
Ως sequel του 2022 ξεκίνησε το 2023 για τον κλάδο των σούπερ μάρκετ, με τον Μασούτη, όπως συνέβη και πέρσι, να ανοίγει τον χορό των deals και τον κορυφαίο «παίκτη» της οργανωμένης λιανικής, τον Σκλαβενίτη, να «σιγοψήνει» μια ακόμη συμφωνία εξαγοράς, τη 12η μέσα στην τελευταία 15ετία, κυριαρχώντας στην εγχώρια αγορά.
Χθες το απόγευμα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ΟΤ, έπεσαν οι τελικές υπογραφές για την εξαγορά από την Διαμαντής Μασούτης των δύο «ορφανών» καταστημάτων του δικτύου της Γέγος σε Αργυρούπολη και Κερατέα. Υπενθυμίζεται ότι τη Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου η Σκλαβενίτης εξαγόρασε τα 4 από 6 καταστήματα της Γέγος στο Μαρκόπουλο, στο Πόρτο Ράφτη και στη Λούτσα.
Ο πληθωρισμός «ευλόγησε» τον τζίρο των σούπερ μάρκετ – Πόσο αυξήθηκε το 2022 [Ερευνα]
Αν και πρόκειται για mini deal δείχνει ότι το «μεσαίο ράφι» των σούπερ μάρκετ συνεχίζει να βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των «μεγάλων», κάτι που επιβεβαιώνει και το επερχόμενο deal της Σκλαβενίτης με την λαρισαϊκή αλυσίδα Σανίδας-Παπακωνσταντίνου ΙΚΕ.
Η εξαγορά αλυσίδας του κάμπου, η οποία φέρει την ταμπέλα «AS Αγορά» βρίσκεται σε τελική ευθεία, ωστόσο δεν έχουν πέσει ακόμα οι τελικές υπογραφές, που μάλλον δεν θα αργήσει.

Τα 50+2 καταστήματα
Η απόκτηση των 2 σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Γέγος, συγκεκριμένα τα καταστήματα στην Λεωφόρο Αθηνών και Σουνίου στην Κερατέα και στην Εθνάρχου Μακαρίου 54 και Ηλεκτρουπόλεως στην Αργυρούπολη, ανεβάζει τον αριθμό των εξαγορασθέντων σημείων πώλησης από την Μασούτης στα 52 από τις αρχές του 2022 μέχρι σήμερα.
Πρόκειται για δύο μισθωμένα καταστήματα 400 και 800 τ.μ. με συνολικά 30 εργαζόμενους που περνούν στον έλεγχο της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας και αντίθετα με ότι συνέβη με την Σκλαβενίτης από την 1η Φεβρουαρίου θα αλλάξουν ταμπέλες υπό την επωνυμία της Μασούτης.
Θυμίζουμε πως τα 4 καταστήματα της Γέγος που εξαγοράστηκαν από την Σκλαβενίτης, αφού είχαν προηγηθεί συζητήσεις με την ΑΒ Βασιλόπουλος, οι οποίες δεν τελεσφόρησαν, φέρουν και τις δύο επωνυμίες (Σκλαβενίτης – Γέγος), με τον αγοραστή να συναινεί για συναισθηματικούς λόγους που σχετίζονται με την ιστορία της επιχείρησης Γέγος και των οικογενειών που εμπλέκονται σε αυτήν.
«Σκάνε» αναδρομικές ανατιμήσεις σε βασικά είδη σούπερ μάρκετ
Ο θηριώδης τζίρος των 4,4 δισ. ευρώ και 12η εξαγορά
Την ίδια ώρα, η οικογένεια Σκλαβενίτη και οι ιδιοκτήτες της λαρισινής επιχείρησης σούπερ μάρκετ AS Αγορά, η οποία αυτή τη στιγμή διαθέτει δίκτυο εννέα καταστημάτων, με τα 6 στην πρωτεύουσα της Θεσσαλίας, βρίσκονται πολύ κοντά στις τελικές υπογραφές.
Με την εξαγορά της AS Αγορά η Σκλαβενίτης, που πληροφορίες αναφέρουν ότι έκλεισε το 2022 καταγράφοντας διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης εσόδων πάνω από 4,4 δισ. ευρώ, επίδοση που διευρύνει σημαντικά την απόσταση από τον δεύτερο παίκτη του κλάδου, εισχωρεί στην καρδιά της Λάρισας με ένα εδραιωμένο δίκτυο, το οποίο έχτισε ο επιχειρηματίας Αθανάσιος Σανίδας.
Η λαρισινή επιχείρηση ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στα τέλη του 2015, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα λιανικής στον Άγιο Αθανάσιο. Ο κύκλος εργασιών της με βάση τα τελευταία διαθέσιμα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 ανήλθε στα 10,35 εκατομμύρια ευρώ (9,08 εκατ. ευρώ το 2019), με τα αποτελέσματα προ φόρων να είναι 48,88 χιλιάδες ευρώ (44,5 χιλ. ευρώ το 2019).
Όταν το deal ολοκληρωθεί, η Σκλαβενίτης, που καταγράφει ακόμη μία πρωτιά και συγκεκριμένα σε επίπεδο πιστότητας καταναλωτών καθώς, σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε η Braincandy, τον Δεκέμβριο του 2022, με ποσοστό 41,2% αναδεικνύεται η top of mind αλυσίδα στους εγχώριους καταναλωτές, θα «μετράει» 12 εξαγορές, ενώ φέρεται ότι τα ραντάρ του ομίλου παραμένουν μόνιμα ανοιχτά στην αναζήτηση ευκαιριών εξαγοράς.
Στο πλάνο της Σκλαβενίτης για φέτος περιλαμβάνεται και η δημιουργία νέων καταστημάτων στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα, καθώς και επενδύσεις για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της.
Ανοίγει η «όρεξη» για νέα deals σε τρόφιμα και σούπερ μάρκετ – Οι 30 συμφωνίες του 2022
Στόχος η Αττική και οι τουριστικές περιοχές
Εξίσου κινητική παραμένει και η Δ. Μασούτης, με επικεφαλής τον Γιάννη Μασούτη, καθώς με την εν λόγω συμφωνία, η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα συνεχίζει το μπαράζ των εξαγορών που ξεκίνησε το 2022.
Ειδικότερα, πέρσι πραγματοποίησε το deal με την ΣΥΝ.ΚΑ, ολοκληρώθηκε το σχέδιο συγχώνευσης των εταιρειών Γαλαξίας – Δήμητρα Μάρκετς και της αλυσίδας καταστημάτων Μαρκάτος, προχώρησε στην εξαγορά των αλυσίδων Αφοί Δεναξά, ενδυναμώνοντας έτσι την παρουσία της σε Σαντορίνη, Μύκονο και Αττική, ενώ αναμένει το πράσινο φως από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την απορρόφηση της Family.
Ο αναπτυξιακός σχεδιασμός της Μασούτης εστιάζεται για εφέτος στην Αττική και κατ’ επέκταση στην νότια Ελλάδα, τόσο με το άνοιγμα νέων καταστημάτων όσο και μέσω νέων εξαγορών, με στόχο τη διεύρυνση του μεριδίου της.
Τμήμα των 25 εκατ. ευρώ που έχουν προϋπολογιστεί για εφέτος στο κομμάτι των επενδύσεων θα απορροφήσει το νέο Grand Μασούτης στη Βουλιαγμένης, στο ύψος της Γλυφάδας.
Το νέο κατάστημα συνολικής επιφάνειας 2.000 τ.μ. θα είναι το πρώτο από τα 4 του ιδίου concept που θα λειτουργήσουν στην Αττική, με το επόμενο να βρίσκεται σε ιδιόκτητο ακίνητο στις Τρεις Γέφυρες.
Στην ανάπτυξη που σχεδιάζει στην πρωτεύουσα η Μασούτης, θα βοηθήσει το πρώτο dark store το οποίο έθεσε σε λειτουργία τον Αύγουστο και καλύπτει τις ανάγκες τροφοδοσίας της Κεντρικής και Βόρειας Αττικής, διαθέτοντας περίπου 18.000 κωδικούς προϊόντων.
Σε επίπεδο μεγεθών, η Μασούτης έκλεισε το 2022 με ανάπτυξη που ξεπερνά το 5% σε τζίρο (883,473 εκατ. ευρώ το 2021).
Η επέκταση του καλαθιού σε επώνυμα brands και το τελεσίγραφο σε βιομηχανία και σούπερ μάρκετ
Νέος γύρος συγκέντρωσης
Καθώς φαίνεται πάντως και οι υπόλοιποι ισχυροί εκπρόσωποι του κλάδου καλοβλέπουν το ενδεχόμενο να «βάλουν πόδι» στις αγορές της περιφέρειας, με δεδομένο ότι η αγορά, όπως έχει διαμορφωθεί, δεν παρέχει πλέον άπειρες ευκαιρίες οργανικής ανάπτυξης, καθώς δεν είναι εύκολο να βρει κάποιος «καλά» σημεία.
Στην αγορά παραμένει γρίφος η δράση της ΑΒ Βασιλόπουλος υπό τη νέα διοίκηση. Πέρσι, αν και προσπάθησε, τελικά ο δεύτερος, ή τρίτος, μεγαλύτερος «παίκτης» δεν κατάφερε να προχωρήσει σε κάποια εξαγορά, με τις εσωτερικές διοικητικές ανακατατάξεις να τον ταλαιπωρούν το μεγαλύτερο διάστημα του έτους.
Εκτιμάται πως τη φετινή χρονιά δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια με το επενδυτικό της πλάνο να ανέρχεται στα 60 εκατ. ευρώ στοχεύοντας στη δημιουργία 10 νέων ιδιόκτητων καταστημάτων και στην προσθήκη 50 νέων σημείων στο δίκτυο franchise.
Επίσης από τον χορό των deals δεν θα λείψει ούτε η Πέντε Α.Ε., η εταιρεία που διαχειρίζεται την αλυσίδα σούπερ μάρκετ Γαλαξίας, η οποία λέγεται ότι αυτό το διάστημα διαπραγματεύεται την εξαγορά μικρότερης αλυσίδας.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς