Το μέλλον της υδρογονοκίνησης στην αεροπορία δείχνει να έρχεται λίγο πιο κοντά μετά την επιτυχή δοκιμαστική πτήση ενός τροποποιημένου Dornier 228 με κυψέλλες καυσίμου.
Το αεροπλάνο των 19 θέσεων είναι το μεγαλύτερο που έχει πετάξει ως σήμερα με υδρογόνο, ανακοίνωσε η αμερικανική ZeroAvia που ανέπτυξε την τεχνολογία.
Ο κινητήρας στο δεξί φτερό λειτουργούσε με ηλεκτρική ενέργεια από κυψέλλες υδρογόνου, ενώ στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιήθηκε συμβατικός κινητήρας κηροζίνης για την περίπτωση απροόπτων.
Σύμφωνα με 0την ZeroAvia, η δοκιμαστική πτήση των 10 λεπτών πάνω από το αεροδρόμιο του Γκλάουστερσαϊρ στη Βρετανία ανοίγει το δρόμο για να εγκριθεί εντός του έτους κινητήρας υδρογόνου ισχύος 600 kilowatt, ο οποίος προορίζεται για αεροπλάνα 9-19 θέσεων.
Μέχρι το 2015 η εταιρεία ελπίζει να έχει τελειοποιήσει κινητήρες των 2-5 megawatt για μεγαλύτερα αεροσκάφη.
Οι αερομεταφορές αντιστοιχούν σήμερα στο 2% των παγκόσμιων εκπομπών άνθρακα και η αεροναυπηγική βιομηχανία δέχεται πιέσεις για μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
Η χρήση κινητήρων που λειτουργούν με μπαταρία, όπως στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, εκτιμάται ότι είναι εφικτή μόνο για πολύ μικρά αεροσκάφη.
Για μεγαλύτερα αεροπλάνα, οι μόνες πιθανές λύσεις είναι είτε οι κινητήρες που καίνε υδρογόνο αντί κηροζίνη είτε οι ηλεκτρικοί κινητήρες που βασίζονται σε κυψέλες καυσίμου.
Πρόκειται για συστήματα που μοιάζουν με μπαταρίες και επιτρέπουν την ελεγχόμενη χημική αντίδραση του υδρογόνου με το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, αντίδραση από την οποία παράγεται συνεχές ρεύμα.
Το 2019 η ZeroAvia χρηματοδοτήθηκε από τη βρετανική κυβέρνηση με 12,3 εκατομμύρια λίρες.
Η εταιρεία αναφέρει τώρα ότι έχει δεχτεί παραγγελίες για 1.500 κινητήρες κυψελών καυσίμου και συνεργάζεται με την Cessna για τη χρήση της τεχνολογίας της στο Cessna Grand Caravans, χωρητικότητας 14 θέσεων.
Latest News
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»