![LNG carriers: Μείωση στα ναύλα – Πού αποδίδεται](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/LNG11-3-1.jpg)
Πτώση καταγράφεται στους spot ναύλους των LNG carriers, σύμφωνα με τη Spark Commodities, καθώς η προσφορά πλοίων παραμένει υψηλή.
Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Οκτώβριο, οι ναύλοι σε Ατλαντικό και Ειρηνικό για LNG carriers, μεταφορικής ικανότητας άνω των 160.000 κ.μ., ξεπέρασαν τα 400.000 δολάρια/ημέρα, ενώ στον Ατλαντικό έφτασαν σε ποσά ρεκόρ, ακόμα και στα 480.000 δολ./ημέρα.
Πλέον η ναυλαγορά έχει υποχωρήσει με τα συμβόλαια να κινούνται κάτω από τα 100.000 δολάρια/ημέρα τον Ιανουάριο, με τον ναυλομεσιτικό οίκο να αναφέρει ως κύρια παράμετρο της πτώσης των ναύλων, ειδικά στον Ατλαντικό, την καθυστέρηση της επανέναρξης λειτουργίας της μονάδας LNG της Freeport στο Τέξας, που τον περασμένο Ιούνιο υπέστη μεγάλη ζημιά από έκρηξη.
Αύξηση ζήτησης από το 2026
Αξίζει να σημειωθεί ότι από το 2026 αναμένεται νέα μεγάλη αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG carriers). Ολοι οι ειδικοί συμφωνούν ότι για τα επόμενα δύο χρόνια, το 2023 και το 2024, θα κυριαρχήσει η περιορισμένη αύξηση παραγωγής LNG με μία υπερπροσφορά σχεδόν νεότευκτων LNG carriers. Η εξέλιξη αυτή μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα τον περιορισμό του βαθμού απασχόλησης των πλοίων που δεν συνδέονται βέβαια με πολυετή συμβόλαια ναύλωσης.
Για περιορισμένη προσφορά LNG τα επόμενα δύο χρόνια λόγω ανεπαρκών επενδύσεων έγινε λόγος και σε συνέδριο στο Αμπου Ντάμπι από αξιωματούχους του Κατάρ και των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, σύμφωνα με το platts.
Για το 2023 αυτό που φαίνεται είναι μια σταθερή ζήτηση LNG από την Ευρώπη, ενώ επισημαίνεται ακόμη από τους αναλυτές ότι τα 32 νεότευκτα LNG carriers που έχουν προγραμματιστεί για παράδοση το 2023 «κουμπώνουν» με τους 17 εκατομμύρια τόνους νέας δυναμικότητας υγροποίησης που θα προστεθούν το τρέχον έτος. Ωστόσο μια άνοδος της ζήτησης από την Απω Ανατολή και ο ψυχρότερος καιρός θα μπορούσαν να επηρεάσουν την υφιστάμενη ισορροπία προσφοράς και ζήτησης, καθώς παράλληλα έχουν προγραμματισθεί και πολλοί δεξαμενισμοί LNG carriers το 2023.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ερυθρά Θάλασσα: Νέα πλήγματα Χούθι – Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/Houthi-2-768x432-1-600x338.jpg)
Νέα πλήγματα Χούθι - Και ελληνικό πλοίο μεταξύ των στόχων
Το ελληνικό πλοίο υπέστη μικρές ζημιές στην αριστερή πλευρά, χωρίς να αναφερθούν θύματα, ενημέρωσε η εταιρεία
![Cosco: Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/olp1-600x384.jpg)
Εξακολουθεί να «χάνει» containers ο Πειραιάς
Τον Ιούνιο κατέγραψε πτώση 10,1% στη διακίνηση containers και συνολικά στο πρώτο εξάμηνο μείωση 12,9%
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023