Εξακολουθεί να «βυθίζεται» ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου Baltic Dry Index (BDI) «πιάνοντας» τα χαμηλά των 2,5 τελευταίων ετών. Οι ναύλοι πέφτουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο η αισιοδοξία δεν λείπει από τους αναλυτές που θεωρούν ότι η εικόνα θα αλλάξει μετά το τέλος της κινεζικής πρωτοχρονιάς, που φέτος είναι στις 23 Ιανουαρίου.
Οι κινέζοι μπαίνουν στο έτος του λαγού (η κουνελιού) και όπως λέγεται συμβολίζει την υπομονή και την τύχη. Υπομονή και τύχη θα πρέπει να έχουν και οι πλοιοκτήτες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αναμένεται να δουν άνοδο των ναύλων μετά το πέρας των γιορτών για το νέο έτος.
Ναυτιλία: Βυθίζονται οι εισαγωγές στις ΗΠΑ λόγω πληθωρισμού
H αύξηση των ημερών παραμονής των πλοίων στα λιμάνια κυρίως της Κίνας, Ινδονησίας και Αυστραλίας σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, μπορεί να οδηγήσει σε μια άνοδος των ναύλων με την αύξηση της δραστηριότητας μετά το πέρας των αργιών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.
Τα ναύλα
Άλλοι αναλυτές αναφέρουν ότι η πτώση των ναύλων αυτή την περίοδο ήταν αναμενόμενη. Είναι συνηθισμένο τονίζουν το πρώτο τρίμηνο κάθε έτους τα κέρδη των πλοίων να κινούνται σε χαμηλότερα επίπεδα καθώς εκτός των άλλων επηρεάζονται και από τις αργίες της κινεζικής πρωτοχρονιάς Κοιτάζοντας πίσω τα προηγούμενα χρόνια στατιστικά προκύπτει ότι η πτώση των ναύλων είναι συνηθισμένη κατά τον πρώτο μήνα κάθε νέου έτους και λίγο πριν ή κατά τη διάρκεια των εορτασμών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv.
Παρά το αρνητικό ξεκίνημα, οι αναλυτές παραμένουν αισιόδοξοι για το υπόλοιπο του 2023.
Όπως αναφέρει η Xclusiv, η Κίνα βρίσκεται στη μέση ενός σημαντικού προγράμματος τόνωσης της οικονομίας, το οποίο θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντικό άλμα στη βιομηχανική παραγωγή και την ανάπτυξη υποδομών μετά το τέλος της πανδημίας. Παράλληλα με αυτό η αισιοδοξία ότι μετά τις εβδομαδιαίες διακοπές της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς, οι ναύλοι στην spot αγορά, θα βελτιωθούν σταδιακά σε όλους τους κλάδους χύδην ξηρού φορτίου, δημιουργεί την αίσθηση ότι οι προοπτικές της αγοράς είναι καλύτερες από την αρχή του 2023.
Latest News
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους