![Ηλεκτρικά οχήματα: Οι μειώσεις τιμών της Tesla δίνουν… πόνο στις start-up του κλάδου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/tesla-scaled.jpg)
Ο «πόλεμος τιμών» στα ηλεκτρικά οχήματα που ξεκίνησε από την ηγέτιδα εταιρεία της αγοράς, Tesla, έχει καταστήσει πολύ πιο δύσκολη την επιβίωση για μια σειρά από νεοφυείς εταιρείες στις ΗΠΑ, που χάνουν χρήματα, όπως η Rivian Automotive και η Lucid Group, οι οποίες αγωνίζονται να αποσπάσουν μερίδιο σε έναν κλάδο όπου ο ανταγωνισμός οξύνεται.
Η κίνηση της Tesla την περασμένη εβδομάδα να μειώσει τις τιμές των ηλεκτρικών της οχημάτων παγκοσμίως έως και 20% θα μπορούσε να προσελκύσει νέους αγοραστές στη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά επίσης θα αναγκάσει άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να απαντήσουν με χαμηλότερες τιμές ή να κινδυνεύσουν να μείνουν πίσω, όπως εκτιμούν αναλυτές και επενδυτές.
Ίλον Μασκ: Αρχίζει η δίκη για tweet που του στοίχισε 20 εκατ. δολάρια
Ορισμένες startups μπορεί να μην είναι σε θέση να αντέξουν οικονομικά τις χαμηλότερες τιμές, καθώς αγωνίζονται με το τεράστιο κόστος των πρώτων υλών αλλά και με την πολύ χαμηλότερη παραγωγή σε σύγκριση με την Tesla, που υπό την ηγεσία του Ιλον Μασκ παρέδωσε περισσότερα από 1,3 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι.
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα
Η κίνηση της Tesla θα «ενδυναμώσει το… ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα έναντι άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών», δήλωσε ο αναλυτής της CFRA Research, Γκάρετ Νέλσον.
Οι περισσότερες startups απέχουν πολύ από τις αρχικές δημόσιες προσφορές τους τα τελευταία χρόνια, όταν οι επενδυτές πίστευαν ότι αυτές οι εταιρείες θα καταλάμβαναν την αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων και απηχούν τη μεθυστική αποτίμηση της Tesla στο παρελθόν.
Game of Thrones για τις start-up των ηλεκτρικών
Τόσο η Rivian όσο και η Lucid δεν έχουν ακόμη πραγματοποιήσει κέρδη. Μαζί παρέδωσαν περισσότερα από 24.000 αυτοκίνητα πέρυσι, με τη Rivian να ξοδεύει περισσότερα χρήματα για την κατασκευή κάθε αυτοκινήτου σε σχέση με την τιμή πώλησης αυτού του οχήματος.
Το κόστος πωληθέντων αγαθών της εταιρείας ήταν περίπου 2,7 φορές τα έσοδά της το τελευταίο τρίμηνο με βάση τα διαθέσιμα στοιχεία, ενώ το κόστος εσόδων της Lucid ήταν περίπου 2,5 φορές το ύψος των πωλήσεών της.
Ωστόσο, η Rivian είχε ρευστότητα 13,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο τέλος του τρίτου τριμήνου – τα περισσότερα μεταξύ των νεοφυών εταιρειών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στις ΗΠΑ. Η Lucid είχε τα δεύτερα υψηλότερα αποθέματα μετρητών με 1,26 δισεκατομμύρια δολάρια και συγκέντρωσε άλλα 1,52 δισεκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο.
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/rivian-pickup-600x400.jpg)
Rivian R1T pickup
Αυτό δίνει στις εταιρείες έναν σημαντικό “δρόμο διεξόδου”, σε μια περίοδο όπου εταιρείες όπως η Faraday Future και η βρετανική startup Arrival αναζητούν χρηματοδότηση και έχουν προειδοποιήσει ότι ενδέχεται να μην είναι σε θέση να διατηρήσουν τη λειτουργία τους μέσα στο 2023.
Game of Thrones στην ηλεκτροκίνηση
«Είναι μια μάχη τύπου «Game of Thrones» για τις νεοσύστατες εταιρείες ηλεκτρικών οχημάτων οι οποίες θα κληθούν να αντιμετωπίσουν τρομερά διλήμματα τους επόμενους 12 έως 18 μήνες, εάν δεν πετύχουν τους οικονομικούς τους στόχους», δήλωσε ο αναλυτής της Wedbush Securities, Ντάνιελ Ιβς.
Μια πιο ξεκάθαρη εικόνα των ισολογισμών τους αναμένεται όταν οι εταιρείες αυτές αναφέρουν τα κέρδη του τέταρτου τριμήνου.
Η Lucid στοχεύει στην κατηγορία πολυτελών και σπορ-πολυτελών σεντάν της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, με τα αυτοκίνητά της να ξεκινούν από πάνω από 87.000 δολάρια, που είναι 8.000 δολ. λιγότερο από τη βασική έκδοση του σεντάν Model S της Tesla, μετά τις εκπτώσεις του Ιανουαρίου.
Η Lucid, με επικεφαλής το πρώην στέλεχος της Tesla, Πίτερ Ρόουλινσον, δεν έχει ανακοινώσει σχέδια για ένα αυτοκίνητο μαζικής αγοράς που θα ανταγωνιστεί τα Model 3 και Model Y της Tesla, τα οποία ξεκινούν από περίπου 44.000 και 53.000 δολάρια, αντίστοιχα.
Η Rivian διαθέτει το φορτηγό R1T στην αρχική τιμή των 73.000 δολαρίων, ενώ το R1S SUV της ξεκινά από τα 78.000 δολάρια.
Η εταιρεία, της οποίας ο μεγαλύτερος μέτοχος είναι η Amazon, δεν σχεδιάζει να πουλήσει φθηνότερα αυτοκίνητα τα οποία θα κατασκευάσει σε μια πλατφόρμα R2 επόμενης γενιάς πριν από το 2026. Η πλατφόρμα θα υποστηρίζει μεγαλύτερους όγκους παραγωγής και θα είναι πιο προσιτή οικονομικά σε σχέση με τα οχήματα που κατασκευάζονται στην πλατφόρμα R1, κατά την Rivian.
Οι μειώσεις τιμών της Tesla έρχονται λίγους μήνες αφότου ο κατασκευαστής Magna Steyr ξεκίνησε την παραγωγή του SUV της Fisker, Ocean, το οποίο ξεκινά από 37.499 δολάρια και το καθιστά πιο ευάλωτο, είπαν οι αναλυτές.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/08/fotovoltaika-600x403-1.jpg)
net metering: Οι πάροχοι ρεύματος ζητούν από τον ΔΕΔΔΗΕ την άμεση εκκαθάριση των συναλλαγών
Για το net metering ο σύνδεσμος των παρόχων ρεύματος, ΕΣΠΕΝ, με επιστολή του τονίζει τις ζημιές που υπέστησαν οι προμηθευτές από την καθυστέρηση των εκκαθαρίσεων
![Εθνική Τράπεζα: Αμείωτες οι επενδύσεις στην ενέργεια – Ο στόχος για 30% στα δάνεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/Karamouzis-Vasilis-ETE-Delfoi-600x469.jpg)
Καραμούζης (ΕΤΕ): Η Εθνική είναι η τράπεζα της Ενέργειας – Δάνεια 3 δισ. στις ΑΠΕ
Η Εθνική Τράπεζα σύμφωνα με τον Β. Καραμούζη γεν. διευθυντή Εταιρικής και Επενδυτικής Τραπεζικής στοχεύει έως το 2030 να διατηρήσει το 30% στις ΑΠΕ
![Νορβηγία: Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/EV_parking_lot_Oslo-600x400.jpg)
Η πρώτη χώρα στον κόσμο που θα εξαλείψει τα βενζινοκίνητα
Η Νορβηγία, η οποία διαθέτει τεράστια αποθέματα πετρελαίου και φυσικού αερίου, έχει από καιρό αναγνωριστεί ως παγκόσμιος ηγέτης στις βιώσιμες μεταφορές
![Κίνα: «Φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ChinaSolar1-600x390.jpg)
Η Κίνα «φρενάρει» τις επιδοτήσεις στην καθαρή ενέργεια
Η Κίνα πέτυχε τον στόχο της για το 2030 έξι χρόνια νωρίτερα από το χρονοδιάγραμμα
![Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/vodafone-2-600x350.jpg)
Vodafone Ελλάδας: Μείωσε κατά 93% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τη λειτουργία της
Η Vodafone Ελλάδας έχει επιτύχει 100% προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, το 100% των αποβλήτων του δικτύου ανακυκλώνεται ενώ παραμένει ο στόχος μηδενισμού των καθαρών εκπομπών έως το 2028
![Ασφάλειες: Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Petra-Hielkema-600x400.jpg)
Η Ευρώπη «δεν μπορεί να αντεπεξέλθει» στο κόστος των ακραίων καιρικών φαινομένων
Η υπεύθυνη της ρυθμιστικής αρχής της ΕΕ για τις ασφαλίσεις λέει ότι οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες θα δυσκολευτούν να πληρώσουν για τις φυσικές καταστροφές που προκαλεί η κλιματική κρίση
![Κλιματική αλλαγή: Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/05/kafsonas-1-600x400.jpg)
Ο πιο καυτός Γενάρης για τον πλανήτη Γη
Η θερμοκρασία ξεπέρασε κατά 1,75οC το μέσο επίπεδο της προ-βιομηχανικής εποχής, φθάνοντας κατά μέσον όρο στους 13,23°C
![Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/bain-cyclical-economy-600x283.jpg)
Bain & Company: Οι επιχειρήσεις στρέφονται ολοένα και περισσότερο προς την κυκλική οικονομία
Η κυκλικότητα αξιολογείται ως προτεραιότητα για το 75% των επιχειρήσεων, με το ποσοστό αυτό να αναμένεται να φτάσει το 95% μέσα στα επόμενα τρία χρόνια
![Κλιματική αλλαγή: Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/klimatiki-allagi2-600x400.jpg)
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
![Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/skylakakis-energy-summit1-600x400.jpg)
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης