
Από το 2026 αναμένεται νέα μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers). Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι για τα επόμενα δύο χρόνια, το 2023 και το 2024, θα κυριαρχήσει η περιορισμένη αύξηση παραγωγής LNG με μία υπερπροσφορά σχεδόν νεότευκτων LNG carriers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του βαθμού απασχόλησης των πλοίων που δεν συνδέονται βέβαια με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης. Σύμφωνα με όσα ειπωθήκαν σε συνέδριο του οίκου Fearnleys, το υφιστάμενο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου περιλαμβάνει 269 πλοία, κυρίως λόγω των 170 νέων παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2022.
Για περιορισμένη προσφορά LNG τα επόμενα δύο χρόνια λόγω ανεπαρκών επενδύσεων έγινε λόγος και σε συνέδριο στο Αμπου Ντάμπι από αξιωματούχους του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με το platts.
Στα ύψη οι αξίες των LNG Carriers
Το Κατάρ
Ο Saad al-Kaabi, υπουργός Επικρατείας του Κατάρ για θέματα Ενέργειας, είπε στο φόρουμ ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν ασταθείς φέτος, αλλά τόνισε ότι το Κατάρ δεν θέλει υψηλές τιμές φυσικού αερίου, καθώς αυτό θα καταστρέψει τη ζήτηση. Είπε επίσης ότι η αγορά θα είναι «σφιχτή» τουλάχιστον μέχρι το 2025, όταν αναμένεται μεγαλύτερη προσφορά.
Αλλος ένας χρόνος μεγάλων αλλαγών στις τιμές του φυσικού αερίου θα μπορούσε να «στρεβλώσει τη ζήτηση» και να «στρεβλώσει» τον ρόλο που θα διαδραματίσει το φυσικό αέριο ως βασικό φορτίο για την ενέργεια για αρκετά χρόνια, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας των ΗΑΕ, Suhail al-Mazrouei.
Οι αναλυτές του οίκου Fearnleys εκτιμούν ότι στην αγορά του LNG τα πλοία «έρχονται λίγο νωρίτερα» από τα φορτία. Ωστόσο η ισορροπία θα επανέλθει από το 2026 και το 2027 όταν θα χρειαστούν περισσότερα από τα 17 πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία και αναμένεται να παραδοθούν τότε, για να υποστηριχθεί η αυξημένη παραγωγή και ζήτηση LNG. Επίσης ένας άλλος παράγοντας που θα επιδράσει στην προσφορά πλοίων είναι το γεγονός ότι το 45% του στόλου των πλοίων μεταφοράς LNG κινούνται με συστήματα πρόωσης παλαιότερης τεχνολογίας και λιγότερο αποδοτικά, κάτι που θα οδηγήσει στην αντικατάστασή τους τα επόμενα χρόνια.
Για το 2023 αυτό που φαίνεται είναι μια σταθερή ζήτηση LNG από την Ευρώπη, ενώ επισημαίνεται ακόμη από τους αναλυτές ότι τα 32 νεότευκτα LNG carriers που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2023 «κουμπώνουν» με τους 17 εκατομμύρια τόνους νέας δυναμικότητας υγροποίησης που θα προστεθούν το τρέχον έτος. Ωστόσο μια άνοδος της ζήτησης από την Απω Ανατολή και ο ψυχρότερος καιρός θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υφιστάμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, καθώς παράλληλα έχουν προγραμματισθεί και πολλοί δεξαμενισμοί LNG carriers το 2023.
Πώς πάει η αγορά
Στο μεταξύ, αξιολογώντας την αγορά LNG για το 2023 η επικεφαλής ανάλυσης δεδομένων της PROTON & Partners, Kristen Holmquist, προέβλεψε συνολική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης LNG κατά περίπου 19 εκατομμύρια τόνους το τρέχον έτος. Η Holmquit είπε, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι η αποθήκευση LNG της Ευρώπης είναι πιθανό να είναι «επαρκής» το 2023 και φαίνεται ότι θα τελειώσει τον Μάρτιο στο υψηλότερο επίπεδο. Συνολικά η Ευρώπη, σύμφωνα με την ίδια, αναμένεται να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Επιπλέον πιστεύει ότι οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να στέλνουν μεγάλους όγκους LNG στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2023, καθώς η περιοχή θα έχει ακόμη χαμηλότερες εισαγωγές αγωγών φέτος από ό,τι το 2022 λόγω της απώλειας ή του ρωσικού φυσικού αερίου.
Επίσης ο οίκος Poten προβλέπει αύξηση των κινεζικών εισαγωγών LNG κατά περίπου 6 εκατομμύρια τόνους φέτος, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από την αύξηση κατά 9,5 εκατομμύρια τόνους που παρατηρήθηκε για τη χώρα το 2021.
Η αναλύτρια του οίκου βλέπει επίσης αυξημένες εισαγωγές LNG για τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι Φιλιππίνες πρόκειται να ξεκινήσουν τις εισαγωγές και τη δυνατότητα επιστροφής της ζήτησης στη Βραζιλία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»