Νέα σελίδα για την Toyota. Η αυτοκινητοβιομηχανία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στον κόσμο, σε μια αιφνιδιαστική αναδιάρθρωση της εταιρείας, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ο 53χρονος Koji Sato αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας.
Κατόπιν αυτού ο νυν CEO τρίτης γενιάς, Akio Toyoda αναλαμβάνει τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου. Οι αλλαγές αυτές θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Απριλίου.
Ο Sato, πρώην επικεφαλής του drand επωνυμίας και πρόεδρος της πολυτελούς μάρκας Lexus της Toyota, αναλαμβάνει το τιμόνι σε μια περίοδο μεγάλης αναταραχής για τον κλάδο, με τα ηλεκτρικά οχήματα να βρίσκονται πλέον στο επίκεντρο.
Και έχει την ίδια ηλικία που είχε ο Toyoda το 2009 όταν έγινε ο νεότερος πρόεδρος της εταιρείας, μετά το παγκόσμιο οικονομικό κραχ.
«Έχει νέους και ομοϊδεάτες συναδέλφους — περιμένω από αυτή την ομάδα να ξεπεράσει τα όρια που δεν μπορώ να ξεπεράσω», είπε ο Toyoda στους δημοσιογράφους.
«Για την προώθηση της αλλαγής σε μια εποχή όπου το μέλλον είναι απρόβλεπτο, ο επικεφαλής της διοίκησης πρέπει να συνεχίσει να στέκεται στην πρώτη γραμμή. Για αυτό, η αντοχή, η ενέργεια και το πάθος είναι απαραίτητα», υπογράμμισε.
H GM παίρνει πίσω το «στέμμα» της από την Toyota
Οικογενειακή υπόθεση
Ο Toyoda, 66 ετών σήμερα, είναι εγγονός του ιδρυτή της εταιρείας Kiichiro Toyoda. Ο πατέρας του Shoichiro Toyoda κράτησε τα ηνία της Toyota, τις δεκαετίες του 1980 και του ’90.
Είναι γνωστός ως χαρισματικός ηγέτης, έχοντας καθοδηγήσει την ομάδα μέσα από ένα σκάνδαλο ποιοτικού ελέγχου που τον οδήγησε να ζητήσει συγγνώμη ενώπιον του Κογκρέσου των ΗΠΑ και το χάος της αλυσίδας εφοδιασμού που προκλήθηκε από τον σεισμό και το τσουνάμι της Ιαπωνίας το 2011.
Πιο πρόσφατα, εργάστηκε για να ενισχύσει τις φιλοδοξίες της Toyota στον βασικό τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων.
Η εταιρεία ήταν πρωτοπόρος στα υβριδικά αυτοκίνητα, αλλά ορισμένοι επικριτές λένε ότι άργησε να κάνει τη στροφή προς κινητήρες με μπαταρία, ακόμη και όταν η ζήτηση για αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών ρύπων είχε αυξηθεί σημαντικά.
Τον Δεκέμβριο του 2021, η Toyota αύξησε τον στόχο της για πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατά 75% και είπε ότι σχεδίαζε να κυκλοφορήσει 30 ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Η αφοσίωση του Sato
Ο Sato εργάζεται για την Toyota από τότε που αποφοίτησε με πτυχίο μηχανολογίας το 1992.
«Είμαι μηχανικός και ασχολούμαι εδώ και καιρό με την ανάπτυξη αυτοκινήτων. Μου αρέσει να φτιάχνω αυτοκίνητ», είπε χαρακτηριστικά ο Sato.
Παράλληλα, η Toyoda θα αντικαταστήσει τον 76χρονο Takeshi Uchiyamada, νυν πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου. Ο Uchiyamada ήταν επικεφαλής μηχανικός της ομάδας που ανέπτυξε το εξαιρετικά δημοφιλές Prius, το πρώτο υβριδικό μοντέλο μαζικής παραγωγής στον κόσμο.
Το παιδικό όνειρο
Γεννημένος στην πόλη Nagoya όπου εδρεύει η Toyota, ως παιδί ο Toyoda ήθελε να γίνει οδηγός ταξί.
Είναι παθιασμένος οπαδός του μηχανοκίνητου αθλητισμού και έχει συμμετάσχει ακόμη και ο ίδιος σε αγώνες — χρησιμοποιώντας το ψευδώνυμο «Morizo», για να μην τραβήξει την προσοχή από την καθημερινή του δουλειά ως διευθύνων σύμβουλος.
Αν και οι Toyoda πλέον κατέχουν μόνο ένα μικρό ποσοστό των μετοχών της Toyota, αρκετές θυγατρικές διοικούνται από μέλη της οικογένειας σε ένα περίπλοκο σύστημα πολλαπλής ιδιοκτησίας.
Τον Νοέμβριο, η Toyota άφησε αμετάβλητη την ετήσια πρόβλεψη των καθαρών κερδών της, καθώς το ασθενέστερο γιεν αντιστάθμισε την παγκόσμια έλλειψη τσιπ και τις διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας που την ανάγκασαν επανειλημμένα να μειώσει τους στόχους παραγωγής.
Οι πρώτες αντιδράσεις
«Εγώ ο ίδιος έμεινα έκπληκτος. Δέκα στους 10 αναλυτές πιθανότατα πίστευαν ότι ο Toyoda θα συνέχιζε (ως Διευθύνων Σύμβουλος) για λίγο, οπότε αυτό ήταν μια τεράστια έκπληξη. Δεν ξέρω αν τώρα ήταν η καλύτερη στιγμή για την αλλαγή», σχολίασε στο Reuters o Koji Endo, αναλυτής στην SBI Securities.
«Επειδή ο Sato είναι 53 – πολύ νέος σε σύγκριση με πολλούς από τους συναδέλφους του – δεν θα μπορούσε να κάνει σημαντικές αλλαγές. Αλλά το γεγονός ότι διαδέχτηκε τον Toyoda σε αυτή την ηλικία υποδηλώνει ότι ο Sato μπορεί να συνεχίσει να ηγείται της εταιρείας για την επόμενη δεκαετία, επομένως τα επόμενα χρόνια θα ήταν απλώς ένα είδος περιόδου μαθητείας για τον Sato ως πρόεδρος», υπογράμμισε
«Έμεινα πολύ έκπληκτος γιατί ο Πρόεδρος Toyoda έκανε διάφορες παρατηρήσεις από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά και για την ιαπωνική βιομηχανία. Το να έχω κάποιον που έχει τόσο παθιασμένες σκέψεις και έχει κάνει τόσα πολλά σχόλια ξαφνικά με κάνει να αναρωτιέμαι τι θα συμβεί στο μέλλον. Θα ήθελα να συνεχίσει να μας καθοδηγεί ανεξάρτητα από τη θέση του», είπε ο Toshihiro Suzuki, πρόεδρος της Suzuki Motors.
Latest News
Οικογένεια Χαΐτογλου: Οι μικρασιάτες που έμαθαν στους ξένους τον «Μακεδονικό Χαλβά»
Η οικογένεια Χαΐτογλου ασχολείται 100 χρόνια με την παραγωγή χαλβά - Στο τιμόνι βρίσκεται σήμερα η τρίτη γενιά
Έφυγε από τη ζωή ο Δημήτρης Χαΐτογλου - Ο άνθρωπος πίσω από τον «Μακεδονικό Χαλβα»
Ήταν πρόεδρος της βιομηχανίας τροφίμων Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ - Ιδρύθηκε το 1924 στη Θεσσαλονίκη και είχε την μορφή οικοτεχνίας στο κέντρο της πόλης
Περιουσίες με… βαριά ιστορία μένουν στα αζήτητα – Ψάχνουν αγοραστή, αλλά δεν βρίσκουν
Οι πλειστηριασμοί έφθασαν για ιστορικά ακίνητα που έγραψαν ιστορία - Από τον Πύργο του Ανδρέα Βγενόπουλου στην Εκάλη μέχρι την κατοικία Μουσείο του Εμφιετζόγλου
Βαρδής Βαρδινογιάννης: «Πενήντα χρόνια που καθόρισαν τη ζωή μου…» - Ο απολογισμός του ηγέτη της Motor Oil
Η πετρελαϊκή κρίση του ’73, η ένταξη στην ΕΟΚ, η Saudi Aramco, το ΧΑ και οι ΑΠΕ – Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης θυμάται…
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International