Κυκλοφορία νέων προϊόντων, επενδύσεις για την ενδυνάμωση του εργοστασίου αλλά και μέτρα για την βελτίωση του EBITDA συνθέτουν το «τρίπτυχο» του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης της «Παπουτσάνης» για τη φετινή χρονιά. Παρά τη δύσκολη συγκυρία, η βιομηχανία που μετρά πάνω από 150 χρόνια πορείας εμφανίζεται αισιόδοξη πως θα συνεχίσει την ανοδική πορεία που ακολουθεί σταθερά όλα τα τελευταία χρόνια μετά την διάσωσή της από τους νέους επενδυτές.

Σύμφωνα με την διοικητική ομάδα υπό τον CEO και βασικό μέτοχο, Μενέλαο Τασόπουλου, η βελτίωση της κερδοφορίας θα έρθει συνδυαστικά μέσα από την εξοικονόμηση τους κόστους και την αναπροσαρμογή των τιμών. Όπως είπε ο κ. Τασόπουλος σε ειδική εκδήλωση στο Χρηματιστήριο Αθηνών, η εταιρεία πέτυχε να τιμολογεί τα νέα συμβόλαια με «ρήτρα προσαρμογής», μεταφέροντας έτσι την αύξηση του ενεργειακού κόστους σε βιομηχανικούς και ξενοδοχειακούς πελάτες.

Κορκίδης για Μητσοτάκη: Αναγνωρίζουμε συνέπεια λόγων και έργων

Ήδη, όπως τόνισε ο ίδιος, η εταιρεία εξασφάλισε αναπροσαρμογές σε όλα τα συμβόλαια με βιομηχανικούς πελάτες που ανανεώθηκαν για το πρώτο τρίμηνο, προσθέτοντας ένα ποσοστό αύξησης επί της συνολικής τιμής πώλησης για να καλύψει το αυξημένο ενεργειακό κόστος.

Έσπευσε ωστόσο να υπογραμμίσει πως η εταιρεία απέφυγε πέρυσι να μετακυλήσει το κόστος ενέργειας (που έφτασε τα 1,4 εκατ. ευρώ στο 9μηνο) για να μην διακινδυνεύσει τη δυναμική του όγκου πωλήσεων.

Ανάλογες ενέργειες έγιναν και σε επίπεδο λιανικής, όπου παρά τις μεγάλες ανατιμήσεις από τον ανταγωνισμό, ειδικά στο στερεό σαπούνι, η εταιρεία απορρόφησε μέρος των αυξήσεων στις πρώτες ύλες για να διατηρήσει την καταναλωτική βάση. Υπολογίζεται ότι οι αυξήσεις που πέρασε μεσοσταθμικά στα τελικά προϊόντα κινήθηκαν μεταξύ 6,5-7% το 2022 σε μια αγορά με ανατιμήσεις 15-20%.

Όσον αφορά στην εξοικονόμηση κόστους, αυτή αναμένεται να επιτευχθεί πρωτίστως μέσα από παρεμβάσεις για την καλύτερη οργάνωση της παραγωγής και την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών. Προς αυτή την κατεύθυνση αναμένεται να εστιάσουν οι επενδύσεις περίπου 3 με 4 εκατ. ευρώ που δρομολογούντα μέσα στο 2023 για την ενδυνάμωση του εργοστασίου. Υπολογίζεται ότι η εξοικονόμηση κόστους θα είναι περίπου 1,3 εκατ. ευρώ ενώ εκτιμάται ότι συνολικά θα βελτιώσει το EBITDA κατά περίπου 18% και τα κέρδη προ φόρων πάνω από 10% έως το 2025.

Έμφαση στα επώνυμα  

Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί και στην κυκλοφορία νέων προϊόντων στην κατηγορία προϊόντων για τη φροντίδα ρούχων και καθαριστικά σπιτιού υπό την μάρκα «Αρκάδι». Σε πρώτη φάση, η εταιρεία θα επιδιώξει να αποκτήσει αναγνωσιμότητα και σταδιακά να κατακτήσει μερίδιο της τάξης του 5% καθώς όπως είπε η διευθύντρια μάρκετινγκ, Ειρήνη Χατζηιωακειμίδου στη συγκεκριμένη κατηγορία υπάρχει ισχυρός ανταγωνισμός από μεγάλες πολυεθνικές.

Στο επίκεντρο θα βρεθούν τα ξενοδοχειακά αλλά και τα επώνυμα προϊόντα Παπουτσάνης, όπου υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους, με απώτερο στόχο την αύξηση της συνεισφοράς τους στον κύκλο εργασιών από 30% σήμερα σε 50% μακροπρόθεσμα. Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία παράγει επίσης σημαντικές ποσότητες προϊόντων για λογαριασμό τρίτων (βιομηχανίες και λιανεμπόριο), τα οποία συνεισφέρουν σήμερα το 43% των συνολικών πωλήσεων.

Ανοιχτή σε εξαγορές και επενδυτές

Στο τραπέζι βρίσκεται πάντα και το ενδεχόμενο εξαγοράς, εφόσον παρουσιαστεί η κατάλληλα ευκαιρία ενώ υπάρχουν σκέψεις και για δημιουργία εργοστασίου στο εξωτερικό, αν και όπως διευκρίνισε ο κ. Τασόπουλος το εργοστάσιο στο Βαθύ Αυλίδας, μπορεί άνετα να διπλασιάσει την παραγωγική δυναμικότητά του.

Οι μέτοχοι δηλώνουν ανοιχτοί και στην είσοδο στρατηγικού επενδυτή, όπως και στη διεύρυνση της διασποράς του μετοχικού κεφαλαίου, χωρίς ωστόσο να υπάρχει πάντως κάποια πρόθεση να προχωρήσουν σε κάποια τέτοια κίνηση το αμέσως επόμενο διάστημα.

Πρόθεση της διοίκησης είναι επίσης να διατηρήσει τη μερισματική πολιτική των τελευταίων ετών. Έχει αυξήσει από το 2018 έως το 2022 την μερισματική απόδοση με μορφή επιστροφής κεφαλαίου και στόχος είναι και για το 2023 να διατηρήσει την ίδια απόδοση για τους μετόχους όπως το 2022, κάτι που εξετάζει σε συνάρτηση με το γενικότερο περιβάλλον και τις χρηματοροές.

Αύξηση πωλήσεων από 10% έως 15%

Παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στις διεθνείς αγορές (πόλεμος, πληθωρισμός ενεργειακή κρίση), η εταιρεία αισιοδοξεί πως θα πετύχει σημαντική αύξηση του κύκλο εργασιών κατά 10% με 15% με όπλο τις ισχυρές συνεργασίες με τους πελάτες της. «Υπάρχει έντονη αβεβαιότητα όμως ελπίζουμε να πάμε καλύτερα. Υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι θα έχουμε ένα καλύτερο έτος από πέρυσι…», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τασόπουλος, προσθέτοντας πως προετοιμάζονται για άλλη μια χρονιά με σασπένς.

Η Παπουτσάνης απασχολεί 110 ανθρώπους, εξυπηρετεί πάνω από 2.000 πελάτες και παράγει 220 εκατ. τεμάχια προϊόντων ετησίως με γραμμές παραγωγής για στερεό σαπούνι και συνθετικό, γέμισμα μεγάλων συσκευασιών, πλαστικούς περιέκτες και πώματα.

Το 2022 οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29% και διαμορφώθηκαν σε 70,8 εκατ. ευρώ. Σημαντική άνοδο κατέγραψαν και οι εξαγωγές που διαμορφώθηκαν σε 46,4 εκατ. ευρώ έναντι 34 εκατ. ευρώ το 2021 και αντιπροσωπεύουν πλέον το 66% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Cenergy Holdings: Η Hellenic Cables προμηθεύει καλώδια υψηλής και υπερυψηλής τάσης στη Γαλλία
Επιχειρήσεις |

Cenergy: Η Hellenic Cables προμηθεύει καλώδια υψηλής και υπερυψηλής τάσης στη Γαλλία

Τα καλώδια θα κατασκευαστούν βάσει υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και βιωσιμότητας στις εγκαταστάσεις της Hellenic Cables στη Θήβα για την επέκταση της παραγωγικής της ικανότητας των οποίων επενδύει η θυγατρική