![Όμιλος Grimaldi στον ot.gr: Δεν θα κάνουμε χρήση του προγράμματος κρατικής βοήθειας στην Ιταλική ακτοπλοΐα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/06/Eco-Valencia-Grimaldi-Hybrid-Roro-_Jinling-Shipyard_by-KNUD-E.-HANSEN-e1615468891973.jpg)
Ο Ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi, με σημαντική παρουσία στις γραμμές της Αδριατικής και μέσω των Μινωικών Γραμμών και στο Αιγαίο, διευκρινίζει μέσω του εκπροσώπου του στον ot.gr ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση της κρατικής βοήθειας ύψους 500 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε η Ιταλική κυβέρνηση για την «πράσινη» μετάβαση του ακτοπλοϊκού στόλου της γείτονος χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ιταλοί πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας (state aid) προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων, για την πράσινη μετάβαση του στόλου στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα το Υπουργείο Ναυτιλίας αρκείται σε διευκολύνσεις σε προγράμματα χρηματοδοτήσεων από κοινοτικά κονδύλια, ενώ δεν γίνεται κανένας λόγος βέβαια για κρατικές επιδοτήσεις.
Grimaldi: Νέες γραμμές στην Αδριατική και νέα πλοία
Η απάντηση
Ο κ. Πωλ Κυπριανού, εκπρόσωπος του Ομίλου Grimaldi δηλώνει στον ot.gr με αφορμή το άρθρο της 16ης Ιανουαρίου με τίτλο «Με “όπλο” 500 εκατ. ευρώ οι Ιταλοί ακτοπλόοι κόντρα στα ελληνικά πλοία» ότι είναι σωστή η αναφορά ότι οι Ιταλοί εφοπλιστές πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων. Ωστόσο διευκρινίζει ότι «επειδή όμως αναφέρεται και ο όμιλός μας στο άρθρο, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ο Όμιλος Grimaldi δεν πήρε ούτε ένα εύρω από αυτό το πρόγραμμα και ούτε πρόκειται να ζητήσει να συμμετάσχει στο μέλλον».
Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Grimaldi αναφέρθηκε στο άρθρο ως ο μεγάλος ανταγωνιστής του Ομίλου Attica στις γραμμές της Αδριατικής, χωρίς να γίνει κάποια αναφορά στην αξιοποίηση εκ μέρους του, αυτών των επιχορηγήσεων.
Και μπορεί ο Όμιλος Grimaldi να μην αξιοποιήσει κρατικά κονδύλια για την ανάπτυξη του είναι όμως φανερό ότι ο Ιταλικός ακτοπλοϊκός στόλος εν γένει, αποκτά ένα επιπλέον «όπλο» που του προσδίδει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη Μεσόγειο σε σχέση με τον ελληνικό στόλο ο οποίος αντιμετωπίζει και την έντονη ανάγκη ανανέωσης του.
Υπολογίζεται ότι το 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Όπως τονίζεται αρμοδίως ο κλάδος προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις θα πρέπει να βιώσει ένα δραστικό κύμα ανανέωσης, ανάλογο με αυτό της δεκαετίας 1995-2005, όταν έγιναν και οι μεγάλες επενδυτικές κινήσεις στην δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων στην Αδριατική αλλά και το Αιγαίο.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα