Ο διαμοιρασμός των κωδικών μεταξύ των συνδρομητών του Netflix είναι ένα ζήτημα που έχει απασχολήσεις πολλάκις τους ιθύνοντες την πλατφόρμα συνεχούς ροής βίντεο κατά παραγγελιά.
Μετά από μια χρονιά στην οποία η μεγαλύτερη πλατφόρμα του είδους στον κόσμο είδε να μειώνονται συνδρομητές και κέρδη, έχει έρθει η ώρα να αναλάβει δράση όπως έχει προαναγγείλει εξάλλου, όπως επισημαίνει δημοσίευμα των Financial Times.
Netflix: Ποιος είναι ο 62χρονος συνιδρυτής που «αποστρατεύτηκε»
Σε πρώτη φάση η εταιρεία θέλει να αποτρέψει τον διαμοιρασμό κωδικών ανάμεσα σε διαφορετικά νοικοκυριά και να τον επιτρέπει στα μέλη ενός νοικοκυριού μόνο.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα MacRumors, περί των 222 εκατ. νοικοκυριών διαμοιράζονται του κωδικούς τους με άλλα 100 εκατ. νοικοκυριά, τα οποία όπως είναι φυσικό το Netflix θέλει να τα κάνει μετατρέψει σε συνδρομητές του.
Στις σκέψεις υπάρχει το ενδεχόμενο για μια χρέωση της τάξεως των 3 δολαρίων για εκείνους που διαμοιράζονται κωδικούς, κάτι που ήδη έχει δοκιμασθεί σε κάποιες χώρες. Εντούτοις επί του παρόντος, πιο πιθανό μοιάζει η πλατφόρμα να απαιτεί τη δημιουργία ενός δεύτερου λογαριασμού έναντι μιας πιο φθηνής συνδρομής.
Η εκδοχή των διαφημίσεων
Αυτό που δεν μπορεί να ισχυρισθεί κάποιος είναι ότι τα στελέχη της εταιρείας μένουν αδρανή. Τουναντίον, θέλουν πάντα να προηγούνται των εξελίξεων ούτως ώστε να μην τους προσπερνούν.
Βλέποντας να χάνονται περί του 1 εκατ. συνδρομητές το β΄ τρίμηνο του 2022, οι ιθύνοντες την πλατφόρμα ανέλαβαν δράση. Στο πλαίσιο αυτό προσέφεραν μια πιο φθηνή συνδρομή στην οποία όμως θα προβάλλονται διαφημίσεις, με τις αναφορές να κάνουν λόγο συνολικής διάρκειας μεταξύ πέντε με έξι λεπτών ανά ώρα.
Όμως η προσφορά αυτή δεν έτυχε ευρείας αποδοχής. Σύμφωνα με το Verge μόλις το 9% των νέων συνδρομών στις ΗΠΑ έγιναν στη «Βασική Κατηγορία με Διαφημίσεις», με διαφορά η λιγότερο δημοφιλής κατηγορία Ακόμη χειρότερη είναι η εικόνα αναφορικά με τους ήδη υπάρχοντες συνδρομητές, καθώς βάσει των στοιχείων της Antenna μόλις το 0,1% εξ αυτών μεταπήδησε στην κατηγορία αυτή.
Πώς θα γίνεται ο εντοπισμός του διαμοιρασμού
Το Netflix διαθέτει μια πλειάδα τρόπων προκειμένου να συλλέγει δεδομένα, μέσω των ΙΡ διευθύνσεων, την ταυτότητα των συσκευών και τη δραστηριότητα των λογαριασμών. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να διαπιστώνει αν κωδικός του διαμοιράζεται σε συσκευές ή σε χρήστες που δεν είναι «δηλωμένοι».
Είναι εντέλει παράνομος ο διαμοιρασμός των κωδικών
Η επίσημη θέση των ρυθμιστικών αρχών δεν είναι ξεκάθαρη. Μόνο η Βρετανία έχει πάρει σαφή τοποθέτηση, χαρακτηρίζοντας τον διαμοιρασμό των κωδικών παράνομο. Η Υπηρεσία Πνευματικής Ιδιοκτησίας είναι απολύτως κατατοπιστική στις οδηγίες της:
«Η πειρατεία είναι ένα μεγάλο ζήτημα για την ψυχαγωγία και τις δημιουργικές βιομηχανίες. Η χρήση προσωπικών φωτογραφιών από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δίχως άδεια, ή η πρόσβαση σε ταινίες, σειρές ή ζωντανά αθλητικά γεγονότα μέσω των κουτιών Kodi ή παρόμοιων κουτιών και εφαρμογών απουσία πληρωμένης συνδρομής, συνιστά παράβαση του δικαιώματος χρήσης και μπορεί να χαρακτηρισθεί ως έγκλημα».
Ο κίνδυνος του κοινού κωδικού
Η χρήση των κοινών κωδικών ενέχει τον κίνδυνο της ασφάλειας. Κι αυτό διότι οι χρήστες τείνουν να φτιάχνουν εύκολους στη απομνημόνευση κωδικούς και τους οποίους τους χρησιμοποιούν και σε άλλες υπηρεσίες. Οι κωδικοί μπορούν να διαμοιράζονται μέσω διάφορων ασφαλών τρόπων, ωστόσο λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν τις δυνατότητες αυτές κι ελάχιστοι που κάνουν χρήση αυτών.
.
Latest News
Ποιες είναι οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών-Τεχνητής Νοημοσύνης
Σύμφωνα με την έρευνα της Salesforce, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων ετών
Ευρωπαίοι συνασπίζονται για να ανταγωνιστούν τη μηχανή αναζήτησης της Google
Η Ecosia και η Qwant συνεργάζονται για να δημιουργήσουν ένα ευρωπαϊκό ευρετήριο για μηχανές αναζήτησης και να μειώσουν την εξάρτησή τους από τις αμερικανικές Big Tech
Οι επιχειρήσεις φοβούνται τις κυβερνοεπιθέσεις που βασίζονται στην AI
Μελέτη επισημαίνει ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη ενισχύει πλέον και τη δράση των κυβερνοεγκληματιών προσθέτοντας ένα επιπλέον επίπεδο απειλών στην κυβερνοασφάλεια
Η Salesforce ανακοίνωσε την παγκόσμια διαθεσιμότητα του Agentforce
Το εργαλείο Agentforce της Salesforce δημιουργεί αξιόπιστους, αυτοματοποιημένους βοηθούς Τεχνητής Νοημοσύνης που ενισχύουν το ανθρώπινο δυναμικό των επιχειρήσεων
Ενίσχυση των επιχειρηματικών επενδύσεων στην AI - Τι δείχνει έρευνα της IBM
Έρευνα της IBM δείχνει ότι τα στελέχη των επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τα οφέλη των επενδύσεων στην πληροφορική για την ενίσχυση της βιωσιμότητας, με το 88% να σχεδιάζει να αυξήσει τις επενδύσεις
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Κινέζοι χάκερ διείσδυσαν στα συστήματα της T-Mobile στις ΗΠΑ
Η Wall Street Journal αναφέρει ότι οι χάκερ συνδέονται με τις κινεζικές υπηρεσίες πληροφοριών και ότι κατάφεραν να παραβιάσουν την κυβερνοασφάλεια της T-Mobile στο πλαίσιο πολύμηνης εκστρατείας
Cookie Stuffing: Η σκοτεινή πλευρά του διαδικτυακού μάρκετινγκ
Το cookie stuffing είναι ένα αυξανόμενο πρόβλημα στη διαδικτυακή διαφήμιση - Πώς λειτουργεί, ποιους κλάδους πλήττει, ποιοι οδηγήθηκαν στη φυλακή για τη συγκεκριμένη πρακτική
Η Δανία ανοίγει τον δρόμο για υπεύθυνες λύσεις AI στην Ευρώπη
Επιχειρήσεις και δημόσιοι οργανισμοί της Δανίας ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καταγράψουν τις κατευθυντήριες γραμμές που θα επιταχύνουν την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI Act)
Η Apple κατηγορείται ότι παγίδευσε και έκλεψε 40 εκατ. πελάτες
Η Apple βρίσκεται ενώπιον των δικαστικών αρχών για παραβίαση αντιανταγωνιστικών πρακτικών