![HELMEPA: Ανάγκη για περισσότερη επιμόρφωση για την πράσινη μετάβαση και τη ναυτική ασφάλεια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/2039f9c06c46d5e4b5d871c0089d076b_XL.jpg)
Την ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση και κατάρτιση των ναυτικών για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση αλλά και τη δέσμευση για ευρεία συνεργασία της ευρύτερης ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας για την αντιμετώπιση των κοινών προκλήσεων μέσω του διαμοιρασμού τεχνογνωσίας, εμπειρίας και καλών πρακτικών (best practices) ανέδειξαν τα ποιοτικά στοιχεία του Επιμορφωτικού Προγράμματος 2022 της HELMEPA, που υλοποίησε το Ναυτιλιακό Επιμορφωτικό της Κέντρο, καταγράφοντας 186 ώρες επιμόρφωσης, με την ενεργό συμμετοχή 160 ναυτιλιακών εταιρειών και οργανισμών.
Όπως τονίζεται, η σημασία αυτής της συνέργειας σε θέματα επιμόρφωσης και κατάρτισης είναι μεγάλη καθώς πρόσφατες έρευνες αποτιμούν σε περίπου 800.000 τους ναυτικούς που χρειάζονται εκπαίδευση στα νέα καύσιμα μηδενικού άνθρακα και τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ οι ανάγκες του ελληνόκτητου στόλου απαιτούν την προσέλκυση περίπου 3.500 νέων ναυτικών το χρόνο.
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022
![](http://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/2023-perissoteri-epimorfosi-nees-deksiotites-1-600x336.jpg)
Τα 35 συνολικά εργαστήρια και σεμινάρια της HELMEPA το 2022 παρακολούθησαν 3.121 αξιωματικοί Εμπορικού Ναυτικού (ΕΝ) γέφυρας και μηχανής, Πολεμικού Ναυτικού και Λιμενικού Σώματος, ναυτιλιακά στελέχη, σπουδαστές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) και υπότροφοι της HELMEPA.
Αξιοσημείωτη είναι και η αυξημένη συμμετοχή ξένων πληρωμάτων και σπουδαστών των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ειδικότερα για τις ΑΕΝ, και με σκοπό την περιβαλλοντική επιμόρφωση των νέων υποψηφίων αξιωματικών διοργανώθηκε πρόσφατα διήμερο σεμινάριο για 300 υποψήφιους αξιωματικούς γέφυρας και μηχανής πλοίων της ΑΕΝ Ασπροπύργου με θέμα τον ασφαλή χειρισμό εμπορευματοκιβωτίων, ξηρών φορτίων και υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), σε συνεργασία με τις εταιρείες-μέλη της HELMEPA, Costamare Shipping και Gaslog Ltd. Επιπλέον, η συγγραφή της έκδοσης «Προστασία Θαλάσσιου Περιβάλλοντος» που ανέθεσαν στη HELMEPA το Ίδρυμα Ευγενίδου και το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εισαγωγή του εν λόγω μαθήματος στην εκπαιδευτική ύλη των ΑΕΝ, είναι υπό εξέλιξη.
Τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα του Επιμορφωτικού Προγράμματος 2022 και τους άξονες για την αναβάθμιση της συνολικής επιμορφωτικής πρότασης προς τα μέλη της παρουσίασε ο Επικεφαλής Στρατηγικής & Ανάπτυξης της HELMEPA, Κώστας Τριανταφύλλου, παρουσία των μελών του Training Committee, (9 Δεκεμβρίου, Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά), ευχαριστώντας τους εκπροσώπους 31 εταιρειών-μελών για τη συμβολή τους σε αυτό το πρότυπο εθελοντικό μοντέλο επιμόρφωσης και ανάπτυξης δεξιοτήτων. Παράλληλα, ανακοινώθηκε η λειτουργία της νέας εκπαιδευτικής ψηφιακής πλατφόρμας, με την υποστήριξη της εταιρείας μέλους SQLearn και παρουσιάστηκαν οι διευρυμένες δυνατότητες του προσομοιωτή γέφυρας ‘Nautis Class A Standard’ του Ναυτιλιακού Επιμορφωτικού Κέντρου της HELMEPA, ο οποίος αναβαθμίστηκε πρόσφατα, με την ευγενική υποστήριξη των εταιρειών-μελών Gaslog Ltd., Drylog Ltd. και του Hellenic War Risks.
Κατά τη συνάντηση, παρουσιάστηκαν και τα αποτελέσματα της διεθνούς έρευνας της HELMEPA και του ‘The Nautical Institute’, σε συνεργασία με την εταιρεία Maritime Learning Systems, σχετικά με τις εκπαιδευτικές ανάγκες και ανησυχίες των ναυτικών για την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της ναυτιλίας. Τη συζήτηση συντόνισε ο Πρόεδρος του Training Committee καπτ. Γιάννης Δρακογιαννόπουλος.
Η κούραση, οι επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχική υγεία των πληρωμάτων, η ανάγκη ενίσχυσης του πνεύματος ασφάλειας στα πλοία αλλά και οι πρόσθετες αρμοδιότητες και εργασίες που επιφέρουν οι νέες νομοθεσίες, είναι βασικά στοιχεία που απασχολούν εξίσου ναυτικούς και ναυτιλιακά στελέχη σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που μπορείτε να δείτε αναλυτικά εδώ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά