Σταδιακά η απαισιοδοξία για την πορεία της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, φαίνεται να επικρατεί μεταξύ των ανθρώπων της ναυτιλίας.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε η ναυλομεσιτική Doric εμφανίζεται αύξηση του αριθμού αυτών που βλέπουν τον βασικό δείκτη της ναυλαγοράς τον Baltic Dry Index (BDI) σε επίπεδα κάτω από τις 2.000 μονάδες.
Ειδικότερα, πέρυσι σχεδόν το 33% των ερωτώμενων από την Doric έβλεπαν τον BDI να κυμαίνεται το 2023 μεταξύ των 2000-2499 μονάδων ενώ ένα 43% εκτιμούσε ότι θα έφτανε πάνω από τις 2.500 μονάδες, με το υπόλοιπο 28% να τον βλέπει χαμηλότερα κάτω από τις 2.000 μονάδες. Δώδεκα μήνες αργότερα πολλά έχουν αλλάξει. Ετσι στην τρέχουσα συγκυρία, το 51% των ερωτώμενων βλέπει τον BDI σε ένα εύρος μεταξύ 1.500 και 1.999 μονάδων.
Πλοία ξηρού φορτίου: Εκτίναξη ναύλων λόγω της Κίνας
Αλλάζει η εικόνα
Από την άλλη πλευρά, δεν λείπουν και οι αναλυτές που θεωρούν ότι η εικόνα θα αρχίσει να αλλάζει μετά το τέλος της κινεζικής πρωτοχρονιάς που φέτος ήταν στις 23 Ιανουαρίου. Οι κινέζοι μπαίνουν στο έτος του λαγού (η κουνελιού) και όπως λέγεται συμβολίζει την υπομονή και την τύχη. Υπομονή και τύχη θα πρέπει να έχουν και οι πλοιοκτήτες των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου που αναμένεται να δουν άνοδο των ναύλων μετά το πέρας των γιορτών για το νέο έτος.
H αύξηση των ημερών παραμονής των πλοίων στα λιμάνια κυρίως της Κίνας, Ινδονησίας και Αυστραλίας σύμφωνα με εκτιμήσεις του ναυλομεσιτικού οίκου Intermodal, μπορεί να οδηγήσει σε μια άνοδος των ναύλων με την αύξηση της δραστηριότητας μετά το πέρας των αργιών της κινεζικής πρωτοχρονιάς, τέλος Ιανουαρίου, αρχές Φεβρουαρίου.
Latest News
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons