Στη δημιουργία ενός ελκυστικού χαρτοφυλακίου, η αξία του οποίου δεν αντικατοπτρίζεται στην τιμή της μετοχής, έχει οδηγήσει η μακροπρόθεσμη στρατηγική της ΓΕΚ ΤΕΡΝA στον τομέα των υποδομών, σύμφωνα με την ανάλυση της Piraeus Securities για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Με βάση το επικαιροποιημένο μοντέλο αποτίμησης (SOTP) αυξάνεται η τιμή στόχος στα 17 ευρώ ανά μετοχή, προσφέροντας περιθώρια ανόδου 45% από τα τρέχοντα επίπεδα, διατηρώντας τη σύσταση Υπεραπόδοσης (Outperform). Το βασικό συμπέρασμα της ανάλυσης των cash flow της εταιρείας είναι ότι έχει μια σταθερή και προβλέψιμη ταμειακή ροή ώστε να καλύψει όλες τις μεσοπρόθεσμες ανάγκες επενδύσεων αλλά και αποπληρωμών, αφήνοντας αρκετό χώρο για νέες επενδύσεις αλλά και βελτιωμένη μερισματική πολιτική.
Research Greece: Υποτιμημένη η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα – Σύσταση buy και τιμή στόχος τα 15 ευρώ
Πρόβλεψη για σημαντική αύξηση της οργανικής κερδοφορίας
Η χρηματιστηριακή αναμένει σημαντική αύξηση της οργανικής κερδοφορίας (adj.EBITDA) στα 494 εκατ. ευρώ για το 2022 και 529 εκατ. ευρώ για το 2023 από 324 εκατ. ευρώ το 2021. Αντίστοιχα τα καθαρά κέρδη στους μετόχους προβλέπεται να ανέλθουν στα 94 εκατ. ευρώ το 2022 και στα 112 εκατ. ευρώ το 2023. Να σημειωθεί ότι η χρηματιστηριακή αναμένει αύξηση και στη μερισματική απόδοση με το μέρισμα να ανέρχεται σε 0,18 ευρώ ανά μετοχή για την χρήση του 2022 και 0,27 για την χρήση του 2023, έναντι 0,12 για το 2021.
Σε επίπεδο αποτίμησης, η αξία του τομέα παραχωρήσεων εκτιμάται στα 760 εκατ. ευρώ (ή 7,3 ευρώ ανά μετοχή) και το βασικότερο με υψηλά διψήφια IRR για τα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή ή πρόκειται να αρχίσουν σύντομα. Πιο συγκεκριμένα το 50% της αξίας βρίσκεται στα 3 νέα έργα παραχωρήσεων, και πιο συγκεκριμένα α) Με 32,5% στο υπό κατασκευή αεροδρόμιο στο Καστέλι, το δεύτερο μεγαλύτερο στη χώρα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ μπαίνει επιτυχημένα στον κλάδο των αεροδρομίων, β) Εγνατία Οδός – Παρά το τίμημα των 1,5 δις για την παραχώρηση, η ανάλυση δίνει θετική παρούσα αξία, ενώ υπολογίζει τις μερισματικές αποδόσεις του έργου στο σύνολο της διάρκειάς του σε 3,3 δις ευρώ προς τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γ) το έργο του IRC στο Ελληνικό που αναπτύσσεται σε συνεργασία με την Hard Rock είναι ελκυστικό δεδομένης της στρατηγικής τοποθεσίας και του χαμηλού ρυθμιστικού ρίσκου, με τα έσοδα τον πρώτο μόλις χρόνο της λειτουργίας του να υπολογίζονται σε 600 εκατ. ευρώ.
Η εικόνα ανά τομέα
Η αξία του ενεργειακού χαρτοφυλακίου (εκτός ΑΠΕ) εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ (4,3 ευρώ ανά μετοχή) με βάση το μοντέλο προεξόφλησης ταμειακών ροών, ενώ η νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο στην Κομοτηνή δυναμικότητας 877 MW αναμένεται να έχει 17% IRR.
Για τον τομέα ΑΠΕ (ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ) σημειώνεται ότι κάνει trade περίπου 14.0x EV/EBIDTA, που είναι 15-20% πάνω από τα επίπεδα παρόμοιων συναλλαγών στην χώρα (σε επίπεδο αποτίμησης χρησιμοποιείται η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση).
Στον τομέα της κατασκευής η ΤΕΡΝΑ είχε ανεκτέλεστο 4,8 δις ευρώ στο εννεάμηνο του 2022 και με βάση τις εκτιμήσεις για δημοπράτηση έργων αξίας 10 δις ευρώ τα προσεχή χρόνια και λαμβάνοντας υπόψη την ηγετική θέση της εταιρείας στον κλάδο, η χρηματιστηριακή υπολογίζει ότι η ΤΕΡΝΑ θα διασφαλίσει ένα μερίδιο αγοράς 20-25% επί αυτών.
Σύμφωνα με τις προβλέψεις κατά την περίοδο 2023-27 η μητρική εταιρεία θα λάβει 0,8 δις ευρώ από μερίσματα και επιστροφές κεφαλαίου από θυγατρικές και μαζί με τα 0,6 δις ευρώ μετρητά στο ταμείο, η ρευστότητα θα είναι παραπάνω από επαρκής ώστε να καλύψει τις ανακοινωμένες επενδύσεις και αποπληρωμές χρέους αλλά και επιστροφές στους μετόχους.
Latest News
ERGO Ασφαλιστική: Στο μισό του δείκτη ΙΟΒΕ οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας
Για «απορρόφηση σημαντικού μέρους της επιβάρυνσης που προκύπτει από το υψηλό κόστος των υπηρεσιών υγείας», κάνει λόγο η ERGO Ασφαλιστική
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Παράταση στην ολοκλήρωση του deal για την ΗΛΕΚΤΩΡ – Οι αποφάσεις Motor Oil και ΕΛΛΑΚΤΩΡ
Για την ολοκλήρωση της εξαγοράς της ΗΛΕΚΤΩΡ, οι Motor Oil και ΕΛΛΑΚΤΩΡ ανανέωσαν τις ειδικές άδειες της σύμβασης αγοραπωλησίας - Ο ρόλος της Επιτροπής Ανταγωνισμού
Η Γαλαξίας ανανέωσε το ομαδικό συμβόλαιο ασφάλισης των υπαλλήλων της
Σύμφωνα με την Γαλαξίας, καλύπτονται περισσότεροι από 5.300 εργαζόμενοι της αλυσίδας
Νέο πόλο στη μικρή λιανική από τη Motor Oil - Η Core Innovations και οι εξαγορές
Οι κινήσεις της Motor Oil στη λεγόμενη «μικρή λιανική» - Ο κλάδος αθροίζει πωλήσεις πάνω από 5 δισ. ευρώ
Οι τράπεζες που συνεργάζονται με την Αναπτυξιακή για το «Σπίτι μου ΙΙ»
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται κατά 50% από τους πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και κατά 50% από τα τραπεζικά ιδρύματα
Syndea: Αναπροσαρμόζει τα ασφάλιστρα των Ισόβιων Συμβολαίων Υγείας
Η Syndea ανακοίνωσε ότι προσπαθεί να απορροφήσει σημαντικό μέρος των αυξήσεων, μειώνοντας τον αντίκτυπο στους ασφαλισμένους
Από σήμερα εισιτήριο στο... κινητό - Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αλλάζει τα δεδομένα στις αθηναϊκές συγκοινωνίες
Με το έργο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, το tap2ride μετατρέπει το κινητό τηλέφωνο σε εισιτήριο και εισάγει τις συγκοινωνίες της Αθήνας στο μέλλον
Toyota Ελλάς: Αύξηση 39% στις πωλήσεις το 2024
Η Toyota Ελλάς ανακοίνωσε ότι ταξινομήθηκαν 25.626 οχήματα, σημειώνοντας 17,4% μερίδιο αγοράς, το υψηλότερο στην ιστορία της στην Ελλάδα
Νέα συνεργασία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ με σούπερ μάρκετ Θανόπουλος
ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ: Από τις 9 Ιανουαρίου μέχρι και τις 7 Φεβρουαρίου 2025 το κοινό θα έχει την ευκαιρία να ενημερώνεται με κεντρικό μήνυμα το «Το ‘ψαξες;»