Όλο και περισσότεροι οδηγοί αξιοποιούν το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», για την επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος, όπως προκύπτει από στοιχεία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας που διαβιβάστηκαν στη Βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο, το σύνολο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα, στο τέλος Νοεμβρίου του 2022, ανερχόταν σε 17.801.
Καραμανλής: Η μεγάλη πρόκληση στην ηλεκτροκίνηση είναι πώς θα βάλουμε φορτιστές παντού
Ο πρώτος κύκλος «Κινούμαι Ηλεκτρικά»
Με τον πρώτο κύκλο της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», της οποίας η προθεσμία υποβολής αιτήσεων ήταν η 31η/12/2021, οι αιτήσεις που υποβλήθηκαν ήταν περίπου 19.000 (9% αφορούν αυτοκίνητα, 22% δίκυκλα-τρίκυκλα, 69% ποδήλατα), από τις οποίες έως τέλος Νοεμβρίου είχαν εγκριθεί περίπου 15.000 και πληρωθεί 8.000. Ο συνολικός προϋπολογισμός ο οποίος έχει δεσμευτεί για τις εγκεκριμένες αιτήσεις έως σήμερα είναι 18,5 εκατ. ευρώ.
Ο β’ κύκλος
Ο β’ κύκλος της δράσης «Κινούμαι Ηλεκτρικά» άρχισε στις 28/7/2022 και έχει αναδρομική ισχύ για δαπάνες, οι οποίες εκτελέστηκαν από 1/12/2021. Με στόχο να αυξηθεί η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων ο β’ κύκλος της δράσης δίνει υψηλότερα ποσοστά και ποσά επιδότησης για τα ηλεκτρικά οχήματα σε φυσικά και νομικά πρόσωπα, τα οποία θα αγοράσουν ή θα νοικιάσουν ηλεκτρικά οχήματα, συγκριτικά με τον α’ κύκλο, και επιπλέον bonus για νέους ηλικίας 18-29 ετών. Παράλληλα, παραμένουν οι επιδοτήσεις για έξυπνους οικιακούς φορτιστές, για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Τα στατιστικά του β’ κύκλου στο τέλος Νοεμβρίου 2022 έχουν ως εξής:
– Υποβληθείσες αιτήσεις: 10.500 περίπου, εκ των οποίων 28% αφορούν αυτοκίνητα, 37% ποδήλατα και 35% δίκλυκλα-τρίκυκλα.
– Αιτήσεις που έχουν ενταχθεί σε αποφάσεις υπαγωγής: 1.700 περίπου.
– Αιτήσεις που έχουν πληρωθεί: 300 περίπου.
Ο β’ κύκλος της δράσης δεν περιλαμβάνει τα ταξί, για τα οποία είναι στη τελική φάση προετοιμασίας η δράση «Πράσινα Ταξί», η οποία χρηματοδοτείται με πόρους 40 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (ΤΑΑ). Η δράση προσβλέπει στην αντικατάσταση περίπου 2.000 παλαιών και ρυπογόνων ταξί τεχνολογίας EURO 5 ή παλαιότερα με νέα, αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με υποχρεωτική απόσυρση και καταστροφή του παλαιού οχήματος.
Αναφορικά με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στατιστικά Νοεμβρίου 2022 του Συνδέσμου Εμπόρων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων, το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2022 ταξινομήθηκαν 7.498 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ποσοστό 7,6% επί του συνόλου των ταξινομήσεων.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν από τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστα Σκρέκα, σε απάντηση ερώτησης και αίτησης κατάθεσης εγγράφων που είχαν καταθέσει βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Οι βουλευτές είχαν ζητήσει από το υπουργείο να ενημερώσει τη Βουλή, για την απορρόφηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Latest News
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων
Διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον στα υπεράκτια αιολικά πάρκα της Ελλάδας
Η προοπτική της Ελλάδας στο πλαίσιο της φετινής Διάσκεψης Κορυφής του ΟΗΕ για το Κλίμα, COP29 - Το επενδυτικό ενδιαφέρον
Η δημιουργική ασάφεια της COP29 - Τι είναι το... NCQG και τι προσδοκούν οι φτωχές χώρες
Το πιο δύσκολο ζήτημα που αντιμετωπίζουν οι διαπραγματεύσεις για το κλίμα στην COP29 είναι ο «νέος συλλογικός ποσοτικός στόχος»
Ρήγας (Energean): Η αποθήκευση CO2 είναι μια λύση για να επιβιώσουν οι βιομηχανίες
Η μεγάλη επένδυση στον Πρίνο με την ασφαλή αποθήκευση CO2 θα διατηρήσει τη βιομηχανική δραστηριότητα στον Κόλπο της Καβάλας για τις επόμενες δεκαετίες, είπε ο Μαθιός Ρήγας
ΔΕΗ blue: Τοποθέτηση 90 φορτιστών στις εγκαταστάσεις της L’Oréal σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη
Οι υπάλληλοι και οι επισκέπτες της L’Οreal που κατέχουν ηλεκτρικά οχήματα έχουν τη δυνατότητα να τα φορτίσουν με φορτιστές τελευταίας γενιάς
«Χρέος έναντι φύσης» – Λύση ή αλχημεία για την προστασία του απειλούμενου περιβάλλοντος του πλανήτη;
Πώς το χρέος των φτωχότερων και πιο ευάλωτων στην κλιματική κρίση χωρών μπαίνει στην «εξίσωση» για το κλίμα