
Σε συμφωνία για τερματισμό της συμμαχίας τους τον Ιανουάριο του 2025, κατέληξαν η Maersk της Δανίας και η MSC με έδρα την Ελβετία, οι μεγαλύτερες εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, προκειμένου να ακολουθήσουν μεμονωμένες στρατηγικές.
Η συμμαχία 2M δημιουργήθηκε το 2015, προκειμένου να αντιμετωπίσει την αδύναμη ζήτηση και να διασφαλίσει ανταγωνιστικές και οικονομικά αποδοτικές λειτουργίες στις κύριες ναυτιλιακές διαδρομές από την Ασία προς την Ευρώπη, καθώς και στον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό ωκεανό.
Και οι δύο εταιρείες έκριναν τη συμμαχία ως έναν αποτελεσματικό τρόπο διαχείρισης μεγαλύτερης χωρητικότητας μετά την αγορά νέων μεγάλων πλοίων.
Αλλαγή κορυφής στην Maersk – Ποιος «παίρνει τη σκυτάλη»
Αλλαγή στρατηγικής
Πιο πρόσφατα, η MSC ανταποκρίθηκε στις αυξανόμενες τιμές ναυτιλίας που προκαλούνται από καθυστερήσεις και σημεία συμφόρησης που σχετίζονται με την πανδημία, αυξάνοντας το μέγεθος του στόλου της, ενώ η Maersk διατήρησε το μέγεθος του στόλου της ως επί το πλείστον σταθερό.
«Σήμερα, έχουμε μια πολύ διαφορετική στρατηγική, όπου εξετάζουμε περισσότερο πώς να ενσωματώσουμε τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων στη θάλασσα με τις χερσαίες επιχειρήσεις της εφοδιαστικής μας δραστηριότητας», δήλωσε ο επικεφαλής της θαλάσσιας ναυτιλίας της Maersk, Johan Sigsgaard, σε συνέντευξή του στο Reuters.
«Η λειτουργία του δικού μας δικτύου μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία και μας επιτρέπει να συνδέουμε τα πλοία μας ακριβώς εκεί που θέλουμε», είπε.
Η Maersk εκτιμά ότι θα είναι σε θέση να προσφέρει θαλάσσια ναυτιλία στην ίδια κλίμακα όταν λήξει η συνεργασία με την MSC χωρίς να αυξηθεί το κόστος μεταφοράς κάθε εμπορευματοκιβωτίου στη θάλασσα, είπε ο Sigsgaard.
Η MSC ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι «συνεχίζουμε να ενισχύουμε και να εκσυγχρονίζουμε τον στόλο μας, παρέχοντάς μας την κλίμακα που χρειαζόμαστε για το πιο ολοκληρωμένο δίκτυο θαλάσσιων και μικρών αποστάσεων στην αγορά».
Η MSC, ιδιωτική ιδιοκτησία της οικογένειας Aponte, ξεπέρασε τη Maersk ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβώτιο στον κόσμο το 2021. Και οι δύο εταιρείες κατέχουν μερίδιο αγοράς περίπου 17%.
«Έχουμε τσακωθεί σκληρά για τους πελάτες και το μερίδιο αγοράς τα τελευταία οκτώ χρόνια. Δεν βλέπω αυξημένο ανταγωνισμό ως αποτέλεσμα αυτού», δήλωσε χαρακτηριστικά, ο Sigsgaard.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.