Μπορεί το «πολιτικό θερμόμετρο» να αυξάνεται όσο πλησιάζει η ώρα των εκλογών -σήμερα μάλιστα χτύπησε «κόκκινο» με την πρόταση μορφής που κατέθεσε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης- ωστόσο οι ξένοι επενδυτές δεν φαίνεται να πτοούνται ούτε… κατ’ ελάχιστον
  • Αντίθετα, συνεχίζουν ακάθεκτοι να αναζητούν ευκαιρίες στην ελληνική αγορά.
  • Κάποιοι μάλιστα, πηγαίνουν ένα βήμα παραπέρα, καταθέτοντας όπως μαθαίνουμε επίσημες προτάσεις συνεργασίας (!). Ακόμη και για μεγάλα deals, τα οποία απαιτούν δέσμευση εκατοντάδων εκατομμυρίων…
  • «Το πολιτικό ρίσκο, αυτή τη στιγμή, αξιολογείται πολύ χαμηλά στις επενδυτικές αποφάσεις αρκετών ξένων για την Ελλάδα. Μπορεί να είναι και η δέκατη στη σειρά ερώτηση που κάνουν….», λέει στη στήλη άνθρωπος που συνομιλεί με διεθνή funds.
  • Η αίσθηση που υπάρχει στην αγορά είναι πως ανεξάρτητα από το αποτέλεσμα της κάλπης, δεν θα υπάρξει παρατεταμένη ακυβερνησία και πως ακόμη και εάν χρειαστούν δεύτερες εκλογές θα σχηματιστεί κυβέρνηση.
  • Αρκετοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι ο πολιτικός κόσμος έχει ωριμάσει καθώς έχει μάθει από την περιπέτεια που ζήσαμε ως χώρα όλη την προηγούμενη δεκαετία και δεν θα επαναλάβει τα ίδια λάθη.
  • Το σημαντικότερο, όπως εύστοχα παρατηρεί συνομιλητής της στήλης, είναι να έχει ωριμάσει το εκλογικό σώμα… γιατί αυτό θα κρίνει και το αποτέλεσμα.

——————————————————————————————————

Το ραντεβού του Airbnb στον… αέρα

  • Στο ακουστικό… περιμένουν ακόμη οι εκπρόσωποι του Airbnb στην Ελλάδα για την συνάντηση με τον υφυπουργό Οικονομικών, Απόστολο Βεσυρόπουλο.
  • Παρ’ ότι όπως μαθαίνουμε το ραντεβού είχε κανονιστεί με τη… μεσολάβηση τρίτων εδώ και περίπου τρεις εβδομάδες, εντούτοις μέχρι σήμερα παραμένει μετέωρο…
  • Δεν αποκλείεται πάντως από στιγμή σε στιγμή να χτυπήσει το τηλέφωνο και να ανοίξουν οι πόρτες του υπουργείου για να καταθέσουν τις απόψεις τους.
  • Βέβαια, το θέμα του κλάδου… έχει τακτοποιηθεί. Τουλάχιστον μέχρι τις εκλογές, όπως παρατηρεί εύστοχα άνθρωπος που κινείται στον χώρο.
  • Η κυβέρνηση «ανέκρουσε πρύμναν» και οι όποιες σκέψεις υπήρχαν για αυστηροποίηση του πλαισίου λειτουργίας όπως ζητούσαν οι ξενοδόχοι παραπέμφθηκαν… στις καλένδες.
  • Η πίεση που άσκησαν οι χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων μέτρησε καταλυτικά, ειδικά ενόψει εθνικών εκλογών. Δεν είναι άλλωστε καιρός για να δυσαρεστούνται οι ψηφοφόροι.
  • Να φανταστούμε πως ρόλο έπαιξαν και τα πολύτιμα έσοδα που φέρνει η δραστηριότητα στα δημόσια ταμεία. Αλλά και ο θετικός αντίκτυπος στις τοπικές οικονομίες, θα προσθέσουμε εμείς.
  • Για όσους τυχόν δεν γνωρίζουν από τουριστικές περιοχές, οι τουρίστες που έμειναν σε καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης -όπως είναι η σωστή ορολογία- ήταν αυτοί που ξόδεψαν τα περισσότερα χρήματα στην περιοχή…
  • Και όχι όσοι έκαναν τις διακοπές τους σε ξενοδοχεία all inclusive, όπου είναι όλα είναι πληρωμένα από το φαγητό και το ποτό μέχρι τη διασκέδαση.

——————————————————————————————————

Μηχανικός, επάγγελμα που απειλείται με εξαφάνιση…

  • Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε.
  • Τουλάχιστον όσον αφορά την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά εργασίας είναι σίγουρο ότι ισχύει το δεύτερο.
  • Δεν εξηγείται διαφορετικά το γεγονός πως αρκετές επιχειρήσεις παρ’ ότι προσφέρουν παχυλές αμοιβές δεν μπορούν να βρουν το κατάλληλο προσωπικό.
  • Σπανίζουν όχι μόνο οι ανειδίκευτοι εργάτες αλλά και οι… εξειδικευμένοι με τα ανάλογα προσόντα.
  • Ενδεικτική είναι η περίπτωση μεγάλης εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο του real estate, η οποία όπως μαθαίνουμε αδυνατεί να βρει μηχανικούς αν και προσφέρει περίπου 50.000 με 60.000 ευρώ τον χρόνο!
  • Όσες φορές έχει αναρτήσει αγγελία για μηχανικό δεν εμφανίζεται κανείς…
  • Αντίθετα, μόλις αναρτήσει αγγελία για υπεύθυνο μάρκετινγκ γίνεται… χαμός. Μέσα σε χρόνο dt μπορεί να φθάσουν και 100 βιογραφικά.
  • Και αυτό παρ’ ότι οι απολαβές για αυτή την θέση είναι αισθητά λιγότερες. Υπολογίζονται σε περίπου 30.000 ευρώ τον χρόνο.
  • Οι άνθρωποι της εταιρείας δηλώνουν απεγνωσμένοι με την κατάσταση που επικρατεί, λέγοντας μάλιστα πως «έτσι όπως πάμε δεν θα έχουμε ανθρώπους να εκτελέσουν τα έργα που αναλαμβάνουμε…».
  • Πέρα από την εντελώς λανθασμένη κατεύθυνση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, όπου η τεχνική κατάρτιση υστερεί εκτιμάται πως τώρα πληρώνουμε και την λάθος νοοτροπία με την οποία μεγάλωσαν γενιές και γενιές.
  • «Όλοι οι γονείς ήθελαν τα παιδιά τους να σπουδάσουν γιατροί και δικηγόροι. Άντε και οικονομολόγοι. Και υποτιμούσαν επαγγέλματα όπως του υδραυλικού και του ηλεκτρολόγου παρ’ ότι προσφέρουν αξιοπρεπείς απολαβές…», σημειώνει χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς.
  • Βέβαια, όπως λέει ποτέ δεν είναι αργά για να βελτιώσουμε τα πράγματα. Μόνο που μέχρι να γίνει αυτό θα πληρώσουμε τις συνέπειες της απρονοησίας μας…

——————————————————————————————————

Η αναφορά του πρέσβη Τσούνη στον Έλληνα γκουρού του μάρκετινγκ

  • Υψηλοί προσκεκλημένοι και ξεχωριστές προσωπικότητες, όπως μαθαίνουμε, έδωσαν το παρών στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του Propeller Club.
  • Ο πληροφοριοδότης μας ξεχώρισε τον Αμερικανό Πρέσβη, Τζορτζ Τσούνη και τον Έλληνα γκουρού του μάρκετινγκ, Peter Economides.
  • Αίσθηση μάλιστα έκαναν τα καλά λόγια του κ. Τσούνη για την πορεία του κ. Economides, τα οποία όπως πληροφορούμαστε εξέπληξαν ευχάριστα τον δεύτερο.
  • Ο άνθρωπος που έχει συνεργαστεί και με τον Στιβ Τζομπς, του οραματιστή και επιχειρηματία που απογείωσε την Apple αυτή την εποχή εργάζεται πάνω σε διάφορα projects για μεγάλες πολυεθνικές του εξωτερικού από τον χώρο της υγείας.
  • Το προηγούμενο μεγάλο project ήταν η ανανέωση του brand για τις θρυλικές μπότες «Dr. Martens».
  • Να θυμίσουμε για όσους πιθανόν δεν γνωρίζουν πως ο εμπλέκεται και στην επένδυση για την δημιουργία «food hall» (αγοράς τροφίμων) στη Στοά Αρσακείου.
  • Ο κ. Economides δηλώνει σε συνομιλητές του ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον της Ελλάδας, επισημαίνοντας πως η χώρα μας έχει σημειώσει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια και το κλίμα στο εξωτερικό για τις ελληνικές επιχειρήσεις έχει βελτιωθεί αισθητά…
  • Καμία σχέση με τις αρχές και τα μέσα της περασμένης δεκαετίας που άκουγαν Ελλάδα και έτρεχαν να φύγουν μακριά…

Latest News