
Στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού και στη προσπάθεια που γίνεται για να καταστεί η Ελλάδα 12μηνος τουριστικός προορισμός, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας από το βήμα του Greek Davos, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ που διεξάγεται στο Νταβός της Ελβετίας, με θέμα «Ανοικοδόμηση Τουρισμού για το Μέλλον: Νέες Αρχές για την Καθοδήγηση μιας Πιο Βιώσιμης και Ανθεκτικής Τουριστικής Ανάπτυξης».
Ο κ. Φραγκάκης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πολύ καλή πορεία του τουρισμού το περασμένο έτος, μετά από την «κατάρρευση» του 2020.
«Καταφέραμε μέσα σε 2,5 χρόνια όχι μόνο να ξανακερδίσουμε τα έσοδα του 2019, αλλά και να ξεπεράσουμε» τόνισε, προσθέτοντας ότι αυτό δεν έγινε τυχαία. Ο γ.γ. του ΕΟΤ υπογράμμισε την συντονισμένη προσπάθεια, κάνοντας λόγο για μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα «να συνεργαστούμε» , αναφερόμενο στη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα στο σύνολό του (επιχειρήσεις και εργαζόμενοι) με την κυβέρνηση.
Χρονιά ορόσημο
«Το 2022 είναι μια χρονιά ορόσημο για την Ελλάδα», υπογράμμισε.
«Αυτά τα τελευταία 2,5 χρόνια πετύχαμε και κάτι άλλο σημαντικό: αναβαθμίσαμε το brand Ελλάδα», είπε ο κ. Φραγκάκης, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι πλέον στην top 5άδα των τουριστικών brands: «Αυτό θα πρέπει να το διατηρήσουμε και να το ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο» πρόσθεσε.
Τόνισε μάλιστα ότι αυτό θα βασιστεί σε δύο πυλώνες: πρώτον την βιωσιμότητα και δεύτερον την ψηφιοποίηση του τουριστικού περιβάλλοντος.
«Στόχος μας είναι ο τουρισμός να φέρει περισσότερες δουλειές και να δημιουργήσει περισσότερο εισόδημα για όλη την Ελλάδα. Αυτό είναι το όραμά μας για φέτος. Και πιστεύω ότι μπορούμε να το πετύχουμε» υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στον ΕΟΤ υπενθύμισε ότι ήδη έχει 20 γραφεία στο εξωτερικό και προωθεί το νέο image της Ελλάδας, που δεν είναι μόνο τα νησιά και οι ακτές: «Όλη η Ελλάδα ένας προορισμός 365 ημερών» είναι ο νέος στόχος, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι δεν είναι εύκολο να δείξουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα.
Οι νέες αγορές
Ερωτηθείς για τις νέες αγορές στις οποίες σχεδιάζει να «απευθυνθεί» ο ΕΟΤ, ο κ. Φραγκάκης υπενθύμισε ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει μια μεγάλη αγορά στη Ευρώπη, την οποία «θέλουμε να κρατήσουμε» και προσπαθούμε να ανοίξουμε κι άλλες αγορές με πρώτες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Η άλλη αγορά είναι η Λατινική Αμερική, η οποία δεν είναι τόσο εύκολη. Έχουμε αγορά ένα γραφείο στην Μαδρίτη που εργάζεται για αυτόν τον στόχο» είπε, προσθέτοντας ότι στόχος είναι επίσης οι αγορές των αραβικών χωρών και της Αυστραλίας.
«Η Ελλάδα έχει χειμώνα»
Στο πλαίσιο των προσπαθειών για ενίσχυση και του χειμερινού τουρισμού, ο κ. Φραγκάκης είπε ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο τρέχει μια καμπάνια σε 17 χώρες με τίτλο «Η Ελλάδα όντως έχει χειμώνα» και παράλληλα προωθείται σε δέκα χώρες το Greekend (ως ιδανικός προορισμός για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου).
Τέλος για τις προοπτικές για το 2023 είπε ότι τα πρώτα σημάδια είναι θετικά, από τα έως τώρα στοιχεία από τις κρατήσεις, και εξέφρασε την ελπίδα ότι τον Μάρτιο μόλις εκτονωθεί η ενεργειακή κρίση η εικόνα θα είναι ακόμα καλύτερη.


Latest News

Ποιοι τουρίστες προτιμούν την Ελλάδα - Πόσα ξόδεψαν πέρυσι
Ακόμη μια χρονιά με υψηλές επιδόσεις κατέγραψε ο ελληνικός τουρισμός - Το 2024 οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν κατά 5,4% και διαμορφώθηκαν στα 21,7 δισ. ευρώ

Μπαράζ επενδύσεων από την Hilton - Ανοίγει τρία νέα ξενοδοχεία στην Αθήνα
Στο τουριστικό προϊόν της Αθήνας επενδύει η Hilton - Για ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα μίλησε ο επικεφαλής της εταιρείας

Τριπλό ρεκόρ για τον τουρισμό στην Αθήνα - Οι επισκέπτες, οι τιμές στα ξενοδοχεία και οι ξένες αλυσίδες
Άγγιξαν τα 8 εκατομμύρια οι ξένοι επισκέπτες στην Αθήνα, ενώ 11 επιπλέον διεθνή ξενοδοχεία εισήλθαν στην πρωτεύουσα

Ξαναγράφοντας το τουριστικό στόρι της Σαντορίνης - Τα 6 βήματα για να αλλάξει πίστα
Οι προκλήσεις για τη Σαντορίνη και πώς μπορεί να αναβαθμιστεί το τουριστικό προϊόν - Έρευνα του Ινστιτούτου ΕΝΑ

Η κοινοπραξία ΑΒΑΞ - Μπαλλιάν ανακαινίζει το ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental
Στα 43,7 εκατ. ευρώ ο προϋπολογισμός της κοινοπραξίας ΑΒΑΞ-ΜΠΑΛΙΑΝ
![Τουρισμός: Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα της σεζόν [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/tourismos-600x401.jpg)
Τα απανωτά ρεκόρ και ο αστερίσκος της Σαντορίνης – Το στοίχημα του τουρισμού [πινακες]
Αβεβαιότητα προκαλεί η σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη - Τι εκτιμούν παράγοντες του τουρισμού για την πορεία της φετινής σεζόν

Στον Προκοπίου περνά ο έλεγχος του Αστέρα Βουλιαγμένης - Το χρονικό του deal
Ο Έλληνας εφοπλιστής εξαγοράζει σύμφωνα με πληροφορίες το υπόλοιπο 77% του Αστέρα Βουλιαγμένης από τους Άραβες μετόχους της Jermyn Street Real Estate Fund
![Αεροδρόμια: «Πέταξε» η επιβατική κίνηση – Άνοδος 12,6% τον Ιανουάριο του 2025 [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_touristas_aerodromio-600x352.png)
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση τον Ιανουάριο [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στατιστικά στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για την κίνηση στα αεροδρόμια

Πόσα κερδίζει η Κέρκυρα από την κρουαζιέρα - Τι βαθμό βάζουν οι τουρίστες στο νησί
Τα οφέλη στην τοπική οικονομία από την κρουαζιέρα αποτυπώνει μελέτη που παρουσιάσθηκε σε συνέδριο του ΟΛΚΕ στην Κέρκυρα

Πόση αύξηση θα πάρουν 150 χιλ. εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία – Τι προβλέπει η νέα συλλογική σύμβαση
H νέα κλαδική συλλογική σύμβαση εργασίας στα ξενοδοχεία έχει διάρκεια 2 έτη - αφορά 10.550 περίπου επιχειρήσεις και σχεδόν 150.000 εργαζομένους