Μέτρα για την πλήρη απεξάρτηση από την Google λαμβάνει η Apple δημιουργώντας δικό της λογισμικό για τους χάρτες, την αναζήτηση και τη διαφήμιση και μπαίνοντας έτσι σε τροχιά σύγκρουσης με την Alphabet.
Google: Η μητρική εταιρεία Alphabet ανακοίνωσε 12.000 απολύσεις
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, οι δύο γίγαντες της Silicon Valley είναι αντίπαλοι στην αγορά των smartphones από τότε που η Google απέκτησε και έκανε δημοφιλές το λειτουργικό σύστημα Android τη δεκαετία του 2000. Εξαρχής ο Steve Jobs αποκάλεσε το Android «κλεμμένο προϊόν» που μιμείται το λογισμικό των κινητών της Apple, κηρύσσοντας εν συνεχεία επιχειρηματικό «πόλεμο» στην Google με πρώτο βήμα την εκδίωξη του τότε διευθύνοντος συμβούλου της Google από το διοικητικό συμβούλιο της Apple, το 2009.
Ο «σιωπηλός πόλεμος»
Έκτοτε κύλισε πολύ νερό στο αυλάκι. Όμως η Apple εξακολουθεί να κρατά «μνησικακία» έναντι της Google, σύμφωνα με δύο πρώην μηχανικούς της κατασκευάστριας των iPhone που επικαλούνται οι Financial Times.
Ένας από αυτούς τους ανθρώπους δήλωσε ότι η Apple εξακολουθεί να διεξάγει έναν «σιωπηλό πόλεμο» εναντίον της αντιπάλου της. Αυτό το κάνει αναπτύσσοντας χαρακτηριστικά που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στην κατασκευάστρια των iPhone να διαχωρίσει περαιτέρω τα προϊόντα της από τις υπηρεσίες που προσφέρει η Google.
Οι χάρτες
Το πρώτο μέτωπο αυτής της μάχης είναι οι Χάρτες της Apple, οι οποίοι έχουν βελτιωθεί σημαντικά την τελευταία δεκαετία, φτάνοντας στο σημείο – φέτος – να προσφέρουν τη δυνατότητα στις εταιρείες να διεκδικούν την ψηφιακή τους τοποθεσία ώστε να μπορούν να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες, να εμφανίζουν φωτογραφίες και να δίνουν προσφορές.
Αυτό αποτελεί άμεση πρόκληση για τους Χάρτες της Google, η οποία συνεργάζεται με την πλατφόρμα συστάσεων Yelp για να προσφέρει παρόμοιες πληροφορίες και πραγματοποιεί έσοδα από διαφημίσεις.
Το Business Connect προχωράει ακόμη παραπέρα, αξιοποιώντας το λειτουργικό σύστημα της Apple για να προσφέρει στους χρήστες του iOS μοναδικά χαρακτηριστικά, όπως η απρόσκοπτη αλληλεπίδραση με το Apple Pay ή το Business Chat.
Η αναζήτηση
Το δεύτερο μέτωπο στη μάχη είναι η αναζήτηση. Αν και η Apple σπάνια συζητά για προϊόντα της που βρίσκονται σε εξέλιξη, η εταιρεία εργάζεται εδώ και καιρό σε ένα χαρακτηριστικό γνωστό εσωτερικά ως «Apple Search», ένα εργαλείο που διευκολύνει «δισεκατομμύρια αναζητήσεις» την ημέρα, σύμφωνα με υπαλλήλους του πρότζεκτ.
Η Apple προσπαθεί να μπει στον χώρο τον μηχανών αναζήτησης τουλάχιστον από το 2013. Οι προοπτικές της όμως ενισχύθηκαν μετά το 2019 με την εξαγορά της Laserlike, μιας νεοσύστατης εταιρείας τεχνητής νοημοσύνης που ιδρύθηκε από πρώην μηχανικούς της Google.
Ο Josh Koenig, επικεφαλής στρατηγικής της πλατφόρμας Pantheon, δήλωσε ότι η Apple θα μπορούσε γρήγορα να αποσπάσει σημαντικό μέρος από το 92% του μεριδίου της Google στην αγορά αναζήτησης, αφαιρώντας το Google Search από προεπιλεγμένη ρύθμιση για 1,2 δισ. χρήστες iPhone.
«Αν η Apple μπορούσε να κατασκευάσει κάτι που να είναι ουσιαστικά τόσο καλό όσο το ‘Google classic’ – η Google γύρω στο 2010, όταν ήταν μια απλή μηχανή αναζήτησης λιγότερο βελτιστοποιημένη για έσοδα από διαφημίσεις – οι άνθρωποι ίσως το προτιμούσαν», δήλωσε ο Koenig.
Ωστόσο, αυτό θα κόστιζε ακριβά στην Apple, που λαμβάνει από την Alphabet από 8 έως 12 δισ. δολάρια ετησίως για να διατηρεί την Google ως προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στο iOS, σύμφωνα με το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ.
Παρόλα αυτά, η εκτόπιση της Google στο iPhone και η διαβεβαίωση των χρηστών ότι τα διαδικτυακά ερωτήματά τους δεν θα διαρρεύσουν σε τρίτους μεσίτες δεδομένων, θα ευθυγραμμιζόταν με τις αλλαγές στο λογισμικό και την εκστρατεία μάρκετινγκ της Apple που επικεντρώνονται στην προστασία της ιδιωτικής ζωής – ενώ ενδεχομένως θα επέφερε ένα τεράστιο πλήγμα στις επιχειρήσεις της Google.
Η διαφήμιση
Το τρίτο μέτωπο στη μάχη της Apple θα μπορούσε να αποδειχθεί το πιο καταστροφικό: οι φιλοδοξίες της στη διαδικτυακή διαφήμιση, που προσφέρει στην Alphabet πάνω από το 80% των εσόδων της.
Το περασμένο καλοκαίρι, η Apple ανακοίνωσε ότι αναζητούσε κάποιον για να «καθοδηγήσει το σχεδιασμό της πιο προωθημένης ως προς την προστασία της ιδιωτικής ζωής, εξελιγμένης πλατφόρμας αναζήτησης». Η αγγελία εργασίας ήταν μια ένδειξη ότι η Apple θέλει να δημιουργήσει ένα νέο δίκτυο διαφημίσεων που θα αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο οι διαφημίσεις φτάνουν στους χρήστες του iPhone, κρατώντας μακριά τα τρίτα μέρη.
Οι κινήσεις της Apple στα τρία αυτά μέτωπα έχουν κάνει τη θέση της Alphabet εντός του iOS να φαντάζει πιο ευάλωτη από ποτέ.
Latest News
Δήμαρχος στην Ιταλία παλεύει να σταματήσει πώληση ναπολιτάνικης νησίδας
Ο δήμαρχος του Bacoli, στην Ιταλία, υποστηρίζει πως θέλει να αγοράσει την Punta Pennata και να τη μετατρέψει σε «υπαίθριο μουσείο»
Κάτι τρέχει με τα κινεζικά ομόλογα
Πώς θέλει η Λαϊκή τράπεζα της Κίνας να στηρίξει το γιουάν
Πώς ο Μασκ προκάλεσε την ομόνοια των Βρετανών πολιτικών
Τα κόμματα του Ηνωμένου Βασιλείου ενώνονται προτρέποντας τον Τραμπ να επανεξετάσει την ανάμιξη του Μασκ
Διαφωνεί και το δείχνει - Η BlackRock γυρίζει πλάτη στις κλιματικές ανησυχίες
Η BlackRock, ο μεγαλύτερος διαχειριστής χρημάτων στον κόσμο είχε αποκτήσει φήμη ως ηγέτης βιώσιμων επενδύσεων
Το χρυσό πάρεργο του Νάιτζελ Φάρατζ
Ο Νάιτζελ Φάρατζ πληρώθηκε 189.000 λίρες πέρυσι από εταιρεία χρυσού για να εργαστεί με μερική απασχόληση
Γιατί αποτυγχάνει το άνοιγμα της Κίνας στους ξένους τουρίστες
Η Κίνα προχώρησε σε ένα μεγάλο άνοιγμα προς ξένους τουρίστες όμως τα τουριστικά έσοδα απέχουν πολύ από το 2019
Ο Τραμπ απειλεί την ισορροπία ΕΕ και ΗΠΑ - Τι αλλάζει σε εμπόριο και αμυντικές δαπάνες
ΕΕ και ΗΠΑ είναι οι μεγαλύτεροι εμπορικοί εταίροι στον κόσμο -Πώς οι δασμοί θα επηρεάσουν την οικονομική τους σχέση
Η Σερβία δηλώνει έτοιμη να εξαγοράσει το μερίδιο της Gazprom στο διυλιστήριο NIS
«Έχουμε τα χρήματα» για να αγοράσουμε πίσω το ρωσικό μερίδιο στο Naftna Industrija Srbije, δήλωσε ο πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς
Τι φέρνει το 2025 για την παγκόσμια οικονομία - Οι χρησμοί του ΔΝΤ και ο φόβος για τις ΗΠΑ
«Οι χώρες δεν μπορούν να δανειστούν για να ξεφύγουν», επισήμανε η επικεφαλής του ΔΝΤ, Κρισταλίνα Γκεοργκίεβα
Οι 9+1 κορυφαίες τάσεις για το 2025 - Στην κρυστάλλινη σφαίρα των FT
Οι προβλέψεις για το 2025 υποθέτουν ότι οι αλλαγές στην αγορά θα υπαγορευθούν από τον Τραμπ - Αλλά όχι μόνο...