Σε ύψος ρεκόρ διαμορφώθηκαν τα έσοδα του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου το 2022 σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του Οργανισμού. Παράλληλα ο ΟΛΛ μετά την πρόσθεση επιπλέον της σύνδεσης με την Θεσσαλονίκη και την Λεμεσό συζητά την σύνδεση του Λαυρίου με λιμάνι της Τουρκίας, ενώ αναμένει το 2027 την σύνδεση με τον Προαστιακό, που θα δώσει νέες δυνατότητες ανάπτυξης στο λιμάνι.
Όσον αφορά το 2022 τα έσοδα του Οργανισμού έφτασαν στα 6.325.172,00 ευρώ, έναντι των 3.800.000,00 ευρώ που προβλεπόταν στον προϋπολογισμό, παρουσιάζοντας αύξηση 47% έναντι του 2021.
Λιμάνι Λαυρίου: Εγκρίθηκε το πρώτο υδάτινο πεδίο της Αττικής
Αντίστοιχα, το ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) διαμορφώθηκε στο ποσό των 2.325.184,00 ευρώ έναντι προβλεπόμενου 975.700,00 ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 89,5 % έναντι του 2021.
Η διοίκηση του Οργανισμού τονίζει ότι σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία της περιόδου Ιανουάριος – Νοέμβριος 2022, ο ΟΛΛ ΑΕ, εμφάνισε το καλύτερο ισοζύγιο (έσοδα-έξοδα) από το σύνολο των κρατικών λιμανιών της χώρας.
Το αποτέλεσμα αυτό προέρχεται από 100 % επιχειρηματική δραστηριότητα δεδομένου ότι ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει δεχτεί καμία επιχορήγηση ή άλλη ενίσχυση.
Παράλληλα, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ επισημαίνει ότι αυξήθηκε η ρευστότητα της εταιρείας καθώς στην τριετή θητεία της παρούσας Διοίκησης (2020-2022), η αξία των εκδοθέντων τιμολογίων ήταν 16,17 εκ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις έφτασαν το ποσό των 21,57 εκ. ευρώ, κάτι που σημαίνει ότι εισπράχθηκε το ποσό των 5,42 εκ. ευρώ από ανείσπρακτες οφειλές προ του 2020.
Με τον τρόπο αυτόν κατέστη δυνατόν το μέρισμα προς τον Μέτοχο να ανέλθει σε ποσοστό 50% επί των κερδών, έναντι 35% του παρελθόντος, ενώ εφαρμόστηκε και πολιτική εξόφλησης όλων των προμηθευτών και συνεργατών του ΟΛΛ ΑΕ εντός τριάντα ημερών, υποστηρίζοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τη ρευστότητα της ιδιωτικής επιχειρηματικότητας.
Ανά τομέα δραστηριότητας ξεχωρίζει η ανάπτυξη της κρουαζιέρας, και η περαιτέρω διεθνοποίηση του λιμανιού με την προσθήκη νέων συνδέσεων με ξένα λιμάνια.
Κρουαζιέρα
Ειδικότερα στην κρουαζιέρα ο ΟΛΛ ΑΕ προετοίμαζε από το 2020 τη δραστηριότητα του στον κλάδο επικεντρωμένος σε πλοία μικρού και μεσαίου μεγέθους λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων του λιμανιού.
Δεδομένου ότι είχε τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει μικρό αριθμό πλοίων, επελέγη να δοθεί προτεραιότητα στο homeporting, με σκοπό τη μεγιστοποίηση των εσόδων.
Προς τούτο, o σχεδόν ανενεργός Επιβατικός Σταθμός σταδιακά μετατράπηκε σε ένα όμορφο, λειτουργικό και σύγχρονο terminal κρουαζιέρας.
Εντός της άνοιξης του 2023 θα γίνει η παραλαβή και των νέων σύγχρονων και μεγαλύτερης δυναμικότητας X-RAYS.
Αποτέλεσμα αυτής της στρατηγικής ήταν να γίνουν 86 αφιξοαναχωρήσεις κρουαζιεροπλοίων το 2022 και να διακινηθούν 84.000 επιβάτες homeporting και 10.600 επιβάτες transit.
Τουριστικά σκάφη
Ο τομέας των τουριστικών σκαφών ακόμη και με περιορισμούς στη διακίνηση διεθνών επιβατών λόγω COVID, απέδωσε τα μέγιστα παρουσιάζοντας πληρότητα 100%.
Το σημαντικότερο γεγονός ήταν η μεγιστοποίηση του ελλιμενισμού διερχόμενων σκαφών, τα οποία εξ ορισμού αποφέρουν πρόσθετα έσοδα στον Οργανισμό, δεδομένου ότι το σύνολο των υπαρχουσών θέσεων έχουν συμβασιοποιηθεί.
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ενώ ο ΟΛΛ ΑΕ διαθέτει λιγότερες από 200 θέσεις ελλιμενισμού, υπάρχει waiting list εκατοντάδων σκαφών.
Προς την περαιτέρω ανάπτυξη αυτού του Τομέα και εν μέρει ικανοποίηση της πιεστικής ζήτησης, η Διοίκηση του ΟΛΛ ΑΕ εργάστηκε εντατικά σε συνεργασία με τον Μέτοχο για την προώθηση του έργου «Προμήθεια και Εγκατάσταση Πλωτών Κυματοθραυστών και Πλωτών Προβλητών», ώστε να προστεθούν επιπλέον 200 θέσεις ελλιμενισμού.
Ήδη έχει ολοκληρωθεί το σύνολο των απαιτούμενων μελετών και διαδικασιών και αναμένεται η έγκριση υλοποίησης του έργου από το ΥΝΑΝΠ.
Το συγκεκριμένο έργο με την ολοκλήρωσή του αναμένεται να αποφέρει επιπλέον ετήσια έσοδα στον ΟΛΛ ΑΕ περισσότερα από 2 εκ. ευρώ, καθώς και επιπλέον ετήσιο τζίρο στην τοπική οικονομία της τάξης των 35 εκ. ευρώ, ενώ θα πυροδοτήσει και τη δημιουργία τουλάχιστον 200 νέων θέσεων εργασίας.
Εμπορικός τομέας
Ιδιαίτερη ήταν και η συμβολή του Εμπορικού Τομέα στα αποτελέσματα του ΟΛΛ ΑΕ. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 2022 αυξήθηκε ο όγκος των διακινηθέντων εμπορευμάτων κατά 47% έναντι του 2021.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι μέσω του Εμπορικού Τομέα εξυπηρετούνται και τα πλοία που προσεγγίζουν στο αγκυροβόλιο Λαυρίου. Από τη δραστηριότητα αυτή ο ΟΛΛ ΑΕ δεν έχει έσοδα, όμως θεωρεί ότι έχει υποχρέωση για τη στήριξη της ποντοπόρου ναυτιλίας, αλλά και της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
Τομέας διεθνών πλόων
Το 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ πρόσθεσε δύο επιπλέον δρομολόγια εβδομαδιαίως, τα οποία συνδέουν το λιμάνι του Λαυρίου με τα λιμάνια της Λεμεσού και της Θεσσαλονίκης, διαμορφώνοντας τον αριθμό των προσεγγίσεων Ro-Ro διεθνών πλόων σε 12 μηνιαίως έναντι 4 του παρελθόντος. Ήδη η Διοίκηση διαβουλεύεται και τη σύνδεση του Λαυρίου με το λιμάνι της Τουρκίας.
Υποδομές
Εντός του 2022 ο ΟΛΛ ΑΕ ολοκλήρωσε την έγκριση λειτουργίας υδατοδιαδρόμου, ο οποίος είναι προς χρήση για έως 6 προσεγγίσεις υδροπλάνων ανά εταιρία ημερησίως.
Επίσης, ολοκληρώθηκε η ένταξη της διαπλάτυνσης του ανατολικού finger pier στο ΕΣΠΑ και δεδομένου ότι το έργο είναι ήδη αδειοδοτημένο από το ΥΝΑΝΠ, αναμένεται τους πρώτους μήνες του 2023 η προκήρυξη του διαγωνισμού υλοποίησης.
Το 2022 ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός προμήθειας και εγκατάστασης με σύμβαση ενεργειακής απόδοσης σημαντικού ηλιακού συστήματος επί του Επιβατικού Σταθμού, μειώνοντας το ενεργειακό αποτύπωμα του ΟΛΛ ΑΕ, ενώ ολοκληρώθηκε η κατεδάφιση του πρώην εστιατορίου ΚΟΡΑΛΛΙ και άμεσα ξεκινά η κατασκευή νέου καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Τέλος, εντός του 2022 ολοκληρώθηκε η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και το MASTER PLAN του λιμένος, που σε συνεργασία με τον Μέτοχο θα προωθηθούν για την έκδοση του προβλεπόμενου από τη νέα νομοθεσία Προεδρικού Διατάγματος.
Με βάση τα παραπάνω, η Διοίκηση βάσιμα θεωρεί ότι και το 2023 θα είναι μια εξίσου παραγωγική χρονιά για τον ΟΛΛ ΑΕ.
Η αύξηση της δραστηριότητας της Κρουαζιέρας με ήδη συμφωνημένες προσεγγίσεις πλοίων, η εντονότερη δραστηριότητα στον Τομέα Σκαφών Αναψυχής κυρίως λόγω της επαναφοράς ρωσόφωνων επισκεπτών, η αύξηση των δρομολογίων της Ακτοπλοΐας και η εμπλοκή του Εμπορικού Τομέα στη μεταφορά ξηρού φορτίου που σχετίζεται με τα μεγάλα έργα ανάπλασης, αλλά και την εν γένει αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών, διασφαλίζουν την πορεία του Οργανισμού για τα επόμενα χρόνια.
Με τον τρόπο αυτό διασφαλίζεται και η αύξηση της προστιθέμενης αξίας του λιμένος για τον Μέτοχο.
Έτος σταθμός ορίζεται το 2027 με τη διασύνδεση του λιμένος με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Σε κόμβους κρουαζιέρας επιδιώκει να μετατρέψει το ΤΑΙΠΕΔ τα λιμάνια Πάτρας-Κατάκολου και Καβάλας
Στόχος του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιηθούν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα των περιοχών και να αναβαθμιστούν σε ελκυστικό τουριστικό προορισμό
Σε κόμβους κρουαζιέρας θα μετατραπούν τα λιμάνια Πάτρας, Κατάκολου και Καβάλας
Τι προβλέπει ο διεθνής διαγωνισμός που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ