
Ο Ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi, με σημαντική παρουσία στις γραμμές της Αδριατικής και μέσω των Μινωικών Γραμμών και στο Αιγαίο, διευκρινίζει μέσω του εκπροσώπου του στον ot.gr ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση της κρατικής βοήθειας ύψους 500 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε η Ιταλική κυβέρνηση για την «πράσινη» μετάβαση του ακτοπλοϊκού στόλου της γείτονος χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ιταλοί πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας (state aid) προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων, για την πράσινη μετάβαση του στόλου στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα το Υπουργείο Ναυτιλίας αρκείται σε διευκολύνσεις σε προγράμματα χρηματοδοτήσεων από κοινοτικά κονδύλια, ενώ δεν γίνεται κανένας λόγος βέβαια για κρατικές επιδοτήσεις.
Grimaldi: Νέες γραμμές στην Αδριατική και νέα πλοία
Η απάντηση
Ο κ. Πωλ Κυπριανού, εκπρόσωπος του Ομίλου Grimaldi δηλώνει στον ot.gr με αφορμή το άρθρο της 16ης Ιανουαρίου με τίτλο «Με “όπλο” 500 εκατ. ευρώ οι Ιταλοί ακτοπλόοι κόντρα στα ελληνικά πλοία» ότι είναι σωστή η αναφορά ότι οι Ιταλοί εφοπλιστές πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων. Ωστόσο διευκρινίζει ότι «επειδή όμως αναφέρεται και ο όμιλός μας στο άρθρο, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ο Όμιλος Grimaldi δεν πήρε ούτε ένα εύρω από αυτό το πρόγραμμα και ούτε πρόκειται να ζητήσει να συμμετάσχει στο μέλλον».
Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Grimaldi αναφέρθηκε στο άρθρο ως ο μεγάλος ανταγωνιστής του Ομίλου Attica στις γραμμές της Αδριατικής, χωρίς να γίνει κάποια αναφορά στην αξιοποίηση εκ μέρους του, αυτών των επιχορηγήσεων.
Και μπορεί ο Όμιλος Grimaldi να μην αξιοποιήσει κρατικά κονδύλια για την ανάπτυξη του είναι όμως φανερό ότι ο Ιταλικός ακτοπλοϊκός στόλος εν γένει, αποκτά ένα επιπλέον «όπλο» που του προσδίδει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη Μεσόγειο σε σχέση με τον ελληνικό στόλο ο οποίος αντιμετωπίζει και την έντονη ανάγκη ανανέωσης του.
Υπολογίζεται ότι το 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Όπως τονίζεται αρμοδίως ο κλάδος προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις θα πρέπει να βιώσει ένα δραστικό κύμα ανανέωσης, ανάλογο με αυτό της δεκαετίας 1995-2005, όταν έγιναν και οι μεγάλες επενδυτικές κινήσεις στην δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων στην Αδριατική αλλά και το Αιγαίο.


Latest News

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Εντολή Κικίλια για έκτακτες επιθεωρήσεις στα πλοία σε όλα τα λιμάνια της χώρας
Οι επιθεωρητές καλούνται να προχωρήσουν στον έγκαιρο προγραμματισμό των επιθεωρήσεων με αφετηρία όλα τα λιμάνια της χώρας

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Τι ψάχνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στην ακτοπλοΐα – Οι πρακτικές της Seajets και η κινητοποίηση Στυλιανίδη
Οι καταγγελίες της Fast Ferries κατά της SeaJets και οι μη αιτιολογημένες ανατιμήσεις στην ακτοπλοΐα ελέγχονται από την Επιτροπή Ανταγωνισμού

Fast Ferries προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: «Η Seajets επιδιώκει απόλυτο μονοπώλιο στο Αιγαίο»
Νέες καταγγελίες από την Fast Ferries στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την επιθετική πολιτική που ακολουθεί η Seajets του Μάριου Ηλιόπουλου στις τιμές των εισιτηρίων