να καταναλωθούν, όπως το ληγμένο γάλα ή το τυρί, μπορούν να μεταμορφωθούν σε υφάσματα για ρούχα, ενώ τα υπολείμματα σε διακοσμητικά και χρηστικά αντικείμενα μέχρι και έπιπλα.
Ταυτόχρονα, οι καταναλωτές φαίνεται να απομακρύνονται από τα προϊόντα διατροφής που φαίνονται τέλεια, αναζητώντας οτιδήποτε είναι πιο κοντά στο φυσικό σχήμα και χρώμα. «Η εποχή της τελειότητας έχει τελειώσει» ανάφερε χαρακτηριστικά.
Εξατομικευμένη δίαιτα βάσει DNA
Η πιο «οικολογική» διατροφή, με σταδιακή κατάργηση των συσκευασιών των τροφίμων, δεν είναι η μόνη τάση που θα δούμε τα επόμενα 10 χρόνια. Σημαντικό ρόλο αποκτά και η τεχνολογία.
Με βάση το μικροβίωμα του καθενός, δηλαδή τα τρισεκατομμύρια βακτήρια που ζουν στο σώμα μας και επηρεάζουν την υγεία μας, αλλά και του DNA, μια φορητή συσκευή (σ.σ. ίσως ένα «έξυπνο τηλέφωνο») θα αναγνωρίζει μέσω της αναπνοής ελλείψεις π.χ. σε βιταμίνες, ή δυσανεξίες.
Εάν φερ’ ειπείν κάποιος έχει έλλειψη βιταμίνης Κ ή Β12 σαρώνοντας τα ντουλάπια, το ψυγείο ή τα ράφια του σούπερ μάρκετ θα γνωρίζει ποια τρόφιμα πρέπει να καταναλώσει ανάλογα με τις ανάγκες του.
Κρέας και θαλασσινά από αέρα
Η μετατροπή του… αέρα σε φαγητό, από κοτόπουλο ή μοσχαρίσια μπριζόλα μέχρι φιλέτο σολωμού, είναι επίσης μία από τις τάσεις που αναφέρθηκε η μελλοντολόγος.
Το κρέας από αέρα παρασκευάζεται μέσω μιας διαδικασίας παρόμοιας με τον τρόπο παρασκευής της μπύρας και του γιαουρτιού (ζύμωση).
Συγκεκριμένα, διοξείδιο του άνθρακα, οξυγόνο και άζωτο αναμιγνύονται με νερό και μεταλλικά θρεπτικά συστατικά για να δημιουργήσουν μια βάση, κάτι σαν αλεύρι, με προφίλ αμινοξέων παρόμοιο με αυτό του πραγματικού κρέατος. Δηλαδή περιέχει και τα εννέα απαραίτητα αμινοξέα, επομένως είναι ένα πλήρης πρωτεΐνη.
Στη συνέχεια το «αλεύρι» αυτό επεξεργάζεται για να μιμηθεί το κοτόπουλο, τα θαλασσινά ή το βόειο κρέας.
Σημειώνεται ότι η ιδέα της παρασκευής τροφής από αέρα προήλθε για πρώτη φορά από τη NASA τη δεκαετία του 1960. Οι ερευνητές έψαχναν έναν τρόπο να ανακυκλώσουν το CO2 που εκπνέουν οι αστροναύτες και συνειδητοποίησαν ότι θα μπορούσαν να το χρησιμοποιήσουν για να δημιουργήσουν βρώσιμο υλικό. Ωστόσο, η NASA σύντομα απέρριψε την ιδέα και προχώρησε σε άλλα σχέδια.


Latest News

Κρι Κρι: Στα 256 εκατ. ευρώ ο τζίρος το 2024, αυξημένος κατά 18,5%
Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΡΙ ΚΡΙ πρότεινε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,40 ευρώ ανά μετοχή

Alpha Trust Ανδρομέδα: Τη διανομή μερίσματος 0,32 ευρώ/ μετοχή ενέκρινε η ΓΣ
Η καταβολή θα αρχίσει την Παρασκευή 13.06.2025 και θα πραγματοποιηθεί μέσω της Τράπεζας Πειραιώς

ΔΕΗ: Κάτω του 5% έπεσε το ποσοστό της Helikon Long Short Equity Fund Master ICAV
Τι αναφέρει η επιχείρηση

Τεχνητή νοημοσύνη στη βιομηχανία και «έξυπνες» υποδομές, οι μοχλοί ανάπτυξης για τη Siemens
Για τον μετασχηματισμό της Siemens σε ηγέτιδα εταιρεία τεχνολογίας χάρη στην ισχυρή κουλτούρα καινοτομίας και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, μίλησε ο Βασίλης Χατζίκος, CEO Siemens Ελλάδας, στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών

AS Company: Ρεκόρ πωλήσεων το 2024 – Μέρισμα 0,17 ευρώ/μετοχή
Ο όμιλος AS Company διατήρησε την ηγετική του θέση στην αγορά παιχνιδιών, ενισχύοντας περαιτέρω το προϊοντικό του χαρτοφυλάκιο με επιτυχημένα καινοτόμα προϊόντα που συνδυάζουν υψηλή ποιότητα και ανταγωνιστική τιμή.

IDEAL Holdings: Στην OHA το 15% μετά την πρώτη της επένδυση 61,5 εκατ.
Τι αναφέρει η εταιρεία

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Μύλοι Κεπενού: Στα 1,2 εκατ. τα κέρδη προ φόρων το 2024
Οι καθαρές πωλήσεις της εταιρείας Μύλοι Κεπενού διαμορφώθηκαν στα 57,91 εκατ.

Χρυσός Χορηγός η HELLENiQ ENERGY και στην εκδήλωση «3ο Παραολυμπιακό Πανόραμα»
H HELLENiQ ENERGY, ως Χρυσός Χορηγός της Ελληνικής Παραολυμπιακής Επιτροπής, υποστήριξε και την εκδήλωση «3ο Παραολυμπιακό Πανόραμα»

Το «Σπίτι μου 2» πυροδοτεί την άνοδο των στεγαστικών δανείων - Αμετάβλητα τα επιχειρηματικά
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το Σπίτι μου 2