Ο «πόλεμος τιμών» στα ηλεκτρικά οχήματα που ξεκίνησε από την ηγέτιδα εταιρεία της αγοράς, Tesla, έχει καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επιβίωση για μια σειρά από νεοφυείς εταιρείες στις ΗΠΑ, που χάνουν χρήματα, όπως η Rivian Automotive και η Lucid Group, οι οποίες αγωνίζονται να αποσπάσουν μερίδιο σε έναν κλάδο όπου ο ανταγωνισμός οξύνεται.
Η κίνηση της Tesla την περασμένη εβδομάδα να μειώσει τις τιμές των ηλεκτρικών της οχημάτων παγκοσμίως έως και 20% θα μπορούσε να προσελκύσει νέους αγοραστές στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά επίσης θα αναγκάσει άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να απαντήσουν με χαμηλότερες τιμές ή να κινδυνεύσουν να μείνουν πίσω, όπως εκτιμούν αναλυτές και επενδυτές.
Ίλον Μασκ: Αρχίζει η δίκη για tweet που του στοίχισε 20 εκατ. δολάρια
Ορισμένες startups μπορεί να μην είναι σε θέση να αντέξουν οικονομικά τις χαμηλότερες τιμές, καθώς αγωνίζονται με το τεράστιο κόστος των πρώτων υλών αλλά και με την πολύ χαμηλότερη παραγωγή σε σύγκριση με την Tesla, που υπό την ηγεσία του Ιλον Μασκ παρέδωσε περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Η κίνηση της Tesla θα «ενδυναμώσει το… ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα έναντι άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών», δήλωσε ο αναλυτής της CFRA Research, Γκάρετ Νέλσον.
Οι περισσότερες startups απέχουν πολύ από τις αρχικές δημόσιες προσφορές τους τα τελευταία χρόνια, όταν οι επενδυτές πίστευαν ότι αυτές οι εταιρείες θα καταλάμβαναν την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και απηχούν τη μεθυστική αποτίμηση της Tesla στο παρελθόν.
Game of Thrones για τις start-up των ηλεκτρικών
Τόσο η Rivian όσο και η Lucid δεν έχουν ακόμη πραγματοποιήσει κέρδη. Μαζί παρέδωσαν περισσότερα από 24.000 αυτοκίνητα πέρυσι, με τη Rivian να ξοδεύει περισσότερα χρήματα για την κατασκευή κάθε αυτοκινήτου σε σχέση με την τιμή πώλησης αυτού του οχήματος.
Το κόστος πωληθέντων αγαθών της εταιρείας ήταν περίπου 2,7 φορές τα έσοδά της το τελευταίο τρίμηνο με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ενώ το κόστος εσόδων της Lucid ήταν περίπου 2,5 φορές το ύψος των πωλήσεών της.
Ωστόσο, η Rivian είχε ρευστότητα 13,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τέλος του τρίτου τριμήνου – τα περισσότερα μεταξύ των νεοφυών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Η Lucid είχε τα δεύτερα υψηλότερα αποθέματα μετρητών με 1,26 δισεκατομμύρια δολάρια και συγκέντρωσε άλλα 1,52 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο.
Αυτό δίνει στις εταιρείες έναν σημαντικό “δρόμο διεξόδου”, σε μια περίοδο όπου εταιρείες όπως η Faraday Future και η βρετανική startup Arrival αναζητούν χρηματοδότηση και έχουν προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να μην είναι σε θέση να διατηρήσουν τη λειτουργία τους μέσα στο 2023.
Game of Thrones στην ηλεκτροκίνηση
«Είναι μια μάχη τύπου «Game of Thrones» για τις νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων οι οποίες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τρομερά διλήμματα τους επόμενους 12 έως 18 μήνες, εάν δεν πετύχουν τους οικονομικούς τους στόχους», δήλωσε ο αναλυτής της Wedbush Securities, Ντάνιελ Ιβς.
Μια πιο ξεκάθαρη εικόνα των ισολογισμών τους αναμένεται όταν οι εταιρείες αυτές αναφέρουν τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου.
Η Lucid στοχεύει στην κατηγορία πολυτελών και σπορ-πολυτελών σεντάν της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, με τα αυτοκίνητά της να ξεκινούν από πάνω από 87.000 δολάρια, που είναι 8.000 δολ. λιγότερο από τη βασική έκδοση του σεντάν Model S της Tesla, μετά τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου.
Η Lucid, με επικεφαλής το πρώην στέλεχος της Tesla, Πίτερ Ρόουλινσον, δεν έχει ανακοινώσει σχέδια για ένα αυτοκίνητο μαζικής αγοράς που θα ανταγωνιστεί τα Model 3 και Model Y της Tesla, τα οποία ξεκινούν από περίπου 44.000 και 53.000 δολάρια, αντίστοιχα.
Η Rivian διαθέτει το φορτηγό R1T στην αρχική τιμή των 73.000 δολαρίων, ενώ το R1S SUV της ξεκινά από τα 78.000 δολάρια.
Η εταιρεία, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Amazon, δεν σχεδιάζει να πουλήσει φθηνότερα αυτοκίνητα τα οποία θα κατασκευάσει σε μια πλατφόρμα R2 επόμενης γενιάς πριν από το 2026. Η πλατφόρμα θα υποστηρίζει μεγαλύτερους όγκους παραγωγής και θα είναι πιο προσιτή οικονομικά σε σχέση με τα οχήματα που κατασκευάζονται στην πλατφόρμα R1, κατά την Rivian.
Οι μειώσεις τιμών της Tesla έρχονται λίγους μήνες αφότου ο κατασκευαστής Magna Steyr ξεκίνησε την παραγωγή του SUV της Fisker, Ocean, το οποίο ξεκινά από 37.499 δολάρια και το καθιστά πιο ευάλωτο, είπαν οι αναλυτές.
Latest News
«Πέφτει» η παγκόσμια ζήτηση για EV - Τι ανησυχεί τους καταναλωτές
Μόλις κατά 3% από πέρυσι αυξήθηκε το ποσοστό των καταναλωτών που σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα σύμφωνα με έρευνα της EY
Θα μπορούσε να γίνει η Αθήνα Βαλένθια;
Ποιες περιοχές της πρωτεύουσας κινδυνεύουν από μεγάλα πλημμυρικά φαινόμενα – Η αυθαίρετη δόμηση, τα ελλιπή αντιπλημμυρικά έργα και οι επιπτώσεις από τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Αθήνα
«Πράσινη» απόβαση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ενέργειας στο Μπακού – Ισχυρά ονόματα στην COP29
ΤΕΡΝΑ, ΔΕΗ, AKTOR, Κοπελούζος, ΤΙΤΑΝ, Helleniq Energy, Motor Oil και άλλες ενεργειακές επιχειρήσεις στην COP29
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Πίστωση χρόνου για τα πρόστιμα στα EV ζητά η Γαλλία
Μεγαλύτερη ευελιξία ζητούν ευρωπαικές κυβερνήσεις και αυτοκινητοβιομηχανίες για το ζήτημα των ορίων στα ποσοστά εκπομπών των αυτοκινήτων
Εως το 2025 η Ευρώπη θα παράγει ετησίως 32 GW από ανεμογεννήτριες
Η Γερμανία ενισχύοντας τα έργα ΑΠΕ, τετραπλασίασε τις αδειοδοτήσεις για νέα χερσαία αιολικά πάρκα
«Μαρσάρει» η F1 με στόχο τις μηδενικές εκπομπές
H Formula 1, που αποτελεί το κορυφαίο πρωτάθλημα αγώνων αυτοκινήτου, στρέφει την τεχνογνωσία του στην υπερθέρμανση του πλανήτη
Το deal της AKTOR στην αποθήκευση ενέργειας – H εξαγορά από Enercoplan και οι επενδύσεις 1,5 δισ.
H AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, εξαγόρασε χαρτοφυλάκιο έργων αντλησιοταμίευσης της Enercoplan Energy & Investments
Η Xiaomi παρέδωσε 20.000 EV τον Οκτώβριο - Μήνες μόνο μετά το πρώτο της
Το αξιοσημείωτο είναι ότι η Xiaomi παρέδωσε το πρώτο αυτοκίνητο της πριν λίγους μήνες
Τα έσοδα της BYD ξεπέρασαν της Tesla για πρώτη φορά
Τα έσοδα της BYD αυξήθηκαν κατά 24% καθώς οι κρατικές επιδοτήσεις δίνουν ώθηση στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας