
Μειώθηκε κατά 1,2 ποσοστιαίες μονάδες το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές το 2021, καθώς σε επίπεδο ΕΕ διαμορφώθηκε σε 9,1%, χαμηλότερα σε σύγκριση με το 2020 (10,3%), σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat.
Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να γίνει πολλή δουλειά για να επιτευχθεί ο στόχος του 14% που έχει τεθεί επί του παρόντος μέχρι το 2030, σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
ΕΕ: Από ΑΠΕ το 22% της ενέργειας που καταναλώθηκε το 2021
Επομένως, το 2021, η ΕΕ ήταν 4,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2030 και 0,9 ποσοστιαίες μονάδες κάτω από τον στόχο του 2020.
Παρά την αύξηση της χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές σε απόλυτες τιμές σε σύγκριση με το 2020, η μείωση του μεριδίου συνδέεται τόσο με την αύξηση των μεταφορικών δραστηριοτήτων λόγω άρσης των περιορισμών COVID-19 όσο και με την αλλαγή μεθοδολογίας.
Πρωτιά Σουηδίας, τελευταία η Ελλάδα
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, μόνο δύο ξεπέρασαν τον στόχο του 2030. Η Σουηδία με 30,4% είχε μερίδιο περίπου τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό που καταγράφηκε σε 25 κράτη μέλη της ΕΕ και υπερδιπλάσιο από τον στόχο του 2030. Ακολούθησε η Φινλανδία (20,5%), η οποία έδειξε επίσης πολύ υψηλή χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις μεταφορές. Τα υψηλά μερίδια της Σουηδίας και της Φινλανδίας εξηγούνται από τη σημαντική χρήση συμμορφούμενων βιοκαυσίμων στο μείγμα καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές τους.

Αντίθετα, τα χαμηλότερα μερίδια καταγράφηκαν στην Ιρλανδία και την Ελλάδα (και οι δύο 4,3%), την Πολωνία (5,7%), τη Λετονία (6,4%) και τη Λιθουανία (6,5%).
Οι μεγαλύτερες μειώσεις από το 2020 έως το 2021 καταγράφηκαν στην Ιρλανδία (-5,9 ποσοστιαίες μονάδες), στην Ουγγαρία (-5,4 π.μ.) και στο Λουξεμβούργο (-4,6 π.μ.).
Το 2021, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, με εξαίρεση τη Φινλανδία (+6,2 π.μ.), τη Λιθουανία (+1,0 π.μ.), τη Δανία (+0,8 π.μ.), την Κροατία (+0,4 ποσοστιαίες μονάδες) και τη Μάλτα (καμία μεταβολή), κατέγραψαν μείωση στο μέσο μερίδιο της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στις μεταφορές σε σύγκριση με το 2020.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική