Στο άκουσμα της κακοκαιρίας ή της βαρυχειμωνιάς, συνειρμικά οι σκέψεις δεν κατευθύνονται σε κάτι θετικό, όμως για τη χιονοδρομία στην Ελλάδα, η “επέλαση του χιονιά” είναι πλέον το ζητούμενο. Τα χιονοδρομικά κέντρα βρίσκονται ήδη σε ετοιμότητα και αναμένουν να δουν αυτήν την πολυπόθητη “άσπρη μέρα” για να δουλέψουν, όπως και οι ορεινοί προορισμοί.
Άλλωστε μετά τις γιορτές και με το επόμενο τριήμερο που μπορεί να δώσει μια “ανάσα” στην αγορά του χειμερινού τουρισμού να είναι αυτό της Καθαράς Δευτέρας, οι προσδοκίες όλων περιορίζονται κυρίως στα Σαββατοκύριακα. Και μπορεί όλοι όσοι εκδράμουν να μην είναι δεινοί σκιέρ, ωστόσο οι δραστηριότητες στο χιόνι και το βουνό αποτελούν πάντα ένα επιπλέον asset για τον προορισμό.
Ορεινοί προορισμοί: Περιμένουν να χιονίσει για να δουν «άσπρη μέρα»
Όπως αναφέρει, μιλώντας στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο Αλέξανδρος Νουλίκας, μέλος της Ένωσης Χιονοδρομικών Κέντρων, στην Ελλάδα έχουμε περίπου 19 χιονοδρομικά κέντρα που είναι σε λειτουργία. «Με την κακοκαιρία που έρχεται πιστεύουμε πως ξεκινάει φέτος η χιονοδρομία στην Ελλάδα. Μέχρι και πριν από το Σαββατοκύριακο τα μόνα που είχαν ανοίξει ήταν στον Βόρρα και στο Ανήλιο όπου λειτούργησαν μόνο οι παιδικές πίστες και ένα συρόμενο ενώ στο χιονοδρομικό κέντρο του Φαλακρού μόνο οι παιδικές πίστες», σημειώνει.
Ο κ.Νουλίκας εξηγεί πως τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν πόλο έλξης και δίνουν κίνητρα στον επισκέπτη για να πραγματοποιήσει μια εξόρμηση στο βουνό.
«Μπορεί στην Ελλάδα να μην έρθει κάποιος αποκλειστικά για σκι αλλά θα έρθει συνδυάζοντας το χιονοδρομικό κέντρο και τον ορεινό τουρισμό γενικά. Αν κάποιος έρθει για ορεινό τουρισμό στην Ελλάδα, δεν μπορεί να μην του προσφέρεις χιονοδρομικό κέντρο. Είναι εκ των ων ουκ άνευ. Οι ορεινοί όγκοι για να αναπτυχθούν θέλουν, πέρα από τη φυσική ομορφιά, πέρα από τα καταλύματα που πρέπει να υπάρχουν, τη γαστρονομία κτλ, να παρέχουν και δραστηριότητες. Και δραστηριότητες προσφέρει ένα χιονοδρομικό σε έναν ορεινό όγκο», σημειώνει ο ίδιος. «Τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν μοχλό ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή. Μπορεί ο επισκέπτης να μην έρθει αποκλειστικά για το χιονοδρομικό αλλά η ανάπτυξη που προσφέρει διασφαλίζει τη βιωσιμότητα σε όλες τις γύρω επιχειρήσεις του χιονοδρομικού, οι οποίες κατεξοχήν είναι πάνω στο βουνό. Είναι όλα μια αλυσίδα. Τα χιονοδρομικά είναι ένας μοχλός ανάπτυξης που προσφέρει μια επιπλέον βιωσιμότητα και πάνω εκεί χτίζεται ο υπόλοιπος ορεινός τουρισμός», προσθέτει ο κ. Νουλίκας.
Σύμφωνα με την CEO της Marketing Greece Ιωάννα Δρέττα, τα χιονοδρομικά κέντρα αποτελούν τουριστικές υποδομές που μπορούν να συμβάλουν σημαντικά στην ανάπτυξη των γύρω προορισμών.
«Η παγκόσμια τάση των outdoor activities και της μεγαλύτερης σχέσης με τη φύση, σε συνδυασμό με τα πλεονεκτήματα της χώρας μας δημιουργούν ορισμένες προϋποθέσεις για να μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα προϊόν με αξιώσεις», υπογραμμίζει και τονίζει: «Σε αυτή, όπως και όλες τις περιπτώσεις τουρισμού, η προβολή είναι το εύκολο μέρος της εξίσωσης. Το δύσκολο είναι η δημιουργία των συνεργειών και συνεργασιών, καθώς και η λήψη αποφάσεων που θα βασίζονται σε υπαρκτά στοιχεία προκειμένου να δημιουργηθεί το ανταγωνιστικό προϊόν. Μην ξεχνάμε πως ο ανταγωνισμός στο συγκεκριμένο θέμα με την κεντρική Ευρώπη είναι σκληρός, ενώ για τους ευρωπαίους ταξιδιώτες η μετάβαση στη χώρα μας απαιτεί αεροπλάνο με μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης, άρα και ακριβότερο εισιτήριο».
Σέλι, Τρια-Πέντε Πηγάδια, Βόρρας, Ανήλιο, Βασιλίτσα, Ελατοχώρι, Φαλακρό συγκεντρώνουν αρκετό κόσμο στη Βόρεια Ελλάδα ενώ οι Αθηναίοι επιλέγουν κυρίως τον Παρνασσό και τα Καλάβρυτα αλλά υπάρχουν κι άλλα χιονοδρομικά κέντρα που έχουν αντίστοιχα το κοινό τους, όπως στο Πήλιο, στο Καρπενήσι και στην Πελοπόνησο το Μέναλο και η Ζήρεια.
Όπως επισημαίνει ο κ. Νουλίκας κάθε χιονοδρομικό κέντρο έχει τον κόσμο του αλλά αυτό που χρειάζεται η χώρας μας, είναι να γίνουν επενδύσεις καθώς στερούνται σε υποδομές και κυρίως σε ό,τι αφορά αναβατήρες και συστήματα τεχνητής χιόνωσης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Φλερτάρει με Καραϊβική και Μέση Ανατολή η Sani/Ikos – Νέο ξενοδοχείο στην Ισπανία
Παγκόσμια επέκταση σχεδιάζει ο όμιλος Sani/Ikos, όπως δήλωσε ο COO του Ομίλου Alexander Schneider σε συνέντευξη του στο γερμανική έκδοση FVW
Η Wyndham Hotels & Resorts στοχεύει στο άνοιγμα νέων ξενοδοχείων στην Ελλάδα
Ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό με διεύρυνση του δικτύου συνεργατών από την Wyndham Hotels & Resorts