Στα βήματα που κάνει η Ελλάδα προκειμένου να προσελκύσει τις βιώσιμες επενδύσεις αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της Enterprise Greece, του φορέα για τις επενδύσεις και το εξωτερικό εμπόριο, μιλώντας από το βήμα του Ελληνικού Φόρουμ στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός της Ελβετίας. Όπως τόνισε ο Μαρίνος Γιαννόπουλος, στόχο και προτεραιότητα της Ελλάδας αποτελεί η μετάβασή της σε μια πράσινη και ψηφιακή οικονομία.
Σύμφωνα με τον ίδιο, αυτό θα επιτευχθεί στηριζόμενη σε δύο πυλώνες: την πράσινη και καθαρή ενέργεια και τον βιώσιμο τουρισμό. Δύο κλάδοι οι οποίοι θα προσελκύσουν ξένες επενδύσεις, καθώς η Ελλάδα λόγω γεωγραφικής θέσης και κλίματος, μοιάζει ως ο ιδανικός τόπος για την παραγωγή ενέργειας από Ανανεώσιμες Πηγες Ενέργειας και την ανάπτυξη βιώσιμου τουρισμού.
Νταβός – Δήμας στον ΟΤ: Δημιουργούμε την Ελλάδα της καινοτομίας
«Η Ελλάδα προχώρησε σε έναν μετασχηματισμό με εφόδια τις ευρείας κλίμακας μεταρρυθμίσεις, τη μείωση της φορολογίας και την αναδόμηση της οικονομία της των δημοσιονομικών της.
Οι προσπάθειές της έδρεψαν καρπούς. Στα χρόνια του μετασχηματισμού η ελληνική οικονομία έχει καταστεί μια ανοιχτή ad-hoc οικονομία, με αποτέλεσμα τον τελευταίο χρόνο να έχουν καταγραφεί ρεκόρ στις άμεσες ξένες επενδύσεις, όπως και στις εξαγωγές. Οι ξένες επενδύσεις και οι εξαγωγές ενισχύουν το προφίλ της Ελλάδας στις αλυσίδες εφοδιασμού. Ωστόσο ο απώτερος στόχος και φιλοδοξία της Ελλάδας είναι η μετάβαση σε μια πράσινη και ψηφιακή οικονομία», ανέφερε ο κ. Γιαννόπουλος.
«Η ελληνική κυβέρνηση είναι δεσμευμένη στη βιώσιμη ανάπτυξη και εφαρμόζει μια σειρά πολιτικών που σχετίζονται με την ανανεώσιμη ενέργεια, την κλιματική αλλαγή, τη διαχείριση αποβλήτων, τον βιώσιμο τουρισμό, τη χρήση της γης και την προστασία του περιβάλλοντος. Ήδη η Ελλάδα έχει καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να επιτύχει ένα βιώσιμο οικονομικό μοντέλο. Το επίκεντρο σε αυτόν τον σχεδιασμό είναι το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και μέσω του οποίου θα διοχετευθούν 15 δισ. ευρώ σε ΑΠΕ, στην ψηφιοποίηση, στην υγεία και την υγεία. Αριθμεί 170 έργα που θα αλλάξουν την Ελλάδα. Τα επόμενα χρόνια το Εθνικό Σχέδιο θα προσθέσει έως 7,5% στο ΑΕΠ της χώρας και θα δημιουργήσει 200.000 θέσεις εργασίας. Από τα 31 δισ. ευρώ τα 6 δισ. ευρώ έχουν προβλεθεί να χρηματοδοτήσουν την πράσινη μετάβαση, τα οποία θα ανέλθουν στα 10 δισ. ευρώ αν υπολογισθεί και η εξωτερική χρηματοδότηση. Ένα ευρώ από τα 5 που θα επενδύεται θα κατευθύνεται στη μετάβαση της Ελλάδας», προσέθεσε ο κ. Γιαννόπουλος.
Όπως τόνισε, η κυβέρνηση δίνει κίνητρα για βιώσιμες επενδύσεις, στηρίζει την πράσινη μετάβαση και στο πλαίσιο αυτό πρόσφατα υιοθέτησε φιλόδοξους στόχους για την κλιματική αλλαγή. Αποτέλεσμα να καταγραφεί ρεκόρ ξένων επενδύσεων στην καθαρή ενέργεια. Άλλωστε πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι το 74% των ξένων επενδυτών πιστεύουν στην πολιτική της Ελλάδας για τη μετάβασή της στην πράσινη ενέργεια. Ξεχωριστή έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα βρίσκεται στις 20 κορυφαίες χώρες για να επενδύσει κάποιος σε έργα για πράσινη ενέργεια.
Στη συνέχεια ο επικεφαλής του Enterprise Greece αναφέρθηκε στις ξένες εταιρείες που έχουν επενδύσει στην Ελλάδα. Η ιταλική Eni έγινε η εταιρεία με τη μεγαλύτερη παραγωγή αιολικής ενέργειας στα Βαλκάνια στην Εύβοια. Η ισπανική Iberola επενδύει για χρόνια στην Ελλάδα και επί του παρόντος έχει 365 MW δυναμικότητας καθαρής ενέργειας.
Αναφορά ο κ. Γιαννόπουλος έκανε και στο νησί της Αστυπάλαιας το οποίο σε συνεργασία με τη Volkswagen έχει καταστεί το πρώτο βιώσιμο νησί στην Ευρώπη, όπως και στον νησί της Τήλου.
«Η Ελλάδα γίνεται ένας πράσινος κόμβος στη Νότια Ευρώπη και στην Ανατολική Μεσόγειο», υπογράμμισε, προσθέτοντας ότι έχει δεσμευθεί να κλείσει όλες τις μονάδες παραγωγής ενέργειας με καύση άνθρακα έως τα τέλη της δεκαετίας.
Ωστόσο όπως ανέφερε ο CEO της Enterprise Greece, η Ελλάδα πειραματίζεται και σε άλλους τομείς αναφορικά με τη βιωσιμότητα, όπως ο τουρισμός.
Όπως τόνισε, η κυβέρνηση έχει χαράξει μια δεκαετή στρατηγική για τον βιώσιμο τουρισμό ο οποίος αποτελεί κλειδί για την βιώσιμη ανάπτυξη. Η καθαρή ατμόσφαιρα, οι καθαρές θάλασσες, όπως και το μεσογειακό κλίμα αποτελούν τους φυσικούς πόρους της Ελλάδας για ένα πράσινο μέλλον, κατέληξε.
Latest News
Το 2024 θα είναι «σχεδόν σίγουρα» η πιο ζεστή χρονιά στην ιστορία
Το 2024 αναμένεται να αναδειχθεί ως η θερμότερη χρονιά που έχει καταγραφεί ποτέ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ευρωπαϊκής υπηρεσίας Κοπέρνικος.
Στην πρίζα… η ζήτηση για αυτοπαραγωγή ενέργειας – Τα στοιχεία του GreenTank
Αφορούν σε έργα για αυτοπαραγωγή ενέργειας από πολίτες, επιχειρήσεις, αγρότες, δήμους, ενεργειακές κοινότητες και άλλους φορείς, ισχύος 133 MW
Χατζηγάκης για Τραμπ: Ισως καθυστερήσει τη μετάβαση στις ΑΠΕ αλλά το megatrend δεν αλλάζει
Ο Μικέλης Χατζηγάκης εκτίμησε ότι η εκλογή του νέου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ στις ΗΠΑ δεν είναι μια καλή εξέλιξη για τις ΑΠΕ
Η εκλογή Τραμπ «ρίχνει» τις μετοχές των εταιρειών καθαρής ενέργειας
Οι μετοχές των εταιρειών με δραστηριότητα στην καθαρή ενέργεια πέφτουν με την εκλογή Τράμπ καθώς έχει δεσμευτεί ότι θα καταργησει τα υπεράκτια αιολικά πάρκα
Ανησυχία στους αρχιτέκτονες της συμφωνίας του Παρισιού για την εκλογή Τραμπ ενόψει της COP29
Ο Τραμπ, γνωστός αρνητής της κλιματικής κρίσης, την έχει αποκαλέσει «μια από τις μεγάλες απάτες»
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων