Στη συμφωνία Γαλλίας, Ισπανίας και Πορτογαλίας για την κατασκευή του νέου αγωγού υδρογόνου που θα μεταφέρει πράσινο αέριο από την Ιβηρική Χερσόνησο στην υπόλοιπη Ευρώπη θα συμμετέχει η Γερμανία, σύμφωνα με την κοινή δήλωση Γαλλίας – Γερμανίας στο πλαίσιο της 60ης επετείου για τη Συνθήκης των Ηλυσίων, όπως γράφει η DW.
Ο αγωγός
Ο αγωγός H2Med, θα συνδέσει την Πορτογαλία και την Ισπανία με τη Γαλλία και τώρα και τη Γερμανία για να καλύψει περίπου το 10% της ζήτησης υδρογόνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα τεθεί σε λειτουργία έως το 2030.
Γερμανία – Γαλλία… ενεργειακή συμμαχία
Ο υποθαλάσσιος αγωγός που διέρχεται τη Μεσόγειο θα μεταφέρει πράσινο υδρογόνο, το οποίο θα παράγεται από νερό μέσω ηλεκτρόλυσης με χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η ισπανική κυβέρνηση εκτιμά ότι η H2Med θα έχει τη δυνατότητα να προμηθεύει περίπου δύο εκατομμύρια μετρικούς τόνους υδρογόνου ετησίως.
Η ιδιαίτερη σημασία της κατασκευής του συγκεκριμένου έργου προκύπτει σαφώς από τη συγκεκριμένη περίοδο κατά την οποία η Ευρώπη προσπαθεί να μειώσει την εξάρτηση από τη ρωσική ενέργεια και να στραφεί από τα ορυκτά καύσιμα σε καθαρότερη ενέργεια.
Γαλλο-γερμανική συμφωνία
Ο γερμανός καγκελάριος Όλαφ Σολτς και ο γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δήλωσαν ότι «ενισχύουμε τις επενδύσεις μας στις τεχνολογίες του αύριο, ιδιαίτερα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και στις ενέργειες χαμηλών εκπομπών άνθρακα».
Μια κοινή ομάδα εργασίας μεταξύ των δύο χωρών θα κάνει «συστάσεις για τις στρατηγικές μας επιλογές όσον αφορά την ανάπτυξη υδρογόνου», στα τέλη Απριλίου 2023.
Ο Μακρόν είπε μετά τη φιλοξενία του Σολτς στο Παρίσι: «Αρχίσαμε να μιλάμε για μια στρατηγική για το τι θέλουμε να κάνουμε στο ενεργειακό πεδίο».
Ο Σολτς από την πλευρά του σημείωσε: «Θέλουμε το υδρογόνο να είναι διαθέσιμο σε μεγάλες ποσότητες και σε προσιτές τιμές ως το αέριο του μέλλοντος». Πρόσθεσε ακόμη πως «πρόκειται για μια τεχνολογική πρόοδο που μόνο από κοινού μπορούμε να πετύχουμε. Και έχουμε επίσης συμφωνήσει ότι θέλουμε να το πετύχουμε αυτό μαζί».
Χαιρετίζει η Ισπανία
Ο ισπανός πρωθυπουργός Πέδρο Σάντσες υποδέχθηκε με ικανοποίηση τα νέα, δημοσιεύοντας ένα μήνυμα στο Twitter στο οποίο γράφει:
Η Γερμανία προσχωρεί στο H2Med μαζί με τη Γαλλία, την Πορτογαλία και την Ισπανία.
Μετά τη Συνθήκη της Βαρκελώνης, ο πράσινος διάδρομος ενισχύει σίγουρα την πανευρωπαϊκή του διάσταση.
Μια νέα ιβηρική λύση, και υπάρχουν ήδη δύο, υπέρ της ευρωπαϊκής ενεργειακής κυριαρχίας.
Alemania se suma al H2Med junto a Francia, Portugal y España.
Tras el Tratado de Barcelona, el corredor verde refuerza definitivamente su dimensión paneuropea.
Una nueva solución ibérica, y ya van dos, en favor de la soberanía energética europea.💪
— Pedro Sánchez (@sanchezcastejon) January 22, 2023
Όταν η Μαδρίτη, το Παρίσι και η Λισαβόνα συμφώνησαν τον Δεκέμβριο για την κατασκευή του αγωγού, αναμενόταν να κοστίσει 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ (2,6 δισεκατομμύρια δολάρια). Ωστόσο, δεν ήταν αμέσως σαφές πόσο θα πρόσθετε στο κόστος η συμπερίληψη της Γερμανίας.
Latest News
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»
Πρωταγωνίστρια στα PPAs η Ελλάδα
Τα τεχνολογικά μεγαθήρια όπως η Amazon, η Google και η Microsoft επιλέγουν την Ελλάδα για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια
Ποιες οι περιοχές με το μεγαλύτερο προβάδισμα στο Εξοικονομώ 2025
Στον Οδηγό του προγράμματος περιλαμβάνεται η κατάταξη κάθε οικισμού της χώρας ξεχωριστά, ως προς το κριτήριο των «βαθμοημερών»
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Πώς η Νορβηγία πρωτοστατεί στην ηλεκτροκίνηση
Μέχρι το τέλος του 2025 θα πωλούνται στη Νορβηγία μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Τι διδάγματα μπορεί να πάρει η Ευρώπη από το success-story της χώρας στην ηλεκτροκίνηση;
Αλλαγές σε ΚΤΕΟ, ηλεκτροφόρτιση και μεταχειρισμένα - Τι πρέπει να γνωρίζετε
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που συζητήθηκε στο υπουργικό συμβούλιο
Η κλιματική αλλαγή δείχνει τα δόντια της - Προστέθηκαν 41 μέρες επικίνδυνης ζέστης
Η κλιματική αλλαγή αποτελεί τον υπ’ αριθμόν ένα κίνδυνο για την ανθρωπότητα, με τους καύσωνες εντείνονται κάθε χρόνο λόγω της καύσης ορυκτών καυσίμων που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου
Ο κόσμος ξεπέρασε το όριο του 1,5°C ως προς την αύξηση της μέσης θερμοκρασίας το 2024
Η συμφωνία του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή και ο στόχος για τη συγκράτηση της αύξησης της μέσης θερμοκρασίας έμειναν μόνο στα χαρτιά
Πάνω από 320 δισ. δολ. ο «λογαριασμός» των φυσικών καταστροφών το 2024
Σύμφωνα με τον αντασφαλιστικό κολοσσό Munich Re το μεγαλύτερο ποσοστό των απωλειών είναι «ανασφάλιστες»
Αυξημένες πωλήσεις αναφέρει η σουηδική Polestar
Η Polestar ανακοίνωσε λιανικές πωλήσεις 12.256 για το τέταρτο τρίμηνο του 2024 ,έναντι 11.640 κατα το ίδιο διάστημα του 2023