
Νέα δεδομένα φέρνει την αγορά των δεξαμενοπλοίων η επιβολή σε λιγότερο από 15 ημέρες (5 Φεβρουαρίου) της νέας απαγόρευσης από την ΕΕ και την G7 των ρωσικών προϊόντων αργού πετρελαίου (ντίζελ, βενζίνες, κ.λ.π.). Η Ευρώπη όπως αναφέρει ο οίκος Vortexa θα υποχρεωθεί να βρει νέους προμηθευτές ενώ και οι Ρώσοι θα στρέψουν αλλού τις εξαγωγές τους (περίπου 600.000 βαρέλια την ημέρα) με τα τονομίλια μεταφερόμενου φορτίου να αυξάνονται και στις δύο περιπτώσεις.
Ο ναυλομεσιτικός οίκος Gibson από την πλευρά του επισημαίνει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2023, τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια θα απορροφήσουν λιγότερο αργό καθώς υπάρχει και η ανάγκη συντήρησης πολλών εξ αυτών και με δεδομένη την απουσία ρωσικών φορτίων στην αγορά αναμένεται αύξηση της ζήτησης από άλλες περιοχές εφοδιασμού. Τα θεμελιώδη μεγέθη δείχνουν μια πίεση προς τα επάνω των ναύλων των δεξαμενοπλοίων μεταφοράς προϊόντων αργού υπό την αίρεση όμως των συγκρατημένων προβλέψεων για την πορεία της ευρωπαϊκής οικονομίας εν γένει. Η μεταβλητότητα θα είναι το κύριο χαρακτηριστικό καταλήγει ο Gibson.
Αυτοί είναι οι πέντε παράγοντες που θα καθορίσουν τους ναύλους το 2023

Υψηλά αποθέματα
Ωστόσο η ΕΕ θα εισέλθει στην μεταρωσική εποχή του ντίζελ με σχετικά υψηλά αποθέματα. Οι εισαγωγές ρωσικού ντίζελ στην περιοχή ARA (Άμστερνταμ-Ρότερνταμ-Αμβέρσα) κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 (136.000 βαρέλια την ημέρα) ήταν σχεδόν τρεις φορές υψηλότερες από την περίοδο Οκτώβριου-Δεκεμβρίου του 2022 (50.000 βαρέλια την ημέρα) λόγω των εξαιρετικά υψηλών λειτουργιών των ρωσικών διυλιστηρίων και της ώθησης για εξαγωγές.
Μολονότι η Ευρώπη βρίσκεται επί του παρόντος σε καλό δρόμο για την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών ντίζελ, αυτό θα σημαίνει αύξηση του κόστους μεταφοράς και του ανταγωνισμού από άλλες περιοχές, αναφέρει η Vortexa. Η Κίνα, οι ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και η Νότια Κορέα προμηθεύουν ήδη περισσότερο ντίζελ από τα προηγούμενα χρόνια στην Ευρώπη, λόγω της ύπαρξης νέων διυλιστηρίων, της χαμηλότερης ζήτησης στις περιοχές αυτές και τις υψηλές ποσοστώσεις εξαγωγής προϊόντων (Κίνα).


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»