Στους μεγαλύτερους κατά κεφαλήν καταναλωτές πολυτελών προϊόντων παγκοσμίως έχουν εξελιχθεί οι Νοτιοκορεάτες. Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ο συνδυασμός ατόμων που αναζητούν κοινωνικό status μέσω της επιδεικτικής κατανάλωσης, εύπορων στρωμάτων που μπορούν να ξοδέψουν με άνεση και millennials που ζουν χωρίς να τους ενδιαφέρει το αύριο, λόγω των απανωτών κρίσεων, έχει οδηγήσει σε εκτόξευση της κατανάλωσης προϊόντων πολυτελείας στη μικρή χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας.
Luxury: Εκρηξη στην αγορά πολυτελείας από τους υπερπλούσιους
Καταναλωτική μανία
Όπως μεταδίδει το αμερικανικό πρακτορείο, οι δαπάνες των Νοτιοκορεατών για προσωπικά είδη πολυτελείας, από επώνυμες τσάντες μέχρι σακάκια αξίας 2.000 δολαρίων ΗΠΑ, αυξήθηκαν κατά 24% σε 21,8 τρισεκατομμύρια γουόν (23,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2022 – ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 325 δολάρια ΗΠΑ για κάθε άνδρα, γυναίκα και παιδί, σύμφωνα με έκθεση της Morgan Stanley που δημοσιεύθηκε νωρίτερα τον Ιανουάριο.
Στην καταναλωτική αυτή έκρηξη συνέλαβε η αλματώδης άνοδος των τιμών των κατοικιών στη χώρα, που οδήγησε έως και σε διπλασιασμό τους σε ορισμένες πόλεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Έτσι, οι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων ξαφνικά βρέθηκαν με άφθονο ρευστό το οποίο επέλεξαν, μεταξύ άλλων, να διοχετεύσουν σε προϊόντα πολυτελείας.
Στον αντίποδα, οι νεότεροι Νοτιοκορεάτες που «το πήραν απόφαση» ότι δεν θα καταφέρουν ποτέ να αποκτήσουν ένα διαμέρισμα, αποφάσισαν να ξοδέψουν το εισόδημά τους σε πολυτελείς απολαύσεις.
Αισιοδοξία και… YOLO
Η τάση αυτή αντικατοπτρίζει την παγκόσμια άνοδο των δαπανών για πολυτέλεια, η οποία οφείλεται εν μέρει στην αυξανόμενη ευημερία παγκοσμίως – και η οποία βοήθησε τον Bernard Arnault, τον Γάλλο μεγιστάνα που βρίσκεται πίσω από την εταιρεία παραγωγής ειδών πολυτελείας LVMH, να γίνει ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο.
«Όλοι φαίνονταν τόσο αισιόδοξοι για το μέλλον τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας», δήλωσε ο δρ Λι Γουοντζάε, καθηγητής κοινωνιολογίας στο Kaist Graduate School of Culture Technology στην Τάετζον.
«Η καταναλωτική εμπιστοσύνη ήταν τόσο ισχυρή επειδή οι μετοχές, τα κρυπτονομίσματα και οι τιμές των κατοικιών αυξάνονταν. Παρόλο που κάποιοι έχασαν τις ευκαιρίες, οι φίλοι τους έβγαζαν χρήματα, οπότε πίστευαν ότι όλα θα είναι έτσι για πάντα.»
Ο Δρ Ahn Dong-hyun, καθηγητής οικονομικών στο Εθνικό Πανεπιστήμιο της Σεούλ, δήλωσε ότι οι millennials συνέβαλαν επίσης στην έκρηξη της κατανάλωσης ειδών πολυτελείας.
«Μπορεί να έχουν εγκαταλείψει (ως στόχο) την αγορά σπιτιού και να προσπαθούν να κάνουν τον εαυτό τους ευτυχισμένο αγοράζοντας ακριβά πράγματα αντ’ αυτού», ανέφερε, με το οικονομικό πρακτορείο να σημειώνει ότι κεντρικό σύνθημα της γενιάς αυτής έχει καταστεί το… YOLO (you live only once – ζεις μόνο μια φορά).
Σύμφωνα με μια έκθεση του 2022, οι αγορές πολυτελών αγαθών από άτομα ηλικίας 20 ετών αυξήθηκαν κατά 70% το 2021 σε σύγκριση με το 2018 – η ισχυρότερη αύξηση μεταξύ όλων των ηλικιακών ομάδων.
Η ποπ κουλτούρα
Στο μεταξύ, η άνοδος της νοτιοκορεατικής ποπ κουλτούρας έχει ωθήσει κορυφαίους οίκους μόδας και μάρκες πολυτελείας να υπογράψουν διαφημιστικά συμβόλαια με νοτιοκορεάτες αστέρες.
Διασημότητες όπως η ηθοποιός του Squid Game Hoyeon Jung υποστηρίζουν μάρκες όπως η Louis Vuitton και η Bentley στο Instagram, ενώ τα μέλη του κοριτσίστικου συγκροτήματος Blackpink υποστηρίζουν εταιρείες πολυτελείας όπως η Chanel, η Bulgari, η Cartier και η Tiffany.
Την ίδια στιγμή αυξάνονται και οι δαπάνες για αισθητική χειρουργική, καθώς ολοένα και περισσότεροι νεαροί Νοτιοκορεάτες προχωρούν σε επεμβάσεις, σύμφωνα με αναλυτές της Morgan Stanley.
Έτσι, αν ο πληθυσμός της ανέρχεται σε μόλις 51 εκατομμύρια, η Νότια Κορέα είναι πλέον τόσο σημαντική όσο και η Ιαπωνία (με πληθυσμό 125 εκατομμυρίων) για τους κατασκευαστές ειδών πολυτελείας. Οι υπήκοοι της Νότιας Κορέας αντιπροσωπεύουν το 10% ή και περισσότερο των συνολικών λιανικών πωλήσεων των κορυφαίων εμπορικών σημάτων όπως η Prada, η Moncler, η Bottega Veneta και ο όμιλος Burberry, αναφέρει η έκθεση. Στη γειτονική Κίνα, οι δαπάνες πολυτελείας ανέρχονται σε περίπου 55 δολάρια ΗΠΑ ανά άτομο, προστίθεται στην έκθεση.
«Όσον αφορά το status, διάφορες μελέτες έχουν δείξει ότι η οικονομική επιτυχία τείνει να εκτιμάται ιδιαίτερα στη Νότια Κορέα, οπότε τα προσωπικά είδη πολυτελείας μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό εργαλείο για τη δημιουργία κοινωνικής διαστρωμάτωσης», ανέφερε η Morgan Stanley.
Θα σκάσει η «φούσκα»;
Υπάρχουν ωστόσο ενδείξεις ότι η καταναλωτική φρενίτιδα ενδέχεται να αντιστραφεί – και μάλιστα απότομα: Το χρέος των νοικοκυριών της Νότιας Κορέας είναι υψηλότερο από εκείνο της Ιαπωνίας, της Βρετανίας και των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ η Τράπεζα της Κορέας αύξησε το βασικό της επιτόκιο πολιτικής στο 3,5% από το χαμηλό 0,5% τον Ιούλιο του 2021, βάζοντας τέλος στην εποχή του φθηνού χρήματος.
Οι τιμές των ακινήτων στη Νότια Κορέα μειώθηκαν κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 κατά το μεγαλύτερο ποσοστό στον κόσμο. Πλέον, δεν είναι λίγοι αυτοί που θεωρούν ότι η «φούσκα» που έχει δημιουργηθεί στη Νότια Κορέα ενδέχεται να σκάσει με την ίδια ένταση που αυτό συνέβη στην Ιαπωνία, τη δεκαετία του 1990.
Latest News
Αλλάζει σελίδα το Nordstrom - Τι συμβαίνει με το πολυκατάστημα ύστερα από 123 χρόνια
Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η οικογένεια Nordstrom θα είναι ο κύριος ιδιοκτήτης της αλυσίδας και η Liverpool θα κατέχει το 49,9%
Χριστουγεννιάτικα παιχνίδια made in... - Ποιος είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής παιχνιδιών της ΕΕ;
Την τιμητική τους, τα Χριστούγεννα, έχουν τα παιδιά που ανυπομονούν να ανοίξουν τα δώρα τους. Από ποιές όμως χώρες προέρχονται;
Στροφή στη νομισματική πολιτική της Τουρκίας - Έρχεται μείωση στα επιτόκια
Οι αναλυτές είναι διχασμένοι για το μέγεθος της μείωσης των επιτοκίων στην Τουρκία
Αλλαγή πλεύσης - Ποιοι επιχειρηματίες χρηματοδοτούν την ορκωμοσία του Τραμπ
Μετά την εισβολή στο Καπιτώλιο πολλοί από τους σημερινούς «σπόνσορες» είχαν πει ότι δεν θα στηρίξουν ποτέ τον Τραμπ
Τι οδήγησε τις τιμές της σοκολάτας στα ύψη
Η περασμένη χρονιά ήταν καταστροφική για τις καλλιέργειες κακάο, με τον «ιό των διογκωμένων βλαστών» να θερίζει τις σοδειές στη Δυτική Αφρική. Η τιμή της σοκολάτας ανεβαίνει σταθερά
Δύσκολες ώρες για τους οινοπαραγωγούς - Γιατί το καλό κρασί δεν πουλάει πια
Η σχεδόν μηδενική ζήτηση από Κινέζους συλλέκτες έχει φέρει το κάλο κρασί σε απίστευτα χαμηλές τιμές
Σε υψηλό 4ετίας οι χρεοκοπίες σε μοχλευμένα δάνεια - Τι δείχνουν τα στοιχεία της Moody's
Οι χρεοκοπίες στην παγκόσμια αγορά δανείων με μόχλευση αυξήθηκαν στο 7,2% τους 12 μήνες έως τον Οκτώβριο
Η κατάρα του «λευκού χρυσού» – Πώς η εξόρυξη λιθίου στην Αργεντινή στέγνωσε τις βρύσες
Το λίθιο είναι κομβικό για την ηλεκτροκίνηση και άλλα προϊόντα προηγμένης τεχνολογίας, όμως η εξόρυξή του γίνεται υπαρξιακή απειλή για ολόκληρες κοινότητες
Γιατί η De Beers «στοκάρει» διαμάντια - Το στοίχημα της πολυτέλειας
Η κινεζική ζήτηση έχει υποχωρήσει καθώς ο ανταγωνισμός από πολύτιμους λίθους που καλλιεργούνται στο εργαστήριο έχει αυξηθεί
Τι δικαιούστε αν ακυρώθηκε ή καθυστέρησε η πτήση σας - Η περίπτωση της American Airlines
Οι πτήσεις της American Airlines ακινητοποιήθηκαν για λίγο σε όλο το δίκτυό της το πρωί της Τρίτης λόγω απροσδιόριστου τεχνικού προβλήματος.