![Ναυτιλία: Νέα αύξηση της ζήτησης LNG carriers από το 2026 και μετά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/lng-1.jpg)
Από το 2026 αναμένεται νέα μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers). Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι για τα επόμενα δύο χρόνια, το 2023 και το 2024, θα κυριαρχήσει η περιορισμένη αύξηση παραγωγής LNG με μία υπερπροσφορά σχεδόν νεότευκτων LNG carriers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του βαθμού απασχόλησης των πλοίων που δεν συνδέονται βέβαια με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης. Σύμφωνα με όσα ειπωθήκαν σε συνέδριο του οίκου Fearnleys, το υφιστάμενο βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου περιλαμβάνει 269 πλοία, κυρίως λόγω των 170 νέων παραγγελιών που τοποθετήθηκαν το 2022.
Για περιορισμένη προσφορά LNG τα επόμενα δύο χρόνια λόγω ανεπαρκών επενδύσεων έγινε λόγος και σε συνέδριο στο Αμπου Ντάμπι από αξιωματούχους του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με το platts.
Στα ύψη οι αξίες των LNG Carriers
Το Κατάρ
Ο Saad al-Kaabi, υπουργός Επικρατείας του Κατάρ για θέματα Ενέργειας, είπε στο φόρουμ ότι οι τιμές του φυσικού αερίου θα παραμείνουν ασταθείς φέτος, αλλά τόνισε ότι το Κατάρ δεν θέλει υψηλές τιμές φυσικού αερίου, καθώς αυτό θα καταστρέψει τη ζήτηση. Είπε επίσης ότι η αγορά θα είναι «σφιχτή» τουλάχιστον μέχρι το 2025, όταν αναμένεται μεγαλύτερη προσφορά.
Αλλος ένας χρόνος μεγάλων αλλαγών στις τιμές του φυσικού αερίου θα μπορούσε να «στρεβλώσει τη ζήτηση» και να «στρεβλώσει» τον ρόλο που θα διαδραματίσει το φυσικό αέριο ως βασικό φορτίο για την ενέργεια για αρκετά χρόνια, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας των ΗΑΕ, Suhail al-Mazrouei.
Οι αναλυτές του οίκου Fearnleys εκτιμούν ότι στην αγορά του LNG τα πλοία «έρχονται λίγο νωρίτερα» από τα φορτία. Ωστόσο η ισορροπία θα επανέλθει από το 2026 και το 2027 όταν θα χρειαστούν περισσότερα από τα 17 πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος σε παραγγελία και αναμένεται να παραδοθούν τότε, για να υποστηριχθεί η αυξημένη παραγωγή και ζήτηση LNG. Επίσης ένας άλλος παράγοντας που θα επιδράσει στην προσφορά πλοίων είναι το γεγονός ότι το 45% του στόλου των πλοίων μεταφοράς LNG κινούνται με συστήματα πρόωσης παλαιότερης τεχνολογίας και λιγότερο αποδοτικά, κάτι που θα οδηγήσει στην αντικατάστασή τους τα επόμενα χρόνια.
Για το 2023 αυτό που φαίνεται είναι μια σταθερή ζήτηση LNG από την Ευρώπη, ενώ επισημαίνεται ακόμη από τους αναλυτές ότι τα 32 νεότευκτα LNG carriers που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2023 «κουμπώνουν» με τους 17 εκατομμύρια τόνους νέας δυναμικότητας υγροποίησης που θα προστεθούν το τρέχον έτος. Ωστόσο μια άνοδος της ζήτησης από την Απω Ανατολή και ο ψυχρότερος καιρός θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υφιστάμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, καθώς παράλληλα έχουν προγραμματισθεί και πολλοί δεξαμενισμοί LNG carriers το 2023.
Πώς πάει η αγορά
Στο μεταξύ, αξιολογώντας την αγορά LNG για το 2023 η επικεφαλής ανάλυσης δεδομένων της PROTON & Partners, Kristen Holmquist, προέβλεψε συνολική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης LNG κατά περίπου 19 εκατομμύρια τόνους το τρέχον έτος. Η Holmquit είπε, όπως αναφέρει το Tradewinds, ότι η αποθήκευση LNG της Ευρώπης είναι πιθανό να είναι «επαρκής» το 2023 και φαίνεται ότι θα τελειώσει τον Μάρτιο στο υψηλότερο επίπεδο. Συνολικά η Ευρώπη, σύμφωνα με την ίδια, αναμένεται να είναι σε πολύ καλή κατάσταση. Επιπλέον πιστεύει ότι οι ΗΠΑ θα συνεχίσουν να στέλνουν μεγάλους όγκους LNG στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του 2023, καθώς η περιοχή θα έχει ακόμη χαμηλότερες εισαγωγές αγωγών φέτος από ό,τι το 2022 λόγω της απώλειας ή του ρωσικού φυσικού αερίου.
Επίσης ο οίκος Poten προβλέπει αύξηση των κινεζικών εισαγωγών LNG κατά περίπου 6 εκατομμύρια τόνους φέτος, αλλά θα εξακολουθεί να είναι κάτω από την αύξηση κατά 9,5 εκατομμύρια τόνους που παρατηρήθηκε για τη χώρα το 2021.
Η αναλύτρια του οίκου βλέπει επίσης αυξημένες εισαγωγές LNG για τη Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι Φιλιππίνες πρόκειται να ξεκινήσουν τις εισαγωγές και τη δυνατότητα επιστροφής της ζήτησης στη Βραζιλία.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023