
Ο Ιταλικός ναυτιλιακός όμιλος Grimaldi, με σημαντική παρουσία στις γραμμές της Αδριατικής και μέσω των Μινωικών Γραμμών και στο Αιγαίο, διευκρινίζει μέσω του εκπροσώπου του στον ot.gr ότι δεν πρόκειται να κάνει χρήση της κρατικής βοήθειας ύψους 500 εκατ. ευρώ που εξασφάλισε η Ιταλική κυβέρνηση για την «πράσινη» μετάβαση του ακτοπλοϊκού στόλου της γείτονος χώρας.
Υπενθυμίζεται ότι οι Ιταλοί πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας (state aid) προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων, για την πράσινη μετάβαση του στόλου στην εποχή των μηδενικών εκπομπών άνθρακα.
Την ίδια στιγμή στην Ελλάδα το Υπουργείο Ναυτιλίας αρκείται σε διευκολύνσεις σε προγράμματα χρηματοδοτήσεων από κοινοτικά κονδύλια, ενώ δεν γίνεται κανένας λόγος βέβαια για κρατικές επιδοτήσεις.
Grimaldi: Νέες γραμμές στην Αδριατική και νέα πλοία
Η απάντηση
Ο κ. Πωλ Κυπριανού, εκπρόσωπος του Ομίλου Grimaldi δηλώνει στον ot.gr με αφορμή το άρθρο της 16ης Ιανουαρίου με τίτλο «Με “όπλο” 500 εκατ. ευρώ οι Ιταλοί ακτοπλόοι κόντρα στα ελληνικά πλοία» ότι είναι σωστή η αναφορά ότι οι Ιταλοί εφοπλιστές πέτυχαν την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενός προγράμματος κρατικής βοήθειας προς την ακτοπλοΐα τους συνολικού ύψους 500 εκατ ευρώ μέσω επιχορηγήσεων. Ωστόσο διευκρινίζει ότι «επειδή όμως αναφέρεται και ο όμιλός μας στο άρθρο, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι ο Όμιλος Grimaldi δεν πήρε ούτε ένα εύρω από αυτό το πρόγραμμα και ούτε πρόκειται να ζητήσει να συμμετάσχει στο μέλλον».
Επισημαίνεται ότι ο όμιλος Grimaldi αναφέρθηκε στο άρθρο ως ο μεγάλος ανταγωνιστής του Ομίλου Attica στις γραμμές της Αδριατικής, χωρίς να γίνει κάποια αναφορά στην αξιοποίηση εκ μέρους του, αυτών των επιχορηγήσεων.
Και μπορεί ο Όμιλος Grimaldi να μην αξιοποιήσει κρατικά κονδύλια για την ανάπτυξη του είναι όμως φανερό ότι ο Ιταλικός ακτοπλοϊκός στόλος εν γένει, αποκτά ένα επιπλέον «όπλο» που του προσδίδει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη Μεσόγειο σε σχέση με τον ελληνικό στόλο ο οποίος αντιμετωπίζει και την έντονη ανάγκη ανανέωσης του.
Υπολογίζεται ότι το 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).
Όπως τονίζεται αρμοδίως ο κλάδος προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες προκλήσεις θα πρέπει να βιώσει ένα δραστικό κύμα ανανέωσης, ανάλογο με αυτό της δεκαετίας 1995-2005, όταν έγιναν και οι μεγάλες επενδυτικές κινήσεις στην δρομολόγηση σύγχρονων πλοίων στην Αδριατική αλλά και το Αιγαίο.


Latest News

Υπ. Ναυτιλίας: Η αλήθεια για την ακτοπλοϊκή γραμμή Λαύριο – Αγ. Ευστράτιος – Λήμνος – Καβάλα
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με ανακοίνωση του παραθέτει τα γεγονότα για τη μη εκτέλεση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊκή γραμμή

Ανησυχία για «νέα Τέμπη στο Αιγαίο»
Σε συναγερμό το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προκειμένου να αντιμετωπίσει πρακτικές που παραπέμπουν σε «πειρατεία»

Τα ταχύπλοα και ο φόβος για ένα δυστύχημα στο Αιγαίο που δεν θα μπορέσει να σηκώσει καμία κυβέρνηση
Γιατί ο Στυλιανίδης προειδοποιεί ότι η χώρα δεν μπορεί να αντέξει «νέα Τέμπη» στο Αιγαίο και τι συμβαίνει με τα ταχύπλοα

Το ολιγοπώλιο της SeaJets στα ταχύπλοα, οι πρακτικές που προκαλούν αντιδράσεις και ένας φωτογραφικός νόμος
Δεν θα ναυαγήσει το σχέδιο για την ασφάλεια στην ακτοπλοΐα δεσμεύεται ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης, μετά και τη βροχή καταγγελιών από ναυτεργατικά σωματεία και επιβάτες εναντίον τη Seajets που κυριαρχεί στα ταχύπλοα

Τα παιχνίδια με τις επιδοτούμενες γραμμές – Το παράδειγμα της γραμμής Λαύριο – Άγιος Ευστράτιος – Λήμνος
Ο ρόλος της SeaJets στη γραμμή Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος και η εμφάνιση του Μάριου Ηλιόπουλου στη Σαντορίνη

Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ

Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης