![Ναυτιλία: Οι πλοιοκτήτες αναμένουν πραγματικές πράσινες λύσεις για τα πλοία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/smoke-ship.jpg)
Η ναυτιλία επιδιώκει να μειώνει συνεχώς το αποτύπωμα άνθρακα επενδύοντας σε όλο και πιο σύγχρονα πλοία, ωστόσο ακόμη αναμένει τις ριζικές πράσινες λύσεις από τα ναυπηγεία, τους κατασκευαστές μηχανών και τους προμηθευτές καυσίμων.
Τα παραπάνω τόνισε ο Χαράλαμπος Φαφαλιός, πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου, του γνωστού Committee, προσθέτοντας ότι η ναυτιλία εμφανίζει τις λιγότερες εκπομπές αέριων ρύπων ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου.
Πιο «πράσινα» και πιο ακριβά πλοία παραγγέλθηκαν από τους πλοιοκτήτες το 2022
Το θέμα για το ποια θα είναι η μελλοντική μέθοδος πρόωσης των πλοίων ή ποιο καύσιμο θα επιλεγεί, κάθε άλλο παρά έχει διευθετηθεί, πρόσθεσε ο κ. Φαφαλιός μιλώντας στο Λονδίνο, στην τελετή κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας παρουσία και της προέδρου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνας Τραυλού.
Εναλλακτικά
Πολλές εταιρείες, είτε πρόκειται για ναυτιλιακές είτε για ναυλωτές, πλασάρουν τα πλεονεκτήματα των καυσίμων που προτιμούν, αλλά καμία δεν έχει μέχρι στιγμής να επιδείξει μια σε βάθος πράσινη λύση, συμπλήρωσε ο κ. Φαφαλιός.
Ο πρόεδρος του Committee στράφηκε προς τους κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία σημειώνοντας ότι «περιμένουμε να παρουσιάσουν πραγματικές πράσινες λύσεις». Παράλληλα τόνισε ότι δεν αρκεί οι ρυθμιστικές Αρχές, είτε πρόκειται για τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) είτε για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, να δημιουργήσουν μια οικονομική επιβάρυνση για τη ναυτιλία, αν δεν μπορούν να βρουν πραγματικές λύσεις.
Εσπευσε αμέσως όμως να επαναλάβει τη θέση του ελληνικού εφοπλισμού ότι υποστηρίζει τη δράση του ΙΜΟ προς την κατεύθυνση της λήψης περιβαλλοντικών μέτρων για τη ναυτιλία και όχι τις περιφερειακές Αρχές γιατί η ναυτιλία χρειάζεται παγκόσμιες λύσεις και όχι περιφερειακές προσπάθειες. Διαφορετικά, ποτέ δεν θα πετύχουμε την πραγματική απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές και ας γεμίσουν τα ταμεία, είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Φαφαλιός στη συνέχεια ανέφερε τη θέση της διεθνούς ναυτιλίας για την επιβολή μιας εισφοράς επί των καυσίμων ως μεσοπρόθεσμου μέτρου μέχρι να γίνουν διαθέσιμα μακροπρόθεσμα ασφαλή εναλλακτικά καύσιμα. Επίσης ο πρόεδρος του Committee υπογράμμισε το γεγονός ότι ο κανονισμός CII που εφαρμόζεται από φέτος ως βραχυπρόθεσμο μέτρο αμφισβητείται για την ορθότητά του τόσο από τους πλοιοκτήτες όσο και τους ναυλωτές και στέλνει το μήνυμα προς τους νομοθέτες ότι η παγκόσμια ναυτιλία είναι πολύ περίπλοκη για να προσπαθήσουμε να χρησιμοποιήσουμε μάλλον απλουστευτικά μέτρα για την αποδοτικότητα των πλοίων.
Οι υποδομές
Επίσης εξήγησε ότι κανένα από αυτά τα εναλλακτικά πράσινα, μηδενικών ή χαμηλών εκπομπών άνθρακα, δεν έχουν ακόμη κάποια παγκόσμια υποδομή ανεφοδιασμού καυσίμων για την υποστήριξη του παγκόσμιου στόλου.
Αναφερόμενος στο «εσωτερικό μέτωπο», ο κ. Φαφαλιός υπογράμμισε ότι ο ελληνόκτητος στόλος, από τους μεγαλύτερους στον κόσμο, γίνεται νεότερος χρόνο με τον χρόνο λόγω των συνετών πωλήσεων μεταχειρισμένων πλοίων και ενός σημαντικού βιβλίου παραγγελιών για νεότευκτα πλοία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και υψηλής τεχνολογίας σε όλους τους τομείς. Η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα ήταν πιθανώς πιο ισχυρές αν γνωρίζαμε ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιούμε τα επόμενα 20-30 χρόνια, είπε ο κ. Φαφαλιός.
Τέλος, εστίασε στην ενίσχυση της ναυτικής εκπαίδευσης και ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να επιτρέψει τη λειτουργία περισσότερων ιδιωτικών ναυτιλιακών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.
Πηγή: Έντυπη έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τηλεπικοινωνίες: Οι ευρωπαϊκές εταιρείες… πρασινίζουν εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/telecom8-600x403.jpg)
«Πρασινίζουν» οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών εν μέσω αυξανόμενου ενεργειακού κόστους
Έκθεση της IDC υπογραμμίζει ότι οι ευρωπαϊκές τηλεπικοινωνίες έχουν ως κίνητρο το ενεργειακό κόστος, το οποίο έχει σημειώσει σημαντικές αυξήσεις τα τελευταία χρόνια
![Σημεία φόρτισης: H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/fortistes-600x450.jpg)
H Βρετανία εγκαθιστά έναν δημόσιο φορτιστή ΕV κάθε 25 λεπτά
Σήμερα υπάρχουν 930.000 σημεία φόρτισης στη Βρετανία, η πλειονότητα των οποίων έχει εγκατασταθεί σε σπίτια και επαγγελματικούς χώρους
![Tesla: Πόσο θα ωφεληθεί από μια εκλογή Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/Time-Trump-If-He-Wins-451x600.jpg)
Πόσο θα ωφεληθεί η Tesla από μια εκλογή Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ιλον Μασκ, κρατάει ακόμη κλειστά τα χαρτιά του για το ποιον θα ψηφίσει
![Google: Η τεχνητή νοημοσύνη κατέστρεψε την υπόσχεση της για ουδετερότητα άνθρακα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/sundar-pichai-google-600x317.png)
«Είπα-ξείπα» της Google για μηδενικές εκπομπές άνθρακα
Οι εκπομπές της αυξάνονται κατά 50% τα τελευταία πέντε χρόνια
![Όμιλος ΤΙΤΑΝ: Εντάχθηκε στον δείκτη FTSE4Good](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/TITAN-USA-600x450.jpg)
Στον δείκτη FTSE4Good ο Όμιλος ΤΙΤΑΝ
Οι δείκτες FTSE4Good σχεδιάστηκαν για να αξιολογούν την απόδοση εταιρειών που επιδεικνύουν ισχυρές πρακτικές σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον
![Πράσινη μετάβαση: Οσο πιο πολύ αργεί τόσο πιο δαπανηρή και «άτακτη» θα είναι – Καμπανάκι από την ΒP](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/renewable-1989416_1280-1-600x400.jpg)
Οσο πιο πολύ αργεί η στροφή στην καθαρή ενέργεια τόσο πιο δαπανηρή θα είναι - «Καμπανάκι» από ΒP
Ο κόσμος μετατοπίζεται με αργούς ρυθμούς στην πράσινη μετάβαση, από τα ορυκτά καύσιμα προς την καθαρή ενέργεια, κι αυτό θα έχει συνέπειες
![Κλιματική αλλαγή: Αύξηση των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/climate-2048x1365-1-600x400.jpg)
Η Κλιματική Αλλαγή φέρνει άνοδο των νυχτερινών καυσώνων στις πόλεις
Το φθινόπωρο του 2023 αλλά και ο χειμώνας 2023 – 2024 καταγράφηκαν ως οι θερμότεροι στην Αθήνα των τελευταίων 160 ετών
![ΕΥΔΑΠ: Πρόσθετες επενδύσεις 500 – 750 εκατ. και αλλαγές στο καταστατικό φέρνει η λειψυδρία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/08/eydap-600x300.jpg)
Συναγερμός από τη λειψυδρία στην ΕΥΔΑΠ – Οι πρόσθετες επενδύσεις και οι αλλαγές στο καταστατικό της εισηγμένης
Η ΕΥΔΑΠ προσθέτει νέες δραστηριότητες στο καταστατικό της
![Σταϊκούρας: Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων αποτελεί μια νευραλγική υποδομή για τον ΟΑΣΘ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/3-600x338.jpg)
Ο νέος σταθμός φόρτισης ηλεκτρικών λεωφορείων - Τι είπε ο Σταϊκούρας
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι με την ενσωμάτωση των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων ανανεώθηκε το 1/3 του στόλου των οχημάτων του Οργανισμού
![Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/dimitriadis-600x400.jpg)
Το Υπερταμείο πρωταγωνιστεί στη μετάβαση προς μια βιώσιμη οικονομία
H Ελλάδα το 2024 χάρη στις επιδόσεις του Υπερταμείου ανέβηκε στη 12η θέση (16 θέσεις συγκριτικά με το 2022) στην κατάταξη του Global Sovereign Wealth Funds Scoreboard