
Την ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση και κατάρτιση των ναυτικών για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση αλλά και τη δέσμευση για ευρεία συνεργασία της ευρύτερης ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για την αντιμετώπιση των κοινών προκλήσεων μέσω του διαμοιρασμού τεχνογνωσίας, εμπειρίας και καλών πρακτικών (best practices) ανέδειξαν τα ποιοτικά στοιχεία του Επιμορφωτικού Προγράμματος 2022 της HELMEPA, που υλοποίησε το Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό της Κέντρο, καταγράφοντας 186 ώρες επιμόρφωσης, με την ενεργό συμμετοχή 160 ναυτιλιακών εταιρειών και οργανισμών.
Όπως τονίζεται, η σημασία αυτής της συνέργειας σε θέματα επιμόρφωσης και κατάρτισης είναι μεγάλη καθώς πρόσφατες έρευνες αποτιμούν σε περίπου 800.000 τους ναυτικούς που χρειάζονται εκπαίδευση στα νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα και τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ οι ανάγκες του ελληνόκτητου στόλου απαιτούν την προσέλκυση περίπου 3.500 νέων ναυτικών το χρόνο.
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022

Τα 35 συνολικά εργαστήρια και σεμινάρια της HELMEPA το 2022 παρακολούθησαν 3.121 αξιωματικοί Εμπορικού Ναυτικού (ΕΝ) γέφυρας και μηχανής, Πολεμικού Ναυτικού και Λιμενικού Σώματος, ναυτιλιακά στελέχη, σπουδαστές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και υπότροφοι της HELMEPA.
Αξιοσημείωτη είναι και η αυξημένη συμμετοχή ξένων πληρωμάτων και σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ειδικότερα για τις ΑΕΝ, και με σκοπό την περιβαλλοντική επιμόρφωση των νέων υποψηφίων αξιωματικών διοργανώθηκε πρόσφατα διήμερο σεμινάριο για 300 υποψήφιους αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής πλοίων της ΑΕΝ Ασπροπύργου με θέμα τον ασφαλή χειρισμό εμπορευματοκιβωτίων, ξηρών φορτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σε συνεργασία με τις εταιρείες-μέλη της HELMEPA, Costamare Shipping και Gaslog Ltd. Επιπλέον, η συγγραφή της έκδοσης «Προστασία Θαλάσσιου Περιβάλλοντος» που ανέθεσαν στη HELMEPA το Ίδρυμα Ευγενίδου και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εισαγωγή του εν λόγω μαθήματος στην εκπαιδευτική ύλη των ΑΕΝ, είναι υπό εξέλιξη.
Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του Επιμορφωτικού Προγράμματος 2022 και τους άξονες για την αναβάθμιση της συνολικής επιμορφωτικής πρότασης προς τα μέλη της παρουσίασε ο Επικεφαλής Στρατηγικής & Ανάπτυξης της HELMEPA, Κώστας Τριανταφύλλου, παρουσία των μελών του Training Committee, (9 Δεκεμβρίου, Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά), ευχαριστώντας τους εκπροσώπους 31 εταιρειών-μελών για τη συμβολή τους σε αυτό το πρότυπο εθελοντικό μοντέλο επιμόρφωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων. Παράλληλα, ανακοινώθηκε η λειτουργία της νέας εκπαιδευτικής ψηφιακής πλατφόρμας, με την υποστήριξη της εταιρείας μέλους SQLearn και παρουσιάστηκαν οι διευρυμένες δυνατότητες του προσομοιωτή γέφυρας ‘Nautis Class A Standard’ του Ναυτιλιακού Επιμορφωτικού Κέντρου της HELMEPA, ο οποίος αναβαθμίστηκε πρόσφατα, με την ευγενική υποστήριξη των εταιρειών-μελών Gaslog Ltd., Drylog Ltd. και του Hellenic War Risks.
Κατά τη συνάντηση, παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας της HELMEPA και του ‘The Nautical Institute’, σε συνεργασία με την εταιρεία Maritime Learning Systems, σχετικά με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και ανησυχίες των ναυτικών για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Τη συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Training Committee καπτ. Γιάννης Δρακογιαννόπουλος.
Η κούραση, οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχική υγεία των πληρωμάτων, η ανάγκη ενίσχυσης του πνεύματος ασφάλειας στα πλοία αλλά και οι πρόσθετες αρμοδιότητες και εργασίες που επιφέρουν οι νέες νομοθεσίες, είναι βασικά στοιχεία που απασχολούν εξίσου ναυτικούς και ναυτιλιακά στελέχη σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.