Απαρέγκλιτα στον δρόμο της μάχης ενάντια στον πληθωρισμό πρέπει να συνεχίσουν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, ακόμη και αν ο πληθωρισμός δείχνει να έχει φτάσει στην κορύφωσή του.
Αυτό διεμήνυσε μιλώντας σε πάνελ στο οποίο συμμετείχε στο πλαίσιο της συνόδου του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ στο Νταβός η πρόεδρος της ΕΚΤ Κριστίν Λαγκάρντ, λέγοντας χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων: «πρέπει επίσης να μείνουμε σε αυτή την πορεία ανθεκτικότητας που παρατηρήσαμε το 2022. Να μείνουμε σε αυτή την πορεία μέχρι τέλους, είναι το σταθερό σλόγκαν μου όσον αφορά τους στόχους της νομισματικής πολιτικής».
Προσοχή στις παροχές
Η σιδηρά κυρία της ΕΚΤ, προειδοποίησε ότι οι υπερβολικές και μη στοχευμένες κρατικές δαπάνες για την προστασία των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων από την ενεργειακή κρίση θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε περαιτέρω δράση της ΕΚΤ, εάν πυροδοτούν τον πληθωρισμό.
«Ελπίζω ότι το 2023 η δημοσιονομική πολιτική δεν θα λειτουργήσει σε αντίθετη τροχιά προς τη νομισματική πολιτική», είπε. «Δεν χρειάζεται να πιεστούμε για να κάνουμε περισσότερα από όσα χρειάζεται», είπε με νόημα.
Χθες, μιλώντας από το βήμα του Νταβός η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα συνεχίσει να αυξάνει τα επιτόκια και θα τα διατηρήσει σε περιοριστικό επίπεδο για όσο χρειασθεί να υποχωρήσει ο πληθωρισμός στο στόχο της στο 2%. Το μήνυμα αυτό έστειλε σήμερα η ΕΚΤ διά στόματος της επικεφαλής της από το Νταβός.
«Θα παραμείνουμε σε αυτήν την πορεία έως τη στιγμή που θα έχουμε φθάσει στο περιοριστικό επίπεδο που θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε τον πληθωρισμό στο 2% έγκαιρα», δήλωσε η Κριστίν Λαγκάρντ.
Και άλλα μηνύματα
Στο μεταξύ το ίδιο μήνυμα επίσης από το Νταβός απέστειλε ο κεντρικός τραπεζίτης της Ολλανδίας κατά τη διάρκεια συνέντευξής του στο τηλεοπτικό δίκτυο CNBC .
«Πιστεύω ότι τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του έτους, θα βρισκόμαστε σε κατάσταση σύσφιγξης», ανέφερε ο Κλάας Κνοτ, ένας από τους πιο ένθερμους υποστηρικτές της επιθετικής νομισματικής πολιτικής.
«Οι εξελίξεις στις αγορές που είδαμε τις τελευταίες δύο εβδομάδες, δεν είναι τελείως καλοδεχούμενες», ανέφερε ο αξιωματούχος της ΕΚΤ σχολιάζοντας τις προσδοκίες των επενδυτών για ηπιότερες αυξήσεις των επιτοκίων φέτος. «Δεν πιστεύω ότι είναι συμβατές με την έγκαιρη επιστροφή του πληθωρισμός προς το 2%», πρόσθεσε.
Ο Φίλιπ Λέιν, που είναι από τα γνωστά… περιστέρια του συμβουλίου, εμφανίστηκε πιο επιθετικός.
Η ΕΚΤ αύξησε τα επιτόκια συνολικά κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες από τον Ιούλιο σε μια προσπάθεια να σταματήσει μια ιστορική άνοδο του πληθωρισμού, αλλά οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής έχουν ήδη πει ότι θα χρειαστούν ακόμα περισσότερες αύξησεις στα επιτόκια.
«Πρέπει να αυξήσουμε περισσότερο τα επιτόκια», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Λέιν επισημαίνοντας: «Πέρυσι θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ξεκάθαρο ότι πρέπει να φέρουμε τα επιτόκια σε πιο φυσιολογικά επίπεδα, και τώρα λέμε, καλά, στην πραγματικότητα πρέπει να τα φέρουμε σε περιοριστικό έδαφος».
Latest News
Πώς η Boeing έβαλε την αεροπορία των ΗΠΑ να πληρώσει με «καπέλο» 8.000% για σαπούνια
Πώς η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία πλήρωσε 8.000% παραπάνω την Boeing για διανομείς σαπουνιού μπάνιου αεροσκαφών C-17
Ο άνθρωπος πίσω από τον όρο «The Magnificent Seven» λύνει τη σιωπή του
Γνωρίστε τον αναλυτή που χρησιμοποίησε τον όρο Magnificent Seven για τις μετοχές τεχνολογίας που διαφεντεύουν τη Wall Street
Πώς η «οικονομική γρίπη» της Γερμανίας μεταδίδεται στην Ευρώπη – Οι συνέπειες για Ελλάδα
Η νέα κρίση που φέρνει το λουκέτο σε τουλάχιστον τρία εργοστάσια της Volkswagen δημιουργεί μεγάλη αναταραχή στη Γερμανία
Οι αποτυχημένες προσπάθειες «ανάστασης» της Intel και οι χειρισμοί Γκέλσινγκερ
O CEO της Intel, Πατ Γκέλσινγκερ, έθεσε υψηλές προσδοκίες για τις ικανότητες κατασκευής της εταιρείας αλλά και την ικανότητά της στον τομέα της AI, ωστόσο απέτυχε να ανταποκριθεί
Αγροτικές επιδοτήσεις: Δισεκατομμυριούχοι έλαβαν ενίσχυση 3,3 δισ. ευρώ από την ΕΕ
Τουλάχιστον 17 δισεκατομμυριούχοι συγκαταλέγονται στους «αγρότες» που έλαβαν γενναίες αγροτικές επιδοτήσεις την τετραετία 2019-2023.
Γιατί έπεσε η μετοχή της Uber
Η πρόβλεψη για μετακινήσεις πελατών της Uberς ήταν ελαφρώς χαμηλότερη από τις εκτιμήσεις της Wall Street
Γιατί η Κωνσταντινούπολη δοκιμάζει τη δωρεάν συγκοινωνία στους ανέργους
Η Κωνσταντινούπολη είναι η μεγαλύτερη πόλη που επενδύει στις μεταφορές με την ελπίδα να ενισχύσει την απασχόληση
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Γιατί λείπουν 350 αεροσκάφη από τον παγκόσμιο στόλο
Υπάρχει ένα κενό σε αεροσκαφή που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να λειτουργούν απρόσκοπτα οι αερομεταφορείς
Η VW και η κρίση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
Δύσκολες εποχές για τον όμιλο VW: Μείωση κερδών, κλείσιμο εργοστασίων, κρίσιμες διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα. Ποιον ρόλο διαδραματίζει η πολιτική;