
Μειώθηκε κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές το 2021, καθώς σε επίπεδο ΕΕ διαμορφώθηκε σε 9,1%, χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2020 (10,3%), σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει πολλή δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος του 14% που έχει τεθεί επί του παρόντος μέχρι το 2030, σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
ΕΕ: Από ΑΠΕ το 22% της ενέργειας που καταναλώθηκε το 2021
Επομένως, το 2021, η ΕΕ ήταν 4,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2030 και 0,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2020.
Παρά την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε απόλυτες τιμές σε σύγκριση με το 2020, η μείωση του μεριδίου συνδέεται τόσο με την αύξηση των μεταφορικών δραστηριοτήτων λόγω άρσης των περιορισμών COVID-19 όσο και με την αλλαγή μεθοδολογίας.
Πρωτιά Σουηδίας, τελευταία η Ελλάδα
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, μόνο δύο ξεπέρασαν τον στόχο του 2030. Η Σουηδία με 30,4% είχε μερίδιο περίπου τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό που καταγράφηκε σε 25 κράτη μέλη της ΕΕ και υπερδιπλάσιο από τον στόχο του 2030. Ακολούθησε η Φινλανδία (20,5%), η οποία έδειξε επίσης πολύ υψηλή χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές. Τα υψηλά μερίδια της Σουηδίας και της Φινλανδίας εξηγούνται από τη σημαντική χρήση συμμορφούμενων βιοκαυσίμων στο μείγμα καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές τους.

Αντίθετα, τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στην Ιρλανδία και την Ελλάδα (και οι δύο 4,3%), την Πολωνία (5,7%), τη Λετονία (6,4%) και τη Λιθουανία (6,5%).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις από το 2020 έως το 2021 καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (-5,9 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (-5,4 π.μ.) και στο Λουξεμβούργο (-4,6 π.μ.).
Το 2021, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, με εξαίρεση τη Φινλανδία (+6,2 π.μ.), τη Λιθουανία (+1,0 π.μ.), τη Δανία (+0,8 π.μ.), την Κροατία (+0,4 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Μάλτα (καμία μεταβολή), κατέγραψαν μείωση στο μέσο μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές σε σύγκριση με το 2020.


Latest News

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X

Ανοίγει το «παιχνίδι» με τις μπαταρίες στα φωτοβολταϊκά
Σε φάση εκκίνησης η πλατφόρμα υποδοχής αιτήσεων από τον ΔΕΔΔΗΕ. Εξετάζεται παράταση πέραν της 30ης Απριλίου λόγω των καθυστερήσεων.

Πλήγμα στον κλάδο της πράσινης ενέργειας από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ αποτελούν γροθιά στην πράσινη βιομηχανία που ήδη υποφέρει από την ανάκαμψη των ορυκτών καυσίμων

Ομάδα Task Force από την Messaritis Ανανεώσιμες για έργα της Ομάδας Β
Tην Κυριακή 6 Απριλίου, η Messaritis Ανανεώσιμες κλήθηκε να αποκόψει περί τους 80 σταθμούς και το κατάφερε με επιτυχία

Η Μελόνι ζητά αναθεώρηση της ευρωπαϊκής πολιτικής για το περιβάλλον
Η ιταλίδα πρωθυπουργός, Τζόρτζια Μελόνι, προτίθεται να ζητήσει αναθεώρηση των ιδεολογικών κανόνων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας