Περίπου το ένα τρίτο της αξίας των εισαγωγών σιτηρών της ΕΕ το 2021 προερχόταν αθροιστικά από την Ουκρανία (28,8% επί των συνολικών εισαγωγών, αξίας 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ) και τη Ρωσία (4,8% επί του συνόλου), σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η ευρωπαϊκή στατιστική υπηρεσία Eurostat.

Η Ουκρανία αντιπροσώπευε επίσης ένα σχετικά υψηλό μερίδιο των εισαγωγών της ΕΕ σε ελαιούχους σπόρους και ελαιώδεις καρπούς (9,9%. αξίας 1,4 δισεκατομμυρίων ευρώ).

Ουκρανία: Μείωση 40% στη συγκομιδή σιτηρών το 2022 εξαιτίας της ρωσικής εισβολής

Συγκριτικά, η ΕΕ παρήγαγε δημητριακά αξίας 64,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2021 και ελαιούχους σπόρους και ελαιώδεις καρπούς αξίας 15,1 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Φόβοι για παγκόσμια επισιτιστική κρίση

Από την έναρξη της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, διατυπώθηκαν σοβαρές ανησυχίες για μια παγκόσμια επισιτιστική κρίση. Οι ανησυχίες αυτές συνδέονταν κυρίως με τις ελλείψεις προϊόντων και τον αποκλεισμό των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας λόγω του πολέμου, γεγονός που εμπόδισε την Ουκρανία να εξάγει αγροτικά προϊόντα και κυρίως σιτάρι και ηλιέλαιο. Τον Ιούλιο του 2022 επετεύχθη συμφωνία που επιτρέπει στα πλοία να μεταφέρουν γεωργικά αγαθά από λιμάνια της Ουκρανίας.

Το 2021, η Ουκρανία ήταν μια ιδιαίτερα σημαντική πηγή εισαγωγών από την ΕΕ σε φυτικά και ζωικά έλαια και λίπη (14,5% της αξίας όλων των εισαγωγών της ΕΕ σε αυτήν την ομάδα προϊόντων) και σε φυτικά προϊόντα (6,0% των εισαγωγών της ΕΕ).
Από την άλλη, η Ρωσία ήταν μεταξύ των κύριων εξαγωγικών προορισμών για προϊόντα της κατηγορίας Τρόφιμα και Ποτά της ΕΕ (4,5% του συνόλου των εξαγωγών της ΕΕ σε αυτήν την ομάδα προϊόντων) και σε καλλιέργειες και αγροτικά προϊόντα (4,4% των εξαγωγών της ΕΕ).

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Sony: Αυξημένα κέρδη τριμήνου λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming
Διεθνή |

Αυξημένα κέρδη για τη Sony λόγω αύξησης των εσόδων από το gaming

Το τρίμηνο του Δεκεμβρίου είναι μια βασική περίοδος για τη Sony, καλύπτοντας την εορταστική περίοδο αγορών που είναι συχνά μια κερδοφόρα περίοδος για τις εταιρείες ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης