Αντιμέτωποι με νέα δεδομένα θα βρεθούν οι οδηγοί που απέκτησαν δίπλωμα οδήγησης το 2013 ή το απέκτησαν από αντικατάσταση λόγω απώλειας ή φθοράς του παλαιού διπλώματος, καθώς το 2028 πρόκειται να ανανεώσουν το δίπλωμά τους και να περάσουν ξανά από γιατρούς και να πληρώσουν παράβολα αξίας 128 ευρώ.
Οι πρώτοι που θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά το κόστος ανανέωσης είναι όσοι απέκτησαν δίπλωμα μετά τις 19 Ιανουαρίου 2013 οπότε και οι διευθύνσεις μεταφορών έδιναν τις νέες πλαστικές κάρτες που λήγουν το 2028. Ακόμη, αντιμέτωποι με την νέα πραγματικότητα θα είναι και οι οδηγοί που πρέπει θα αντικαταστήσουν το χάρτινο ροζ- δίπλωμα με την νέα πλαστική κάρτα άδειας οδήγησης.
Το κόστος ανανέωσης
Για να ανανεώσει κανείς το δίπλωμα οδήγησης θα πρέπει να πληρώσει 128 ευρώ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει:
- ένα παράβολο αξίας 50 ευρώ για ανανέωση,
- ένα παράβολο 30 ευρώ για την έκδοση διπλώματος
- ένα παράβολο παγίου τέλους χαρτοσήμου και εισφορά υπέρ τρίτων αξίας 18 ευρώ
- δύο παράβολα γιατρών με 10 ευρώ έκαστος
Τι ισχύει για το παλιό δίπλωμα οδήγησης
Όσοι έχουν κρατήσει το ροζ χάρτινο τρίπτυχο δίπλωμα θα πρέπει μέχρι τις 19 Ιανουαρίου του 2033 να το ανανεώσουν. Άλλωστε υπάρχει Κοινοτική Οδηγία που προβλέπει την αντικατάσταση όλων των παλαιών διπλωμάτων έως το 2033 και την διοικητική αναθεώρησή τους κάθε 15 έτη.
Παρόλα αυτά, στην Ελλάδα τα πράγματα είναι πιο περίπλοκα, καθώς η διοικητική αναθεώρηση των αδειών οδήγησης προβλέπει και γιατρούς αλλά και το παράβολο της ανανέωσης που κοστίζουν σήμερα 128 ευρώ.
Για παράδειγμα ένας νέος 18 ετών που έβγαλε για πρώτη φορά άδεια οδήγησης το 2013 θα πρέπει το 2028 να ανανεώσει το δίπλωμά του και να πληρώσει 128 ευρώ και κατόπιν το 2043 που θα είναι 48 ετών θα πρέπει να ανανεώσει και πάλι την άδεια οδήγησής του και κατόπιν το 2058 όποτε και θα είναι 63 ετών. Δηλαδή ο νέος οδηγός θα χρειαστεί να περάσει από γιατρούς τρεις φορές μέχρι τα 63 έτη καταβάλλοντας κάθε φορά από 128 ευρώ ενώ με το παλαιό δίπλωμα η πρώτη ανανέωση θα πραγματοποιούνταν μόλις έκλεινε τα 65 έτη!
Πηγή: in.gr
Latest News
Ποια κτίρια δεν κινδυνεύουν από το «μπόνους» και την εκτός σχεδίου δόμηση
Ο υφυπουρός Περιβάλλοντος Νίκος Ταγαράς μίλησε για μεταβατική διέξοδο στο πρόβλημα που προκαλούν οι αποφάσεις του ΣτΕ, ενώ ο γ.γ. Ευθύμιος Μπακογιάννης τόνισε ότι δεν επηρεάζονται οι εκδοθείσες οικοδομικές άδειες
Πρόστιμα 226 χιλ. ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ στη Ρόδο για προϊόντα-απομιμήσεις
Τα στελέχη της Διυπηρεασιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς (ΔΙΜΕΑ), του Υπουργείου Ανάπτυξης κατέστρεψαν 29.059 τεμάχια απομιμητικών προϊόντων και προχώρησαν σε δυο προσαγωγές για πλαστογραφία
Λιγότερο αισιόδοξοι οι σύμβουλοι μάνατζμεντ για την ελληνική οικονομία [πίνακες]
Τι δείχνει το βαρόμετρο του Συνδέσμου Εταιρειών Συμβούλων Μάνατζμεντ Ελλάδος (ΣΕΣΜΑ) για το β’ τρίμηνο του 2024
Πράσινες δεξιότητες για μισθωτούς ιδιωτικού τομέα - Ξεκινά η επιλογή προγραμμάτων
Το πρόγραμμα συνεχιζόμενης επαγγελματικής κατάρτισης αφορά συνολικά 75.000 εργαζόμενους
Citigroup: Η Ελλάδα το ισχυρότερο «γύρισμα» από την πανδημία [πίνακες]
Ανθεκτική «βλέπει» την παγκόσμια οικονομία η Citigroup - Οι εκλογές και τα περιθώρια των αγορών
Θεοδωρικάκος σε σούπερ μάρκετ: Ρίξτε τις τιμές και σε άλλα προϊόντα
Ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, συναντήθηκε με τους εκπροσώπους της ένωσης σούπερ μάρκετ, μετά από αίτημά τους
Ο νέος ελέφαντας στο δωμάτιο του πληθωρισμού - Τι προκαλεί τώρα την ακρίβεια [γράφημα]
Ποιος είναι ο βασικός λόγος που αντί να μειώνεται ο πληθωρισμός στην Ελλάδα παραμένει στην περιοχή του 3%
Αυτή είναι η ημερομηνία πληρωμής της επιταγής ακρίβειας
Η επιταγή ακρίβειας θα καταβληθεί πριν από τις 20 Δεκεμβρίου και αφορά περίπου 1.900.000 πολίτες
Πυκνώνουν τα σύννεφα στη βιομηχανία λόγω γεωπολιτικών αναταράξεων - Ερευνα του ΙΟΒΕ
Ο δείκτης για το οικονομικό κλίμα του ΙΟΒΕ διαμορφώθηκε στις 107 μονάδες μετά από τη σημαντική άνοδο που είχε σημειώσει στις 110,2 μονάδες
Στις Βρυξέλλες ο Χατζηδάκης για Eurogroup και Ecofin - Η ατζέντα
Ο κ. Χατζηδάκης θα παραστεί σήμερα στη συνεδρίαση του Eurogroup, όπου θα υπάρξει Κοινή Δήλωση για την ανταγωνιστικότητα