Η αλυσίδα καταστημάτων λιανικής πώλησης ΙΚΕΑ έχει αναγκασθεί να στραφεί σε άλλες χώρες προκειμένου να προμηθευτεί ξύλα για τα έπιπλά της, καθώς από τη Ρωσία που ήταν εκ των βασικών της χωρών-προμηθευτριών δεν αγοράζει πλέον πρώτες ύλες.
Η σουηδική ΙΚΕΑ είναι η μεγαλύτερη κατασκευάστρια επίπλων στον κόσμο και μία από τις εταιρείες με την περισσότερη χρήση ξύλου παγκοσμίως. Στο δωδεκάμηνο που ολοκληρώθηκε τον Αύγουστο του 2022, κατανάλωσε 20 εκατ. μετρικούς τόνους ξύλου, για τα προϊόντα της, τη συσκευασία και για υλικό προώθησης.
Προληπτική ανάκληση μαρμελάδας από την IKEA – Τι εντόπισαν
Μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, η εταιρεία σταμάτησε να προμηθεύεται ξύλο από τη Ρωσία (η 5η μεγαλύτερη προμηθεύτριά της με 6% των συνολικών προμηθειών) και από την 6η Λευκορωσία (5%). Αντ’ αυτών των χωρών η ΙΚΕΑ πλέον προμηθεύεται περισσότερο ξύλο από την Σουηδία, τις χώρες της Βαλτικής, τη Γερμανία και την Πολωνία.
«Έχουμε καταφέρει να αναπληρώσουμε τους όγκους από τη Ρωσία και τη Λιθουανία από άλλες χώρες σε μια πολύ θερμή αγορά ξυλείας», επισημαίνει ο Ουλφ Γιόχανσον, διευθυντής Παγκόσμιας Προμήθειας Ξυλείας και Δασοκομίας, προσθέτοντας ότι κάποιες από αυτές τις λύσεις είναι μακροπρόθεσμες και κάποιες βραχυπρόθεσμες.
Οι τιμές στην αγορά ξυλείας έχουν αρχίσει να υποχωρούν, μετά την αύξησή τους τα προηγούμενα χρόνια εν μέρει εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης για τη συσκευασία προϊόντων, καθώς ο εγκλεισμός εξαιτίας των lockdowns εκτίναξε τις αγορές μέσω διαδικτύου.
Με τα νέα δεδομένα, η Πολωνία είναι η μεγαλύτερη προμηθεύτρια της ΙΚΕΑ, ακολουθούμενη από τις Λιθουανία και Σουηδία. Η εταιρεία σύμφωνα με τον Γιόχανσον βρίσκεται εν μέσω αναθεώρησης του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού της αναφορικά με την προμήθεια ξύλου. Στο πλαίσιο αυτό εξετάζεται πλέον και η αγορά της Νοτίου Αμερικής, σε μια περιοχή στην οποία άνοιξε το πρώτο κατάστημα ΙΚΕΑ το 2022.
Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία αγοράζει ξυλεία και διαχειρίζεται δάση σε διάφορες χώρες ανά τον κόσμο μέσω του επενδυτικού οχήματος IKEA Investments, θέλοντας να κάνει χρήση ξυλείας και προϊόντων από ξύλα στο μέλλον.
Όσον αφορά τη Ρωσία, η ΙΚΕΑ έχει κλείσει όλα της καταστήματα από τον περασμένο Μάρτιο, αν και τα εμπορικά κέντρα που έχει στην ιδιοκτησία της παραμένουν σε λειτουργία. Επίσης τα τέσσερα εργοστάσια που έχει στη χώρα έχουν κλείσει και πωλούνται.
Latest News
Πόσο αποδίδει το μποϋκοτάζ στη Μέση Ανατολή στα αμερικάνικα προϊόντα
Εκτός από την Coca-Cola, πτώση εμφανίζουν και αμερικανικές μάρκες fast food
Μεγαλύτερα έσοδα αναμένουν τα Χριστούγεννα οι Γερμανοί έμποροι
Σύμφωνα με τη Γερμανική Ένωση Εμπορίου (HDE), οι Γερμανοί σχεδιάζουν να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 297 ευρώ τα Χριστούγεννα
Πού πάνε τα λεφτά που απομένουν από τις δωρεές μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ
Υπάρχουν σαφείς κανόνες που διέπουν τι γίνεται με τα χρήματα που απομένουν στα funds των υποψηφίων μετά τις εκλογές
Αυτές οι εκλογές είναι μόνο η αρχή της εμπλοκής του Μασκ στην πολιτική
Ο Ίλον Μασκ σχεδιάζει να παραμείνει σημαντική δύναμη στην αμερικανική πολιτική σκηνή ακόμη και μετά τις εκλογές του 2024.
Η εντυπωσιακή επιστροφή του Orient Express
Καθώς οι εξαιρετικά πλούσιοι εγκαταλείπουν τις αγορές πολυτελείας υπέρ των ταξιδιών το Orient Express ετοιμάζεται για θρυλικό comeback
Η Michelin κλείνει ακόμα δύο εργοστάσια στη Γαλλία
«Στον αέρα» 1.254 εργαζόμενοι της Michelin που ξεκίνησαν κινητοποιήσεις - Συνεχίζεται η αποβιομηχάνιση της Ευρώπης λόγω ανταγωνισμού της Ασίας
Το νέο made-in-China λογισμικό που κοντράρει Apple και Google
Η Κίνα θέλει να γίνει τεχνολογικά αυτάρκης σε όλα και η Huawei φαίνεται να αναλαμβάνει το λογισμικό των smartphone
Κυβερνητική κρίση στη Γερμανία - Ο Σολτς απέπεμψε τον Λίντνερ και ζητά ψήφο εμπιστοσύνης
Η απομάκρυνση από τον Όλαφ Σολτς του υπουργού Οικονομικών Κρίστιαν Λίντνερ δίνει νέα διάσταση στην κυβερνητική κρίση στη Γερμανία
Από τη Meta και τη Ray-Ban, στη Moncler και τη Burberry - Νέες εξαγορές στην πολυτέλεια
Τα σενάρια εξαγορών στην πολυτέλεια πυροδότησαν συζητήσεις και φρενίτιδα στις αγορές που έδωσαν ώθηση στις μετοχές των εταιρειών
Πλήγμα από την... κάλπη για Uber-Lyft - Ανοιξε η πόρτα του συνδικαλισμού στη Μασαχουσέτη
Οι οδηγοί των Uber - Lyft και των άλλων πλατφορμών μετακίνησης θα μπορούν να συνδικαλιστούν και να διεκδικούν όπως οι υπάλληλοι