![Νότια Κορέα: Εκτόξευση της κατανάλωσης ειδών πολυτελείας – Οι αιτίες σύμφωνα με τη Morgan Stanley](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/01/korea1.jpg)
Στους μεγαλύτερους κατά κεφαλήν καταναλωτές πολυτελών προϊόντων παγκοσμίως έχουν εξελιχθεί οι Νοτιοκορεάτες. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ο συνδυασμός ατόμων που αναζητούν κοινωνικό status μέσω της επιδεικτικής κατανάλωσης, εύπορων στρωμάτων που μπορούν να ξοδέψουν με άνεση και millennials που ζουν χωρίς να τους ενδιαφέρει το αύριο, λόγω των απανωτών κρίσεων, έχει οδηγήσει σε εκτόξευση της κατανάλωσης προϊόντων πολυτελείας στη μικρή χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας.
Luxury: Εκρηξη στην αγορά πολυτελείας από τους υπερπλούσιους
Καταναλωτική μανία
Όπως μεταδίδει το αμερικανικό πρακτορείο, οι δαπάνες των Νοτιοκορεατών για προσωπικά είδη πολυτελείας, από επώνυμες τσάντες μέχρι σακάκια αξίας 2.000 δολαρίων ΗΠΑ, αυξήθηκαν κατά 24% σε 21,8 τρισεκατομμύρια γουόν (23,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2022 – ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 325 δολάρια ΗΠΑ για κάθε άνδρα, γυναίκα και παιδί, σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley που δημοσιεύθηκε νωρίτερα τον Ιανουάριο.
Στην καταναλωτική αυτή έκρηξη συνέλαβε η αλματώδης άνοδος των τιμών των κατοικιών στη χώρα, που οδήγησε έως και σε διπλασιασμό τους σε ορισμένες πόλεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Έτσι, οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων ξαφνικά βρέθηκαν με άφθονο ρευστό το οποίο επέλεξαν, μεταξύ άλλων, να διοχετεύσουν σε προϊόντα πολυτελείας.
Στον αντίποδα, οι νεότεροι Νοτιοκορεάτες που «το πήραν απόφαση» ότι δεν θα καταφέρουν ποτέ να αποκτήσουν ένα διαμέρισμα, αποφάσισαν να ξοδέψουν το εισόδημά τους σε πολυτελείς απολαύσεις.
Αισιοδοξία και… YOLO
Η τάση αυτή αντικατοπτρίζει την παγκόσμια άνοδο των δαπανών για πολυτέλεια, η οποία οφείλεται εν μέρει στην αυξανόμενη ευημερία παγκοσμίως – και η οποία βοήθησε τον Bernard Arnault, τον Γάλλο μεγιστάνα που βρίσκεται πίσω από την εταιρεία παραγωγής ειδών πολυτελείας LVMH, να γίνει ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.
«Όλοι φαίνονταν τόσο αισιόδοξοι για το μέλλον τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο δρ Λι Γουοντζάε, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Kaist Graduate School of Culture Technology στην Τάετζον.
«Η καταναλωτική εμπιστοσύνη ήταν τόσο ισχυρή επειδή οι μετοχές, τα κρυπτονομίσματα και οι τιμές των κατοικιών αυξάνονταν. Παρόλο που κάποιοι έχασαν τις ευκαιρίες, οι φίλοι τους έβγαζαν χρήματα, οπότε πίστευαν ότι όλα θα είναι έτσι για πάντα.»
Ο Δρ Ahn Dong-hyun, καθηγητής οικονομικών στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ, δήλωσε ότι οι millennials συνέβαλαν επίσης στην έκρηξη της κατανάλωσης ειδών πολυτελείας.
«Μπορεί να έχουν εγκαταλείψει (ως στόχο) την αγορά σπιτιού και να προσπαθούν να κάνουν τον εαυτό τους ευτυχισμένο αγοράζοντας ακριβά πράγματα αντ’ αυτού», ανέφερε, με το οικονομικό πρακτορείο να σημειώνει ότι κεντρικό σύνθημα της γενιάς αυτής έχει καταστεί το… YOLO (you live only once – ζεις μόνο μια φορά).
Σύμφωνα με μια έκθεση του 2022, οι αγορές πολυτελών αγαθών από άτομα ηλικίας 20 ετών αυξήθηκαν κατά 70% το 2021 σε σύγκριση με το 2018 – η ισχυρότερη αύξηση μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων.
Η ποπ κουλτούρα
Στο μεταξύ, η άνοδος της νοτιοκορεατικής ποπ κουλτούρας έχει ωθήσει κορυφαίους οίκους μόδας και μάρκες πολυτελείας να υπογράψουν διαφημιστικά συμβόλαια με νοτιοκορεάτες αστέρες.
Διασημότητες όπως η ηθοποιός του Squid Game Hoyeon Jung υποστηρίζουν μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Bentley στο Instagram, ενώ τα μέλη του κοριτσίστικου συγκροτήματος Blackpink υποστηρίζουν εταιρείες πολυτελείας όπως η Chanel, η Bulgari, η Cartier και η Tiffany.
Την ίδια στιγμή αυξάνονται και οι δαπάνες για αισθητική χειρουργική, καθώς ολοένα και περισσότεροι νεαροί Νοτιοκορεάτες προχωρούν σε επεμβάσεις, σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley.
Έτσι, αν ο πληθυσμός της ανέρχεται σε μόλις 51 εκατομμύρια, η Νότια Κορέα είναι πλέον τόσο σημαντική όσο και η Ιαπωνία (με πληθυσμό 125 εκατομμυρίων) για τους κατασκευαστές ειδών πολυτελείας. Οι υπήκοοι της Νότιας Κορέας αντιπροσωπεύουν το 10% ή και περισσότερο των συνολικών λιανικών πωλήσεων των κορυφαίων εμπορικών σημάτων όπως η Prada, η Moncler, η Bottega Veneta και ο όμιλος Burberry, αναφέρει η έκθεση. Στη γειτονική Κίνα, οι δαπάνες πολυτελείας ανέρχονται σε περίπου 55 δολάρια ΗΠΑ ανά άτομο, προστίθεται στην έκθεση.
«Όσον αφορά το status, διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι η οικονομική επιτυχία τείνει να εκτιμάται ιδιαίτερα στη Νότια Κορέα, οπότε τα προσωπικά είδη πολυτελείας μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για τη δημιουργία κοινωνικής διαστρωμάτωσης», ανέφερε η Morgan Stanley.
Θα σκάσει η «φούσκα»;
Υπάρχουν ωστόσο ενδείξεις ότι η καταναλωτική φρενίτιδα ενδέχεται να αντιστραφεί – και μάλιστα απότομα: Το χρέος των νοικοκυριών της Νότιας Κορέας είναι υψηλότερο από εκείνο της Ιαπωνίας, της Βρετανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ η Τράπεζα της Κορέας αύξησε το βασικό της επιτόκιο πολιτικής στο 3,5% από το χαμηλό 0,5% τον Ιούλιο του 2021, βάζοντας τέλος στην εποχή του φθηνού χρήματος.
Οι τιμές των ακινήτων στη Νότια Κορέα μειώθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στον κόσμο. Πλέον, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η «φούσκα» που έχει δημιουργηθεί στη Νότια Κορέα ενδέχεται να σκάσει με την ίδια ένταση που αυτό συνέβη στην Ιαπωνία, τη δεκαετία του 1990.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![ΕΚΤ: Αύξηση της ζήτησης καταναλωτικών δανείων στην ευρωζώνη για πρώτη φορά από το 2022](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/daneia-trapezes-768x432-1-600x338.jpg)
Για πρώτη φορά μετά το 2022 - Αύξηση ζήτησης καταναλωτικών δανείων βλέπει η ΕΚΤ
Η ΕΚΤ άρχισε να μειώνει τα επιτόκια τον Ιούνιο, αλλά το κόστος δανεισμού στις χρηματοπιστωτικές αγορές άρχισε να μειώνεται πολύ νωρίτερα
![Kaspersky: Κλείνει το γραφείο στις ΗΠΑ – Απολύσεις εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/04/Kaspersky-600x391.jpg)
«Λουκέτο» στο γραφείο της Kaspersky στις ΗΠΑ - Απολύσεις εργαζομένων
Η εξέλιξη έρχεται αφού το αμερικανικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε ότι απαγορεύει την πώληση λογισμικού της Kaspersky στις ΗΠΑ από τις 20 Ιουλίου
![Κίνα: Οι μάρκες ειδών πολυτελείας προσφέρουν εκπτώσεις 50%](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/china-luxury-scaled-1-600x480.jpg)
Γιατί τα "brand" ειδών πολυτελείας στην Κίνα κάνουν μεγάλες εκπτώσεις
Οι εκπτώσεις στη χώρα προσφέρονται κυρίως από σημαντικές φίρμες όπως η Versace και η Burberry, καθώς οι άλλοτε...αδηφάγοι καταναλωτές της μεσαίας τάξης της Κίνας γίνονται πιο λιτοί
![Ντίμον: Μήνυμα ενότητας και εναντίωσης σε πράξεις μίσους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/07/ot__prosopa_JamieDimonJPmorgan-768x606-1-600x473.png)
Μήνυμα Ντίμον για ενότητα και εναντίωση σε πράξεις μίσους
Ο Τζέιμι Ντίμον έστειλε email στους εργαζόμενους της JPMorgan μετά την απόπειρα δολοφονίας Τραμπ
![Ιαπωνία: Έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι – Αφήστε τις να αποτύχουν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/kishida-japan-600x340.png)
Κι όμως η Ιαπωνία έχει τη λύση για τις επιχειρήσεις-ζόμπι: Αφήστε τις να αποτύχουν
Η κυβέρνηση βρίσκεται σε δίλημμα: συγχωνεύσεις και εξαγορές ή χρεοκοπίες και απολύσεις μεγάλης κλίμακας;
![Ημιαγωγοί: Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/asml1-600x400.jpg)
Σε «έκρηξη» παραγγελιών προσβλέπει η ολλανδική ASML
Αναλυτές θεωρούν ότι η σύσταση για την εταιρεία θα αναβαθμιστεί καθώς κορυφαίοι κατασκευαστές ημιαγωγών ενδέχεται να αυξήσουν αλλά και να επιταχύνουν τις αγορές σχετικού εξοπλισμού
![Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/2024-07-06T123655Z_1251059174_RC2OP8A2AKUL_RTRMADP_5_BRITAIN-POLITICS-STARMER-600x400.jpg)
Βρετανία προς G7: Είμαστε έτοιμοι για μια πιο ώριμη, πιο ισότιμη σχέση με την ΕΕ
Η νέα κυβέρνηση στη Βρετανία αναμένεται να προωθήσει πιο μετριοπαθείς μεταρρυθμίσεις και σε πιο ζεστό τόνο με τις Βρυξέλλες
![Macy’s: Γιατί έθεσε τέλος στις θεωρίες εξαγοράς](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/macys-2-600x360.png)
Κάτι (δεν) τρέχει με την Macy's - Τι συμβαίνει με την εξαγορά
Ο αμερικανικός κολοσσός του λιανεμπορίου επενδύσει σε νέα στρατηγική, αφού έκοψε τις σχέσεις με τους επίδοξους αγοραστές, Arkhouse και Brigade
![Ενοίκια: Πλαφόν 5% στις αυξήσεις υπόσχεται ο Μπάιντεν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/build-a-house-4503738_1280-600x450.jpg)
Πλαφόν 5% στις αυξήσεις των ενοικίων υπόσχεται ο Μπάιντεν
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σημαντικά μετά την πανδημία επιβαρύνοντας σημαντικά τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
![Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Πότε θα ανακοινώσει τα αποτελέσματα έρευνας για τα δάνεια υψηλού κινδύνου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ot_banks_akinhta-600x352.png)
Η σύγκρουση ΕΚΤ - τραπεζών για τους φακέλους των «κόκκινων» δανείων- Γιατί αναβλήθηκε η ανακοίνωσή τους
Σύμφωνα με αποκλειστικό δημοσίευμα του Bloomberg η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα μετατοπίζει την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Σεπτέμβριο