Από το 2026 αναμένεται νέα μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers). Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι για τα επόμενα δύο χρόνια, το 2023 και το 2024, θα κυριαρχήσει η περιορισμένη αύξηση παραγωγής LNG με μία υπερπροσφορά σχεδόν νεότευκτων LNG carriers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του βαθμού απασχόλησης των πλοίων που δεν συνδέονται βέβαια με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης. Σύμφωνα με όσα ειπωθήκαν σε συνέδριο του οίκου Fearnleys, το υφιστάμενο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου περιλαμβάνει 269 πλοία, κυρίως λόγω των 170 νέων παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2022.
Για περιορισμένη προσφορά LNG τα επόμενα δύο χρόνια λόγω ανεπαρκών επενδύσεων έγινε λόγος και σε συνέδριο στο Αμπου Ντάμπι από αξιωματούχους του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με το platts.
Στα ύψη οι αξίες των LNG Carriers
Το Κατάρ
Ο Saad al-Kaabi, υπουργός Επικρατείας του Κατάρ για θέματα Ενέργειας, είπε στο φόρουμ ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν ασταθείς φέτος, αλλά τόνισε ότι το Κατάρ δεν θέλει υψηλές τιμές φυσικού αερίου, καθώς αυτό θα καταστρέψει τη ζήτηση. Είπε επίσης ότι η αγορά θα είναι «σφιχτή» τουλάχιστον μέχρι το 2025, όταν αναμένεται μεγαλύτερη προσφορά.
Αλλος ένας χρόνος μεγάλων αλλαγών στις τιμές του φυσικού αερίου θα μπορούσε να «στρεβλώσει τη ζήτηση» και να «στρεβλώσει» τον ρόλο που θα διαδραματίσει το φυσικό αέριο ως βασικό φορτίο για την ενέργεια για αρκετά χρόνια, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας των ΗΑΕ, Suhail al-Mazrouei.
Οι αναλυτές του οίκου Fearnleys εκτιμούν ότι στην αγορά του LNG τα πλοία «έρχονται λίγο νωρίτερα» από τα φορτία. Ωστόσο η ισορροπία θα επανέλθει από το 2026 και το 2027 όταν θα χρειαστούν περισσότερα από τα 17 πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία και αναμένεται να παραδοθούν τότε, για να υποστηριχθεί η αυξημένη παραγωγή και ζήτηση LNG. Επίσης ένας άλλος παράγοντας που θα επιδράσει στην προσφορά πλοίων είναι το γεγονός ότι το 45% του στόλου των πλοίων μεταφοράς LNG κινούνται με συστήματα πρόωσης παλαιότερης τεχνολογίας και λιγότερο αποδοτικά, κάτι που θα οδηγήσει στην αντικατάστασή τους τα επόμενα χρόνια.
Για το 2023 αυτό που φαίνεται είναι μια σταθερή ζήτηση LNG από την Ευρώπη, ενώ επισημαίνεται ακόμη από τους αναλυτές ότι τα 32 νεότευκτα LNG carriers που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2023 «κουμπώνουν» με τους 17 εκατομμύρια τόνους νέας δυναμικότητας υγροποίησης που θα προστεθούν το τρέχον έτος. Ωστόσο μια άνοδος της ζήτησης από την Απω Ανατολή και ο ψυχρότερος καιρός θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υφιστάμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, καθώς παράλληλα έχουν προγραμματισθεί και πολλοί δεξαμενισμοί LNG carriers το 2023.
Πώς πάει η αγορά
Στο μεταξύ, αξιολογώντας την αγορά LNG για το 2023 η επικεφαλής ανάλυσης δεδομένων της PROTON & Partners, Kristen Holmquist, προέβλεψε συνολική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης LNG κατά περίπου 19 εκατομμύρια τόνους το τρέχον έτος. Η Holmquit είπε, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι η αποθήκευση LNG της Ευρώπης είναι πιθανό να είναι «επαρκής» το 2023 και φαίνεται ότι θα τελειώσει τον Μάρτιο στο υψηλότερο επίπεδο. Συνολικά η Ευρώπη, σύμφωνα με την ίδια, αναμένεται να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Επιπλέον πιστεύει ότι οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να στέλνουν μεγάλους όγκους LNG στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2023, καθώς η περιοχή θα έχει ακόμη χαμηλότερες εισαγωγές αγωγών φέτος από ό,τι το 2022 λόγω της απώλειας ή του ρωσικού φυσικού αερίου.
Επίσης ο οίκος Poten προβλέπει αύξηση των κινεζικών εισαγωγών LNG κατά περίπου 6 εκατομμύρια τόνους φέτος, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από την αύξηση κατά 9,5 εκατομμύρια τόνους που παρατηρήθηκε για τη χώρα το 2021.
Η αναλύτρια του οίκου βλέπει επίσης αυξημένες εισαγωγές LNG για τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι Φιλιππίνες πρόκειται να ξεκινήσουν τις εισαγωγές και τη δυνατότητα επιστροφής της ζήτησης στη Βραζιλία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Latest News
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά