Την ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση και κατάρτιση των ναυτικών για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση αλλά και τη δέσμευση για ευρεία συνεργασία της ευρύτερης ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για την αντιμετώπιση των κοινών προκλήσεων μέσω του διαμοιρασμού τεχνογνωσίας, εμπειρίας και καλών πρακτικών (best practices) ανέδειξαν τα ποιοτικά στοιχεία του Επιμορφωτικού Προγράμματος 2022 της HELMEPA, που υλοποίησε το Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό της Κέντρο, καταγράφοντας 186 ώρες επιμόρφωσης, με την ενεργό συμμετοχή 160 ναυτιλιακών εταιρειών και οργανισμών.
Όπως τονίζεται, η σημασία αυτής της συνέργειας σε θέματα επιμόρφωσης και κατάρτισης είναι μεγάλη καθώς πρόσφατες έρευνες αποτιμούν σε περίπου 800.000 τους ναυτικούς που χρειάζονται εκπαίδευση στα νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα και τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ οι ανάγκες του ελληνόκτητου στόλου απαιτούν την προσέλκυση περίπου 3.500 νέων ναυτικών το χρόνο.
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022
Τα 35 συνολικά εργαστήρια και σεμινάρια της HELMEPA το 2022 παρακολούθησαν 3.121 αξιωματικοί Εμπορικού Ναυτικού (ΕΝ) γέφυρας και μηχανής, Πολεμικού Ναυτικού και Λιμενικού Σώματος, ναυτιλιακά στελέχη, σπουδαστές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και υπότροφοι της HELMEPA.
Αξιοσημείωτη είναι και η αυξημένη συμμετοχή ξένων πληρωμάτων και σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ειδικότερα για τις ΑΕΝ, και με σκοπό την περιβαλλοντική επιμόρφωση των νέων υποψηφίων αξιωματικών διοργανώθηκε πρόσφατα διήμερο σεμινάριο για 300 υποψήφιους αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής πλοίων της ΑΕΝ Ασπροπύργου με θέμα τον ασφαλή χειρισμό εμπορευματοκιβωτίων, ξηρών φορτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σε συνεργασία με τις εταιρείες-μέλη της HELMEPA, Costamare Shipping και Gaslog Ltd. Επιπλέον, η συγγραφή της έκδοσης «Προστασία Θαλάσσιου Περιβάλλοντος» που ανέθεσαν στη HELMEPA το Ίδρυμα Ευγενίδου και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εισαγωγή του εν λόγω μαθήματος στην εκπαιδευτική ύλη των ΑΕΝ, είναι υπό εξέλιξη.
Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του Επιμορφωτικού Προγράμματος 2022 και τους άξονες για την αναβάθμιση της συνολικής επιμορφωτικής πρότασης προς τα μέλη της παρουσίασε ο Επικεφαλής Στρατηγικής & Ανάπτυξης της HELMEPA, Κώστας Τριανταφύλλου, παρουσία των μελών του Training Committee, (9 Δεκεμβρίου, Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά), ευχαριστώντας τους εκπροσώπους 31 εταιρειών-μελών για τη συμβολή τους σε αυτό το πρότυπο εθελοντικό μοντέλο επιμόρφωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων. Παράλληλα, ανακοινώθηκε η λειτουργία της νέας εκπαιδευτικής ψηφιακής πλατφόρμας, με την υποστήριξη της εταιρείας μέλους SQLearn και παρουσιάστηκαν οι διευρυμένες δυνατότητες του προσομοιωτή γέφυρας ‘Nautis Class A Standard’ του Ναυτιλιακού Επιμορφωτικού Κέντρου της HELMEPA, ο οποίος αναβαθμίστηκε πρόσφατα, με την ευγενική υποστήριξη των εταιρειών-μελών Gaslog Ltd., Drylog Ltd. και του Hellenic War Risks.
Κατά τη συνάντηση, παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας της HELMEPA και του ‘The Nautical Institute’, σε συνεργασία με την εταιρεία Maritime Learning Systems, σχετικά με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και ανησυχίες των ναυτικών για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Τη συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Training Committee καπτ. Γιάννης Δρακογιαννόπουλος.
Η κούραση, οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχική υγεία των πληρωμάτων, η ανάγκη ενίσχυσης του πνεύματος ασφάλειας στα πλοία αλλά και οι πρόσθετες αρμοδιότητες και εργασίες που επιφέρουν οι νέες νομοθεσίες, είναι βασικά στοιχεία που απασχολούν εξίσου ναυτικούς και ναυτιλιακά στελέχη σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη