Σε ύψος ρεκόρ διαμορφώθηκαν τα έσοδα του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου το 2022 σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού. Παράλληλα ο ΟΛΛ μετά την πρόσθεση επιπλέον της σύνδεσης με την Θεσσαλονίκη και την Λεμεσό συζητά την σύνδεση του Λαυρίου με λιμάνι της Τουρκίας, ενώ αναμένει το 2027 την σύνδεση με τον Προαστιακό, που θα δώσει νέες δυνατότητες ανάπτυξης στο λιμάνι.
Όσον αφορά το 2022 τα έσοδα του Οργανισμού έφτασαν στα 6.325.172,00 ευρώ, έναντι των 3.800.000,00 ευρώ που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό, παρουσιάζοντας αύξηση 47% έναντι του 2021.
Λιμάνι Λαυρίου: Εγκρίθηκε το πρώτο υδάτινο πεδίο της Αττικής
Αντίστοιχα, το ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) διαμορφώθηκε στο ποσό των 2.325.184,00 ευρώ έναντι προβλεπόμενου 975.700,00 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 89,5 % έναντι του 2021.
Η διοίκηση του Οργανισμού τονίζει ότι σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία της περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022, ο ΟΛΛ ΑΕ, εμφάνισε το καλύτερο ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) από το σύνολο των κρατικών λιμανιών της χώρας.
Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα δεδομένου ότι ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει δεχτεί καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.
Παράλληλα, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ επισημαίνει ότι αυξήθηκε η ρευστότητα της εταιρείας καθώς στην τριετή θητεία της παρούσας Διοίκησης (2020-2022), η αξία των εκδοθέντων τιμολογίων ήταν 16,17 εκ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις έφτασαν το ποσό των 21,57 εκ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι εισπράχθηκε το ποσό των 5,42 εκ. ευρώ από ανείσπρακτες οφειλές προ του 2020.
Με τον τρόπο αυτόν κατέστη δυνατόν το μέρισμα προς τον Μέτοχο να ανέλθει σε ποσοστό 50% επί των κερδών, έναντι 35% του παρελθόντος, ενώ εφαρμόστηκε και πολιτική εξόφλησης όλων των προμηθευτών και συνεργατών του ΟΛΛ ΑΕ εντός τριάντα ημερών, υποστηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη ρευστότητα της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας.
Ανά τομέα δραστηριότητας ξεχωρίζει η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, και η περαιτέρω διεθνοποίηση του λιμανιού με την προσθήκη νέων συνδέσεων με ξένα λιμάνια.
Κρουαζιέρα
Ειδικότερα στην κρουαζιέρα ο ΟΛΛ ΑΕ προετοίμαζε από το 2020 τη δραστηριότητα του στον κλάδο επικεντρωμένος σε πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων του λιμανιού.
Δεδομένου ότι είχε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει μικρό αριθμό πλοίων, επελέγη να δοθεί προτεραιότητα στο homeporting, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των εσόδων.
Προς τούτο, o σχεδόν ανενεργός Επιβατικός Σταθμός σταδιακά μετατράπηκε σε ένα όμορφο, λειτουργικό και σύγχρονο terminal κρουαζιέρας.
Εντός της άνοιξης του 2023 θα γίνει η παραλαβή και των νέων σύγχρονων και μεγαλύτερης δυναμικότητας X-RAYS.
Αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής ήταν να γίνουν 86 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιεροπλοίων το 2022 και να διακινηθούν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit.
Τουριστικά σκάφη
Ο τομέας των τουριστικών σκαφών ακόμη και με περιορισμούς στη διακίνηση διεθνών επιβατών λόγω COVID, απέδωσε τα μέγιστα παρουσιάζοντας πληρότητα 100%.
Το σημαντικότερο γεγονός ήταν η μεγιστοποίηση του ελλιμενισμού διερχόμενων σκαφών, τα οποία εξ ορισμού αποφέρουν πρόσθετα έσοδα στον Οργανισμό, δεδομένου ότι το σύνολο των υπαρχουσών θέσεων έχουν συμβασιοποιηθεί.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ενώ ο ΟΛΛ ΑΕ διαθέτει λιγότερες από 200 θέσεις ελλιμενισμού, υπάρχει waiting list εκατοντάδων σκαφών.
Προς την περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του Τομέα και εν μέρει ικανοποίηση της πιεστικής ζήτησης, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ εργάστηκε εντατικά σε συνεργασία με τον Μέτοχο για την προώθηση του έργου «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των απαιτούμενων μελετών και διαδικασιών και αναμένεται η έγκριση υλοποίησης του έργου από το ΥΝΑΝΠ.
Το συγκεκριμένο έργο με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα στον ΟΛΛ ΑΕ περισσότερα από 2 εκ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκ. ευρώ, ενώ θα πυροδοτήσει και τη δημιουργία τουλάχιστον 200 νέων θέσεων εργασίας.
Εμπορικός τομέας
Ιδιαίτερη ήταν και η συμβολή του Εμπορικού Τομέα στα αποτελέσματα του ΟΛΛ ΑΕ. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2022 αυξήθηκε ο όγκος των διακινηθέντων εμπορευμάτων κατά 47% έναντι του 2021.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι μέσω του Εμπορικού Τομέα εξυπηρετούνται και τα πλοία που προσεγγίζουν στο αγκυροβόλιο Λαυρίου. Από τη δραστηριότητα αυτή ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει έσοδα, όμως θεωρεί ότι έχει υποχρέωση για τη στήριξη της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά και της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Τομέας διεθνών πλόων
Το 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ πρόσθεσε δύο επιπλέον δρομολόγια εβδομαδιαίως, τα οποία συνδέουν το λιμάνι του Λαυρίου με τα λιμάνια της Λεμεσού και της Θεσσαλονίκης, διαμορφώνοντας τον αριθμό των προσεγγίσεων Ro-Ro διεθνών πλόων σε 12 μηνιαίως έναντι 4 του παρελθόντος. Ήδη η Διοίκηση διαβουλεύεται και τη σύνδεση του Λαυρίου με το λιμάνι της Τουρκίας.
Υποδομές
Εντός του 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ ολοκλήρωσε την έγκριση λειτουργίας υδατοδιαδρόμου, ο οποίος είναι προς χρήση για έως 6 προσεγγίσεις υδροπλάνων ανά εταιρία ημερησίως.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η ένταξη της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier στο ΕΣΠΑ και δεδομένου ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο από το ΥΝΑΝΠ, αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2023 η προκήρυξη του διαγωνισμού υλοποίησης.
Το 2022 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας και εγκατάστασης με σύμβαση ενεργειακής απόδοσης σημαντικού ηλιακού συστήματος επί του Επιβατικού Σταθμού, μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα του ΟΛΛ ΑΕ, ενώ ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση του πρώην εστιατορίου ΚΟΡΑΛΛΙ και άμεσα ξεκινά η κατασκευή νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Τέλος, εντός του 2022 ολοκληρώθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το MASTER PLAN του λιμένος, που σε συνεργασία με τον Μέτοχο θα προωθηθούν για την έκδοση του προβλεπόμενου από τη νέα νομοθεσία Προεδρικού Διατάγματος.
Με βάση τα παραπάνω, η Διοίκηση βάσιμα θεωρεί ότι και το 2023 θα είναι μια εξίσου παραγωγική χρονιά για τον ΟΛΛ ΑΕ.
Η αύξηση της δραστηριότητας της Κρουαζιέρας με ήδη συμφωνημένες προσεγγίσεις πλοίων, η εντονότερη δραστηριότητα στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής κυρίως λόγω της επαναφοράς ρωσόφωνων επισκεπτών, η αύξηση των δρομολογίων της Ακτοπλοΐας και η εμπλοκή του Εμπορικού Τομέα στη μεταφορά ξηρού φορτίου που σχετίζεται με τα μεγάλα έργα ανάπλασης, αλλά και την εν γένει αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, διασφαλίζουν την πορεία του Οργανισμού για τα επόμενα χρόνια.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας του λιμένος για τον Μέτοχο.
Έτος σταθμός ορίζεται το 2027 με τη διασύνδεση του λιμένος με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
Latest News
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση
Το λιμάνι της Ρουμανίας που «κερδίζει» από τον πόλεμο στην Ουκρανία - Κόμβος logistics στη Μ. Θάλασσα
Η Ρουμανία έχει γίνει η μεγαλύτερη εναλλακτική οδός εξαγωγής σιτηρών της Ουκρανίας, μετά την εισβολή της Ρωσίας το 2022
Eπενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό ο ΟΛΘ - Τα οφέλη στους εργαζόμενους
Οι κυβερνο-απειλές αυξάνουν τους κινδύνους και ο ΟΛΘ θωρακίζεται επενδύοντας στην κυβερνοασφάλεια
Νέο ρεκόρ στην ιστορία του Λιμένα Θεσσαλονίκης - Κατέπλευσε το «Jean Gabriel» [φωτό]
Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 ο τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΘ, σημείωσε σημαντική αύξηση εσόδων κατά 16,7%
Μega-λιμάνι που κατασκεύασε η Κίνα στο Περού θα συνδέει Ασία - Νότια Αμερική
Το τεράστιο λιμάνι Chancay του Περού θεωρείται ότι θα εξελιχθεί σε σημαντικό ναυτιλιακό κόμβο σε παγκόσμιο επίπεδο
Μεγαλώνει ο χρόνος παραμονής των containers στο λιμάνι του Λος Αντζελες
Τον Σεπτέμβριο, το λιμάνι του Λος Άντζελες διακίνησε συνολικά 954.706 ισοδύναμες μονάδες είκοσι ποδών, ή TEUs
Υπογράφει η Lamda Marinas και για τη «Μαρίνα Megayacht Κέρκυρας» - Το roadmap των επενδύσεων
Τον 6ο απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μαρίνας Φλοίσβου, παρουσίασε η Lamda Marinas