![Online αγορές: Ποια προϊόντα προτιμούν να αγοράζουν ηλεκτρονικά οι Έλληνες καταναλωτές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/05/online-shopping2-scaled.jpg)
Όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής αγοράς κατακτούν οι online αγορές και μάλιστα πλέον για κάποιες κατηγορίες προϊόντων οι καταναλωτές επιλένουν συστηματικά τα e-shops έναντι των φυσικών καταστημάτων.
Αυτό προκύπτει από την έρευνα που πραγματοποίησαν πρόσφατα η Focus Bari και η Plushost, η οποία παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του Phygital Commerce Summit. Ένα από τα ενδιαφέροντα ευρήματα της έρευνας είναι ότι πλέον υπάρχουν αρκετές κατηγορίες προϊόντων που οι καταναλωτές επιλέγουν να τα ψωνίζουν από τα e-shops, παρά στα φυσικά καταστήματα.
Online αγορές: Οι Έλληνες αυξάνουν τον μέσο όρο των χρημάτων που δαπανούν
Σύμφωνα με την ιδρύτρια της Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου, το 76% των χρηστών διαδικτύου που έλαβαν μέρος στην έρευνα ανέφερε ότι πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά online τους τελευταίους μήνες. Η ίδια τόνισε ότι ο σημερινός καταναλωτής στην Ελλάδα είναι phygital, δηλαδή αγοράζει τόσο από φυσικά όσο και από ψηφιακά καταστήματα.
Οι γυναίκες προτιμούν περισσότερο το e-shop
Το τελευταίο δίμηνο το 95% των ερωτηθέντων απάντησε ότι έχει πραγματοποιήσει αγορές από φυσικό κατάστημα, ενώ το 78% από e-shop. Ενδιαφέρον έχει το στοιχείο ότι οι γυναίκες (80%) ξεπερνούν τους άνδρες (77%) στις αγορές από online καταστήματα, καθώς και ότι ένα μεγάλο ποσοστό (63%) που χρησιμοποίησαν e-shop είναι ηλικίας άνω των 65 ετών.
Κατηγορίες προϊόντων
Η έρευνα προχώρησε στον διαχωρισμό σε 27 κατηγορίες, που σε αρκετές από αυτές η ψαλίδα μεταξύ των φυσικών και των ψηφιακών καταστημάτων έχει κλείσει σημαντικά, σε πέντε υπάρχει «ισοψηφία» και σε δύο οι πωλήσεις μέσω του ψηφιακού διαύλου ξεπερνούν αυτές του παραδοσιακού καταστήματος.
Όπως φαίνεται στον πρώτο πίνακα, όπου είναι οι πλέον μαζικές κατηγορίες (σ.σ.: αγοράστηκαν πάνω από το 50% των ερωτηθέντων), στην αθλητική ένδυση και υπόδηση το ψηφιακό κανάλι έχει απόσταση μόλις τριών ποσοστιαίων μονάδων. Αυτό οφείλεται τόσο στις συνήθειες που διαμόρφωσε η πανδημία όσο και στην πολιτική των δύο μεγάλων brands του χώρου (Nike – Adidas) να στρέψουν τους καταναλωτές στα ηλεκτρονικά τους καταστήματα. Μικρή είναι και η διαφορά στον χώρο του βιβλίου, όπου η ψηφιακή οδός απέχει μόλις 6 ποσοστιαίες μονάδες από τα φυσικά βιβλιοπωλεία.
Στον δεύτερο πίνακα, όπου συμμετέχουν κατηγορίες που αγοράστηκαν από 30%-50% των συμμετεχόντων στην έρευνα, υπάρχουν δύο κατηγορίες που οι online πωλήσεις είναι στα ίδια επίπεδα με αυτές των φυσικών καταστημάτων. Πρόκειται για τα είδη τεχνολογίας (25% στo κάθε κανάλι) και τον εξοπλισμό γραφείου (20%-20%). Παράλληλα, στη «μεσαία» κατηγορία έχουμε και την πρώτη περίπτωση, αυτή των ηλεκτρικών μικροσυσκευών, που οι ψηφιακές πωλήσεις (21%) ξεπερνούν αυτές του παραδοσιακού εμπορίου (20%).
Στα λιγότερο ταχυκίνητα
Όσον αφορά τα λιγότερο ταχυκίνητα προϊόντα, η επιλογή του online ξεπερνά κατά δύο ποσοστιαίες μονάδες (10%) το φυσικό κατάστημα (8%), ενώ παρατηρείται «ισοψηφία» σε έπιπλα γραφείου, ρολόγια χειρός και βρεφικά έπιπλα. Τέλος, με μόλις μία ποσοστιαία μονάδα προηγούνται τα φυσικά καταστήματα (13%) έναντι των ψηφιακών (12%) στην κατηγορία των μεγάλων ηλεκτρικών συσκευών.
Για ποιους λόγους προτιμώνται οι online αγορές
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι βασικότεροι λόγοι που οι έλληνες καταναλωτές προτιμούν τις online αγορές είναι οι καλύτερες τιμές και προσφορές (74%), η εξοικονόμηση χρόνου (62%), η μη μετακίνηση προς το φυσικό κατάστημα (55%) και η μεγαλύτερη γκάμα επιλογών (50%).
Μάλιστα, ένα μεγάλο ποσοστό (37%) δήλωσε ότι επιλέγει το online κανάλι, καθώς βρίσκει σε αυτό προϊόντα και μάρκες που δεν βρίσκει στα φυσικά καταστήματα, ενώ ένα 34% αφορά αγορές από καταστήματα του εξωτερικού.
Αντίθετα, οι βασικοί λόγοι προτίμησης αγορών από φυσικά καταστήματα είναι η άμεση παραλαβή του προϊόντος (69%), η φυσική επαφή με το προϊόν (65%), ενώ υπάρχει και ένα ποσοστό 21% που θεωρεί ότι μπορεί να πετύχει έκπτωση είτε με παζάρι είτε με αγορά χωρίς απόδειξη.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Ακίνητα: Στα χέρια του ΣτΕ η λύση στο πολεοδομικό αλαλούμ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/akinita26-4-600x395.jpg)
Στο ΣτΕ η λύση για το πολεοδομικό αλαλούμ - Ποιοι ιδιοκτήτες είναι σε ομηρία
Αλλοι δήμοι εκδίδουν άδειες και άλλοι όχι, μέχρι την απόφαση για τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό – Καμία σύγκλιση με το υπουργείο Περιβάλλοντος
![ΠΥΡΚΑΛ: Χωρίς τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ ο διαγωνισμός για το κυβερνητικό πάρκο στον Υμηττό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/thumbnail_ΚΠ-Ανδρέας-Λεντάκης-1-1-600x399.jpg)
Ένας διαγωνισμός έρχεται, ένας φεύγει… - Τι συμβαίνει με το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ
Γιατί ακυρώθηκε ο διαγωνισμός για τη μετεγκατάσταση των ΕΑΣ και τι προβλέπουν οι όροι της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ
![Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/krugman-600x406.jpg)
Πολ Κρούγκμαν: «Τι υπολόγισα λάθος στην περίπτωση της Ελλάδας»
Ο νομπελίστας οικονομολόγος Πολ Κρούγκμαν μιλάει για την Ελλάδα, το Grexit, τα μνημόνια, το χρέος και τις αμερικανικές εκλογές
![Δημόσιο Χρέος: Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσής του](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Η Ελλάδα έχει μπει σε τροχιά μείωσης του δημοσίου χρέους
Η Ευρώπη χρειάζεται ένα νέο Ταμείο Ανάκαμψης για μεγάλα ευρωπαϊκά έργα, μόνο με δάνεια και με πιο ομοιόμορφη κατανομή των κονδυλίων μεταξύ πλούσιων και φτωχότερων κρατών-μελών, λέει στα «ΝΕΑ Σαββατοκύριακο» ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Δημοσιονομικού Συμβουλίου
![Επιτροπή Ανταγωνισμού: Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυσή της με εξειδικευμένο προσωπικό](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/epitropi-antagonismou-768x495-1-600x387.jpg)
Σύσκεψη Μητσοτάκη-Σαρπ για την ενίσχυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού με εξειδικευμένο προσωπικό
Κατά τη διάρκεια της σύσκεψης εξετάστηκαν τρόποι ταχείας περαιτέρω ενίσχυσης της Επιτροπής με εξειδικευμένο προσωπικό
![Βιομηχανική παραγωγή: Στο top3 της ευρωζώνης η Ελλάδα τον Μάιο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/machining-4359090_1280-600x400.jpg)
Στην ευρωζώνη έπεσε, στην Ελλάδα «σκαρφάλωσε» η βιομηχανική παραγωγή - Στο top3 της ΕΕ
Στην πρώτη τριάδα των χωρών της ευρωζώνης η Ελλάδα καθώς κατέγραψε την τρίτη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση στη βιομηχανική παραγωγή
![Μύκονος: Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/06/mikonos-1-768x373-1-600x291.jpg)
Αυτοψία της Daily Mail στην Μύκονο - Εκεί που μία γαρίδα κοστίζει 87 ευρώ
Η Μύκονος πρωταγωνιστεί και πάλι στα διεθνή ρεπορτάζ, για τις εξωφρενικές τιμές σε εστιατόριο του νησιού
![Προϋπολογισμός: Υπέρβαση 1,3 δισ. στα φορολογικά έσοδα το πρώτο εξάμηνο λόγω ακρίβειας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/ot_aade4_forol-600x352.png)
Ποιοι φόροι έφεραν πρωτογενές πλεόνασμα 2,9 δισ. ευρώ
Πού οφείλεται η υπέρβαση του στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα κατά 1,7 δισ. ευρώ κατά την εκτέλεση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο
![Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν για μια ακόμα φορά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/marinakis.nd_-1-600x310.jpg)
Μαρινάκης για αναβάθμιση Scope: Επιβεβαιώθηκαν ξανά οι θετικές προοπτικές της ελληνικής οικονομίας
«Η έκθεση της Scope υπογραμμίζει μεταξύ άλλων την ταχεία μείωση του δημόσιου χρέους, την επίτευξη ισχυρών πλεονασμάτων, τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων» είπε μεταξύ άλλων ο κυβερνητικός εκπρόσωπος
![Κωστής Χατζηδάκης: Στις Βρυξέλλες για Eurogroup και EcoFin](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/xatzidakispapathanasis-600x399.jpg)
Στις Βρυξέλλες για Eurogroup και EcoFin ο Χατζηδάκης - Η ατζέντα
Οι υπουργοί αναμένεται να εγκρίνουν εκτελεστικές αποφάσεις για τροποποιήσεις στα σχέδια ανάκαμψης της Φινλανδίας, της Γερμανίας, της Πολωνίας, της Κύπρου και της Ελλάδας