Tο μέσο κόστος επισκευής για ένα μικρό, μη πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο (EV) που έχει εμπλακεί σε μετωπική σύγκρουση είναι 26,6% υψηλότερο από ότι για ένα αυτοκίνητο εσωτερικής καύσης της ίδιας κατηγορίας. Αυτή η διαφορά αυξήθηκε στο 53,3% όταν συγκρίθηκε το κόστος επισκευής μεταξύ ηλεκτρικoύ και μικρού πολυτελούς SUV εσωτερικής καύσης.
Αυτό οφείλεται στο υψηλότερο κόστος των εξειδικευμένων ανταλλακτικών, στα υψηλότερα ποσοστά εργασίας των μηχανικών που έχουν ειδική γνώση για να επισκευάζουν ηλεκτρικά οχήματα, στις καθυστερήσεις στη διαθεσιμότητα εξαρτημάτων και στον μεγαλύτερο κίνδυνο διαγραφής των ηλεκτρικών οχημάτων από τους ασφαλιστές, εάν οι μπαταρίες αποδειχθεί ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν.
Ηλεκτρικό αυτοκίνητο: Όσα πρέπει να ξέρουμε
Τα στοιχεία
Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την συμβουλευτική εταιρεία τεχνολογίας CCC Intelligent Solutions που έχει έδρα το Σικάγο των ΗΠΑ, έδειξαν ότι το 50% των αξιώσεων για αντικατάσταση μπαταριών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω του υψηλού κόστους της μπαταρίας, θεωρήθηκαν ως συνολική απώλεια του αυτοκινήτου. Η ασφάλιση για τα ηλεκτρικά οχήματα είναι συνήθως υψηλότερη, με την ασφαλιστική LeasePlan να προτείνει 12% υψηλότερη τιμή ασφάλισης σε σχέση με τα οχήματα που φέρουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Επίσης, ένα μεγάλο μέρος του κόστους της ασφάλειας οφείλεται στην κατασκευή των ηλεκτρικών οχημάτων, τα οποία έχουν ακριβότερα και ελαφρύτερα υλικά, όπως αλουμίνιο και ανθρακονήματα, καθώς και στον σχεδιασμό τους, ο οποίος έχει στόχο να διαχέει την ενέργεια που προέρχεται από σύγκρουση με διαφορετικό τρόπο, αφού δεν υπάρχει κινητήρας στο μπροστινό μέρος για να απορροφήσει την κρούση.
Η φόρτιση
Η φόρτιση εγκυμονεί πρόσθετους κινδύνους στα θέματα ασφάλισης των ηλεκτρικών οχημάτων, όπως ευθύνη έναντι τρίτων εάν κάποιος σκοντάψει σε καλώδιο την στιγμή που φορτίζεται το ηλεκτρικό αυτοκίνητο και υποστεί τραυματισμό. Παράλληλα θα πρέπει να υπάρξει ασφαλιστική κάλυψη για τη φόρτιση των καλωδίων, των συνδέσμων και των φορτιστών.
Δοκιμές που διεξήχθησαν από το ερευνητικό ινστιτούτο Allianz Center for Technology Automotive διαπίστωσαν ότι τα σχέδια των κατασκευαστών προστατεύουν σε μεγάλο βαθμό τα εξαρτήματα υψηλής τάσης των EV σε περίπτωση σύγκρουσης και προειδοποιούν εάν η μπαταρία πρέπει άμεσα να αντικατασταθεί.
Ενώ τα EV αποδεικνύεται ότι έχουν χαμηλότερο κόστος σέρβις και συντήρησης, λόγω λιγότερων κινούμενων εξαρτημάτων, η ασφαλιστική Allianz προτείνει αύξηση ασφαλίστρων, καθώς όλο και περισσότερα εξαρτήματα είναι συνδεδεμένα με αισθητήρες, γεγονός που καθιστά την αντικατάσταση πιο δαπανηρή και πιο χρονοβόρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Latest News
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο