Στις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού και στη προσπάθεια που γίνεται για να καταστεί η Ελλάδα 12μηνος τουριστικός προορισμός, αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας από το βήμα του Greek Davos, στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ που διεξάγεται στο Νταβός της Ελβετίας, με θέμα «Ανοικοδόμηση Τουρισμού για το Μέλλον: Νέες Αρχές για την Καθοδήγηση μιας Πιο Βιώσιμης και Ανθεκτικής Τουριστικής Ανάπτυξης».
Ο κ. Φραγκάκης αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πολύ καλή πορεία του τουρισμού το περασμένο έτος, μετά από την «κατάρρευση» του 2020.
«Καταφέραμε μέσα σε 2,5 χρόνια όχι μόνο να ξανακερδίσουμε τα έσοδα του 2019, αλλά και να ξεπεράσουμε» τόνισε, προσθέτοντας ότι αυτό δεν έγινε τυχαία. Ο γ.γ. του ΕΟΤ υπογράμμισε την συντονισμένη προσπάθεια, κάνοντας λόγο για μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα «να συνεργαστούμε» , αναφερόμενο στη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα στο σύνολό του (επιχειρήσεις και εργαζόμενοι) με την κυβέρνηση.
Χρονιά ορόσημο
«Το 2022 είναι μια χρονιά ορόσημο για την Ελλάδα», υπογράμμισε.
«Αυτά τα τελευταία 2,5 χρόνια πετύχαμε και κάτι άλλο σημαντικό: αναβαθμίσαμε το brand Ελλάδα», είπε ο κ. Φραγκάκης, τονίζοντας ότι η Ελλάδα είναι πλέον στην top 5άδα των τουριστικών brands: «Αυτό θα πρέπει να το διατηρήσουμε και να το ενισχύσουμε ακόμα περισσότερο» πρόσθεσε.
Τόνισε μάλιστα ότι αυτό θα βασιστεί σε δύο πυλώνες: πρώτον την βιωσιμότητα και δεύτερον την ψηφιοποίηση του τουριστικού περιβάλλοντος.
«Στόχος μας είναι ο τουρισμός να φέρει περισσότερες δουλειές και να δημιουργήσει περισσότερο εισόδημα για όλη την Ελλάδα. Αυτό είναι το όραμά μας για φέτος. Και πιστεύω ότι μπορούμε να το πετύχουμε» υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στον ΕΟΤ υπενθύμισε ότι ήδη έχει 20 γραφεία στο εξωτερικό και προωθεί το νέο image της Ελλάδας, που δεν είναι μόνο τα νησιά και οι ακτές: «Όλη η Ελλάδα ένας προορισμός 365 ημερών» είναι ο νέος στόχος, επισημαίνοντας ωστόσο, ότι δεν είναι εύκολο να δείξουμε ότι η Ελλάδα δεν είναι μόνο ήλιος και θάλασσα.
Οι νέες αγορές
Ερωτηθείς για τις νέες αγορές στις οποίες σχεδιάζει να «απευθυνθεί» ο ΕΟΤ, ο κ. Φραγκάκης υπενθύμισε ότι ο ελληνικός τουρισμός έχει μια μεγάλη αγορά στη Ευρώπη, την οποία «θέλουμε να κρατήσουμε» και προσπαθούμε να ανοίξουμε κι άλλες αγορές με πρώτες τις Ηνωμένες Πολιτείες.
«Η άλλη αγορά είναι η Λατινική Αμερική, η οποία δεν είναι τόσο εύκολη. Έχουμε αγορά ένα γραφείο στην Μαδρίτη που εργάζεται για αυτόν τον στόχο» είπε, προσθέτοντας ότι στόχος είναι επίσης οι αγορές των αραβικών χωρών και της Αυστραλίας.
«Η Ελλάδα έχει χειμώνα»
Στο πλαίσιο των προσπαθειών για ενίσχυση και του χειμερινού τουρισμού, ο κ. Φραγκάκης είπε ότι τον τελευταίο ενάμιση χρόνο τρέχει μια καμπάνια σε 17 χώρες με τίτλο «Η Ελλάδα όντως έχει χειμώνα» και παράλληλα προωθείται σε δέκα χώρες το Greekend (ως ιδανικός προορισμός για αποδράσεις του Σαββατοκύριακου).
Τέλος για τις προοπτικές για το 2023 είπε ότι τα πρώτα σημάδια είναι θετικά, από τα έως τώρα στοιχεία από τις κρατήσεις, και εξέφρασε την ελπίδα ότι τον Μάρτιο μόλις εκτονωθεί η ενεργειακή κρίση η εικόνα θα είναι ακόμα καλύτερη.
Latest News
Σπάει το τουριστικό... άβατο η Σαντορίνη με τιμές για όλα τα βαλάντια
Πώς η Σαντορίνη προσπαθεί να ανακτήσει τη δυναμική στον τουρισμό και να επιστρέψει στην κορυφή - Το σχέδιο των φορέων
Τα δώδεκα χρόνια και τα έξι «χρυσά» brands που άλλαξαν τον ελληνικό τουρισμό [πίνακας]
Στο ραντάρ των ξενοδοχείων που κινούνται στο χώρο της πολυτελούς φιλοξενίας έχει μπει ο ελληνικός τουρισμός
Οι δέκα αεροπορικές και οι εθνικότητες που απογειώνουν την Fraport Greece
Aegean και Ryanair είναι οι δυο αεροπορικές που διεκδικούν την πρώτη θέση στα αεροδρόμια της Fraport Greece
Αυξάνει πτήσεις και χωρητικότητα στα... «άκρα» της τουριστικής σεζόν η Aegean
Oχι μόνο ανταποκριθήκαμε στις προκλήσεις της πανδημίας, αλλά αντεπεξήλθαμε και βγήκαμε περισσότερο ενισχυμένοι, τόνισε ο αναπληρωτής CEO της Aegean, Μιχάλης Κουβελιώτης
Συνεχίζει να χάνει «τουριστικό» έδαφος η Μύκονος - Οι προορισμοί πρωταθλητές
Ο τουρισμός οδεύει προς έτος ρεκόρ όσον αφορά την επιβατική κίνηση - Η εικόνα της Fraport Greece σε 14 αεροδρόμια
Μάχη για την τέλεια σέλφι στη Ρώμη - Βουλιάζει από τουρίστες
Το ένα ρεκόρ μετά το άλλο καταρρίπτει ο αριθμός τουριστών στην Ιταλία - Οι αρχές εξετάζουν μέτρα, όπως περιορισμούς πρόσβασης και εισιτήρια σε αξιοθέατα
Λίφτινγκ 20 εκατ. σε «Athens Crowne Plaza» και «Holiday Inn» - Και νέο ξενοδοχείο από την οικογένεια Μουσαμά
Στον ΟΤ μιλά ο Απόστολος Μουσαμάς για το Athens Crowne Plaza αλλά και για τα σχέδια για νέα μονάδα
Ποιους τουρίστες μαγνητίζει η Ευρώπη - Το top5 των χωρών [γραφήματα]
Ο τουρισμός αναμένεται να ξεπεράσει τα ρεκόρ του 2019 σε ορισμένους από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς της Ευρώπης
Ανοίγει φτερά για νέες αγορές o Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών
Στο πρώτο δεκαμήνο η επιβατική κίνηση στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών ανήλθε σε 27,5 εκατομμύρια επιβάτες, αυξημένη κατά 12,9% σε σχέση με το 2023
Ανάσα για την Αθήνα ο Μαραθώνιος - Γίνεται σταδιακά city break προορισμός
Ο 41ος Αυθεντικός Μαραθώνιος που διοργανώνει ο ΣΕΓΑΣ φέρνει ώθηση στον τουρισμό της πρωτεύουσας