
Από το 2026 αναμένεται νέα μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers). Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι για τα επόμενα δύο χρόνια, το 2023 και το 2024, θα κυριαρχήσει η περιορισμένη αύξηση παραγωγής LNG με μία υπερπροσφορά σχεδόν νεότευκτων LNG carriers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του βαθμού απασχόλησης των πλοίων που δεν συνδέονται βέβαια με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης. Σύμφωνα με όσα ειπωθήκαν σε συνέδριο του οίκου Fearnleys, το υφιστάμενο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου περιλαμβάνει 269 πλοία, κυρίως λόγω των 170 νέων παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2022.
Για περιορισμένη προσφορά LNG τα επόμενα δύο χρόνια λόγω ανεπαρκών επενδύσεων έγινε λόγος και σε συνέδριο στο Αμπου Ντάμπι από αξιωματούχους του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με το platts.
Στα ύψη οι αξίες των LNG Carriers
Το Κατάρ
Ο Saad al-Kaabi, υπουργός Επικρατείας του Κατάρ για θέματα Ενέργειας, είπε στο φόρουμ ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν ασταθείς φέτος, αλλά τόνισε ότι το Κατάρ δεν θέλει υψηλές τιμές φυσικού αερίου, καθώς αυτό θα καταστρέψει τη ζήτηση. Είπε επίσης ότι η αγορά θα είναι «σφιχτή» τουλάχιστον μέχρι το 2025, όταν αναμένεται μεγαλύτερη προσφορά.
Αλλος ένας χρόνος μεγάλων αλλαγών στις τιμές του φυσικού αερίου θα μπορούσε να «στρεβλώσει τη ζήτηση» και να «στρεβλώσει» τον ρόλο που θα διαδραματίσει το φυσικό αέριο ως βασικό φορτίο για την ενέργεια για αρκετά χρόνια, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας των ΗΑΕ, Suhail al-Mazrouei.
Οι αναλυτές του οίκου Fearnleys εκτιμούν ότι στην αγορά του LNG τα πλοία «έρχονται λίγο νωρίτερα» από τα φορτία. Ωστόσο η ισορροπία θα επανέλθει από το 2026 και το 2027 όταν θα χρειαστούν περισσότερα από τα 17 πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία και αναμένεται να παραδοθούν τότε, για να υποστηριχθεί η αυξημένη παραγωγή και ζήτηση LNG. Επίσης ένας άλλος παράγοντας που θα επιδράσει στην προσφορά πλοίων είναι το γεγονός ότι το 45% του στόλου των πλοίων μεταφοράς LNG κινούνται με συστήματα πρόωσης παλαιότερης τεχνολογίας και λιγότερο αποδοτικά, κάτι που θα οδηγήσει στην αντικατάστασή τους τα επόμενα χρόνια.
Για το 2023 αυτό που φαίνεται είναι μια σταθερή ζήτηση LNG από την Ευρώπη, ενώ επισημαίνεται ακόμη από τους αναλυτές ότι τα 32 νεότευκτα LNG carriers που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2023 «κουμπώνουν» με τους 17 εκατομμύρια τόνους νέας δυναμικότητας υγροποίησης που θα προστεθούν το τρέχον έτος. Ωστόσο μια άνοδος της ζήτησης από την Απω Ανατολή και ο ψυχρότερος καιρός θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υφιστάμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, καθώς παράλληλα έχουν προγραμματισθεί και πολλοί δεξαμενισμοί LNG carriers το 2023.
Πώς πάει η αγορά
Στο μεταξύ, αξιολογώντας την αγορά LNG για το 2023 η επικεφαλής ανάλυσης δεδομένων της PROTON & Partners, Kristen Holmquist, προέβλεψε συνολική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης LNG κατά περίπου 19 εκατομμύρια τόνους το τρέχον έτος. Η Holmquit είπε, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι η αποθήκευση LNG της Ευρώπης είναι πιθανό να είναι «επαρκής» το 2023 και φαίνεται ότι θα τελειώσει τον Μάρτιο στο υψηλότερο επίπεδο. Συνολικά η Ευρώπη, σύμφωνα με την ίδια, αναμένεται να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Επιπλέον πιστεύει ότι οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να στέλνουν μεγάλους όγκους LNG στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2023, καθώς η περιοχή θα έχει ακόμη χαμηλότερες εισαγωγές αγωγών φέτος από ό,τι το 2022 λόγω της απώλειας ή του ρωσικού φυσικού αερίου.
Επίσης ο οίκος Poten προβλέπει αύξηση των κινεζικών εισαγωγών LNG κατά περίπου 6 εκατομμύρια τόνους φέτος, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από την αύξηση κατά 9,5 εκατομμύρια τόνους που παρατηρήθηκε για τη χώρα το 2021.
Η αναλύτρια του οίκου βλέπει επίσης αυξημένες εισαγωγές LNG για τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι Φιλιππίνες πρόκειται να ξεκινήσουν τις εισαγωγές και τη δυνατότητα επιστροφής της ζήτησης στη Βραζιλία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της Οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ

Πράσινο φως Τραμπ σε λιμάνι στο Τέξας - Θα διακινεί 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου ημερησίως
Το έργο στο Τέξας θα επιτρέπεη στα γιγάντια δεξαμενόπλοια VLCC να φορτώνουν έως και 85.000 βαρέλια αργού πετρελαίου την ώρα