Ο «πόλεμος τιμών» στα ηλεκτρικά οχήματα που ξεκίνησε από την ηγέτιδα εταιρεία της αγοράς, Tesla, έχει καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επιβίωση για μια σειρά από νεοφυείς εταιρείες στις ΗΠΑ, που χάνουν χρήματα, όπως η Rivian Automotive και η Lucid Group, οι οποίες αγωνίζονται να αποσπάσουν μερίδιο σε έναν κλάδο όπου ο ανταγωνισμός οξύνεται.
Η κίνηση της Tesla την περασμένη εβδομάδα να μειώσει τις τιμές των ηλεκτρικών της οχημάτων παγκοσμίως έως και 20% θα μπορούσε να προσελκύσει νέους αγοραστές στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά επίσης θα αναγκάσει άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να απαντήσουν με χαμηλότερες τιμές ή να κινδυνεύσουν να μείνουν πίσω, όπως εκτιμούν αναλυτές και επενδυτές.
Ίλον Μασκ: Αρχίζει η δίκη για tweet που του στοίχισε 20 εκατ. δολάρια
Ορισμένες startups μπορεί να μην είναι σε θέση να αντέξουν οικονομικά τις χαμηλότερες τιμές, καθώς αγωνίζονται με το τεράστιο κόστος των πρώτων υλών αλλά και με την πολύ χαμηλότερη παραγωγή σε σύγκριση με την Tesla, που υπό την ηγεσία του Ιλον Μασκ παρέδωσε περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Η κίνηση της Tesla θα «ενδυναμώσει το… ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα έναντι άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών», δήλωσε ο αναλυτής της CFRA Research, Γκάρετ Νέλσον.
Οι περισσότερες startups απέχουν πολύ από τις αρχικές δημόσιες προσφορές τους τα τελευταία χρόνια, όταν οι επενδυτές πίστευαν ότι αυτές οι εταιρείες θα καταλάμβαναν την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και απηχούν τη μεθυστική αποτίμηση της Tesla στο παρελθόν.
Game of Thrones για τις start-up των ηλεκτρικών
Τόσο η Rivian όσο και η Lucid δεν έχουν ακόμη πραγματοποιήσει κέρδη. Μαζί παρέδωσαν περισσότερα από 24.000 αυτοκίνητα πέρυσι, με τη Rivian να ξοδεύει περισσότερα χρήματα για την κατασκευή κάθε αυτοκινήτου σε σχέση με την τιμή πώλησης αυτού του οχήματος.
Το κόστος πωληθέντων αγαθών της εταιρείας ήταν περίπου 2,7 φορές τα έσοδά της το τελευταίο τρίμηνο με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ενώ το κόστος εσόδων της Lucid ήταν περίπου 2,5 φορές το ύψος των πωλήσεών της.
Ωστόσο, η Rivian είχε ρευστότητα 13,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τέλος του τρίτου τριμήνου – τα περισσότερα μεταξύ των νεοφυών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Η Lucid είχε τα δεύτερα υψηλότερα αποθέματα μετρητών με 1,26 δισεκατομμύρια δολάρια και συγκέντρωσε άλλα 1,52 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο.
Αυτό δίνει στις εταιρείες έναν σημαντικό “δρόμο διεξόδου”, σε μια περίοδο όπου εταιρείες όπως η Faraday Future και η βρετανική startup Arrival αναζητούν χρηματοδότηση και έχουν προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να μην είναι σε θέση να διατηρήσουν τη λειτουργία τους μέσα στο 2023.
Game of Thrones στην ηλεκτροκίνηση
«Είναι μια μάχη τύπου «Game of Thrones» για τις νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων οι οποίες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τρομερά διλήμματα τους επόμενους 12 έως 18 μήνες, εάν δεν πετύχουν τους οικονομικούς τους στόχους», δήλωσε ο αναλυτής της Wedbush Securities, Ντάνιελ Ιβς.
Μια πιο ξεκάθαρη εικόνα των ισολογισμών τους αναμένεται όταν οι εταιρείες αυτές αναφέρουν τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου.
Η Lucid στοχεύει στην κατηγορία πολυτελών και σπορ-πολυτελών σεντάν της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, με τα αυτοκίνητά της να ξεκινούν από πάνω από 87.000 δολάρια, που είναι 8.000 δολ. λιγότερο από τη βασική έκδοση του σεντάν Model S της Tesla, μετά τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου.
Η Lucid, με επικεφαλής το πρώην στέλεχος της Tesla, Πίτερ Ρόουλινσον, δεν έχει ανακοινώσει σχέδια για ένα αυτοκίνητο μαζικής αγοράς που θα ανταγωνιστεί τα Model 3 και Model Y της Tesla, τα οποία ξεκινούν από περίπου 44.000 και 53.000 δολάρια, αντίστοιχα.
Η Rivian διαθέτει το φορτηγό R1T στην αρχική τιμή των 73.000 δολαρίων, ενώ το R1S SUV της ξεκινά από τα 78.000 δολάρια.
Η εταιρεία, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Amazon, δεν σχεδιάζει να πουλήσει φθηνότερα αυτοκίνητα τα οποία θα κατασκευάσει σε μια πλατφόρμα R2 επόμενης γενιάς πριν από το 2026. Η πλατφόρμα θα υποστηρίζει μεγαλύτερους όγκους παραγωγής και θα είναι πιο προσιτή οικονομικά σε σχέση με τα οχήματα που κατασκευάζονται στην πλατφόρμα R1, κατά την Rivian.
Οι μειώσεις τιμών της Tesla έρχονται λίγους μήνες αφότου ο κατασκευαστής Magna Steyr ξεκίνησε την παραγωγή του SUV της Fisker, Ocean, το οποίο ξεκινά από 37.499 δολάρια και το καθιστά πιο ευάλωτο, είπαν οι αναλυτές.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων